Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Do ilu obrotow krecicie swoje Primy?


Gość misiek_83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cornholio78

Tomaszek nie wiem czy kiedykowliek widziałes wykres trakcyjny dla samochodu lub robiłes - chyba nie.

 

Ale znasz pewnie zasady dynamiki, np pierwszą w wersji skróconej "jesli na ciało nie działa żadna siła zewnętrzna lub siły działające równoważą się, to ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym"

 

czyli:

samochód aby mógł się poruszac ze stała prędkością, silnik musi wytwarzać moc równa sumie oporów.

Żeby przyspieszać - silnik musi wytwarzac większą moc niż wynosi łączna moc oporów.

 

O tych oporach cały czas (od początku) mówię - bo niby o jakich innych miałbym mówic, jesli rozmawiamy o nadwyżkach mocy?

 

Mam nadzieję że niczego nie pokręciłem bo padam na pysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda ty jesteś bodajże po studiach w tym kierunku więc piszesz to ładnie tak teoretycznie ja po swojemu dorzuciłem jeden czynnik składający się i tak na twoją siłe oporów czyli mówimy o tym samym dalsza nasza dyskusja o tym jest bez sensu.

 

Pozdrawiam i dobranoc :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czy warto kręcic do końca, zalezy tez od tego jak stromo opada krzywa mocy po przekroczeniu obrotów dla których moc osiąga najwyższą wartość.

 

Z momentem obrotowym na kołach masz rację. (dodałbym jeszcze średnicę kół napędzanych i sume oporów pochodzących z opon i mechanizmów przeniesienia napedu)

 

Dlatego ważne jest takie zestopniowanie biegów, żeby silnik mozna było utrzymywać na jak największej mocy, np w silnik produkujący 85% mocy juz przy 4.5 a pełna moc osiągający przy 6.5 najlepiej by było gdyby pracował w zakresie 4.5 - 6.5 tys obr/min. Dochodzi tylko kwestia straty czasu (małej ale jednak) na częsta zmianę biegów - przy stopniowej skrzyni biegów.

Innym rozwiązaniem i mega wydajnym byłaby przekładnia bezstopniowa o małych oporach wewbnętrznych, która umożliwiałby pracę silnika na stałych obrotach przy których osiągana jest maksymalna moc (np przy 6.5tys) i która płynnie zmieniałaby długość przełożenia. To by było naprawdę wydajne

 

Tak działa CVT - wcale nie jest super szybkie :) ale to z innego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kręcę w zależności od biegu, chęci oraz stanu baku [ ECONO / SPORT :P ]. Jeżeli chcę oszczędnie i całkiem dynamicznie się poruszać : 1 ~ 2,5tyś / 2 ~ 3tyś / 3 ~ 3,5tyś / 4 ~ 3,5tyś czasem 4tyś. Natomiast kiedy najdzie mnie ochota na trochę szaleństwa i zabawy kręcę silnik następująco 1 ~ 4tyś / 2 ~ 5tyś / 3 ~ 6tyś. Według mnie przy takich obrotach na poszczególnych biegach silnik daje to co najlepsze ;

PS. 1,6 16V (P11)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
bo to moze spowodować nawet zatarcie się tłoków (gaz jest przecież suchy).

A benzyna (w stanie odparowanym czyli takim, w jakim znajduje się w cylindrze podczas pracy silnika) jest mokra i ma właściwości smarne ? Oczywiście, nie.

Mit o "suchości" gazu jest kompletnie irracjonalny a mimo to wciąż powtarzany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość odmulacz1

:P Ja swojego trzymam pomiędzy 2,5 max 3,5 tyś obr/min.

Muszę się nieźle rozzłościć, albo wcinać gdzieś, żeby wykręcić powyżej 4,5tyś. Więcej nie ma sensu, bo max moment obrotowy to 4,4tyś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...