Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Dziś przetestowałem (według porad z internetu) i uzyskałem dostęp ( tino 2,2 dci z 2004 roku) do menu serwisowego,może komuś się przyda.Opiszę krok po kroku jak to zrobić.

1.Zapalamy silnik.

2.Wyłączamy radio (wszystkie inne informacje na wyświetlaczu nie przeszkadzają)

3.Wciskamy przycisk "info" i trzymamy go jednocześnie kręcimy pokrętłem głośności w prawo o 30 pyknięć zaraz po tym usłyszymy charakterystyczne "bip" i na ekranie wyświetlą się informacje serwisowe.

4.po tym menu poruszamy się joystickiem,w każdej chwili można wyjść wciskając "back"

Ja w moim tino przestawiłem informacje serwisu o wymaganym przeglądzie z 14000 tyś na 20000 tyś km.Jest tam również dostęp do ustawień klimy,oświetlenia komputera ,dzwięków informacyjnych i wiele innych informacji. Pozdrawiam . :one:

 

Dziś przetestowałem ten sposób i działa na 100% także w Tino z silnikiem 1,8QG :one:

Korzystał ktoś może z opcji "selfdiagnostic"?, która pokazuje się zaraz w pierwszym menu. Jak nazwa wskazuje wygląda to na samosprawdzanie tylko nie wiem jakich funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki wlewać olej do skrzyni biegów? i jaki płyn chlodzący?

silnik 2,2Di

artur -jezeli chodzi o plyn chlodzacy -to mysle ze kazdy jeden -byle mial temp zamarzania -35oC. A propos nie wiem jak sprawa wyyglada z koniecznoscia wymiany (wg mnie nie jest konieczna -konieczne jest sprawzenie przyrzadem do mierzenia temp zamaraania)

Natomiast co do oleju skrzyni biegow -gdzies czytaem na forum ze Nissan nie przewiduej wymiany w czasi eeklploatacji natomiast warto to zrobic co 5-100kkm i chyba zalac takim o wlasciwosciach zblizonych do tego jaki zaleca producet (ja zalalbym jakims markowej firmy).

 

Ale zastrzegam ze nie jestem fachowcem i chetnie uslyszalbym inne komentarze, moze warto poszukac na innych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki wlewać olej do skrzyni biegów? i jaki płyn chlodzący?

silnik 2,2Di

artur -jezeli chodzi o plyn chlodzacy -to mysle ze kazdy jeden -byle mial temp zamarzania -35oC. A propos nie wiem jak sprawa wyyglada z koniecznoscia wymiany (wg mnie nie jest konieczna -konieczne jest sprawzenie przyrzadem do mierzenia temp zamaraania)

Natomiast co do oleju skrzyni biegow -gdzies czytaem na forum ze Nissan nie przewiduej wymiany w czasi eeklploatacji natomiast warto to zrobic co 5-100kkm i chyba zalac takim o wlasciwosciach zblizonych do tego jaki zaleca producet (ja zalalbym jakims markowej firmy).

 

Ale zastrzegam ze nie jestem fachowcem i chetnie uslyszalbym inne komentarze, moze warto poszukac na innych forach.

 

Szukaj szukaj szukaj - oba pytania wielokrotnie były

1. Płyn chłodniczy - każdy do chłodnic z aluminium, ja polecam DYNAGEL bądź mieszalny ze wszystkimi PRESTONE. Wymienia się, wymienia bo jak każdy płyn eksploatacyjny, traci swoje właściwości, poza tym ma swoje znaczenie nie tylko zimą.

2. Shell Translaxe 75W90 API GL-4/GL-5, ale ktos pisał także o Castrolu Traf-X bodajże. Ja osobiście użyłem pierwszego.

Tolo74 nie chciał byc dokładny i podał troszkę za duży przedział, wymiany co 60 kkm, mimo, że niektóre asy z aso nie przewidują tego.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo74 nie chciał byc dokładny i podał troszkę za duży przedział, wymiany co 60 kkm, mimo, że niektóre asy z aso nie przewidują tego.....

sorry, tak to jest jak pisze sie na palmtopie w delgacji. Oczywiście miałem napisać od 50-100kkm. Myślę że przedział 20tys km nie ma większego znaczenia dla skrzyni biegów jeżeli jest zalana dobrym olejem i oczywiście co ważniejsze -jest on w skrzyni.

 

Co do płynu chłodniczego -moje subiektywne zdanie jest takie że nie ma praktycznej potrzeby go zmieniać . W ASO Forda sprawdzali tylko gęstośc temp krzepniecia i to wszystko -jeżlei jest w porzadku -odsyłali, jeżeli nie -dolewali koncentratu.

Po popadnięciu w skrajności dojdzeimy do wniosku że trzeba co tydzien auto myć a raz do roku wymieniac uszczelki.

 

Z wszystkigo najważniejsze są gumy i sprawny układ kierowniczy z hamulcowym.

Włos jeży się na głowie jak widze kulturalnego człowieka ubranego w dresy jadącego furmanką za ok 50-100tys zł i ma łyse albo bieżnikowane opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po popadnięciu w skrajności dojdzeimy do wniosku że trzeba co tydzien auto myć a raz do roku wymieniac uszczelki

 

Różnica jest taka, że nie napisałem, co ile się wymienia? A wiem, że się to robi i zalecają co 2-3 lata

Co do mycia auta co tydzień - świetny pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fhu.robert@op.p

WITAM Mam problem z tino 2,2 z 2000r. , nie wkręca się do 1600 obrotów póżniej załapuje. wymieniłem przepływomierz i było OK na dwa dni, po czym znowu to samo. Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM Mam problem z tino 2,2 z 2000r. , nie wkręca się do 1600 obrotów póżniej załapuje. wymieniłem przepływomierz i było OK na dwa dni, po czym znowu to samo. Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać.

Na moje oko, sytuacja jest całkiem normalna. Pomimo, że turbina działa cały czas, zwiększenie jej obrotów w tych silnikach, następuje ok 2 tys obr/minute więc to, że u Ciebie następuje to wczśniej, nie powinno być przyczyną zmartwienia, wręcz przeciwnie.

W takim przypadku, wymiana przepływomierza, chyba nie miała sensu skoro dalej jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam wszystkich właścicieli Tino.Od miesiąca jestem jego posiadaczem(2.2 di 2002 rok).Do tej pory jestem zadowolony z zakupu.Denerwuje mnie tylko głośna praca tylnich kół ,oraz brak instrukcji po Polsku.Mam po Niemiecku ,z której nic nie można zrozumieć.Około godzinę kombinowałem jak wymienić żarówkę tablicy rejestracyjnej i nic nie uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich sledze forum od 2 dni ale nie znalazłem w temacie ani wyszukiwarce odpowiedzi na problem jaki ma moj wujek z Nissanem Tino 2001. 2,2 TDI. Zaczeło sie od zatankowania trefnego paliwa auto szarpalo i gasło. Po wylaniu złego paliwa i zalaniu dobrym troche jeszcze szarpało ale juz było generalnie ok. Poźniej problem się pogorszył auto raz zapalało raz nie. Wymieniony został filtr paliwa oraz jeszcze raz spuszczone paliwo oraz przeczysazczony przepływomierz i wszystkie styki w aucie. Problem nie ustapił tylko sie pogorszyło auto wogóle nie zapala kreci kreci i nic jak łaskawie zaskoczy to nie trwa do sekundy i gaśnie. Twóch elektroników sie wpinało i komputer nie pokazuje rzadnych błedów!!! Normalnie juz ręce opadają!!!

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fhu.robert@op.p

Do HERSONA. Proszę o dokładne przeczytanie co napisałem. Przez dwa dni po wymianie przepływki było dobrze tzn. miarowe zwiększanie obrotów silnika bez szarpania. Teraz przy obrotach 1600 silnik przerywa i nie może zwiększyć obrotów. Po odłączeniu wtyczki elektrycznej od przepływomierza problem ustaje, ale Tino pali jak smok. Dzięki z góry każdemu za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich sledze forum od 2 dni ale nie znalazłem w temacie ani wyszukiwarce odpowiedzi na problem jaki ma moj wujek z Nissanem Tino 2001. 2,2 TDI. Zaczeło sie od zatankowania trefnego paliwa auto szarpalo i gasło. Po wylaniu złego paliwa i zalaniu dobrym troche jeszcze szarpało ale juz było generalnie ok. Poźniej problem się pogorszył auto raz zapalało raz nie. Wymieniony został filtr paliwa oraz jeszcze raz spuszczone paliwo oraz przeczysazczony przepływomierz i wszystkie styki w aucie. Problem nie ustapił tylko sie pogorszyło auto wogóle nie zapala kreci kreci i nic jak łaskawie zaskoczy to nie trwa do sekundy i gaśnie. Twóch elektroników sie wpinało i komputer nie pokazuje rzadnych błedów!!! Normalnie juz ręce opadają!!!

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc.

 

Nie jestem mechanikiem i nie znqam sie na dieslach ale chcialbym rozwinac Twoj problem i Ci pomoc.

Wg mnie potrzebny jest jakis dieslowiec ktory potrafi sprawdzic czy paliwo jest podawane przez pompe na wtryskiwacze i dalej. Wowczas mozna ocenic uklad zasilania. Podejrzewam ze cos z ukladem sterowania. Nie zycze Ci tylko naprawy pompy choc pewnie kiedys-kiedys i tak to jest nieuniknione. Sprecyzuj oznaczenei silnika, chyba to 2.2Di byl robipony 2001roku??

Moze ktos wiecej Ci pomoze albo problem trzebaby poruszyc w innym watku, zwyklej Almery 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do HERSONA. Proszę o dokładne przeczytanie co napisałem. Przez dwa dni po wymianie przepływki było dobrze tzn. miarowe zwiększanie obrotów silnika bez szarpania. Teraz przy obrotach 1600 silnik przerywa i nie może zwiększyć obrotów. Po odłączeniu wtyczki elektrycznej od przepływomierza problem ustaje, ale Tino pali jak smok. Dzięki z góry każdemu za pomoc.

 

Sam sobie odpowiedziałeś - czytaj PRZEPŁYWOMIERZ

Ja przeczytałem dokładnie, trzeba pisać ze zrozumieniem, we wczesniejszym poście nie napisałeś, że silnik przerywa i nie może zwiększyć obrotów. Polecam przeczytac swoje słowa jeszcze raz

 

[ Dodano: Czw 07 Sie, 2008 09:39 ]

Witam wszystkich sledze forum od 2 dni ale nie znalazłem w temacie ani wyszukiwarce odpowiedzi na problem jaki ma moj wujek z Nissanem Tino 2001. 2,2 TDI. Zaczeło sie od zatankowania trefnego paliwa auto szarpalo i gasło. Po wylaniu złego paliwa i zalaniu dobrym troche jeszcze szarpało ale juz było generalnie ok. Poźniej problem się pogorszył auto raz zapalało raz nie. Wymieniony został filtr paliwa oraz jeszcze raz spuszczone paliwo oraz przeczysazczony przepływomierz i wszystkie styki w aucie. Problem nie ustapił tylko sie pogorszyło auto wogóle nie zapala kreci kreci i nic jak łaskawie zaskoczy to nie trwa do sekundy i gaśnie. Twóch elektroników sie wpinało i komputer nie pokazuje rzadnych błedów!!! Normalnie juz ręce opadają!!!

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc.

 

Pozdrawiam

 

A czy przypadkiem, tankowane paliwo nie było benzyną??

Pozostałe objawy mogą, choć nie muszą, wskazywać na pompę wtryskową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie nie było benzyną rozcienczona ropa na Orlenie na trasie sie trafiła. Wtryskiwacze były luzowane paliwo jest pompowane wtryski mokre z ropy.

 

na forum Opla Vectry czytalem ze dobrze jest w pewnych sytuacjach zalac bak pewnym dobrym paliwem z dodatkiem 1-2% mixolu i zapalić auto z pozostawieniem na wolnych obrotach przez kilka albo nawet kilkanascie godzin. To powinno przeczyscic uklad zasilania, ale nie wiem czy uda Ci sie go odpalic. Oczywiscie filtr paliwa nowy odpowietrzony.

 

A moze sa jeszcze sladowe ilosci wody ze spodu zbiornika -wowczas specyfik Shella na mieszanie sie wody z ON lub po prostu denaturat -tez w ilosci ok 1%.

 

Jednak moje rady prosze skonsultowac z innym specem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie nie było benzyną rozcienczona ropa na Orlenie na trasie sie trafiła. Wtryskiwacze były luzowane paliwo jest pompowane wtryski mokre z ropy.

 

na forum Opla Vectry czytalem ze dobrze jest w pewnych sytuacjach zalac bak pewnym dobrym paliwem z dodatkiem 1-2% mixolu i zapalić auto z pozostawieniem na wolnych obrotach przez kilka albo nawet kilkanascie godzin. To powinno przeczyscic uklad zasilania, ale nie wiem czy uda Ci sie go odpalic. Oczywiscie filtr paliwa nowy odpowietrzony.

 

A moze sa jeszcze sladowe ilosci wody ze spodu zbiornika -wowczas specyfik Shella na mieszanie sie wody z ON lub po prostu denaturat -tez w ilosci ok 1%.

 

Jednak moje rady prosze skonsultowac z innym specem.

 

Trzeciemu elektronikowi z sprzętem bosha sie udało zdiagnozować. Poszedł czujnik predkości obrotowej sygnał wtórny taka duperela a tyle zachodu.

 

Teraz zaczynam poszukiwania tego czujnika.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, dobrze mowilem, choc zbyt ogolnie ze to uklad sterownia

Sam jestem troche madrzwejszy przez Woje dowswiadczenie jednak ciesz sie ze to nei pompa bo ta diagnostyka z wymiana czujnika powinna sie zmiescic w 500zl (na oko)

 

swojąd drogą nigdy bym nie pomyślał że czujnik obrotów tak może namotać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, dobrze mowilem, choc zbyt ogolnie ze to uklad sterownia

Sam jestem troche madrzwejszy przez Woje dowswiadczenie jednak ciesz sie ze to nei pompa bo ta diagnostyka z wymiana czujnika powinna sie zmiescic w 500zl (na oko)

 

swojąd drogą nigdy bym nie pomyślał że czujnik obrotów tak może namotać.

 

Witam ponownie na wstępie dzięki za pomoc. Niestety kłopotów ciag dalszy. Czujnik wymieniony ale dalej to samo. Mam pytanie czy tino ma wiecej niż jeden czujnik prędkości obotowej albo to ze sygnał wtórny podaje głupoty a nie prawidłowy sygnał nie jest winą czujnika tylko czegos innego??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeczytałem wszystkie fora miłośników Tino i widzę że kilku jest w posiadaniu instrukcji do Tino po polsku .Może znajdzie się jakaś łaskawa dusza i mi ją przesłała na PDF.Mój e-mail leszek_beger@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeczytałem wszystkie fora miłośników Tino i widzę że kilku jest w posiadaniu instrukcji do Tino po polsku .Może znajdzie się jakaś łaskawa dusza i mi ją przesłała na PDF.Mój e-mail leszek_beger@o2.pl

Wyślij zapytanie namojego maila -to Ci odpowiem z zalacznikiem.

 

[ Dodano: Sob 09 Sie, 2008 07:18 ]

Dante -z tego co wiem -w dieslach obrotomierz pobiera sygnaly z alternatora (nie wiem jak jest w tym przypadku). Proponuje na innym watku opisac zaistniala sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeczytałem wszystkie fora miłośników Tino i widzę że kilku jest w posiadaniu instrukcji do Tino po polsku .Może znajdzie się jakaś łaskawa dusza i mi ją przesłała na PDF.

Wyślij zapytanie namojego maila -to Ci odpowiem z zalacznikiem.

 

Dzięki Tolo 74 za instrukcję ,że donowszego modelu-trudno.Lepsza taka niż po niemiecku.Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam wszystkich właścicieli Tino.Od miesiąca jestem jego posiadaczem(2.2 di 2002 rok).Do tej pory jestem zadowolony z zakupu.Denerwuje mnie tylko głośna praca tylnich kół ,oraz brak instrukcji po Polsku.Mam po Niemiecku ,z której nic nie można zrozumieć.Około godzinę kombinowałem jak wymienić żarówkę tablicy rejestracyjnej i nic nie uszkodzić.

Witam,możesz podpowiedzieć jak sie do tego zabrać i jaka żaróweczka tam sie znajduje,też musze wymienić.Wymieniał może ktoś żarówki podświetlające kokpit nawiewu? Pozdrawiam Andrzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwuje mnie tylko głośna praca tylnich kół ,oraz brak instrukcji po Polsku.Mam po Niemiecku ,z której nic nie można zrozumieć.Około godzinę kombinowałem jak wymienić żarówkę tablicy rejestracyjnej i nic nie uszkodzić.

Witam,możesz podpowiedzieć jak sie do tego zabrać i jaka żaróweczka tam sie znajduje,też musze wymienić.Wymieniał może ktoś żarówki podświetlające kokpit nawiewu? Pozdrawiam Andrzej :)

 

Instrukcje wysle po polsku jak mi ktos zglos na maila, Instrukcje jak wymienic zaroweczke na kokpicie powienienes znalezc w instreukcji serwisowej V10 Tio (kilkaset MB) ktorej link gdzies byl podawany na forum (poszukac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...