Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dolewam 1-2% oleju syntetycznego CASTROL POWER 1 RACING 2T
mam wrażenie, że ktoś inny to pisał, odnośnie pewnej czarnej almery....

Ty tez to zalewasz?

 

tak, Teres polecił, przeczytałem całe forum Opla na ten temat, większośc zaleca Mixol, ja leje ten, uważam że mixol troszke bedzie brudził zamiast czyścić.

1l butelczyna kosztuje w sklepie obok =37zl

 

Na pewno nie zaszkodzi, a zapobiec moze.

 

[ Dodano: Pią 22 Sie, 2008 15:26 ]

Video dot. przekecania liczników http://www.onet.tv/28962,4451,1,3851913,1,1,0,0,wideo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie dolewałem mixolu do ropy, a jak już to tylko Xeramcs lub Liqui Moly, cena 15 – 30 zł. Zaraz po zakupie Tino wymieniłem olej w silniku i dolałem Motor-Life, podobnie do skrzyni i do baku. Zrobiłem to bez żadnego zastanowienia, bo wypróbowałem ten środek już ponad 8 lat temu. Kupiłem wtedy używanego Poloneza z dieslowskim silnikiem Citroena. Auto miało zrobione 160,000 km! Motor-Life wlewałem co drugą wymianę oleju. Auto sprzedałem koledze gdy miałem zrobione ponad 200.000 km. Nie wiem ile do dzisiaj zrobił ten silnik, ale kolega strasznie sobie chwali ten silnik. Jeździ nim do dzisiaj, chociaż karoseria wygląda jak ser szwajcarski :D Motor-Life, Miltec1, czy ceramizery sprawiają, że w miejscach tarcia metalu o metal wytwarza się mikronowa powłoka ceramiczna. Silnik staje się bardziej dynamiczny, cichszy, łatwiej uruchamia się w zimie, mniej zużywa paliwa. Jak ktoś nie wierzy, to niech wpisze na YouTube - Motor-Life, a zobaczy jak maluch hula po drogach bez miski olejowej! Jak kupiłem Tino, to jak był silnik zimny klekotał jak traktor, po wymianie oleju i dolaniu M.L. i przejechaniu trasy do Niemiec 1300 km, silnik zupełnie inaczej pracuje! Środek ten można dolewać do każdego oleju i nawet do płynu serwa. Motor-Life był testowany na jakiejś Polskiej politechnice, wyniki testu można sprawdzić w Internecie. Pisząc o tym, wyrażam tylko swoją opinię i absolutnie nikogo nie namawiam, bo każdy robi co uważa. Ja to stosuję i stosować będę!

 

[ Dodano: Sob 23 Sie, 2008 09:37 ]

Podaje kilka linków jako uzupełnienie do tego o czym powyżej napisałem.

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=28ec60fe108effd2

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=36256f8a2e6abd30

 

http://pl.youtube.com/watch?v=3NX5C_J74PU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponowinie auto juz pali była zanieczyszczona pompa paliwa,został jeszcze jeden problem po jakim czasie auto gaśnie mechanicy z elktronikiem ustalili ze to imobilaiser tylko nie moga go znaleść :-). Mam pytanie czy ktoś wie gdzie on sie znajduje w Tino 2.2Di

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Dante, podaj mi swój adres e-mail, to prześlę Ci kompletny schemat całej elektryki z rysunkami gdzie co się znajduje i jak się mierzy i diagnozuje uszkodzenia elektr. w Tino. Jeżeli nie chcesz tego robić jawnie na forum, to wyślij maila na mój adres. Wcześniej pisałem, że mam serwisowy dysk do Tino z rysunkami i opisem wszystkiego co się w tym aucie znajduje, ale jak widzę nikt mnie nie chce czytać :(

Pozdrawiam - Rob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja seriwsowa do Tino jest do pobrania tutaj:

 

http://pdftown.net/1/Nissan_Almera_Tino_Se..._Manual.iso.rar

 

Tam jest WSZYSTKO !

 

[ Dodano: Pon 25 Sie, 2008 08:45 ]

Są to pdf-y ładnie pokatalogowane.

jest to spakowany obraz płyty (ok 120MB) Plik trzeba rozpakowac i wypalic na CD.

 

[ Dodano: Pon 25 Sie, 2008 08:53 ]

Witam Ponowinie auto juz pali była zanieczyszczona pompa paliwa,został jeszcze jeden problem po jakim czasie auto gaśnie mechanicy z elktronikiem ustalili ze to imobilaiser tylko nie moga go znaleść :-). Mam pytanie czy ktoś wie gdzie on sie znajduje w Tino 2.2Di

 

Pozdrawiam

 

NATS IMMO znajduje sie (siedząc na miejscu pasażera) w okolicach lewej strony schowka (daleko za panelem z klima nawiewu, po radiem) -oj, malutkie podełeczko.

Opisałem to co widzę na stronie EL-598 tejże instrukcji seriwsowej.

Wg mnie jest to po lewej stronie filtra nawiewu kabiny.

 

[ Dodano: Pon 25 Sie, 2008 09:01 ]

Pozostałe instrukcje serwisowe i opisy.

Wszystko jest tylko trzeba poświećić chwile na znalezienei takich inforamcji:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ukcja+serwisowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR czyli Exhaust Gas Recilculation, to nic innego jak recyrkulacja spalin.

Wymyślono to po to aby ograniczyć emisję tlenku azotu. Najprościej mówiąc spaliny wracają do kolektora ssącego. To jest miedzy innymi przyczyna przymulonej pracy silnika! Zablokowanie przepływu spalin do kolektora, powinno tylko poprawić jego pracę przy przyspieszaniu. Nie robiłem jeszcze tego w Tino, więc nie podaje gotowego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych którzy zamęczają owe forum o przysłanie instrukcji obsługi nissana Tino - znalazłem na stronie http://webfile.ru/2172922 plik z polskim opisem co prawda strona jest po rosyjsku ale instrukcja jest po polsku trzeba tylko najechać na napis SKACZAT i się ściąga plik ma ok 2 MB

 

Zerknijcie deko wyżej -podałem linkownie dot instrukcji obsługi i serwisowej do Tino.

 

[ Dodano: Wto 26 Sie, 2008 23:31 ]

Czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie tylne amortyzatory w Tino?

Nie, nie mam potrzeby, a jezeli juz -zrobi mi to seriws.

Sam we wlasnym zakresie chcialbym podebrac oslony amorkow i po przecieciu jakos je włożyć zabezpieczajac choc troche amortyzatory.

Moze wiektos jakie podchodza z innego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie tylne amortyzatory w Tino?

Tak,dzisiaj zostały wymienione (przy pomocy szwagra) :) zeszło trzy godzinki a to wszystko że jedna śróbka sie tak zapiekła i nie szło odkręcić,filtr paliwa też wymieniony mechanik bawił się z nim ponad godzinke,kabinowy zajeło pół godzinki (kupiony w serwisie w Kaliszu 90pln,żaróweczka podświetlania pokretła ogrzewania jedynie 30pln,wykasowanie błedu poduszki 150pln)

ps.czy to mozliwe aby Tino spalało 6.3 ON ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.czy to mozliwe aby Tino spalało 6.3 ON ?

Możliwe, mój Tinozaur mniej więcej tyle pali. A co do kasowania błędu poduszki, na forum jest gdzieś opis samodzielnego kasowania. Wiem, bo sam tak wykasowałem ten błąd, po tym jak musiałem wyjąć siedzenia i odłączyć poduszki, gdy facet mi zakładał pokrowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.czy to mozliwe aby Tino spalało 6.3 ON ?

Możliwe, mój Tinozaur mniej więcej tyle pali. A co do kasowania błędu poduszki, na forum jest gdzieś opis samodzielnego kasowania. Wiem, bo sam tak wykasowałem ten błąd, po tym jak musiałem wyjąć siedzenia i odłączyć poduszki, gdy facet mi zakładał pokrowce.

Na trasie przy ekonomicznej jezdzie bez klimy zmieszcze sie w 6 l/100

Po miescie juz ok 7 l/100 (bez klimy)

Po miescie z klima, z dynamiczna jazda -max 9 l/100.

 

Przy wyciaganiu foteli i odpianniu poduszek nalezy przed rozpieciem kabli odlaczyc akumulator (Tak mialem robione podczas czyszczenia auta i bylo OK)

 

Mogę zapytać gdzie kupić i jakie pokrowce do Tino? (mam kilka sladow po petach które zostały z poprzednika i slady niedoprania (robilem to tanim kosztem).

Bede wdziczny Haze za informacje gdzie Ty to robiles.

 

[ Dodano: Sro 27 Sie, 2008 11:11 ]

, gdy facet mi zakładał pokrowce.

Slasze -napisz gdzie i kto zakladal Ci pokrowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo u mnie poduszka mrugała od początku jak kupiłem Tino,więc śmiało oddałem autko do prania,pranie całej tapicerki,łącznie z podsufitówką (80pln).Miałem jeden większy slad po fajce(fotel kierowcy),zonka to zaszyła, mniej wypalone wyglądaja jak brud i dlatego zastanawiam się nad kulkami (nie wiem jak to sie fachowo nazywa,chyba mata masująca ;) ) ponoc dobrze działa na kręgosłup :) Pokrowce raczej odpadaja (w moim przypadku) ze wzgledu na poduszki boczne.Odnośnie spalania jestem bardzo ,bardzo mile zaskoczony:) .Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koralki -czy kulki polecam na siedzenia -dobrze dzialaja na kregoslup (zwlaszcza w dlugiej trasie), ponadto w sezonie letnim człowiek sie nie poci bardzo po plecach.

Miałem wczesniej w polonezie, ale nie bylem zadowolony bo auto bylo niskie a te dodatkowo podnosily mnie takze glowa czułem podsufitkę.

Obecnie nie jezdze daleko, mam klime, wiec narazie tego nie zakladalem.

 

Jezeli chodzi o pokrowce, to dla poduszekpowietrznych nie sa one problemem, jak taka pierdyknie, to te musialyby byc szyte stalowymi nićmi, ale producent przestrzega z racji zachowania max bezpieczenstwa przz zakladaniem dodatkowych pokrowców, Ponadto producenci przewiduja boczne poduszki i w tych mniejscach pokrowca ma (podobno) slabsze szycia.

Byc moze skusze sie na jakies koszulki , ale tez nie wiem ktore beda pasowac na fotele (chyab trzeba podjechac pod jakis sklep motoryzacyjny i poprosic o dobranie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo, ja sam długo szukałem osłon i wreszcie znalazłem gościa na Allegro. Za komplet osłon z odbojami (4 szt + wysyłka) zapłaciłem 120 zł. Też myślałem o wymianie samych osłon z przodu, bo amortyzatory są ok. Patrzyłem na rysunki serwisowe i z tego co zobaczyłem, to nie uda się to zrobić bez wyjęcia amortyzatora. Zarówno z przodu jak i z tyłu, amortyzatory są spięte razem ze sprężyną. Trzeba to wymontować z auta i potem umieścić w imadle, odkręcić pierścienie mocujące i wyjąć sprężynę. Chyba z tyłu sam wymienię, bo to żadna filozofia, tylko zaopatrzyć się muszę w ściągacz do sprężyn - koszt na Allegro 30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo, ja sam długo szukałem osłon i wreszcie znalazłem gościa na Allegro. Za komplet osłon z odbojami (4 szt + wysyłka) zapłaciłem 120 zł. Też myślałem o wymianie samych osłon z przodu, bo amortyzatory są ok. Patrzyłem na rysunki serwisowe i z tego co zobaczyłem, to nie uda się to zrobić bez wyjęcia amortyzatora. Zarówno z przodu jak i z tyłu, amortyzatory są spięte razem ze sprężyną. Trzeba to wymontować z auta i potem umieścić w imadle, odkręcić pierścienie mocujące i wyjąć sprężynę. Chyba z tyłu sam wymienię, bo to żadna filozofia, tylko zaopatrzyć się muszę w ściągacz do sprężyn - koszt na Allegro 30zł.

 

ja mysłełem kupić osłony, rozciąc je wzdłuż i założyc następnie związując np jakimis cienkimi drucikami telefonicznymi.

To wszystko po to żeby nie demontować amortyzatorów, sób itp a zapewnic dostateczną ochrone przed błotem i bluzganiem woda bezpośrenio na amorki.

Większośc mechanikow mowi mi ze bez osłon mozna jezdzic i nie pchaliby sie w wymiane osłon (z uwagi na koszt robocinzy). Juz lepiej poczekac rok, dwa a moze wiecej i wymienic wtedy razem z amortyzatorami gdyby wysiadły.

 

[ Dodano: Sro 27 Sie, 2008 12:54 ]

Mozesz napisac u kogo kupiles te oslony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo tu masz bezpośrednio adres na aukcję gościa.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=424567068

Kupować osłony aby je przecinać - nie to nie ma sensu. Na szczęście w 90% jeżdżę po niemieckich drogach, a tu nie ma błota. Nawet po zimie, zero błota i gliny pod nadkolami. Może ktoś wierzyć lub nie, ale auto myłem ostatnio 19 lipca przed wyjazdem z kraju, a poniższe zdjęcie Tino zrobiłem tydzień temu. Sam deszcz nie jest w stanie zaszkodzić amorom. Za miesiąc jadę do kraju i wymienię amory i osłony z tyłu, a te na przód zachowam.

 

[ Dodano: Czw 28 Sie, 2008 21:14 ]

Chyba wszyscy sprzedali Tino, bo aktywność w tym dziale na forum jest imponująca :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nasze nieszczęście polega na tym że wciąż nie ma osobnego tematuy TINO tylko musimy podpinać się pod Almerkę :029:

A ten wątek jest długi jak tasiemiec i odszukać nieraz jakiś problem jest trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apel do ADMINISTRATORa, coby założyli nową grupę dla TINO, rozumiem że częsc można podpiąć do zwykłej Almery (np silnik) ale jest jednak sporo rozniacych sie elementow.

Beęde wdzieczny za poparcie, mniej za negację ze strony admina czy Moderatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, oczywiście popieram Wasz pomysł z utworzeniem nowego odrębnego tematu dla Tino. Powinniśmy się zmobilizować i niech każdy z osobna napisze w tej sprawie do administratora. Ja ja to zrobię jeszcze dzisiaj!

Pozdrawiam,

 

[ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 15:16 ]

Wysłałem E-maila do dwóch Administratorów i napisałem tak:

 

Witam,

W imieniu swoim i kolegów z forum, pragnę zapytać: Czy jest możliwość stworzenia osobnego działu dla Nissana Almery Tino? Z nazwy te samochody są podobne, ale budową dość znacznie się różnią. Podtemat Tino bardzo się rozrósł i osoby zainteresowane, mają problem z dotarciem do interesujących ich tematów. Tworząc osobny dział Tino, będzie można rozdzielić tematy i w bardziej przejrzysty sposób się komunikować i wymieniać opiniami.

Z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, oczywiście popieram Wasz pomysł z utworzeniem nowego odrębnego tematu dla Tino. Powinniśmy się zmobilizować i niech każdy z osobna napisze w tej sprawie do administratora. Ja ja to zrobię jeszcze dzisiaj!

Pozdrawiam,

Rob, nie będziemy administratorowi narazie robić spamu ;)

Chyba że Twój mail nie przyniesie oczekiwanego rezultatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...