Gość Rob083 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Witam, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym podgrzewaniem świec? Świec się nie podgrzewa, tylko świece grzeją i nie ma znaczenia czy jest temp. plusowa, czy minusowa. Do zapalenia diesla konieczne jest podgrzanie mieszanki startowej! Tino ma szybkie świece, tzn rozgrzewają się one w kilka sekund. Dawniej świece w starszych silnikach diesla rozgrzewały się długo. Świece nie przestają grzać po zgaśnięciu kontrolki i grzeją również chwilę po zapaleniu silnika, więc nie ma potrzeby aby uruchamiać je kilka razy przed startem, bo w ten sposób skraca się ich żywot i osłabia akumulator. Ja stosuje zasadę, że jak jest zimno to po zgaśnięciu kontrolki odczekuje jeszcze ok 5 sekund do startu. Warunkiem dobrego startu silnika zimą jest: sprawny i mocny akumulator, sprawne wszystkie świece żarowe, zimowe paliwo i instalacja paliwowa bez wody! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo333 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Witam,mam problem z moim tino (2,2 dci 2004 r),morze ktoś mi będzie w stanie pomóc albo udzielić porady a mianowicie problem zaistniał niedawno,silnik zaczął mi falować na wolnych obrotach (nie zawsze i w czasie jazdy nie ma problemów) no i jeszcze do tego teraz przy niższych temperaturach nie mogę go odpalić za pierwszym razem tylko za drugim lub trzecim (nie robił tego w lato) a muszę dodać,że jest nowy przepływomierz powietrza i filtr.Tak myślałem że problem odpalania może zaistniał od świec silnik ma przejechane 135000 i morze już czas na nowe,ale co z obrotami.Z góry dzięki wszystkim za odpowiedz i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Kolego, świec żarowych raczej się nie wymienia okresowo, jak iskrowe w benzyniakach! Wymienia się przeważnie jak się przepalą lub jak stwierdzimy uszkodzenia i wżery na powierzchni kopułki grzewczej. Kilka postów wcześniej opisywałem jak się sprawdza świece. Teraz mogę tylko dodać, że po wymontowaniu, należy skontrolować stan i sposób żarzenia. Sprawna świeca powinna rozgrzewać się do czerwoności od szczytu, stopniowo w dół. Objawy niesprawnych świec są następujące: 1- silnik ciężko uruchomić, a jak już zapali pracuje nierówno, gdyż na początku pracuje tylko na cylindrach ze sprawnymi świecami. 2- Zaraz po starcie, z rury wydechowej wydobywa się biały śmierdzący dym. Jest to nie spalona mieszanka w cylindrze z niesprawną świecą. Mało się o tym mówi, ale zdarzają się przypadki, że świece są w 100% dobre, ale w ogóle nie działają bo padł system zasilania. Trzeba pamiętać, że cała instalacja jest Bardzo obciążona, gdyż każda ze świec pobiera średnio ok. 12A. Tak więc warto sprawdzić bezpiecznik, przewody i co najważniejsze przekaźnik, który staruje prądem dostarczanym do świec. Styki tego przekaźnika po pewnym czasie mogą być tak mocno wypalone, że nie przechodzi przez nie odpowiednio duży prąd. W Tino przekaźnik znajduje w komorze silnika, przy prawym błotniku. To tyle na temat świec, ale mogą być oczywiście również inne przyczyny utrudnionego startu. Całkiem podobny problem z uruchomieniem silnika ma Tolo, ale może już się z tym uporał i nas wszystkich oświeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baksio13 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 RobO83, mam pytanie sprawdzałem świece są wszystkie dobre, problem mam z tym że jak odpalam za pierwszym razem silnik nie ma tak jakby siły się podnieść dopiero za drugim razem odpala wypuszczając czarno niebieski dymek. Co do spirali jak przekręcę kluczyk świeci się może 1-2 sekundy i tak samo słyszę że odłańcza się ten komputerek co daje zasilenie na świece. Wcześniej też miałem ropniaka i spirala świeciła mi się około 5-7 sekund i tak samo rozłańczał mi się ten sterownik było słychać. I mam pytanie czy nie uważasz że to może być jakaś przyczyna że za krótko są podrzewane świece ? Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Nie, nie uporałem się, ale mój problem występuje niezależnie od temperatury silnika (czy zimny czy całkiem gorący), zalezy albo od wilgotności powietrza albo jego temperatury. Ale zauwazylem jeszcze dziwny objaw -dzi spo zapaleniu (jak autko chodziło ok 2minuty rano -z rury wydowywa sie buały dym i wg mnie za bardzo smierdzi ropą. Może któraś swieca faktycznie nie pali -jednak świece wg mnie nie mają wływu na mój problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo333 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dzięki ROB083 za odp: Jutro pojadę do mechanika niech wymontuje świece i sprawdzi ale trapi mnie jeszcze jeden problem-nie równa praca silnika na wolnych obrotach i to nie zależnie od przejechanej odległości,zdarza się to na zimnym jak i na ciepłym silniku nieraz przejadę 400 km i nic a następnego dnia będzie to robił za każdym razem jak się zatrzymam np na światłach-czy po uruchomieniu silnika.Dzięki za odp-pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Baksio, zrób tak: Rano, gdy silnik jest zimny, przekręć kluczyk ale nie uruchamiaj silnika tylko zmierz czas stoperem. Najpierw do zgaśnięcia kontrolki i potem dalej do czasu kiedy usłyszysz dźwięk rozłączania się przekaźnika. Podaj mi te czasy i ja sprawdzę jak jest u mnie. Ciemnoniebieski lub biały dym to zawsze oznaka, że mieszanka nie jest całkowicie spalana w silniku. Jeżeli to dymienie występuje przy starcie i w miarę zagrzewania się silnika ustaje, to jest bardzo prawdopodobne, że coś jest nie tak z podgrzewaniem mieszanki. Jak pisałem poprzednio, nie koniecznie musi to być wina samych świec. Miałem kiedyś Golfa diesla w którym styki przekaźnika były tak wypalone, że do świec docierał prąd o 1/2 niższy, a więc ich temperatura przy starcie była za niska. Bonzo, możesz spróbować zablokować wężyk podciśnienia do zaworka Swirl. Ja tego nie robiłem ale sposób dokładnie opisuje Albin na tej stronie: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=swirl Zanim zaczniesz coś przerabiać, to radzę Ci sprawdzić czy to u Ciebie zadziała. Najlepiej zagnij ten wężyk, lub zablokuj tymczasowo opaską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baksio13 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 RobO83, okej dzisiaj jak wróce z pracy złapie czas gaśniecia kontrolki i moment rozłączenia się przekażnika. Ale mam jeszcze pytanie czy sam mogę zmierzyć próbką jakie napięcie idzie na świece i gdzie ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 U mnie ten czas wynosi na oko ok.15-20sekund, przy czym nie jestem pewny czy to przekaznik swiec -trzeba byloby sprawdzic podpinajac kontrolke (np zarowke do listwy ze swiecami) Rob - może podjade na komputer z silnikiem - w serwisie Nissana to ok 120zł, choc nie widze w tej chwili wiekszej potrzeby. I mimo wszystko sprawdze swiece wykrecajac je i podlaxczajac bezposrednio pod akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Komputer powinien wykazać niesprawne świece, ale nie wiem czy pokaże inne niesprawności zasilania. Prawidłowo powinno się w szereg ze świecami włączyć Amperomierz i oczytać pobór prądu, ale to nie takie proste znaleźć tak mocny miernik. Przy świecach 12A powinien wskazać pobór 4x12 czyli w sumie 48A. Domowym sposobem można to zrobić podłączając bezpośrednio do listwy kontrolkę lub żarówkę z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód od żarówki do listwy, drugi do masy. Przekręcamy kluczyk jak do podgrzewania świec i obserwujemy żarówkę czy się świeci i jak długo jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Potem sprawdzamy czy przekaźnik, a szczególnie jego końcówki i przewody dochodzące do kostki są gorące. Bo grzanie się końcówek świadczy o złym stanie styków. 48A to kupa prądu, więc warto sprawdzić bardzo dokładnie wszystkie przewody i połączenia. O sprawdzaniu świec pisałem już wystarczająco dużo, ale tylko jeszcze wspomnę, że świece też z czasem tracą swoją sprawność, dlatego warto je czasem wykręcić i sprawdzić nie tylko czy grzeją, ale i jak grzeją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baksio13 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Panowie ja u siebie zmierzyłem i na desce spirala świeci mi się 3-4 sek. natomiast przekaźnik rozłącza się po 18 - 20 sek. Czyli podobnie jak u Tola. RobO sorki że będę taki namolny ale czy mówimy o żarówce 220V i czy jeden z przewodów mam podłączyć do listwy - listwy która łączy wszystkie 4 świece ? Bo jeśli tak to ten sam efekt powinnem uzyskać przy dotknięciu śrubokręta z próbką - tak mi się przynajmniej wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Komputer powinien wykazać niesprawne świece, ale nie wiem czy pokaże inne niesprawności zasilania. Prawidłowo powinno się w szereg ze świecami włączyć Amperomierz i oczytać pobór prądu, ale to nie takie proste znaleźć tak mocny miernik. Przy świecach 12A powinien wskazać pobór 4x12 czyli w sumie 48A. Domowym sposobem można to zrobić podłączając bezpośrednio do listwy kontrolkę lub żarówkę z przylutowanymi przewodami. Jeden przewód od żarówki do listwy, drugi do masy. Przekręcamy kluczyk jak do podgrzewania świec i obserwujemy żarówkę czy się świeci i jak długo jeszcze po zgaśnięciu kontrolki. Potem sprawdzamy czy przekaźnik, a szczególnie jego końcówki i przewody dochodzące do kostki są gorące. Bo grzanie się końcówek świadczy o złym stanie styków. 48A to kupa prądu, więc warto sprawdzić bardzo dokładnie wszystkie przewody i połączenia. O sprawdzaniu świec pisałem już wystarczająco dużo, ale tylko jeszcze wspomnę, że świece też z czasem tracą swoją sprawność, dlatego warto je czasem wykręcić i sprawdzić nie tylko czy grzeją, ale i jak grzeją. Rob -na zimno -świeca ma 3ohmy -więc teoretycznie I=u/R więc I=12v/3ohm daje prąd 4Ampery na każda ze swiec, co w sumie 16Amper wszystkie. Nie pamietam z elektroniki czy po podgrzaniu opor sie zwieksza, czy zmniejsza ale jezeli juz -to niezbyt znacznie. Prąd 16A nie jest jakims kosmicznym. Przypomne ze rozrusznik bierze cos ok 150A czyli 10x wiecej. Świece mimo wszystko dobrze sprawdzic wykrecajac. Uczynie to jak pogoda sie poprawi. Chyba nie stanowi to zagrozenia dla silnika? Jak sieorientuje -wazne tylko by cos nie wleciało do cylindra, np warto zakryc dziure szmata na czas sprawdzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Baksio, oczywiście że nie próbnik prądu zmiennego 220V, bo instalacja samochodowa bazuje na napięciu stałym 12V i próbnik napięcia przemiennego tu Ci się nie przyda. Kontrolka samochodowa, to np. żarówka od kierunkowskazu z przylutowanymi przewodami. Sorry ale powoli mi ręce opadają, że muszę pisać tak oczywiste rzeczy. Tolo, Twoje wyliczenia są prawdziwe i może świeca w Tiną rzeczywiście pobiera tylko 4A. Nie wiem nie sprawdzałem, ale dobrze, że o tym piszesz, bo teoria teorią, a do sprawdzenia potrzebne są konkretne dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Jak wykrece swiece -to sprobuje sprawdzic amperomierzem (mam skale 5 i 10A). Mozna tez zorientowac sie po bezpiecznikach -jakie są mocne - z reguly -wsadza sie bezpieczniki o mocy (amperazu) 2x wiekszej od pobieranej -toretycznie w tym wypadku powinien byc 30A (z moich wyliczen). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniow Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Witajcie Kupiłem dwa tygodnie TINO 2.2DI 2001 rok. Mam do wymiany przednie osłony amortyzatorów. Znalazłem na Allegro http://www.motoallegro.pl/item435029421_os...pel_nissan.html Czy może ktoś z Was mi doradzić czy te osłony będą pasować do Tino? Pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Cześć Daniel, nie pytaj nas tylko sprzedawcę, bo skąpy opis i zdjęcie nic nie mówią. Jak coś to pytaj gościa, u którego ja kupiłem. Jest to solidny sprzedawca na Allegro, ma osłony i odboje praktycznie do wszystkich aut - http://sklepy.allegro.pl/show_user.php?uid=2286484 Przy okazji sprawdź amory z tyłu, bo jak nie były wymieniane od nowości a przebieg jest powyżej 100k, to też będą do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 ja tez z tylu wymienialem po 150tys. z przodu nie bede wymienial oslon (za duzo roboty), moze kiedys razem z amorkami -ale narazie maja ok70-80% skutecznosci z tyłu mam amorki KYB a osłony Monroe (kupione w serwisie w ktorym mialem zmieniane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniow Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Dzięki ROB083. Już wysłałem zapytanie do gościa, którego mi poleciłeś. Odnośnie amortyzatorów są ok -przód i tył. Po zakupie odwiedziłem dealera Nissana -zrobiłem przegląd i autko wypadło znakomicie. Znalazło się, kilka rzeczy do wymiany min. osłony amortyzatorów, akumulator, paski klinowe, olej, wszytkie możliwe filtry, kilka żarówek. Jestem bardzo zadowolony z zakupu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Zgadza się! Ja mam wszystkie osłony i odboje, ale również osłon z przodu nie ruszam do czasu wymiany amorów. Też mam komplet KYB do tylu. Za tydzień jadę na urlop do Polski, to sobie je sam wymienię wraz z osłonami :one: [ Dodano: Sob 20 Wrz, 2008 22:49 ] Daniel, to są drobiazgi. Jak się kupuje auto używane, to trochę trzeba dołożyć. Ja również jestem zadowolony, chociaż z czasem zauważam w tym aucie wiele niedociągnięć. Ale trzeba pamiętać, że to nie jest istota, tylko rzecz materialna codziennego użytku :> Życzę wszystkim szerokiej drogi i miłego weekendu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć. ...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć. ...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto? Jak są w conajmniej dobrym stanie (i koniecznie proste) -warto. jak widac za duzo rdzy -to nie brałbym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Jak będziecie kombinowali coś ze świecami, to zobaczcie jaki typ świec jest w Tino (oznaczenie katalogowe), bo ani w instrukcji ani w opisie serwisowym nie mogę tego znaleźć. ...cześć,dzisiaj własnie wymieniłem jedną sztuke zapłaciłem 80złociszy,symbol Y-519J(nagoya japan) http://e-ngk.n0.nor.pl/sklep/advanced_sear...p;x=55&y=11 .Dzisiaj mam zamiar kupić felgi stalowe 15' tez 80 zł za sztuke chyba warto? Jak są w conajmniej dobrym stanie (i koniecznie proste) -warto. jak widac za duzo rdzy -to nie brałbym Zakupione :)są proste,troche rdzy widać przy śrubach,po za tym nie wymagają większego odświeżania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Dzięki Haze za namiar na świece. Co do felg to nie wiem, bo w Polsce są inne ceny opon i felg, ja tu w Niemczech kupiłem na Ebayu idealny komplet gum z alufelgami za 120EUR. Nie mam nigdy czasu, aby pokopać po Schrottplatz-ach, bo tam jest tego tony za grosze i gdyby nie tak daleko to bym Wam chętnie podesłał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 Autko kupiłem na alusach 16',na zime zalecają aby zmienić na stalowe wiec tak zrobie,teraz pozostaje dobór opon, jakie polecacie? W niemczech generalnie jest taniej,u nas w dalszym ciągu maja przelicznik euro po 4 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.