Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupowałem Tino, to były felgi stalowe 15' a na nich o dziwo zimówki Dębicy :P Osobiście mi to odpowiada, bo z naszych gum byłem zawsze zadowolony. Kiedyś zamieniłem zimówki Dębicy Frigo, na jakieś tam zimowe Continentale i myślałem, że przesiadłem się z traktora na sanki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie narzekal na alusy w zimie -podobno matowieja i cos sie tam utlenia (ale bez przesady) autko ladniej wyglada. Ja niestety mam stalowy 1 komplet ale chetnie widzialbym u siebie alusy (moze Rob zalatwisz cos dobrego oczywiscie za doplata dla Ciebie) jednak mam tylko gumy 15" i wolalbym ich juz nie zmieniac na 16" (sa drozsze, wiekse, szersze i m.in. autko bedzi wiecej palic), wiec dla mnie w gre wchodza tylko 15".

Dokladny romiar to 15" rozstaw srób 5x114,3 mocowanie 66mm.

 

Jezeli chodzi natomiast o opony. Do tej pory uzywalem MIchelin na zime i bylem NAPRAWDĘ BArdzo zadowolony. Jezdzilem tez na Debickich i wg mniebyly gorsze -co tez testy potwierdzaja. Jednak przodujacy jest podobno COntinental (wg testow) -wiec jestem troche zaskoczony tym ze Ty Rob na nie narzekales.

Na drugim miejscu byly chyba Goodyear obok Michelinow.

 

Letnie mam CAET (ale na to juz wplywu nie mialem) -w kazdym razie sa przyzwoite (podobno na mokrej drodze śliskie).

 

Jeżeli chodzi o romiar to 195x65R15, najlepiej zeby nosnosc była 91 (wytrzymalsze).

Na zime jak ktos woli mozna założyć węższe -czyli 185x65R15.

Niskoprofilowych nie polecam na nasze drogi naktórych trzeba autko amortzować -gdzie i czym sie tylko da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin,continental i goodyear to wyższa półka aczkolwiek biore je pod uwage ,słyszałem też pochlebne opinie na temat Kleber,pan z serwisu opon podpowiedział że do Takiego autka najlepiej bedą pasowały 195x65x15 więc za takimi bede się rozglądał.Co do spalania bede mógł porównać ile pali na 15 a ile na 16 :) słyszłem też coś o przekłamaniu licznika ale co tam ważne że się przyjemnie jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane do Tino alu to 16', a ja kupiłem 15' i było trochę ciasno między obręczą i zaciskiem hamulca przedniego. Musiałem zacisk zeszlifować jakieś 1,5 mm i jest OK. Co do testów to ja już dawno przestałem temu wierzyć. Oczywiście moja opinia może być subiektywna, ale takie miałem odczucie. W Polsce mieszkam w górach, konkretnie w Szczawnicy i zapewniam Was, że nasze gumy się doskonale sprawują. Często obserwowałem jak przyjeżdżali goście z nizin i zakładali łańcuchy na zimówki, a ja się z tego śmiałem i śmigałem po wszystkich wzniesieniach i śnieżnych muldach tylko na gołych oponkach. Co do kupna to jest z tym pewien kłopot. Problem z transportem i kupując na e-bay-u, zawsze jest ryzyko, że opis może nie pokrywać się ze stanem faktycznym. Tolo załóż na razie na te stalówki zimówki, a do wiosny może coś Ci wykombinuje. Ja też przełożę na zimę oryginalne stalowe buty :), chociaż tu gdzie jestem praktycznie nie ma zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane do Tino alu to 16', a ja kupiłem 15' i było trochę ciasno między obręczą i zaciskiem hamulca przedniego. Musiałem zacisk zeszlifować jakieś 1,5 mm i jest OK. Co do testów to ja już dawno przestałem temu wierzyć. Oczywiście moja opinia może być subiektywna, ale takie miałem odczucie. W Polsce mieszkam w górach, konkretnie w Szczawnicy i zapewniam Was, że nasze gumy się doskonale sprawują. Często obserwowałem jak przyjeżdżali goście z nizin i zakładali łańcuchy na zimówki, a ja się z tego śmiałem i śmigałem po wszystkich wzniesieniach i śnieżnych muldach tylko na gołych oponkach. Co do kupna to jest z tym pewien kłopot. Problem z transportem i kupując na e-bay-u, zawsze jest ryzyko, że opis może nie pokrywać się ze stanem faktycznym. Tolo załóż na razie na te stalówki zimówki, a do wiosny może coś Ci wykombinuje. Ja też przełożę na zimę oryginalne stalowe buty :), chociaż tu gdzie jestem praktycznie nie ma zimy.

spoko, na razie faktycznie i tak pasuje na zime załozyc teopony na stalowe felgi. Jezeli chodzi o e-bay to nie kupowalbym tam felg. To trzeba widziec. A te felgi sa mało popularne. Domyslam sie ze nie kupiles oryginalnych -bo chyba nissan nierobi 15" na pięc śrub.

 

[ Dodano: Pon 22 Wrz, 2008 22:24 ]

Michelin,continental i goodyear to wyższa półka aczkolwiek biore je pod uwage ,słyszałem też pochlebne opinie na temat Kleber,pan z serwisu opon podpowiedział że do Takiego autka najlepiej bedą pasowały 195x65x15 więc za takimi bede się rozglądał.Co do spalania bede mógł porównać ile pali na 15 a ile na 16 :) słyszłem też coś o przekłamaniu licznika ale co tam ważne że się przyjemnie jeździ :)

 

Tak -prawidlowe to 195x65x15.

Jak załozysz opony o innej szerokosci -to trzeba proporcjonalnie zachowac obwod kola i pzekladmania nie bedzie, czyli np na 16" 205x55R16 (o ile dobrze pamietam).

Gdzies na stronach z oponami (chyba www.opony.com) mozna wyliczyc obwód opon i ich zamiennikow.

 

[ Dodano: Wto 23 Wrz, 2008 15:01 ]

Mogę zapytać czy u was teżjest problem ze zwijaniem pasów?

Zauważyłem że we wszsytkich jesto to samo -zwijają się, ale bardzo lichwalo (a bez pomocy nie zawsze same się schowają), cięzko dostać sie żeby coś posmarować jakąs sprezyne -chco pewnie i tak jest to zabudowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie oryginalne, ale dobrej marki Alutec-a zobacz je na stronie producenta. Kliknij na program starten, wybierz Nissan, Tino, swój kolor i zobacz jakie buty może mieć Twoje autko :Dhttp://alutec001.bmf-application.com/(bx2f...wam)/start.aspx

Moje są drugie od lewej "Spyke" - wylicytowałem je właśnie na ebayu ale niemieckim i sam jechałem 100km aby je odebrać, aby nie brać kota w worku.

Jak pisałem to są 15-tki a gumy na nich normalne na trochę niższym profilu czyli 195 / 60.

Co do pasów to mam to samo. Od strony kierowcy lubią się czasem nawet zaplatać o dźwignie otwierania wlewu paliwa - dziadostwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz paśów -drażnia mnei tez zardzewiale sruby mocowania fotela. Przy kupnie to nawet myslalem ze auto kiedys plywalo -jak tomozliwe ze tak wewnatrz rdza je bierze, podobnie z mocowaniem pasów -ale tu moga juz mieć slady korozji -po prostu od mokrych butów tylnych pasażerów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pasy jeżeli się nie podwiną lub zachaczą o fotel to się zwiną,rdze zauważyłem z tyłu pod siedzeniami po wyjęciu wykładziny i styropianu z bagażnika.Mysłałem że po wymianie świecy bedzie palił na tyk,dalej długo trzeba kręcić,przy drugim kręceniu dodaje troche gazu i zapala, czy może to być wina immobilajzera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: Wto 23 Wrz, 2008 15:01 ]

Mogę zapytać czy u was teżjest problem ze zwijaniem pasów?

Zauważyłem że we wszsytkich jesto to samo -zwijają się, ale bardzo lichwalo (a bez pomocy nie zawsze same się schowają), cięzko dostać sie żeby coś posmarować jakąs sprezyne -chco pewnie i tak jest to zabudowane.

 

 

no u mnie jest wszystko z pasami super!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzcie lub nie, ale ja nie mam jak na razie żadnych problemów ze startem. Również nie zważyłem nawet najmniejszych śladów rdzy w środku i na karoserii. Natomiast zaraz po zakupie (od kobiety), cała komora silnika była brudna i zardzewiała. Teraz już doprowadziłem wszystko do porządku i komora silnika świeci się jak psu ja.... Jednak wiele mnie to kosztowało wysiłku, aby taki stan uzyskać. Śruby i opaski były zardzewiałe i silnik chyba nie był myty od nowości. Może to dziwne, ale właśnie dlatego wybrałem właśnie to auto. Kupując używane auto (szczególnie w salonach u dilerów), nie należy zwracać uwagi na zewnętrzną czystość i błysk, ale na to co jest w środku, szczególnie pod maską. Ta pozorna schludność i czystość, może maskować ukryte wycieki oleju i inne wady. Brudny ale suchy silnik, jest najlepszym świadectwem, że auto jest OK i bez liftingu.

 

U mnie też jest z pasami wszystko ok, szczególnie jak są zapięte :fuckyou2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Jestem nowy na forum,ale cieszę się,że istnieje taka stronka.Posiadam Tino od lipca i nie będę chyba oryginalny jak poproszę o instrukcję w jęz.polskim w wersji elektronicznej-szukam jej już pół roku,a widzę że jest dostępna-byłbym bardzo wdzięczny-mój e-mail to pmdrozdowscy@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Jestem nowy na forum,ale cieszę się,że istnieje taka stronka.Posiadam Tino od lipca i nie będę chyba oryginalny jak poproszę o instrukcję w jęz.polskim w wersji elektronicznej-szukam jej już pół roku,a widzę że jest dostępna-byłbym bardzo wdzięczny-mój e-mail to pmdrozdowscy@wp.pl

 

Patino - napisz mi maila przypomnienie -to odesle Ci instrukcje.

ponadto podaje jakies linki -sprawdzcie czy tu nie ma:

http://autoelectric.ru/au...ino/v10/v10.rar

http://rapidshare.com/fil...01v10e.zip.html

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 10:06 ]

Wierzcie lub nie, ale ja nie mam jak na razie żadnych problemów ze startem. Również nie zważyłem nawet najmniejszych śladów rdzy w środku i na karoserii. Natomiast zaraz po zakupie (od kobiety), cała komora silnika była brudna i zardzewiała. Teraz już doprowadziłem wszystko do porządku i komora silnika świeci się jak psu ja.... Jednak wiele mnie to kosztowało wysiłku, aby taki stan uzyskać. Śruby i opaski były zardzewiałe i silnik chyba nie był myty od nowości. Może to dziwne, ale właśnie dlatego wybrałem właśnie to auto. Kupując używane auto (szczególnie w salonach u dilerów), nie należy zwracać uwagi na zewnętrzną czystość i błysk, ale na to co jest w środku, szczególnie pod maską. Ta pozorna schludność i czystość, może maskować ukryte wycieki oleju i inne wady. Brudny ale suchy silnik, jest najlepszym świadectwem, że auto jest OK i bez liftingu.

 

U mnie też jest z pasami wszystko ok, szczególnie jak są zapięte :fuckyou2:

 

No, mój silnik też był i jest troche brudny (ale suchy), ale mam skorodowane tylko dwie obejmy na gumach układu chlodniczego (może kiedys zabiore sie za to -pewnei jak któraś pusci ;)

Ja mam kupiony od faceta -teoretycznie powinien byc silnik czysty a wnętrze brudne ;)

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 10:08 ]

Poprawne linki:

http://autoelectric.ru/auto/nissan/tino/v10/v10.rar

http://rapidshare.com/files/110563116/01v10e.zip.html

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 10:09 ]

U mnie pasy jeżeli się nie podwiną lub zachaczą o fotel to się zwiną,rdze zauważyłem z tyłu pod siedzeniami po wyjęciu wykładziny i styropianu z bagażnika.Mysłałem że po wymianie świecy bedzie palił na tyk,dalej długo trzeba kręcić,przy drugim kręceniu dodaje troche gazu i zapala, czy może to być wina immobilajzera?

 

Jak wsponiałem -mój (jak odczekam kilka sekund ok.3-4) pali na tyk ale muszę dodac troszke gazu żeby nie zgasł po puszczeniu rozrusznika.

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 10:12 ]

U mnie pasy jeżeli się nie podwiną lub zachaczą o fotel to się zwiną,rdze zauważyłem z tyłu pod siedzeniami po wyjęciu wykładziny i styropianu z bagażnika.Mysłałem że po wymianie świecy bedzie palił na tyk,dalej długo trzeba kręcić,przy drugim kręceniu dodaje troche gazu i zapala, czy może to być wina immobilajzera?

W bagazniku po zdjeciu pokrywy na kolo jest taka blach ktora wcale nei zostala zabezpieczona przed korozją i najnormalniej tez była na niej rdza (miedzy bagazniekiem a tylnymi siedzeniami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo mi po odpaleniu nie gaśnie,mam problem tylko z odpalaniem,poczytałem troche o immobilajzerze.Trzeba się wybrać chyba do jakiegoś elektryka.Jak sobie poradziłeś z rdzą w bagażniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo mi po odpaleniu nie gaśnie,mam problem tylko z odpalaniem,poczytałem troche o immobilajzerze.Trzeba się wybrać chyba do jakiegoś elektryka.Jak sobie poradziłeś z rdzą w bagażniku?

 

na silnik Ci nie poradze, nie jstem mechanikiem (bardziej elektrykiem)

W bagazniku rdza była tylko na elemencie blaszanym (niezabezpieczonym), przeczyscilem i pomalowalem czarną fara Dekoral na rdzę. Jakakolwiek blacha stalowa niezabezpieczona zardzewieje (chyaba ze jest sucho) a ona jest zakryta i znajduje sie w aucie -totalna porażka. Widac ja dopiero np podczas wyciagania kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo74, dzięki za chęci ale na tych linkach nie ma instrukcji w języku polskim

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 19:15 ]

Witam jestem posiadaczem Tino 2001r. 2,2 DI autko super,komfort jazdy też,ale denerwuje mnie jedna rzecz-otóż auto dostaje przyspieszenia dopiero powyżej 2000 obrotów,poniżej jest bardzo mulny i wiąże się to z BARDZO częstą redukcją biegów-jeżeli ktoś z was miał podobny przypadek będę wdzięczny za pomoc bo nie wiem czy to urok tego auta czy wada do naprawy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo74, dzięki za chęci ale na tych linkach nie ma instrukcji w języku polskim

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 19:15 ]

Witam jestem posiadaczem Tino 2001r. 2,2 DI autko super,komfort jazdy też,ale denerwuje mnie jedna rzecz-otóż auto dostaje przyspieszenia dopiero powyżej 2000 obrotów,poniżej jest bardzo mulny i wiąże się to z BARDZO częstą redukcją biegów-jeżeli ktoś z was miał podobny przypadek będę wdzięczny za pomoc bo nie wiem czy to urok tego auta czy wada do naprawy :/

 

to urok tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patino, podaj e-mail-a, to Ci wyślę instrukcję po Polsku w załączniku. Te silniki tak mają, do 2000 obrotów trzeba deptać, powyżej włącz się sprężarka i auto nabiera wigoru. Inną wadą tego silnika jest hałas na niskich obrotach. Jeżdżę często dieslami kumpli, mercem C 220D i volvo v 40kumpla, to Tino przy nich huczy jak traktor, ale i tak go lubię :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mercem jechalem chyba 190tką, to bylem srednio zadowolony, ale Volvo 40 faktycznie w Common Railu ma buta, nawet na dwojce udalo mi sie po depnieciu jeszcze uslyszec pisk (z puszczonym sprzeglem)

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 21:41 ]

ale nie łódź sie -Volvo na CR na pewno nie wytrzyma 500 tysiecy km

Co innego -ze czasy sie zmieniaja i na autka ludzi stac wymieniac czesciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mercem jechalem chyba 190tką, to bylem srednio zadowolony, ale Volvo 40 faktycznie w Common Railu ma buta, nawet na dwojce udalo mi sie po depnieciu jeszcze uslyszec pisk (z puszczonym sprzeglem)

 

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 21:41 ]

ale nie łódź sie -Volvo na CR na pewno nie wytrzyma 500 tysiecy km

Co innego -ze czasy sie zmieniaja i na autka ludzi stac wymieniac czesciej

 

 

dzięki wielkie mój e-mail to pmdrozdowscy@wp.pl

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 07:59 ]

Patino, podaj e-mail-a, to Ci wyślę instrukcję po Polsku w załączniku. Te silniki tak mają, do 2000 obrotów trzeba deptać, powyżej włącz się sprężarka i auto nabiera wigoru. Inną wadą tego silnika jest hałas na niskich obrotach. Jeżdżę często dieslami kumpli, mercem C 220D i v

 

olvo v 40kumpla, to Tino przy nich huczy jak traktor, ale i tak go lubię :one:

 

dzięki wielkie mój a-mail to pmdrozdowscy@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Może mi ktoś poradzi jaki olej do mojego tino 2,2 dci 2004 rok.Autko sprowadziłem z niemiec od prywatnej osoby,stan idealny i miał przejechane 128000 tyś (teraz 135000)i w książce serwisowej widnieje,że był lany shell 5w40 przy 118000 tyś,po sprowadzeniu zalałem Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 i zrobiłem na nim jakieś 8000 tyś km,oleju nie bierze ale zauważyłem,że zrobił się czarny jak smoła i silnik po odpaleniu trochę nieprzyjemnie klekocze przez jakieś 2 minuty potem się wycisza.Morze ktoś miał taki "problem" i ma na to sprawdzoną radę.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patino -jak napisałem Ci -wyśłij mi maila z przypomnieniem -to odeśle Ci.

Tak się sklada ze zawyczaj kiedy mam dostep do forum -nie dysponuje skrzynką pocztową.

 

Benio -ten silnik jest w ogóle głośny. Czy az tak klekoczący -to chyba nie. Trudno to określić ale chyab głosno mi nie klekocze, poza tym ja mam starszą wersję Di, ktora chyab powinna być głosniejsza od Twojego z racji Common Raila.

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 11:52 ]

Benio -większośc (fabryka rowniez) zaleca lanie oleju polsyntetycznego 10W40. Jeżeli jednak miałes zalany silnik takim olejem -to taki lałbym dalej -jezeli nei bylo problemow z ubywaniem.

Olej Shell -jest olejem conajmniej sredniej klasy, daltego powienien byc dobry (może kupiłeś podóbe, albo zmieniający zrobił cię w bambuko) -sprawdz i dopilnuj czy kolejnym razem w ogole spuszcza stary i co wazniejsze zaleją nowym -pewnym.

Sprawdz tez filtr -jeżeli po kilkudziesieciu km bedzie bardzo zasyfiony -to znaczy ze ktos zrobil Cie w konia.

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 11:56 ]

jeszcze jendo -po czym poznałes że silnik jest jak smoła ???

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 12:10 ]

No nie oryginalne, ale dobrej marki Alutec-a zobacz je na stronie producenta. Kliknij na program starten, wybierz Nissan, Tino, swój kolor i zobacz jakie buty może mieć Twoje autko :Dhttp://alutec001.bmf-application.com/(bx2f...wam)/start.aspx

Moje są drugie od lewej "Spyke" - wylicytowałem je właśnie na ebayu ale niemieckim i sam jechałem 100km aby je odebrać, aby nie brać kota w worku.

Jak pisałem to są 15-tki a gumy na nich normalne na trochę niższym profilu czyli 195 / 60.

Co do pasów to mam to samo. Od strony kierowcy lubią się czasem nawet zaplatać o dźwignie otwierania wlewu paliwa - dziadostwo ;)

 

Może założe nowy wątek dot. zapytania o konserwację mechanizmu pasów bezpieczenswtwa choc pewnie zaraz zostanę skrytykowany że tego sie nei konserwuje tylko wymienia z racji bezpieki itp.

 

Rob -podałes swietna strone (program) do wizualizacji felg. Naprawdę ekstra. A felgi -jak felgi -każde jedne sa ładne (wg mnie dosyc podobne do siebie)

 

[ Dodano: Czw 25 Wrz, 2008 14:47 ]

katalog części on-line http://nissan4u.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo, dzięki za adres katalogu części - to mi było bardzo potrzebne.

 

Co do felg to masz rację, ale pomysł jest o tyle dobry, że można sobie wirtualnie przymierzyć, co w rzeczywistości nie jest już takie proste.

 

Konserwować pasów nie będę, najwyżej je obetnę nożem i przyszyje stare, co mam w piwnicy z malucha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może czy uniwersalana antena będzię pasowała do Tino,dzisiaj sobie ktoś pożyczył.

Pojecia nie mam, ale obstawialbym na tak. Antena to chyba nic wielkiego.

Kup na Allegro z rozbitka, jest tego pelno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...