Haze Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Orientujecie się może czy uniwersalana antena będzię pasowała do Tino,dzisiaj sobie ktoś pożyczył. Pojecia nie mam, ale obstawialbym na tak. Antena to chyba nic wielkiego. Kup na Allegro z rozbitka, jest tego pelno. Dzięki,tak właśnie zamierzam zrobić.Szukam coś w pobliżu,napewno coś po za antenką by się znalazło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 25 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2008 Tolo74, Tolo 74 Dzięki za odp:Olej kupiłem w InterCarsie a wymieniał przy mnie kolega który ma własny warsztat tak ,że o zrobieniu w bambuko nie ma mowy a co do koloru smoły to chodziło mi o kolor oleju po przejechaniu 8000 tyś km od wymiany a nie kolor silnika.2,2 dci montowany po 2003 roku to są zwykłe diesle i nie mają systemu common-rail ani turbo.Zasięgnołem jeszcze opinii mechanika w serwisie nissana,i stwierdził,że oleje syntetyczne bardzo wypłukują osady ze silnika i prawdopodobnie z tąd ten kolor oleju.W instrukcji też podają ,żeby stosować 10w40 półsyntetyk ale u mnie był lany pełny i raczej tak pozostawie (przynajmniej na razie) a jeżeli shell jest klasą średnią to jaką markę byś polecał?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Cześć, poprzedni post jest skierowany co prawda do Tolo, ale pozwolę się wtrącić Ja osobiście jeżdżę na Shellu Helix Plus 10w40 i taki olej jest właściwy dla tego silnika dla naszej strefy klimatycznej - w instrukcji obsługi jest to wyraźnie napisane i narysowane. Co do koloru oleju, to w silnikach diesla olej jest czarny bez względu na stosowany olej, nawet po przejechaniu 200 km. To jest normalne, bo ropa jest cięższym paliwem i w wyniku jej spalania powstaje sadza, która dostaje się do oleju. Zamiast kombinować, który olej jest najlepszy z najlepszych na świecie, radzę regularnie przy wymianie oleju wlewać ceramizer (ja stosuje Xeramix). Stosuje to od lat i żaden mądrala mi nie wmówi, że to szkodzi, lub nic nie daje. To jest prawdziwy eliksir młodości dla silnika. Nie będę więcej się na ten temat rozpisywał, wystarczy poczytać w necie i zobaczyć testy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Własciwie nie wiem czym rozni sie silnik dci od silnika Di ale sądziłem że Twoj to wlasnie juz Common Rail. Wiem ze nad jego projektowaniem maczali juz rece francuzi. Wracając do olejów to: primo -Producent (Nissan) zaleca polsyntetyk, ale ja i tak narazie na Twoim miejscu zostalbym przy syntetyku secundo - do naszych warunkow pogodowych zalecany jest 10W40, ale chyab 5W40 bedzie jeszcze lepszy poniewaz jest rzadszy w zimowej porze przy duzych mrozach (polsysntetyka 5W40 chyba nie ma) tertio -dobre oleje syntetyczne robią Mobil1 (uwaga na podrobki ), Liquid Molly, Valvoline (pakowane tylko w Holandii), na marginesie moge dodac ze podobno Castrol nie robi oleju w pelni sysntetycznego !! Faktycznie -gdyby silnik byl zasilany LPG albo jeszcze lepiej CNG (gaz ziemhy) to olej miałby szanse być ładnego koloru przy zlewaniu. Co do ceramizerów i ulepszaczy (nie mylic tych śrdoków) do olejów silnikowych podchodze do tego dosyc sceptycznie zastanawiając sie dlaczego producent oleju silnikowego nie dodaje tego środka do swojego wyrobu. Tutaj uzasadnionym byłobby bardziej dodać dodatek do oleju napędowego (z racji wrażliwej na zatarcia pompy wtryskowej). Kiedyś miałem w planie dodać preparat MILITEC do ropy ale jakos ten plan odsuwam. [ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 08:12 ] Rob -wracajac do tematu świec zarowych -Informuje o ich parametrach: Czas nagrzewania 4-5 sekund. Prąd podczas startu 6A, a po 4 sekundach spada do 4A (jednej świecy). Tak więc czas na nagrzanie świec wystarczy 4 sekundy. Ogolnie pobór mocy wszystkich świec to 300W spadające po kilku sekundach do 200W. Wszystki mialem z nalotem sadzy, ale dobrze grzejące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Czyli to nie świece Tolo, u mnie czasy są podobne. Co do ceramizerów, możesz być sceptyczny. Ja wlewam do paliwa i do oleju Xeramix, wcześniej stosowałem Miltec w Polonezie z silnikiem diesla Citroena. Sprzedałem go koledze jakieś 4 lata temu jak miał chyba 250.000 km. Nie wiem ile zrobił tym autem, ale wiem, że dużo jeździ. Mówił mi że w Poldku zdążył wymienić wszystko co się da, ale z silnikiem nic nie robił. [ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 18:57 ] - Można by się zastanowić dlaczego producenci nie produkują niezwykle trwałych samochodów, mimo że jest to technologicznie możliwe, dlaczego nie otrzymujemy trwałych produktów? Również warte przemyślenia jest to, jaką korzyść miałby producent oleju, ktory zarabia na jego sprzedaży skoro po zastosowaniu ceramizera spada zużycie oleju (nie wspominając już o tym że olej musiałby zdrożeć) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 2,2 dci montowany po 2003 roku to są zwykłe diesle i nie mają systemu common-rail ani turbo Takich rzeczy to już nie pisz na forum. 2,2DCI 136KM to silnik z systemem common-rail oraz turbo GT1749V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 2,2 dci montowany po 2003 roku to są zwykłe diesle i nie mają systemu common-rail ani turbo Takich rzeczy to już nie pisz na forum. 2,2DCI 136KM to silnik z systemem common-rail oraz turbo GT1749V Też mi sie wydawało ze literka D -oznacza Diesla a C -Common Raila, I -natomiast nei wiem, może CI -oznacza po prostu Common Raila [ Dodano: Pią 26 Wrz, 2008 21:37 ] Czyli to nie świece Tolo, u mnie czasy są podobne.Co do ceramizerów, możesz być sceptyczny. Ja wlewam do paliwa i do oleju Xeramix, wcześniej stosowałem Miltec w Polonezie z silnikiem diesla Citroena. Mozesz napisac dokladnie producenta tego srodka Xeramix? Jakis link? ceramizerow jest jak grzybow po desczu. I zapytam dlaczego teraz nie MIlitec a ceramizer Xeramix? O militecu slyszalem pozytywne opinie -byly testy. Jak czesto wlewasz i ile do ropy Xeramix? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 26 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2008 Tolo, sorry ale nazwę pisałem z głowy i się pomyliłem. Poprawna nazwa to Xeramic, a producentem całej serii produktów jest holenderska firma PM. Sądzę że Miltec i Xeramic robią podobne produkty, ale PM jest firmą, która dopracowała technologię produkcji ceramizerów i robi szereg różnych specyfików dedykowanych do poszczególnych podzespołów samochodowych. Miltec, robił jeden specyfik i zalecał stosować do wszystkiego tzn. do skrzyni, paliwa i silnika. Co do właściwości, zastosowania i dawek, to poczytaj w sieci. Wystarczy, że w Google wpiszesz hasło Xeramic i będziesz miał co czytać Tu masz stronę producenta: http://www.xeramic.com/ Trochę teorii: http://www.ceramizator.mojagielda.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Teres, Witam.Teraz to już całkiem zgłupiałem z tym common-rail,jeszcze nie tak dawno byłem w serwisie nissana po paski klinowe i pytam się gościa o silnik w moim tino.Facet wstukał numery vin i mówi,że silnik to zwykły diesel.Jak można poznać ,ze jest to common-rail?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Nissan montował tylko turbo diesle do naszych silników (mam na myśli 2.2Di). Ten silnik nie ma common raila. Jeśli masz 2.2DCI (tylko nie patrz w dowód rej., bo niektórzy mają tam wpisane TDI ) to masz silnik z technologią common-rail. Tak wygląda DCI...................................................a tak DI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Common-Rail wszedł po połączeniu nissana z renault w 2003, więc nie trzeba zbytniej filozofii, wystarczy znać rok produkcji swojego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Common-Rail wszedł po połączeniu nissana z renault w 2003, więc nie trzeba zbytniej filozofii, wystarczy znać rok produkcji swojego auta Poszedłeś na całośc a tu..... ZONK Ja mam 03r. a silnik Di. Silniki DCI montowane były w almach po lifcie, czyli od września 2003 :702: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Di = Direct Injection -wytrysk bezpośredni dCi- Diesel Common Rail Injection - BEzposredni wspolny Wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Herson, ja podałem rok, Ty uściśliłeś miesiąc, to się nazywa Nissan Team :one: [ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 00:37 ] Nareszcie urlop, jestem w kraju i do tego jest fajna pogoda. Od jutra zabieram się do pracy - wymieniam olej i amory z tyłu :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 Witam.Dzięki wszystkim za odp:Aż strach oddawać auto do serwisu,skoro nie wiedzą z jakim silnikiem auto do nich przyjechało,pewnie gdyby jeszcze nie przeczytał z tyłu napisów to by nie rozpoznał marki,(oczywiście nie wszystkich jedną miarką),ale ku przestrodze to serwis w wa-wie na puławskiej odradzam.Mam jeszcze pytanko,czy wymienia się olej w skrzyni?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 czy wymienia się olej w skrzyni? Raz na jakiś czas by wypadało, instrukcja wspomina bodajże o 120.000km (mogę się mylić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 czy wymienia się olej w skrzyni? Raz na jakiś czas by wypadało, instrukcja wspomina bodajże o 120.000km (mogę się mylić) Instrukcja chyba nie przewiduje zmiany oleju w skrzynii (moge sie mylic). Do drugie -dwoch moich znajomych zmienilo olej w skrzyni i teraz mają wyciek (mam jakas nieufnosc do tej zmieny), choc sam sparwdzalemn stan i jest pelno, to kolor oleju w skrzyni byl czarnawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 29 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2008 oleju w skrzyni byl czarnawy. Widziałem ostatnio olej ze swojej skrzyni po 30.000km, okreslił bym to słowami "brunatna maź". Wg mechanika ten olej wypłukał brudy po wymianie po 100.000km i następna wymiana w okolicach 200.000. Żadnych wycieków nie stwierdzono [ Dodano: Pon 29 Wrz, 2008 11:18 ] sprawdziłem w instrukcji, dla mojej almerki wymiana co 60.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Nie wiem czy był wymieniany olej w mojej skrzyni, ale kolor jest zielonkawy lekko matowy, czysty. Dolałem ceramizer i święto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Gdbyby nie Wy -nie mialbym czego czytac na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Wymieniłem amory z tylu, ale odboje i osłony które kupiłem na Allegro to wielkie g... wolałem złożyć stare. Przepraszam jeżeli kogoś namawiałem do kupna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniow Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Coś mi się zdaje, że ja dałem się namówić :kosci: Szkoda, że już mam wymienione ale nowe osłony były znacznie lepsze niż strzępy moich starych osłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Mi wymienial amory z osłonami serwis i podobno mam osłony Monroe. Mozesz powiedziec dlaczego sa do kitu? Wg mnie tez lepszy kit niz nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Witam wszystkich.Panowie mam problem i szukam pomocy.Wczoraj zabrałem się za przegląd świec (zmusił mnie do tego kłopot z odpalaniem na zimnym silniku, odpala za drugim lub trzecim razem) i podłączonej do nich listwy ,listwe jakoś odkręciłem od świec ale samych świec za nic nie mogłem wykręcić pomimo tego,że wcześniej przez 3 dni pryskałem wd 40.Może ktoś ma na to inny sposób .Nie chcę robić tego na siłę ,żeby nie narobić sobie "bigosu".Słyszałem,opinie,żeby zapieczone śruby polać kolą????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Tolo, odboje oryginalne są elastyczne, a zakupione twarde i przez to podczas dobicia mogą pęknąć. Na szczęście oryginalne odboje były całe nie uszkodzone, tylko brudne, więc nie kombinowałem tylko przełożyłem stare, oryginalne. Benio, daj spokój z tą Colą. Cola rzeczywiście ma lekkie właściwości odrdzewiające bo zawiera kwas fosforowy, ala na świece Ci nie pomoże! Po pierwsze odkręcaj świece tylko na zimnym silniku, po drugie spryskaj gniazdo środkiem typu WD w areozolu lub płynem hamulcowym. Załóż dopasowany klucz z długim ramieniem, np załóż na ramiona klucza rurkę jako przedłużkę. To powinno wystarczyć aby świece wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.