Gość Tolo74 Opublikowano 1 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2008 Proponuje dobry (markowy) srodek penetrujacy (np Rost albo faktycznie plyn hamulcowy lub kropla nafty) i koniecznie klucz nasadowy (szesciokatny), Swiece sa mocno zakrecone wiec trzeba lekko szarpnac przy odkrecaniu. Chyba klucz 12ka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mistrz_baku Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Siema! Mam zamiar wstawic nowe alufelgi 17'' i rozmiarze opon 205/45. Co o tym sadzicie ?? Nie bedzie zadnych problemów ?? POzdrawiam ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Srodek penetrujacy jest firmy Wurth. Do Tino przysluguja kola 15" (195/65) lub 16" (205/60) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco171 Opublikowano 2 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2008 Witam mam pytanko czy lampy przednie z białymi kierunkami pasują w miejsce z pomaranczowymi i czy można odkręcic same szkło by można było zmienic srodek na nowy typ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 ja nie odpowiem, kiedyc chcialem je rozkrecic zeby umyc w srodku bo jedna z nich jest bardziej zakurzona wewnatrz niz reszta ale jakos nie mam zdolnosci demonotowania wg mnei szkol jest przyklejone ale moge sie mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 HEJ HEJ ! Nie mylicie się czasem z tego co pamiętam zawsze najłatwiej jest wykręcać oporną świecę na letnim-ciepławym silniku (nie pamiętam z czego jest głowica w Nissanie ale chyba żeliwna) ponieważ w skutek rozszerzenia się materialu świecę łatwiej wykręcić! Przerabiałem to kiedyś w poczciwym polonezie męczyłem świecę przez 3 dni (zalewana naftą, Wd 40 itp) dopiero gdy poszedłem do sklepu po jakiś "mocarny" klucz to mi poradzono odpalić na chwilkę silnik i poszło jak po maśle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 ponieważ w skutek rozszerzenia się materialu świecę łatwiej wykręcić przeczytałeś sam siebie i to co napisałes? masło maślane, a świece okręca się na zimnym silniku z niemiłosiernym wręcz wyczuciem. Nie muszę przytaczac w jakiej jesteśmy sytuacji, w momencie kiedy tej siły użyjemy za dużo i ukruszymy bądź ukręcimy gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Nie wiem gdzie widzisz masło maślane ale jest faktem że głowica LEKKO nagrzana umożliwia dużo łatwiejsze wykręcenie świecy zawsze bo generalnie większość głowic jest z żeliwa. I wiem to z autopsji nie z zasłyszenia! :027: gniazdo swiecy się luzuje troszkę. Właśnie ponieważ groziło mi ukruszenie świecy skorzystałem z porady fachowca. I świeca której nie mogłem odkręcić przez 3 dni po odpaleniu silnika na ok. 3 min poszła prawie palcami (samą nasadką klucza). Głowica dużo szybciej się nagrzeje niż GWINT w Świecy! i dzięki temu jest prościej. Nie wiem więc czemu twierdzisz że wykręca się świece zawsze na zimnym silniku wiadomo, że nie na gorącym Ja podaję co mi pomogło i to BAAAAAAAAAArdzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baksio13 Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Witam, ostatnio byłem u elektryka sprawdził mi świece wszystkie grzeją ale są 8 amperowe, czytałem wyżej piszecie że są 4 amperowe czy to moze miec jakiś wpływ na odpalanie że auto trzeba dłużej "giełdać". Wyszedł słaby akumulator, wymienilem na nowy 74A/680 i mam ten sam problem. Dziekuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Raz jeszcze napisze -moje swiece model (11V 0627 KN31-odpisane ze świecy) badałem po przyłozeniu bezposrednio do akumulatora po podpieciu przez dokładny Amperomierz analogowy. W momencie startu każda z świec zaczęla pobierać 6Amper by po kilku sekundach spaść do 4A (wraz ze wzrostem temperatury). Tak wiec jezeli wszystkie maja takie same parametry zakladam ze sa dobre i taki prad jest pobierany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mistrz_baku Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Witam;] Mam zamar zmienic całe standardowe audio w mojej almerze tino. Jaki rozmiar maja otwory na głosniki w drzwiach ?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 jak chcesz znac rozstaw to proponuje zajrzec do instrukcji serwisowej (dzial body) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Czy ktoś z Was wie, czy po odłączeniu i ponownym włączeniu akumulatora, trzeba wpisywać kod radia? Czytałem posty, że radio w Nissanie się nie blokuje jeżeli jest oryginalne, czyli nie zostało przeniesione z innego auta. Pytam na wszelki wypadek jak bym np. zmieniał akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Jeżeli masz radio z tego auta, to możesz śmiało odłączać. Nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Dzięki Herson :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Rob -sam mam radiomagnetofon w autku (zmieniarka osobno) i po odlaczeniu na ok 1h nic sie nie stało. podpiąłem akku i zapaliłem jak zawsze a wszystko grało i pierdziało w głosniku [ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 14:51 ] radyjko mam Clariona z napisem na panelu NATS (wiec chyba po przelozeniu do innego autka nie zadziala) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Witam użytkowników TINO.Muszę wymienić klocki hamulcwe wTINO CDI.2002.Czy jest możliwa wymiana samemu,czy nie jest to skąplikowane.Jakiej firmy najlepiej kupić.Jak zauwarzyłem to przód i tył są klocki.Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Witam użytkowników TINO.Muszę wymienić klocki hamulcwe wTINO CDI.2002.Czy jest możliwa wymiana samemu,czy nie jest to skąplikowane.Jakiej firmy najlepiej kupić.Jak zauwarzyłem to przód i tył są klocki.Z góry dziękuję za pomoc. Dołączam sie do pytania -jakie firmy robią solidne klocki a jakich unikać? To chyab temat na osobny wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Rob -sam mam radiomagnetofon w autku (zmieniarka osobno) i po odlaczeniu na ok 1h nic sie nie stało. podpiąłem akku i zapaliłem jak zawsze a wszystko grało i pierdziało w głosniku [ Dodano: Wto 07 Paź, 2008 14:51 ] radyjko mam Clariona z napisem na panelu NATS (wiec chyba po przelozeniu do innego autka nie zadziala) Możesz wyjąc na dwa dni i nie będzie krzyczał o kod bo komp. rozpoznaje "swoje" radio NATS to tylko i wyłącznie to, że nie podłączysz w innej almerce bez znajomości kodu, który wprawny elektronik, odczyta za 30zł Witam użytkowników TINO.Muszę wymienić klocki hamulcwe wTINO CDI.2002.Czy jest możliwa wymiana samemu,czy nie jest to skąplikowane.Jakiej firmy najlepiej kupić.Jak zauwarzyłem to przód i tył są klocki.Z góry dziękuję za pomoc. Dołączam sie do pytania -jakie firmy robią solidne klocki a jakich unikać? To chyab temat na osobny wątek. Standardowo Ferrodo lub Lucasy no i oczywiście EBC ( tylko nie przesadzaj z wyborem tych o typowo sportowych właściwościach, bo w almerach zwyczajnie nie ma sensu ). Nie znam się na japońskim markach i zamiennikach, ale pewnie jeszcze ktoś się wypowie. Wymiana, nie jest skomplikowana musicie jedynie pamiętac, że z przodu tłoczki są wciskane, a z tyłu wkręcane. Ja tego tyłu, dłuuugo nie zapomnę :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Klocki w Tino wymieniałem w kilka minut i nie ma z tym problemu. Jakie klocki to nie ma specjalnie znaczenia, bo to nie popularny Polonez, do którego robią klocki byle jacy rzemieślnicy. Teraz trochę łopatologii : Aby wyciągnąć cały zacisk z jarzma, należy odkręcić dwie śruby mocujące. Wyciągamy stare klocki, czyścimy jarzmo z pyłu i zakładamy w jarzmo nowe klocki. Teraz należy wcisnąć cylinderek do środka zacisku, bo nowe klocki mają grubsze okładziny. Najlepiej wciskać cylinderek przy pomocy dwóch łyżek do ściągania opon, długich prętów lub pilników. Z dwóch stron zacisku wkładamy je do cylinderka, tak aby końce były w cylinderku i opierały się wyżej o boki zacisku (układ przypominający literę V). Teraz mocno dwoma rekami ściskamy łyżki do siebie. Jak cylinderek się cofnie, to zakładamy zacisk na jarzmo i zakręcamy. Z tyłu jest trochę inaczej (pisał o tym Herson), bo dodatkowo do zacisków podpięte są linki hamulca ręcznego. Cylinderki mają nacięcie, a klocki na środku występ, który wchodzi w to wycięcie i uniemożliwia obrót cylinderka. Dlatego cylinderki z tyłu nie wpychamy do środka zacisku, a je wkręcamy jak śrubę. Ja to robię przy pomocy dużego płaskiego pilnika. Jak nie uda się wkręcić drewnianym trzonkiem pilnika, to zapinam klucz zatrzaskowy na górną część pilnika aby uzyskać większe ramię i siłę dokręcania. Wkręcając trzeba też pamiętać aby nacięcie w cylinderku zgrało się z występem w klocku. Podobnie jak z przodu, zakładamy klocki i zacisk na jarzmo, zakręcamy śruby i po robocie. UWAGA :!!: Po wymianie klocków należy bezwzględnie pamiętać, aby na postoju wcisnąć kilka razy pedał hamulca, co zlikwiduje luz pomiędzy cylinderkiem, klockami i tarczą. Jak się o tym zapomni, to przy jeździe i próbie hamowania, nie będzie hamulca i można sobie zrobić duże kuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
partyjka Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Ja wymieniałem jakieś 2 miesiące temu klocki z tyłu. Kupiłem klocki Ashika - i nigdy więcej takich wynalazków. Po prostu masakra - tył praktycznie nie hamuje, ręczny ledwie co trzyma. Będę się ich niedługo pozbywał i zakupie pewnie jakieś Lukasy lub Ferrodo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Partyjka, no ja się z tym absolutnie nie zgadzam! Założyłem również z tyłu klocki Ashika i zarówno hamulec nożny jak i ręczny jest brzytwa! Czasami hamulec jest słaby po wymianie klocków, gdyż tarcze są mocno zużyte. Wtedy nowa okładzina nie zaciska się dokładnie całą powierzchnią na tarczy i siła hamowania jest dużo mniejsza! Jak przy okazji był wymieniany płyn hamulcowy, może być również zapowietrzony układ hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szanklot Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 A orientujecie sie panowie czy we wspnialych Tinkach bylo montowane Esp, Asr ;D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 na temat firmy Ashika słyszałem niezbyt pozytywne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Systemy kontroli trakcji takie jak: ESP (Electronic Stability Program), czy ASR (Acceleration Slip Regulation) z pewnością były stosowane, bo Tino było produkowane do 2006 roku. Ja na szczęście tego w swoim wstrętnym, starym i okropnym Tino nie mam, bo to następne badziewie do psucia się :ble: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.