dzingis Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 TOLO z całym szacunkiem dla Ciebie ale mnie żle zrozumiałeś, 27 lat już jeżdzę i nie spowodowałem żadnego wypadku [by tak dalej było], chodziło mi tylko o to że , policjanci się ostatnio zrobili nadgorliwi, minimalne przekroczenie prędkości i 200zł i punkty i nie ma dyskusji,pisałbym dalej ale to temat woda, i nie będę cię zanudzał szczegółami, ale myśle ze mnie zrozumiałes co mam na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slasze Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ja w swoim Tino posiadam Mio a701 z AutoMapą, mi wystarcza, dość często aktualizują POI, w tym fotoradary, suszarki, kontrole drogowe i autka z wideorejestratorami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Cześć! Właśnie otrzymałem taki e-mail: "Witam serdecznie. Jestem użytkownikiem Tino 2,2 Diesel Rp 2000. Aktualny przebieg 148 000. Śledzę forum i posiłkuje się informacjami tam zamieszczanymi.Też mialem problem z odpalaniem i powrotem paliwa ale dwa zawory zwrotne zalatwiły ten problem. Juz mija 4 miesiace jak ten problem przestal mnie dotyczyć . Ale mam nowy problem spadły mi lub urwały się linki od regulacji temperatury nawiewu oraz od sterowania nawiewem. Napewno spadly zapinki trzymające linki. Probowalem się za to zabrać ale nie wiem jak dostać się do panela , nie potrafię go wyciągnąć. Może ktoś na FORUM mi podpowie. Pozdrawiam PINKIE." Proszę podpowiedzcie koledze jak te plastyki panelu rozkręcić, bo może zdjęcia na stronie nie wystarczają. Jak ktoś potrafi to ująć w kolejności i punktach, to chętnie dołączę do strony. Elmark, dzięki za fotki i opis wymiany żarówek podświetlania zegara. Postaram się to jeszcze dzisiaj zamieścić na stronie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 witam serdecznie trudno wypunktowac co trzeba najpierw rozkręcać nie jest to trudne i skomplikowane wystarczy dobrze popatrzeć zatrzaski dobrze wyskakują a co najważniejsze sie nie łamią (np.jak w Fordach) wymieniłem filtr kabinowy! życzę konstruktorowi Tino by do końca zycia musiał to robic zdjęcia filtra na stronie Rob083 dzieki Rob083 na jego stronie jest zamieszczony sposób wymiany zaróweczek podświetlenia licznika km. i zegarka----polecam pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom767 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam wszystkich. Dzięki za odpowiedz.Ja mam zamontowany jeden zaworek zwrotny paliwa przed filtrem,i nie poprawiło to palenia,może muszę zamontować drugi gdzieś blisko pompy . Czy wasze TINKI 2.2 też kręcą tak żywo jak by nie miały oporu silnika,bo może to jest problem zapłonu.Co o tym sądzicie.I jeszcze jedno,jak z zaparowanymi szybami bo u mnie chyba słabo działa nawiew.Ustawiam na maksa to para znika po 4-5km jazdy.Cz to nie słabiutko.Jak u was. Pozdrawiam Tom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 witam co do pierwszego nie wiem parowanie szyb :< jak masz klime to ja odpal na kilka minut moze pomoże albo wymień filtr kabinowy POWODZENIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hah ha a gdzie na Rob083 pozdro kurcze co się czepiliscie tych zaworków układ zasilania ma być szczelny i juz i tak ma byc pozdro [ Dodano: Nie 08 Mar, 2009 18:57 ] witam seredecznie do Tolo 74 alarm gdzie podpiac w Tino !! wszystko zalezy jaki typ alarmu jak masz central z pilota to po co sie babrać z alarmem jak chcesz to Ci podam jak skutecznie to zrobić ale na priv pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 kurcze co się czepiliscie tych zaworków układ zasilania ma być szczelny i juz i tak ma bycpozdro No właśnie! Już zakładają po dwa zaworki. Ja nie mam żadnego, po za tym co dała fabryka i mój traktorek też śmiga :-) Grabula dla Elmarka i całego Szczecinka :-) :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam kolegow z Tino w garazu. Przybylem tu z forum Corolli Club. Od 2004 roku czynnie uczestnicze w tym forum, uwielbiam samochody iznam sie na nich dosc dobrze w szczegolnosci na Corolli Zrobilem w niej samodzielnie wiele rzeczy a tutaj jest moj blog rzadko aktualizowany ze wzgledu na czas: www.czmiel.com Posiadam Corolle E10 od niemal 7 lat i wlasnie nadarzyla sie okazja zakupu Tino. Auto jest z 2001 roku, pierwsza rejestracja 2002. Jest to samochod sluzbowy po 3 uzytkownikach. Silnik 1.8i 114KM w wersji ciezarowej czyli kratka i tylko dwa fotele z tylu. Samochod przez ostatnie trzy lata przejechal 180tys km glownie po trasach. Auto w obecnej chwili ma przebieh 283.000km. Kolega (poprzedni uzytkownik) twierdzi, ze auto pobiera 1ltr loeju silnikowego na 15tys km czyli co przeglad, weic jak dla mnie jest to dobry silnik. Olej to pelny syntetyk 5W40. Skrzynia (jak to w Nissanach) dziala dobrze, nie haczy i nie jest precyzyjna jak w toyocie Przednia maska do malowania bo ma mnostwo odpryskow. Srodek do generalnego czyszczenia ale ogolnie jest w dobrym stanie. Slychac zawieszenie, po pierwszyc kilometrach sadze, ze to gumy i laczniki stabilizatorow ale warsztat zakwalifikowal rowniez wachacze do wymiany. Do wymiany sa rowniez prawdopodobnie lozyska przednich kol bo szumia juz przy 30km/h raczej nie wskazuje na problem z hamulcami. Co do ukl. hamuilcowego raczej do wymiany sa przednie tarcze bo po rozgrzaniu zdecydowanie pulsuje pedal hamulca i czuc to rowniez na kierownicy. Swieci sie kontrolka engine ale juz od kilku dni szukalem na Waszym forum sposobu na odczytanie kodow bledow i niestety wszystkie zawiodly wiec tak naprawde nie wiem co jest nie tak z silnikiem aczkolwiek serwis zdiagnozowal do wymiany sonde lambda, katalizator i jedna z cewek zaplonowych. Przednia szyba jest trafiona w dwoch miejscach ale nie ma tragedii na razie. Awarie regulacji temperatury nawiewanego powietrza usunalem ale mysle tymczasowo bo rozwiazanie z ta linka jest powiedzmy sobie szczerze niezbyt dobre. Lubie Nissany i jest to dla mnie producent, ktory robi rownie dobre auta jak Toyota i gdyby nie pewien fakt, nie rozstawal bym sie na razie ze swoja Coroll'a gdyby nie brak klimatyzacji i miejsca w moim aucie. Mam obecnie 4-osobowa rodzine i chcialbym zmienic auto na wieksze, wygodniejsze i lepiej wyposazone tym bardziej, ze auto to jako pracownik moge kupic za w sumie niewielka kwote. Pomozcie mi jesli chodzi o decyzje, czy to auto posluzy przez jakis czas bezawaryjnie? Glownie chodzi mo takie rzeczy jak: 1. Spalanie srednie silnika 1.8 2. Naprawa zawieszenia. Koszty? 3. Lancuch rozrzadu. Przejmowac sie czy nie (nie slychac go) 4. Dynamika (jesli chodzi o familiowoz) 5. Mozliwosc zamontowania dobrego audio (wygluszanie, 2 wzmacniacze, dwa subwoofery, komputer PC do multimediow i nawigacji, monitor LCD 7") ... jestem czlonkiem www.mp3car.pl i od ponad dwoch lat mam kompa w samochodzie ... 6. wydajnosc klimatyzacji (ponoc slaba) czy to kwestia fabryczna czy sprezarka siada 7. Dostepnosc i koszty zakupu czesci To narazie tyle moich dylematow. Przepraszam za pytania bo znam zasady forum, szukalem troche ale niestety czas niezbyt pozwala na przeczytanie wielu tematow dla nowego uzytkownika i mam nadzieje, ze ktos z Was uzytkujacy podobne auto wypowie sie i przyczyni sie do podjecia decyzji odnosnie zakupu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Drogi Czmielu, jak twój post przeczytałem, to spojrzałem na kalendarz, czy to przypadkiem nie jest już 1 kwietnia. Ale nie jest, więc biorę to pytanie na serio i odpowiadam: Daj sobie spokój z tym Tino. Jak zaczniesz naprawiać to co opisałeś, to stracisz kupę kasy i ochotę do tego auta. Jak jednak nie posłuchasz mojej rady, to kup to Tino. Nic przy nim nie rób, tylko zamontuj sobie to wszystko co opisałeś, no i koniecznie te dwa subwoofery!! Daje Ci słowo, że jak to wszystko włączysz, to auto będzie jak z fabryki. Na pewno nie usłyszysz żadnego szmeru i stukania :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Nie takiej odpowiedzi sie spodziewalem Tak jak juz wczesniej napisalem, nie jestem laikiem samochodowym. Jesli chodzi o silnik, skrzynie i przeniesienie napedu oraz ukl. kierowniczy jak i blache to autu niczego nie mozna zarzucic. Ma zwyczajnie zniszczone zawieszenie i to najbardziej mnie nurtuje bo nie znam Tino w ogole i nie wiem ile bedzie kosztowalo doprowadzenie zawieszenia do stanu dobrego. Silnik pracuje rowniotko i na cieplym i na zimnym, zadnych problemow z odpalaniem. Dynamika jest raczej w porzadku jak na 1370kg i 114KM w benzynie zrywa przyczepnosc jeszcze po wbiciu trojki. McPherson'y trzymaja w zakretach jak na tak wysoki samochod wiec jak dla mnie procz tych lozysk i stukow w zawieszeniu nie znalazlem nic bardziej niepokojacego. Zadnych wyciekow, nieszczelnosci. Jezdzilem autem przez 4 dni bo wzialem sobie zeby zobaczyc czy moglbym sie przesiasc na takiego mini van'a i co nie co juz o nim wiem. W ten weekend wezme go jeszcze na dluzsza przejazdzke ok. 300km po trasie i 100 po miescie w celu kontroli spalania. Rob083, dlaczego twierdzisz, ze chcialem zrobic Wam psikusa? Mozesz napisac ile bedzie kosztowala naprawa zawieszenia w Tino? Mam doswiadczenie z moja Corolla bo rok temu bedac na pozimowej geometrii wyszlo ze mam lekki luz na drazku wzdluznym wielowahaczowego zawieszenia z tylu i przez kilka dni probowalem znalezc taki drazek. Mozliwosci mialem dwie albo kupic oryginal za mase pieniedzy albo za niewielkie pieniadze zamiennik. Jako, ze jestem przeciwnikiem wkladania zamiennikow do Toyoty postanowilem, ze poszukam calego kompletnego zawieszenia od nowszej Corolli ale w oryginale. Kupilem kompletne zawieszenie z nowszej Corolli E11 sprowadzonej z Anglii z przebiegiem ok. 80tys mil w idealnym stanie za 450zl. Posiedzialem jeden dzien przy podnosniku, sam odpialem zawieszenie i zapialem nowe i jestem zadowolony do dzis. Koszty niewielkie a wiem, ze min 100kkm przezyje dlatego sadzilem ze w Tino tez mozna naprawic to w podobnych kosztach. Czekam na kolejne rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Nie wiem jak inni, ale ja Ci nie dam gotowej odpowiedzi gdzie i za ile. Jak się zdecydujesz, to musisz szukać w internecie. Używanych części jest masa na Allegro, a nowe też są ale drogie, jak zwykle do Japończyków. Ja zmieniałem tarcze i klocki oraz amortyzatory tylne. Tarcze z przodu mam oryginalne Nissana, trafiłem je okazyjnie na niemieckim Ebay (na aukcji za 40 Euro), ale można kupić tanie podróbki. Co do trwałości, to reszta zawieszenia jest prawie OK, zero stuków. Prawie, bo jak dla mnie ma zbyt słabo wytłumiony układ kierowniczy. Jak są zużyte lub krzywe tarcze, lub źle wyważone koła, to drgania od razy przenoszone są na kierownicę. Branie oleju przez benzyniaka, to podobno norma. Ja tego problemu nie znam bo mam diesla. Ogólnie auto jest obszerne, wygodne więc jako rodzinne na pewno się sprawdzi. Ładnie się też prezentuje, ale po za tym nic szczególnego - żadne cudo! Pisałeś, że nie chce Ci się czytać postów z forum, a to szkoda, bo właśnie z nich byś się b. wiele dowiedział o tym aucie. Ja za nim kupiłem, to przeczytałem wszystko [ Dodano: Czw 12 Mar, 2009 09:28 ] Aby na to forum wejść, to trzeba mieć świętą cierpliwość. Albo ludzie zmienili wszystkie auta na Nissany i wszyscy tu wchodzą, albo administrator olał totalnie swoje obowiązki :632: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Właśnie kupiłem Tino z 2001 roku, 1,8 benzynka 2 tygodnie temu , jak na razie nic nie stuka i nie puka przebieg prawie 180.000 , jedynie do poprawek lakierniczych, ale to drobnostka, nic wiecej nie mogę napisać bo to za krótki okres, na razie to jestem zadowolony , a czas pokaże jak sie bedzie sprawować autko. Wszystko zależy za jaką kwotę kupisz. [ Dodano: Pią 13 Mar, 2009 16:37 ] Padło mi sterowanie ogrzewaniem chyba linka spadła lub sie urwała, prosiłbym o doradę jak to naprawić, czy jest dużo roboty i co trzeba rozebrać by sie tam dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 pkt.6 http://rob083.fm.interia.pl/zrob.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norbert Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Witam , Stałem sie szczesliwym posiadaczem Almerki Tino,rok produkcji 2002 Silnik Di.Przesiadlem sie z N15 (którą notabene sprzedaje),1.4 benzyna 75 kucy.Różnica kolosalna,komfort nieporównywalny,na ten czas jest wszystko cacy.Mam jednak kilka pytań co by rozwiac wątpliwości. -Czy to normalne że do 2500 obr/min Tino sie toczy ,a po przekroczeniu 2.5 tys ożywia?? -Jaki jest w/g was najlepszy olej przy przebiegu 130 tys? -Wycieraczki są mega wkurzające,dzialaja albo bardzo szybko ,albo bardzo wolno,jak temu zaradzić?? Pozdrawiam ,aha czy ktos moze rozszyfrowac ten Nr VIN: VSKTDAV10U0095312,bo w temacie odnosnie Vin-ów cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ratino Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Witaj wśród tinomaniaków! Ciekawe, bo też się przesiadałem z N15 :one: i moje pierwsze wrażenie z Tino było dlaczego jest taki głośny : a potem już tylko same pozytywy Co do Twoich wątpliwości Czy to normalne że do 2500 obr/min Tino sie toczy ,a po przekroczeniu 2.5 tys ożywia?? -Jaki jest w/g was najlepszy olej przy przebiegu 130 tys? -Wycieraczki są mega wkurzające,dzialaja albo bardzo szybko ,albo bardzo wolno,jak temu zaradzić?? Moje autko całkiem nieźle jedzie już przy 1500-2000 obr. w odróżnieniu od N15, który ma typowo wysooobrotową benzynkę i żwawość wykazuje dopiero powyżej 2500-3000. A przyczyn może być dużo, najlepiej auto gruntownie przeserwisować. Producent zaleca olej 10W40, przy Twoim przebiegu myślę, że nie ma co kombinować. Mnie szybość wycieraczek nie zastanawiała po N15, które nie ma opóźnienia czasowego - może porównaj z innym Tino. VIN najszybciej rozszyfruje Ci stacja kontroli :-) Miłych wrażeń z jazdy, najlepiej w dłuższej trasie dla oswojenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 -Czy to normalne że do 2500 obr/min Tino sie toczy ,a po przekroczeniu 2.5 tys ożywia??-Jaki jest w/g was najlepszy olej przy przebiegu 130 tys? -Wycieraczki są mega wkurzające,dzialaja albo bardzo szybko ,albo bardzo wolno,jak temu zaradzić?? Pozdrawiam ,aha czy ktos moze rozszyfrowac ten Nr VIN: VSKTDAV10U0095312,bo w temacie odnosnie Vin-ów cisza. Cześć Norbert, Ratino właściwie już Ci odpowiedział, a ja tylko dodaje od siebie: - To normalne, że do 2500 auto nie jest zbyt żwawe. Ten silnik tak ma, ale gdy bardzo muli, to warto zrobić porządną diagnostykę w serwisie. - Stosuj tylko jakiś markowy półsyntetyk - 10W40. W instrukcji zamieszczona jest informacja aby nie stosować pełnego syntetyku. Ja stosuje Shell Plus 10W40 oraz wlewam przy każdej wymianie ceramizer. - Musisz mieć zepsuty regulator ruchu wycieraczek, bo normalnie regulacja jest bardzo dobra. Są dwa stopnie prędkości stałej, oraz jeden z płynną regulacją potencjometrem (gałka na końcu przełącznika) Poniżej podaje podstawowe dane z Twojego VIN: VIN: VSKTDAV10U0095312 Model : TVHALCFV10NG53FACP Model Series: V10M Prod.M/Y: 05.2002 Color: GN0 (czarny) Int.Color : X (szary) Body: 5 DOOR WAGON Engine: YD22DDTI TYPE ENGINE Area: EUC Grade: LX TYPE Trans : 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkom Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Pomozcie mi jesli chodzi o decyzje, czy to auto posluzy przez jakis czas bezawaryjnie? Glownie chodzi mo takie rzeczy jak: 1. Spalanie srednie silnika 1.8 Ja mam 1.8 + gaz. Na benzynie to średnio ok. 8.0. Bardzo rośnie przy 120-130 km/h. 2. Naprawa zawieszenia. Koszty? 3. Lancuch rozrzadu. Przejmowac sie czy nie (nie slychac go) 4. Dynamika (jesli chodzi o familiowoz) 5. Mozliwosc zamontowania dobrego audio (wygluszanie, 2 wzmacniacze, dwa subwoofery, komputer PC do multimediow i nawigacji, monitor LCD 7") ... jestem czlonkiem www.mp3car.pl i od ponad dwoch lat mam kompa w samochodzie ... 6. wydajnosc klimatyzacji (ponoc slaba) czy to kwestia fabryczna czy sprezarka siada Ja mam automatyczną, przetestowałem ją w Chorwacji latem i powiem że jest ideał. 7. Dostepnosc i koszty zakupu czesci Oryginały b. drogie. Używanych mało. I jeszcze jedno. Mimo wielu opinii o "braniu" oleju - mi nie wziął nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Ktoś kiedyś pisał, że zmieniał olej w skrzyni. Bardzo proszę podajcie mi dokładny symbol tego oleju i ilość jaka wchodzi. Skrzynia manualna, silnik diesel 2,2 Di. Z góry dziękuję i pozdrawiam :516: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norbert Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Cześć Norbert, Ratino właściwie już Ci odpowiedział, a ja tylko dodaje od siebie: - To normalne, że do 2500 auto nie jest zbyt żwawe. Ten silnik tak ma, ale gdy bardzo muli, to warto zrobić porządną diagnostykę w serwisie. - Stosuj tylko jakiś markowy półsyntetyk - 10W40. W instrukcji zamieszczona jest informacja aby nie stosować pełnego syntetyku. Ja stosuje Shell Plus 10W40 oraz wlewam przy każdej wymianie ceramizer. - Musisz mieć zepsuty regulator ruchu wycieraczek, bo normalnie regulacja jest bardzo dobra. Są dwa stopnie prędkości stałej, oraz jeden z płynną regulacją potencjometrem (gałka na końcu przełącznika) Poniżej podaje podstawowe dane z Twojego VIN: VIN: VSKTDAV10U0095312 Model : TVHALCFV10NG53FACP Model Series: V10M Prod.M/Y: 05.2002 Color: GN0 (czarny) Int.Color : X (szary) Body: 5 DOOR WAGON Engine: YD22DDTI TYPE ENGINE Area: EUC Grade: LX TYPE Trans : 5 SPEED MANUAL(UPTO 0103) Dzieki Ratino ,dzieki Rob083,ostatnie pytanko jak rozumiec skrot przy rubryce Grade,LX type ? ps. Odnosnie oleju w skrzyni,to kupilem samochod z wszystkimi kwitami i jest tam tez kwit za olej i ilosc jaka byla wlana poprzedniemu wlasciciwelowi,jak wroce z pracy wieczorem to dam znac,pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Dzieki Ratino ,dzieki Rob083,ostatnie pytanko jak rozumiec skrot przy rubryce Grade,LX type ?ps. Odnosnie oleju w skrzyni,to kupilem samochod z wszystkimi kwitami i jest tam tez kwit za olej i ilosc jaka byla wlana poprzedniemu wlasciciwelowi,jak wroce z pracy wieczorem to dam znac,pozdro Vehicle Grade, to po angielsku Klasa Pojazdu. Nie wiem co oznacza kod LX. Musisz poszukać w internecie np. wpisując w googlach hasło "LX Vehicle Grade" Jak możesz, to proszę poszukaj nazwę i typ oleju, bo mamy ten sam typ skrzyni - DZIĘKI! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czmiel_t Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 No więc koledzy przejechalem juz jakies 500km tym Tino, dzis wzialem go na podnosnik zeby obejrzec. Wg. mnie do wymiany przednie lozyska napewno bo przednie kola maja luz i na boki i gora dol, mozliwe ze laczniki stabilizatora ale ten samochod jest tak sztywny, ze tak na szybko nie bylem w stanie reka wyczuc luzu. Jak dla mnie do wymiany lozyska i krzywe tarcze hamulcowe na poczatek. Pisalem wczesniej, ze swieci sie check engine i nie udalo mi sie odczytac kodow ani skasowac. Warsztat nieautoryzowany stwierdzil katalizator i lambde ale zatankowalem do pelna w Radomiu Vpower'a zwyklego i po 3/4km check engine zgasl wiec zastanawiam sie czy poprzedni uzytkownik nie jezdzil na jakims gownianym paliwie. Check engine zgasl i nie zapalil sie od ponad 200km. Sprawdzalem tez spalanie na odcinku 130km z czego 45km trasa (90km/h) a reszta miasto i dosyc dynamiczna jazda bo kazdy chcial sie przejechac do tego 0,5 godz. praca silnika na wolnych obrotach. Srednie wyszlo 9,5ltr/100km wiec sadze, ze jest jak najbardziej ok. Dynamika w trasie ok, amortyzowanie nierownosci ok tylko denerwujacy jest szum lozysk i chyba tarczy przednich. Dodatkowo czesto przy zmianie pasa slychac dzwiek podobny do startujacego samolotu (wiele cichszy oczywiscie) tak jakby najechac na pasy rowkowane i po zmianie pasa ustaje. Czesm slychac tez przy predkosci ok. 80km/h zwalniajac silnikiem ale wydaje mi sie, ze to moga byc zimowki good year'a. Ile pompujecie kola bo jak nabilem wg. zalecen to guma troche siedzi i mysle, ze podniesienie cisnienia o .0,2 - 0,3 zalatwiloby sprawe. Aha, dosc czesto przy odpalaniu jest gluchy strzal z wydechu. Czy tak moze byc slyszalny zapchany katalizator w Tino? Jeszcze male ogloszenie przy okazji w temacie Tino, kupie tylny srodkowy fotel bo to auto jest jako ciezarowka i jak juz zdecyduje sie na zakup to chcialbym to zmienic. Sadze, ze uda mi sie kupic to auto w granicach 7.000zl. Przypomne jeszcze 2001r.prod. 1.8 benzyna, 283.000km ... i jak sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacekzet2 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 witam przedstawię ceny filtrów , przeglądów itp by można było negocjować ceny filtry: MANN (wszystkie) filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) nie węglowy - 56,00 zł filtr paliwa - 45 zł filtr oleju - 42,50 zł filtr powietrza - 30,60 zł olej 5,3 litra Castrol 10w40(za 5 litrów - 129 zł) pozostałe 300 mil miałem wymiana filtrów + oleju - 40zł ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- klimatyzacja : czyszczenie + dopełnienie -160 zł -------------------------------------------------------------------------------------------------------- ubezpieczenie 372 zł (max zniżki) OC-NW + ubezpieczenie mieszkania + OC w życiu cywilnym 250 zł cały pakiet 620 zł (rok) HESTIA - ta cena dotyczy tylko pakietu jeżeli zrezygnuje się z ubezpieczenia mieszkania drożej ------------------------------------------------------------------------------------------------------- przegląd techniczny 99 zł ------------------------------------------------------------------------------------------------------- całkowity koszt = 1224,10 zł może komuś się przyda w negocjacjach cen pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norbert Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Vehicle Grade, to po angielsku Klasa Pojazdu. Nie wiem co oznacza kod LX. Musisz poszukać w internecie np. wpisując w googlach hasło "LX Vehicle Grade" Jak możesz, to proszę poszukaj nazwę i typ oleju, bo mamy ten sam typ skrzyni - DZIĘKI! Z tym Grade-m to wiedziałem ,chodzilo mi wlasnie o skrot LX.Może to lux??Niech bedzie ze jest to lux,lepiej sie z tym bede czul Co do skrzyni i oleju.Mam fakture od ASO nissan z Wrocławia i pozycja z olejem wyglada dokladnie tak - BP-8 BP SHX-M OP.1L OLEJ SKRZYNI BIEGOW 4SZT. Wychodzi na to ze potrzebna ilosc oleju to ok. 4l. po wygooglowaniu tych skrotow z kolei wychodzi ze olej to chyba jest TO.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Co do skrzyni i oleju.Mam fakture od ASO nissan z Wrocławia i pozycja z olejem wyglada dokladnie tak- BP-8 BP SHX-M OP.1L OLEJ SKRZYNI BIEGOW 4SZT. Wielkie dzięki Norbert za pomoc :one: [ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 09:26 ] Jaszcze w sprawie oleju do skrzyni :!!: Przeleciałem całe forum i znalazłem powtarzające się info, że należy zwracać uwagę aby stosować dokładnie zamienniki oryginalnego oleju Nissana ZX o klasyfikacji API GL-4+ lub GL-4 i GL-5. Oto cytat "API GL-5 posiada w karcie produktu zapis : Nie jest zalecany do aplikacji, wymagających środków smarnych spełniających wymagania klasyfikacji API GL-4". Chodzi podobno o to, że najnowocześniejsze oleje GL-5, mogą posiadać związki, które z czasem wpływają na pracę i trwałość synchronizatorów w starszych skrzyniach. Podobno najbliższym zamiennikiem jest Castrol TAF-X 75W-90 info, specyfikacja w pdf jest tu: http://www.falco.pl/falco/images/stories/taf_x.pdf Znalazłem też taki wątek na Forum: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=42301 Piszę o tym ku przestrodze, a jak ktoś ma inną wiedzę na ten temat, to proszę o podzielenie się ze mną. Chcę założyć podstronę z info, na temat materiałów eksploatacyjnych stosowanych w Tino :582: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 witam no to jestem załamany bo mój traktorek był zalany od poczatku 5W40 Magnetic Castrol chyba pozdrowionka [ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 21:40 ] witam dzięki Rob083 zamiesciłem sposób wymiany żaróweczek podświetlenia zegarka,termometru,licznika km. ALE!!!!!!!!!!!!! jak napisałem zastosowałem zaróweczki ze sklepu z czesciami elektronicznymi sprzedawca zapewniał że wytrzymają nawet 18V po zamontowaniu fotka na Rob083 nawet ładnie i super swieciły ale do czasu po przejechaniu ok 2km padły jak przejrzałe maliny co sie okazało wcale nie były na 18 V tylko na 12V a co za tym idzie !!!!!!!!!!!!!!!! napiecie które daje alternator do ładowania akumulatora i na całą inst.elektr. to około 17.0 V w porywach a to dlaczego: nap. ładowania akumulatora max. to 2.8V na ogniwo ogniw 6 to wychodzi 16.8V na cały akumulator wiecej go nie można naładować(mozna ale sie uszkodzi) jak jest spiepszony regulator napiecia generalnie powinien nie przekraczac 16.7 V ale do rzeczy po wymianie zaróweczek jak napisałem lipa :< zakupiłem zamienniki diodowe ha ha w róznych kolorach aby przetestowac kolory podświetlenia zegarka itp. no nie powiem bardzo ładnie swieciły tylko punktowo nie pomogło szlifowanie na stożek na płasko malowanie etc.france i tak dawały efekt puntowy(wk***iający) zdegustowany :028: i wk.........y zadzwoniłem do serwisu NISSANA czy takowe posiadają posiadaja ale po 14.00 zł za sztukę :/ zakupiłem wymieniłem swieci jak TRZA moja skromna rada zero kombinacji pozdro aha moje kombinacje kosztowały mnie wiecej niż żaróweczki z serwisu Nissana pozdrowionka i wymiany żaróweczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.