Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rob083, jak wyobrazasz sobie dwie tylne lampy przeciwmglowe? Ze wzgledow bezpieczenstwa jest wlasnie jedna i zawsze z tej samej strony (procz ruchu lewostronnego).

U mnie swiatla cofania swieca obydwa.

Ratino, masz jakies zdjecia z wygluszania drzwi? Jakie glosniki zalozyles na przod i czy robiles dystanse?

Boczki sciaga sie bardzo latwo natomiast zalozyc je to juz wyzsza szkola jazdy - beznadziejne rozwiazanie :] W tylnych drzwiach jak rozebralem o dziwo byly glosniki 165mm ale nie da sie ich tak poprostu wymienic bo inzynierowie wymyslili glosniki zintegrowane na stale z dystansem :/ Normalnie tylko im Nobla wreczyc za ten swietny pomysl. Jednym slowem przerabianie Tino pod katem naglosnienia to porazka no ale trzeba bedzie. Podlaczylem juz oba wzmacniacze na razie pod seryjne glosniki no i jest troche lepiej z subwoofer'em ale ogolnie i tak nadal kupa natomiast coraz bardziej jestem przekonany, ze jak zrobie drzwi jak nalezy Tino bedzie pieknie gralo.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rob083, jak wyobrazasz sobie dwie tylne lampy przeciwmglowe? Ze wzgledow bezpieczenstwa jest wlasnie jedna i zawsze z tej samej strony (procz ruchu lewostronnego).

 

Nie muszę nic sobie wyobrażać, bo niektóre auta mają tak zamontowane i to jest zgodne z przepisami. Przeczytaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5...eciwmg%C5%82owe

W Tino wygląda to głupia, bo klosze są po dwóch stronach, a świeci się tylko z jednej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzingis

u mnie chyba podobnie z tą klimą, przy dłuższych jazdach daje rade - dlugo się rozkręca, ale też może brakować czynnika, bo jak kupiłem to nic przy niej nie robiłem. Też jestem ciekawy opinii innych w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedie tworza jej uzytkownicy. Nigdy nie widzialem dwoch tylnych swiatel p.mgielnych i jestem raczej przekonany, ze nie ma takich aut aczkolwiek moge sie mylic i znajda sie 2 czy 3 przypadki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starym POlonezie -sa dwie przecowmgielne.

 

Co do klimy to tez zauwazylem ze od zeszlego roku troszke mi uszlo pary -bo slabiej chlodzi -ale biorac pod uwage brak klimatronika -stwerdze ze slabo chlodzaca klima ma tez swoje zalety -wlaczam i mi wystarczy zeby nie zmarznac.

 

MOge zapytac pozostalych -ile swiatel cofania macie -jedno czy dwie?

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 22:22 ]

Musze sie POCHWALIC !!

Samoczynnie ustapil u mnie problem gasniecia silnika po rozruchu bez dodawania gazu (przy temperaurze powyzej ok 4oC (nizej nie wiem).

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 22:26 ]

Jest już wiosna i pora na zmianę opon czy możecie polecić jakieś nie za drogie dobre oponki??

 

Z rankingow ktore przegladalem chyab dwa lata temu -najlepsze letnie byly PIRELLI, a na zime Michelin lub Continental. (niesttey nie powiem ktore maja dobry stosunek jakosci do ceny -chyba Debica-mieszkam niedaleko i z tego co slyszalem to technologia produkcji jest naprawde zaawansowana)

 

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 22:28 ]

No i stalo sie -gdybym zainwestowal w czujnik cofania -juz zarobilby na siebie (na szczescie moja furmanka cala, tylko niezuwazalny odprysk lakieru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam Polduś ma 2 przeciwmgielne i wg mnie to jest bardziej bezpieczne widać dokładniej obrys tyłu auta i w razie draki wiadomo z której można próbować ominąć i napewno nie da się pomylić ze światłami stopu. Podejrzewam że 1 światło p. mgielne wprowadziły jakieś "mądre" przepisy unijne - a ile to daje oszczędności przy setkach tysięcy wyprodukowanych aut ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już wiosna i pora na zmianę opon czy możecie polecić jakieś nie za drogie dobre oponki??

 

Ja również chce założyć nowe letnie opony na alu i mam je zamiar zamówić na Allegro. Ta oferta wydaje się bardzo ciekawa: http://moto.allegro.pl/item595760580_nowe_..._wyprzedaz.html

 

Opony sa tanie, mozna poszukac na skapiec.pl zwlaszcza po sezonie (np teraz zimowe sprzedaja za grosze). Szukalem znajomym i chyba opony.pl albo oponeo.pl byly najtansze a koszt wysylki w cenie bez wzgledu czy kupujesz jedna czy kilka sztuk. A ceny swietne.

Szulaj przez skapiec.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedie tworza jej uzytkownicy. Nigdy nie widzialem dwoch tylnych swiatel p.mgielnych i jestem raczej przekonany, ze nie ma takich aut aczkolwiek moge sie mylic i znajda sie 2 czy 3 przypadki ;)

Ford Mondeo MK1 ma dwa swiatła p.mgielne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy już dwa przypadki ;) Jeździłem w życiu wieloma samochodami i znam bardzo dobrze kilkadziesiąt innych samochodów moich znajomych i w żadnym nie przypominam sobie 2 świateł p.mgielnych. Zawsze jak jade w korku po trasie w duzej mgle widzialem albo niezapalone swiatlo p.mgielne albo tylko jedno wiec o czyms to swiadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak musiałem dobić freonu, i jest poprawa w chłodzeniu, ale nie jest to czego bym oczekiwał dopiero po przejechaniu około 5km, zaczyna być chlodniej w samochodzie.

Jeszcze jedno sprawdziłem żużycie paliwa, zrobiłem 410km,i zatankowałem ponownie do pełna weszło dokładnie 28,4L czyli śrenia w cyklu mieszanym wyniosła 7L do 7,1 L na 100km , czyli nie jest żle zaznaczam ze to była bardzo spokojna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włączyłem wczoraj na chwile i też porażka ale ponoć to samo jest w nowych Tino a nową Almerą z tych lat też jeździłem i pamiętam, że nie była tak wydajna co w innych nowych autach a jeździłem naprawdę wieloma nowymi autami bo u nas w firmie kupuje się ich ok. 300szt. rocznie.

Druga sprawa to taka, że Tino ma dość dużą powierzchnię szyb, niby jest jakiś tam filtr UV i heat ale ja tego nie odczułem w słońcu przy +16stC wczoraj i klima słabo sobie radziła. Aż boję się pomyśleć co będzie przy ponad 25stC. Jedynym rozwiązaniem jest przyciemnienie szyb markową folią tak jak miałem w Corolli. Corolla nie miała klimy ale uwierz, że po przyciemnieniu różnica była kolosalna więc jeśli by wtedy dodać klimę to byłaby bajka.

Ja jak się trochę odkuję to na 100% nakleję folię na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy już dwa przypadki ;) Jeździłem w życiu wieloma samochodami i znam bardzo dobrze kilkadziesiąt innych samochodów moich znajomych i w żadnym nie przypominam sobie 2 świateł p.mgielnych. Zawsze jak jade w korku po trasie w duzej mgle widzialem albo niezapalone swiatlo p.mgielne albo tylko jedno wiec o czyms to swiadczy.

 

Dziękuję kolegom za poświadczenie prawdy :) Ja podobnie uważam, że tylne światła przeciwmgielne powinny być symetrycznie rozstawione, tak jak to jest z resztą oświetlenia. Ale nie bądźmy drobiazgowi. Wiele razy widziałem jak niemieckie ćwoki jeżdżą w deszczu i we mgle, w ogóle bez oświetlenia. Kiedyś w nocy mało nie rozwaliłem auta, bo jakieś babsko jechało w mieście bez świateł. Tu nie ma jeszcze obowiązku jeżdżenia w ciągu dnia na światłach, więc robią co chcą. Druga sprawa, która mnie wnerwia, to parkowanie bezpośrednio przed skrzyżowaniem, a często też na skrzyżowaniach w kształcie litery T - istny koszmar! Nasi Polscy kierowcy pod tym względem to prawdziwy wzór do naśladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tylko jedno z prawej strony. Mam jeszcze pytanie do Tych co mają benzyniaki, chodzi mi o wolne obroty silnika, czy po właczeniu świateł macie około 900 do 950 obrotów.

800 mam na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem tego forum.Mam problem z silniczkiem wycieraczek przednich.Czy ktoś wie gdzie można dostać używany lub czy można go zregenerować lub zastąpić jakimś z innego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam benzyniaka i u mnie czy po wlaczeniu swiatel czy klimy obroty sa w granicach 900-1000, napewno nie 800.

adamsz, swietnie sie sklada bo jeszcze pisze brudnymi rekami po naprawie przednich wycieraczek. Dlaczego twierdzisz, ze to silniczek wycieraczek? Jesli nie jestes pewien to prawdopodobnie zatarly Ci sie wycieraczki na sworzniach.

Taki zbieg okolicznosci bo jak kupilem Corolle to pierwsza rzecz jaka mi sie zepsula to wycieraczki stanely na amen i teraz po zakupie Almery zaczelo sie tak samo - mam tylko nadzieje, ze Almera bedzie pozniej przez 7 lat tak samo nieawaryjna jak Corolla ;)

A wiec do rzeczy, jesli wlaczysz wycieraczki a one sie nie ruszaja sprawdz najpierw czy pomagajac im rekami choc troche sie ruszaja. Moze byc duzy opor i pamietaj, ze w silniku jest bezpiecznik przeciazeniowy i jesli wycieraczka nie idzie to silnik zatrzymuje sie na kilka sekund i po chwili probuje znowu.

Jesli jest tak jak napisalem to czeka Cie troche pracy.

Odkrecasz ramiona wycieraczek i je sciagasz. Nie jest to latwe, dobrze jest poruszac calym ramieniem gora dol, nigdy nie lewo prawo bo zniszczysz wieloklin. W ekstremalnych sytuacjach dobrze aby jedna osoba odciagala ramie na wieloklinie a druga lekko pukala w sworzen najlepiej przez nakretke ;)

Po zdjeciu zdejmujesz 2 plastiki na podszybiu i odkrecasz caly mechanizm wycieraczek a potem blaszane podszybie bo inaczej nie wyciagniesz mechanizmu. Nastepnie trzeba rozpiac dwa drazki napedzajace sworznie, ze zworzni musisz zdjac segery (patrzac od przodu auta lewy sworzen jest bierny a srodkowy i prawy napedzany) i wybic sworznie. Bedzie ciezko jesli sa zapieczone. Trzeba walic mlotem ale tak aby nie uszkodzic sworznia. Dobrze wczesniej popsikac wd40 wybic troche sworzen nastepnie wbic spowrotem i ponownie wybijac. Powoli, powoli wszystko wyjdzie. Gorzej jest ze sworzniem od wycieraczki pasazera bo tam obok jest kolejny sworzen dla przekladni i trzeba wybijac obydwa rownomiernie. Jak juz uda sie wyjac wszystko delikatnie przetrzyj gniazda sworzni oraz same sworznie ale bez przesady z papierem sciernym bo gniazda sa aluminiowe i bardzo szybko mozna zedrzec zbyt duzo. Nalezy oczyscic same spieki. Potem dokladnie wszystko przesmarowac i zmontowac. Najwiecej zabawy jest z ustawieniem ponownym wycieraczek ;) Nie zapamietalem jak to wszystko idzie podczas demontazu i potem mialem niezla zagwozdke ;) Ogolnie wycieraczki zakladasz kiedy ramie od silniczka stojac przed samochodem jest idealnie z prawej strony, potem dobrze wlaczyc wycieraczki zeby machnely dwa razy i w tej pozycji jak zatrzyma sie silnik montujesz ramiona ale zeby nie rozbierac wszystkiego dwa razy zaloz najpierw ramiona nie montujac jeszcze maskownicy i sprawdz czy dobrze dzialaja. Jesli jest ok, zdejmij, skrec wszystko na gotowa i na koniec wycieraczki.

Enjoy ;)

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 00:17 ]

Aha, nie zdziw sie jak jedn sworzen bedzie obracal sie w strone przeciwna niz drugi - tak ma byc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czmiel_t .Dziękuje kolego za podsunięcie rozwiązania mozliwe że to bedzie przyczyna bo bez wycieraczek mechanizm z silniczkiem chodzi a po założeniu wycieraczek na swoznie nie ma siły krecic.Pozdrawiam i biore się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej czmiel_t szkoda że nie mieszkasz w Małopolsce bylo by z kim pogrzebać w Tince ;) powiedz mi bo ja na szczęście nie muszę dobierać się do podszybia ale chciałem ściągnąć tą plastikową atrapę podszybia aby sprawdzić co tam się dzieje czy nie ma jakichś śmieci czy igieł z drzew zazwyczaj coś takiego tam się zbiera a potem gnije i "ruda" próbuje atakować. Problem w tym, że nie mogłem sobie poradzić ze ściągnięciem tych zatrzasków trzymających maskownice od wycieraczek delikatne próby podważenia nic nie dały a boję się że urwę i tak mi już brakuje jednego od strony pasażera (w VW miałem wykręcane ale tu napewno tak nie jest). Czy je trzeba wyrwać i założyć nowe? - zazwyczaj jeśli są one typu choineczka to tak się kończy. Problem z tym że po ten zatrzask to trzeba jechać do serwisu bo jak pytam w sklepie motoryzacyjnym w Krakowie to oczywiście do japońców nie maja tylko - VW, Ford, Fiat itp że niby inne rozmiary.

Dobrze że masz benzynkę bo ja też to może będzie trochę wspólnych tematów :one: moja to model z 2000 czyli ten bez LCD w środku ale za to raczej nie żłopiąca oleju - oby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie sie sklada bo jeszcze pisze brudnymi rekami po naprawie przednich wycieraczek.

 

Jak coś naprawiacie, lub instalujecie, to proszę pamiętajcie o robieniu zdjęć. Tak aby można to było później umieścić na naszej stronie. Po to ją stworzyłem, aby wspomagała wizualnie nasz dział Forum.

 

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI ŚWIAT WIELKANOCNYCH, SMACZNEGO ŚWIĘCONEGO, ORAZ MOKREGO DYNGUSA, DLA WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW TEGO FORUM :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zdjecia me hanizmu wycieraczek -chyba nawet ci podeslalem -ale niestety nie poradzilem sobie ze sworzniami a skoro wycieraczki dzialaly to tylko od spodu popsikalem WD40 i zlozylem bez gruntownej konserwacji.

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 14:25 ]

Bodek05 -ze spinkami od plastikowych oslon podszybia nie powinienes miec problemu, wg nnie trzeba je lekko podwrzyc srubokretem i zejda, tez mialem gdzies zdjecia jak one wygladaja (pamietam ze byly dwa rodzaje)

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 14:26 ]

czmiel - a te segery to gdzie sie znajdują? od spodu? bo ja widzialem od gory tylko takie jakby grzybki, ktorych nie wiedzialem jak rozlaczyc a w instrukcji serwisowej nie jest to dokladnie pokazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że nie mogłem sobie poradzić ze ściągnięciem tych zatrzasków trzymających maskownice od wycieraczek delikatne próby podważenia nic nie dały a boję się że urwę i tak mi już brakuje jednego od strony pasażera (w VW miałem wykręcane ale tu napewno tak nie jest).

 

Zapinki dolne (bliżej silnika) wyciąga się bez żadnego problemu. Patrząc od góry, spinka składa się z dwóch pierścieni. Należy cienkim śrubokrętem podważyć pierścień wewnętrzny, gdy wyjdzie trzeba chwycić za główkę palcami i kompletna spinka wychodzi. Potem przy składaniu, najlepiej całkowicie usunąć wewnętrzną część. Włożyć w otwór maskownicy i blachy, najpierw część zewnętrzną (grubszą) i na końcu, wcisnąć mniejszą spinkę (wewnętrzną). Małych pojedynczych spinek bliżej szyby, nie należy wcale wyciągać, bo ulegną zniszczeniu pazurki blokujące wypadanie z maskownicy. Zapinki te wychodzą przy lekkim podważeniu maskownicy do góry, zaczynając od strony błotnika. Najpierw połowa lewa, potem prawa (patrząc od strony silnika).

 

:!!: Rysunki i opis wszystkich spinek jest w pliku serwisowym w części BT (Body & Trim) strona BT-3, BT-4 :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rob083, nastepnym razem sie poprawie. Tym razem byla dosc brudna robota a nie chcialem upieprzyc lustrzanki ;)

Spinki tak jak pisze Rob083 sa z dwoch czesci. Te drugie to raczej nie spinki tylko proste zatrzaski. U mnie wyszly bez wiekszego problemu i ponownie je zalozylem.

Tolo74, segery to taka ucieta podkladka w 1/4 czesci i siedza na sworzniu od strony gornej czyli ramienia wycieraczki. W sworzniu jest naciecie gdzie wsuwa sie seger aby trzymal sworzen na miejscu i nie pozwolil mu sie wysunac.

Wczoraj wymienilem zarowke dwuwloknowa w tylnej lampie i zalozylem jakas ktora miala zwarcie i dzis w trasie koles przez radio powiedzial mi, ze jade caly czas na stopie. Okazalo sie, ze po wlaczeniu swiatel napiecie szlo od tylu na obwod swiatel stop :D

Przy okazji zdjecia tylnej lampy okazalo sie, ze u mnie rowniez jest zaslepka na drugie swiatlo cofania. Chcialbym to zmienic. Kupowaliscie moze taka oprawke i ile to kosztuje? A moze ktos ma na zbyciu niepotrzebna?

Aha, wczoraj zmienilem sygnal dzwiekowy w Almerze bo tym oryginalnym wstyd bylo trabic ;) Zalozylem dwa od Cariny i teraz pieknie trabi. Polecam ta przerobke ;)

Co ja tam jeszcze ostatnio grzebalem ... w Corolli mialem wstawione spryskiwacze mglowe od Citroen'a C3 i sprawdzalem jak sprawowalyby sie w Almerze ale wg. mojej opini sikaja raczej zbyt wysoko. Moze komus przyda sie takie info.

Macie jakies doswiadczenia z antena radiowa? Mam taki problem, ze po pierwsze troche slabo daje sobie rade z odbiorem a druga sprawa jak wjezdzam do garazu to przeskoczy po bramie ale juz wyjezdzajac haczy mocno i sie wygina. Macie jakies sugestie co do wymiany anteny na lepsza i krotsza lub z regulowanym katem?

 

[ Dodano: Pią 10 Kwi, 2009 20:24 ]

Aha, jakby ktos z Waszych znajomych byl zainteresowany kupnem Corolli to moja jest na sprzedaz :(

http://allegro.pl/item607053031_corolla_5h...j_bo_warto.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio też wymieniałem antenę w mojej tince i zainwestowałem całe 36 zeta kupiłem uchylną i średniej długości a miałem taki sam problem przy wyjeździe z garażu jak czmiel_t, z tym, że ja mam antenę z przodu dachu , a montaż był prościutki bo po odkręceniu dwóch śrubek srubokrętem krzyżowym panela(znajdują sie one w schowku na okulary) nad głową kierowcy następnie rozpiąłem spinkę prądową do tych lampek w panelu, później (w moim przypadku)kluczem rurkowym rozm8 odkręciłem nakrętkę mocującą antenę do dachu którym był też skręcony z przewodem antenowym, następnie wypchnąłem w górę plastikowy bolec od podstawy anteny na dachu, montaż jest odwrotny i troche nie wygodny ze względu na małą ilość miejsca pomiędzy podsufitką a dachem , sprawdź tylko czy kupując antenę masz śrubke 5mm (ja taką miałem w starej) bo możesz mieć problem z nakrętką zawczasu kup ja do kompletu jak nie będzie przy nowej , po montażu radio odbiera bez problemu ale ja nie jestem wielkim znawca nagłośnienia

korzystając z okazji życzę wszystkim forumowiczom zdrowych, spokojnych, i bez awaryjnych Świąt Wielkanocnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...