Gość Tolo74 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Co do klimy, pewnie masz rację, i będę miał możliwość przekonania się o samodzielnej naprawie bo, i opornik, i część od nagrzewnicy dostałem, zamierzam więc to rozebrać i spróbować się do tego dobrać. Jak na razie ta klima, i nóweczk tylna lampa Valeo (łączny koszt z dostawą 120PLN), to jedyne moje wydatki, więc ani trochę nie zamierzam tu narzekać, na auto które z każdym dniem coraz bardziej mi się podoba Obecnie jestem na etapie oczyszczania i przylepiania listew na drzwiach, do tego coś mi się tylna wycieraczka przycina, zamierzam też przeczyścić przy użyciu WD40, i dodatkowo dać bardziej stałe smarowanie, bo jak wyczytałem to WD40 jest raczej bardziej czyszcząco-penetrujący, i po jego użyciu lepiej zabezpieczać bardziej stałym smarowaniem. Dodatkowo, przede mną to co już przerabiałeś, czyli rdza na tylnej klapie przy zetknięciu z uszczelką szyby, a także muszę odkręcić, przeczyścić i zabezpieczyć zamek w tylnych drzwiach bo skubaniec mi rdzewieje a nie chciałbym aby przeszło na styku na klapę, ach.... no i jeszcze będę musiał popracować nad rdzewiejącymi śrubami trzymającymi przednie siedzenia (zwłaszcza kierowcy), -Wycieraczke tylnej szyby naprawialem przy okazji konserwacji tylnej klapy -trzeba odczepiac wszystkie plastiki poczawszy od swiatla STOP LED, zacina sie wycieraczka z powodu zlego zabezpieczenia przed wlgocia i rdzewienia -zrob poki pracuje, ba musialem roznitowac i przeczyscic zebatki, ale po zlozeniu i nasmarowaniu (czego nie bylo wczesniej ani grama) hula pieknie i sadze ze nie zepsuje sie juz nigdy. PRzy okazji zerkniesz do zamka -jego budowa nie jest skomplikowana, sam czyms tam prysnalem ale chyba za malo bo tez czasem lubi sie przyciac, ale to bardzo sporadycznie i lekarstwem na to jest reczne odepchniecie uchwytu ktorym sie otwera, albo zamkniecie pilotem i jeszcze raz otwoerzenie. -Sroby tez czyscilem i konserwowalem trzymajace przednie siedzenia wraz z ich wyciagnieciem (foteli) i wtedy tez zakonserwowalem podwozie od wewnatrz. Przy demontazu fotela pamietaj o odpieciu akumulatora przed rozlaczeniem kabli od poduszek foteli (treba tez odczepic plastiki oslaniajace tylne sruby ktore byly czyste). Ja konserwowalem tez sruby od pasow bezpieczenstwa przez ich odkrecenie. -Ja nie nazwalbym tego rdza ale ale babelki na tylnej klapie zaczely wychodzic od wewnatrz w miejscu gdzie styka sie ona z gumowa uszcelka, ztarlem lekko papierkime sciernym i zabezpieczylem BRUNO-EPoxem a potem zamalowalem zaprawka 20ml kupiona na Alegro (chyba 10zl) -lakier (kolor) pasuje idelanie -mam Z01 numer. Podobnei slady rdzy znajduja sie na drzwiach od psodu w miejscu styku z usczelkami -ale jest wszysko w pore zabezpiefczone wiec do dziur im daleko. Dlaczego czyscic listwy na drzwiach? Ja zdejmowalem kokonserwacji progri -balem sie ze moze tam byc sporo niemilych niespodzianek -ale spotkalo mnie mile rozczarowanie -czysto i sucho -progi jak nowe (mam rocznik 2000). -WD40 konserwowalem tylko sworznie (o ile to dobrze nazywam) przednich wycieraczek (elementy ktore pracuja) bo nie wiedziaelm jak sie je rozbiera a nie bylo dojcia by wcisnac tam od spodu smar? -Bagaznik mam suchy od srodka, ale sprawdz sobie od spodu, miejsca kolo zbiornika paliwa sa zawsze newralgiczne), tam gdzie mialem male slady rdzy od spodu zostalo podczysczone (karcher, szczotka druciana, spryskane benzyna) i pomalowane podkladowka wiążąca korozje a potem zakonserwowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Nie piszą bo już mnie cholera bierze bo nowe forum (ktore tak nawiasem mowiąc mi się niezbyt podoba) a dwa to to że oczywiście nadal nikt nie potrafił otworzyć dla nas osobnego działu twierdząc bzdurnie że almera i Tino to to samo otóż nie!!! Tolo 74 nie drażnij ostatnio tak klnę na Tinkę, że .......... . Moją zaczęło męczyć kilka upierdliwych i kosztownych usterek (zapomnij raczej o używkach, szrotach)typu silnik wycieraczek, pompa paliwa , awaria alternatora i wciąż nie do końca jest pewne co sie dzieje bo szczotki wyczyszczono a i tak bydle przestał ładować przed trasą wakacyjną -może elektronika ? Coś zniknęło na obwodach bo kontrolka ładowania zniknęła całkowicie (nie pokazywała sie nawet przy zapłonie silnika) a potem sie pojawiła. Ostatnio nieopatrznie zrobilem sobie zwarcie przy kontroli ładowania i zgrzał sie główny bezpiecznik - chciałem kupić na zapas, niestety nawet serwis nie miał takiego UWAGA w całej POLSCE ani jednej sztuki. Te dostępne w sklepach do japończyków 80A maja inny rozstaw nóżek ;( A właśnie przedwczoraj pojawił sie jakiś nowy sporadyczny dźwięk z okolic przodu, myślałem że się w niego wsłucham nie zdążyłem wczoraj złapałem kontrolkę: błąd silnika-obadałem metodą błyskową na druciki do OBD wyszło błąd 0304 czyli cylinder 04-błąd spalania i mam cieplutko. Kupiłem świece za kilka godzin wymienię może to tylko to a jak nie to chyba się wścieknę. 1. Mnie tez nie podoba sie nowe forum, jest moze szybsze, ale brakuje w cholere rzeczy ktore byly wczesniej. 2. Nie rób niczego nerwowo, pospiech nie jest wskazany, czego dowodem jest Twoje upalenie bezpiecznika. 3. Jednak na Allegro mi.in jest sporo rzeczy uzywanych do kupienia (m.in. z anglikow (ja tak kupilem klamke, klapke schowka, czujnik ABS i slonecznik), szkoda ze jeszcze nie mialem czasu dwoch z nich wymienic. Moj znajomy kupil sprezarke klimy i tez jest zadowolony. Silnik wycieraczki tylnej kupisz na Alllegro, przedniej wycieraczki mozna regenerowac, ktos robi to w moim rodzimym mielcu za 400zl -tez oferta Allegro. 4. Przy ladowaniu -jak nie swieci Ci kontrolka na wlaczonym zaplonie -to najpierw obstukacj wszytkie przewody, zlacza, samo gniazdo zaroweczki od kontrolki, nie wiem jaki tam jest dostep do wyciagniecia alternatora, ale chyba da sie to zrobic bez problemu i sprawdzic na stole, czy daje stosowny prad, reszta to juz regulator napiecia i innych cudow nie ma (zerknij w ksiazke serwisowa. 5. Silnik to juz powazniejszy temat aczkolwiek niekoniecznie powazny problem -nie wiem jaki masz typ silnika, ale pierwsze slysze zeby mozna bylo na drucik badac nasze auto z wtyczka OBD2, jakos balbym sie ryzykowac (z tego co pamietam skrajnie szerokie piny sie zwiera -czy tak?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 ... 5. Silnik to juz powazniejszy temat aczkolwiek niekoniecznie powazny problem -nie wiem jaki masz typ silnika, ale pierwsze slysze zeby mozna bylo na drucik badac nasze auto z wtyczka OBD2, jakos balbym sie ryzykowac (z tego co pamietam skrajnie szerokie piny sie zwiera -czy tak?). Tolo74, jeśli posiadasz manuala serwisówkę(?), to tylko kwestia zajrzenia, nie pomnę dokładnie sposobu, ale w serwisówce podane są w formie małych krótkich tabelek, sposoby sprawdzania niektórych elementów, i w takiej tabelce zaznaczone jest "without Consult II", a następnie wskazane (nie pomnę czy zawsze graficznie) na których wyjściach OBD2, czym i jak sprawdzić czy element jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 -Wycieraczke tylnej szyby...... Dzięki za opis, gdy niedługo będę zabierał się za profilaktykę i porządki w swoim traktorku Twoje wskazówki będą mi niezbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Witam na forum. Mam od tygodnia problem Z odpalaniem swojego TINO 2.2 DIZEL. Jak przestoi całą noc to odpali ,ale po chwili gaśnie. Potem muszę go dłuższy czas chechłać żeby zapalił. Odkręciłem korek pod filtrem paliwa, spuściłem trochę ropy ale była czysta. Wydaje mi się że schodzi z układu paliwo. Może ktoś miał taki przypadek z taką usterką. Będę wdzięczny za informacje na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Witam na forum. Mam od tygodnia problem Z odpalaniem swojego TINO 2.2 DIZEL. Jak przestoi całą noc to odpali ,ale po chwili gaśnie. Potem muszę go dłuższy czas chechłać żeby zapalił. Odkręciłem korek pod filtrem paliwa, spuściłem trochę ropy ale była czysta. Wydaje mi się że schodzi z układu paliwo. Może ktoś miał taki przypadek z taką usterką. Będę wdzięczny za informacje na ten temat. Temat rzeka, poczytaj ten temat, a odpowiedź znajdziesz. Rob083 na swojej stronie pokazuje jak rozwiązał problem, montując na rurce za filrem, zaworek zwrotny, zapobiegający cofaniu się paliwa. Moim zdaniem, to rozwiązanie nie do końca właściwe, bo jakaś przyczyna cofania się, musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Witam na forum. Mam od tygodnia problem Z odpalaniem swojego TINO 2.2 DIZEL. Jak przestoi całą noc to odpali ,ale po chwili gaśnie. Potem muszę go dłuższy czas chechłać żeby zapalił. Odkręciłem korek pod filtrem paliwa, spuściłem trochę ropy ale była czysta. Wydaje mi się że schodzi z układu paliwo. Może ktoś miał taki przypadek z taką usterką. Będę wdzięczny za informacje na ten temat. Posprawdzaj kolego wszystkie łączenia przewodów gumowych i zacisków na nich,a w pompce ręcznej nad filtrem masz wbudowany zawór zwrotny paliwa morze on nie trzyma.Jeśli to nie pomorze,to pozostaje ci założenie zaworu zwrotnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Dziękuję koledzy za oferowaną pomoc.Dzisiaj zamuwiłem filtr paliwa i będe go miał jutro.Zabiorę się za usuwanie usterki ,tak jak opisujecie .Może się uda.Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 Witam na forum. Mam od tygodnia problem Z odpalaniem swojego TINO 2.2 DIZEL. Jak przestoi całą noc to odpali ,ale po chwili gaśnie. Potem muszę go dłuższy czas chechłać żeby zapalił. Odkręciłem korek pod filtrem paliwa, spuściłem trochę ropy ale była czysta. Wydaje mi się że schodzi z układu paliwo. Może ktoś miał taki przypadek z taką usterką. Będę wdzięczny za informacje na ten temat. Było to na tym forum opisane czytaj kilka stron wczesniej. Nie wiem jak tutaj w dieslu zrealizowane jest zasysanie paliwa (czy jest to przez pompe wtryskowa)? Ale podpompuj recznie pompka w filtrze paliwa jak Ci zgasnie -czy to pomoze uniknac chechłania (przez samo 2xch sie pisze?), jak pomoze to zaloz zawor zwrotny i odwiedz strone o Tino ktora polecal uzytkonik Rob083. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 witam nei wiem dlaczego nie pojawil sie tutaj mój wczorajszy wpis. Napisze raz jeszcze -ze temat problemu z odpaleniem silnika byl poruszany w tym watku kilka stron wczesniej. Ogolnie problme dotyczyl tego ze paliwo w wyniku nieszczelnosci Pompy wtryskowej lub zlego odpowietrzenia sciekalo do zbiornika. Przed checglaniem -podpompoj paliwo pompka na filtrze paliwa i wtedy probuj czy nie zapali na tyk ewentulanie 2-3 sekundy max. Wowczas ratowaloby Cie zalozenie zaworu zwtonego na wezyku paliwowym jak jest to podane na stronie Tino ktora stworzyl Rob083 -;inki tez sa na tym watku o Tino. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 (edytowane) witam nei wiem dlaczego nie pojawil sie tutaj mój wczorajszy wpis. Napisze raz jeszcze -ze temat problemu z odpaleniem silnika byl poruszany w tym watku kilka stron wczesniej. Ogolnie problme dotyczyl tego ze paliwo w wyniku nieszczelnosci Pompy wtryskowej lub zlego odpowietrzenia sciekalo do zbiornika. Przed checglaniem -podpompoj paliwo pompka na filtrze paliwa i wtedy probuj czy nie zapali na tyk ewentulanie 2-3 sekundy max. Wowczas ratowaloby Cie zalozenie zaworu zwtonego na wezyku paliwowym jak jest to podane na stronie Tino ktora stworzyl Rob083 -;inki tez sa na tym watku o Tino. Witam i ja Tolo74 skoro od wczoraj widze ten wpis: (Tolo74) Napisano wczoraj, 06:50 dominokd 01 September 2009, 13:10 napisał Witam na forum. Mam od tygodnia problem Z odpalaniem swojego TINO 2.2 DIZEL. Jak przestoi całą noc to odpali ,ale po chwili gaśnie. Potem muszę go dłuższy czas chechłać żeby zapalił. Odkręciłem korek pod filtrem paliwa, spuściłem trochę ropy ale była czysta. Wydaje mi się że schodzi z układu paliwo. Może ktoś miał taki przypadek z taką usterką. Będę wdzięczny za informacje na ten temat. Było to na tym forum opisane czytaj kilka stron wczesniej. Nie wiem jak tutaj w dieslu zrealizowane jest zasysanie paliwa (czy jest to przez pompe wtryskowa)? Ale podpompuj recznie pompka w filtrze paliwa jak Ci zgasnie -czy to pomoze uniknac chechłania (przez samo 2xch sie pisze?), jak pomoze to zaloz zawor zwrotny i odwiedz strone o Tino ktora polecal uzytkonik Rob083. To chyba by znaczyło, że cosik Ci przeglądarka nie odświeżyła wątku?!? Albo.... brak mi pomysłu, moze jakieś ciacha zawiniły, albo co?!? Pozdrawiam Edytowane 4 Września 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Witam na forum.Wczoraj wymieniłem filtr paliwa,poskręcałem mocniej zaciski aefekt jest taki sam jak wcześniej.Zamuwiłem dzisiaj w inter carsie zawork zwrotny w cenie 60 zł.W poniedziałek odbieram i montuję go.Ale jak koledzy pisaliście przyczyna gdzieś jest,tylko gdzie. Zastanawiam się czy może być to pompka paliwowa?.Bo jeśli to usterka przy pompie wtryskowej to już wyższa półka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Witam na forum.Wczoraj wymieniłem filtr paliwa,poskręcałem mocniej zaciski aefekt jest taki sam jak wcześniej.Zamuwiłem dzisiaj w inter carsie zawork zwrotny w cenie 60 zł.W poniedziałek odbieram i montuję go.Ale jak koledzy pisaliście przyczyna gdzieś jest,tylko gdzie. Zastanawiam się czy może być to pompka paliwowa?.Bo jeśli to usterka przy pompie wtryskowej to już wyższa półka. Kolego zawór zwrotny na allegro masz np.za 26 zeta z przesyłką!!!!!!(po co przepłacać w intercarsie)-np...... http://www.allegro.pl/item711771283_zawor_zwrotny_paliwa_8_10_mm.html ,dam ci radę nie przecinaj wężyka doprowadzającego paliwo do filtra żeby zamontować zawór tylko kup kawałek wężyka i dwa zaciski,a to dlatego,że gdybyś zrezygnował kiedyś z zaworka to będziesz miał nadal oryginalny wężyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumek Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Sprawdź jeszcze pod osłoną czy z rurek doprowadzających do wtryskiwaczy gdzieś nie cieknie, najlepiej podpompowac wtedy lepiej widać. Moze być też nieszczelność na filtrze, może grzybek w pompce poluzowany, albo pęknięty delikatnie przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piwek Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam. Ja mam pytanie o fabryczne radio, a dokładniej o odtwarzacz CD czy u Was też ta padaczka nie odczytuje nagrywanych w domu płyt?! Normalne almery nie mają z tym problemu a mój łyka tylko oryginały :/ (rocznik '01 jeśli to coś robi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamowy Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 witam. od tygodnia jestem posiadaczem Almery Tino 2.2 dci z 2004r (przesiadka z n15) obecnie mam trochę ponad 90000 przebiegu, mam zamiar wymieć olej i filtry, ale nie wiem (może niedokładnie przejrzałem temat) kiedy powinienem zająć się wymianą rozrządu.Ostatni wpis w książce serwisowej był zrobiony przy 69000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco171 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam jestem posiadaczem tino 2,2di 2001r. i jest problem ze maksymalnie mi wyciąga 125km/h i potem jakby by nie miał siły,przepływomierz wymieniony na nowy kupiony w serwisie nissana jak jadę to dochodzi do 3tys obr/min i koniec ,na 5 biegu,filtry wszystkie wymienione czy może ktoś miał cos podobnego bo ja nie mam pojęcia co to może być proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam. Ja mam pytanie o fabryczne radio, a dokładniej o odtwarzacz CD czy u Was też ta padaczka nie odczytuje nagrywanych w domu płyt?! Normalne almery nie mają z tym problemu a mój łyka tylko oryginały :/ (rocznik '01 jeśli to coś robi ) Witam Moje auto jest młodsze nieco od Twojego, pewnie i odtwarzacz mam młodszy, i gwoli jasności nie próbowałem odtwarzać na nim samodzielnie nagranych płytek CD. A nie próbowałem odtwarzać, i tu może jest odpowiedź na Twoje pytanie, bo spojrzałem w instrukcję, gdzie na stronie "3-9 Ogrzewanie, klimatyzacja i radioodtwarzacz" jest napisane cyt.: "... - Płyty CD z możliwością nagrywania mogą nie pracować właściwie. - Płyty CD z możliwością wielokrotnego nagrywania mogą nie pracować właściwie. ..." Myślę, że brak możliwości odczytu nagranych samodzielnie płyt mieści się w przytoczonych przypadkach z kategorii "mogą nie pracować właściwie". To tyle miałbym do powiedzenia w temacie Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 witam. od tygodnia jestem posiadaczem Almery Tino 2.2 dci z 2004r (przesiadka z n15) obecnie mam trochę ponad 90000 przebiegu, mam zamiar wymieć olej i filtry, ale nie wiem (może niedokładnie przejrzałem temat) kiedy powinienem zająć się wymianą rozrządu.Ostatni wpis w książce serwisowej był zrobiony przy 69000. Nissan nie przewiduje serwisowania czy jak kto woli wymiany okresowej rozrządu w tym silniku(no chyba,że słychać grzechot łańcuszka pod pokrywą) ,a olej i filtry możesz wymieniać kiedy Ci się żywnie podoba,z reguły jest to raz na rok lub co 10-15 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamowy Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Ale czy silnik 2.2 dci nie jest na pasku zębatym, a nie na łańcuchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deze Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Witam Ponieważ Tino nie ma osobnego działu,tu zamieszczę moje pytanie: Po podłączeniu almery do kompa , parametr tego czujnika wskoczył na czerwone pole 79stopni(na zimnym silniku).Nie ma błędów serwisowych. a więc :Czujnik przepływu powietrza,gdzie się znajduje,za co dopowiada w silniku 2,2di z 2001 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Ale czy silnik 2.2 dci nie jest na pasku zębatym, a nie na łańcuchu? [/quote 2,2 dci na 100 procent łańcuch rozrządu,silnik z systemem common rail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 Witam Ponieważ Tino nie ma osobnego działu,tu zamieszczę moje pytanie: Po podłączeniu almery do kompa , parametr tego czujnika wskoczył na czerwone pole 79stopni(na zimnym silniku).Nie ma błędów serwisowych. a więc :Czujnik przepływu powietrza,gdzie się znajduje,za co dopowiada w silniku 2,2di z 2001 roku Witam zapewne, i mam nadzieję, że tak się stanie, ktoś znający się na rzeczy wyjaśni co i jak. Ale jeśli nie nastąpiłoby to za szybko, a Ty miałbyś ochotę trochę sam pogrzebać, to proponuję poszperać w serwisówce, może też zajrzyj tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/34355-internetowe-wyszukiwarki-czeci-motoryzacyjnych/ do KATALOGU ONLINE WG NUMERU VIN. W pierwszym przypadku wymagana znajomosć j.angielskiego, w drugim j.rosyjskiego, albo w obu przypadkach uzbrojenie w translator. I to by było na tyle z mego doradztwa, bo prócz tego, że mam "traktorek" w benzynie (co zapewne ma znaczenie również w przypadku "czujnika przepływu powietrza"), to jak na razie, od roku (a w zasadzie od 2 m-cy) obserwuję jego zachowanie, czytam forum, i próbuję poznać. Powodzenia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Witam Ponieważ Tino nie ma osobnego działu,tu zamieszczę moje pytanie: Po podłączeniu almery do kompa , parametr tego czujnika wskoczył na czerwone pole 79stopni(na zimnym silniku).Nie ma błędów serwisowych. a więc :Czujnik przepływu powietrza,gdzie się znajduje,za co dopowiada w silniku 2,2di z 2001 roku Niebardzo rozumiem -"jakiego czujnika" jakie pole -domyslam sie ze masz niesprawny czujnik masy powietrza. Jego zdjecia sa zamieszczone na stronie http://rob083.fm.interia.pl w dziale serwis a opis jego sprawdzenia przy pomocy miernika byl poruszany na tym watku kikanasci stron wczesniej -napiecie ma byc na Plusie tego czujnika (chyba pierwszy czerwony kabelek z lewej strony) z masą akumulatora -od 1,4V przy niepracujacym silniku do 2V przy obrotach jalowych do 4V przy obrotach 4000. Badanie wykonywac na cieplym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deze Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Niebardzo rozumiem -"jakiego czujnika" jakie pole -domyslam sie ze masz niesprawny czujnik masy powietrza. Jego zdjecia sa zamieszczone na stronie http://rob083.fm.interia.pl w dziale serwis a opis jego sprawdzenia przy pomocy miernika byl poruszany na tym watku kikanasci stron wczesniej -napiecie ma byc na Plusie tego czujnika (chyba pierwszy czerwony kabelek z lewej strony) z masą akumulatora -od 1,4V przy niepracujacym silniku do 2V przy obrotach jalowych do 4V przy obrotach 4000. Badanie wykonywac na cieplym silniku. Mój błąd, nie czujnik masy powietrza ,ale czujnik temperatury zasysanego powietrzaJakie pole?,już wyjaśniam: mam programik diagnostyczny,który pokazuje w formie zegarów wszystkie parametry.Jest więc zielone pole, parametr OK i czerwone pole, parametr BE. Temperatura zasysanego powietrza według programu jest za wysoka(79 stopni) i wskazówka wychyla się na czerwone pole.Takie to pole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.