Elmark Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Ja mam na liczniku 180kkm, więc zmienię. Czy zanudzę Was jak zapytam jak to się robi w praktyce? Wystarczy, że podacie w kilku punktach niezbędne czynności, bo jak dotąd tego nie robiłem. Z góry dziękuję i pozdrawiam, witam moze nie na temat ale; zachecam wszystkich do przegladu układu hamulcowego po zimie a szczególnie tył a to dlaczego dzis jechałem sobie do Gdańska ze Szczecinka i cos zaczeło piszczeć z tyłu ale tylko powyzej 130km/h(tylko nie piszcie że złamałem przepisy) nie przy hamowaniu ale podczas jazdy po sprawdzeniu -lewa tylna felga gorąca w miejscowosci Potęgowo zjazd do mechanika i co sie okazało klocki były tak zapieczone że trzeba było zdemontowac cały zacisk i w imadle je wydłubac po oczyszczeniu wszystko OK. gdybym tego nie widział to bym nie uwierzył że tak bardzo się moga zapiec nadmieniam ze klocki jesienią wymieniałem osobiscie i lekko chodziły w zacisku Młodzi ludzie i kumaci oraz bardzo mili zrobili to od reki jedno zadali pytanie co sie stało jaki samochodzik i po sprawie zaraz przygotowali klucze urządzonko do wkrecania tłoczka szczotki do czyszczenia itp jeszcze jedno koszt 10 browarków ale tylko Lech tak więc jepiej samemu to przejrzeć przed trasą no chyba że ktos nie pije browara pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Czejść panowie.Chciałem kupić do swojego TINO podokietnik.Ale na allegro do tego modelu nic niema .Może ktoś kupowałdo swojego autka taką rzecz.Może pasuje od innego MODELU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 witam dzis jechałem sobie do Gdańska ze Szczecinka i cos zaczeło piszczeć z tyłu ale tylko powyzej 130km/h(tylko nie piszcie że złamałem przepisy) nie przy hamowaniu ale podczas jazdy po sprawdzeniu -lewa tylna felga gorąca w miejscowosci Potęgowo zjazd do mechanika i co sie okazało klocki były tak zapieczone że trzeba było zdemontowac cały zacisk i w imadle je wydłubac po oczyszczeniu wszystko OK. gdybym tego nie widział to bym nie uwierzył że tak bardzo się moga zapiec nadmieniam ze klocki jesienią wymieniałem osobiscie i lekko chodziły w zacisku Ja też sam wymieniam w każdym swoim aucie. Mam zasadę, że bardzo dokładnie sprawdzam osłonę gumową tłoczka i strzykawką ze stępioną igłą wprowadzam pod gumkę olej silikonowy. Dokładnie czyszczę zaciski, szczególnie jarzmo i lekko smaruję miejsca prowadzenia klocków. Czejść panowie.Chciałem kupić do swojego TINO podokietnik.Ale na allegro do tego modelu nic niema .Może ktoś kupowałdo swojego autka taką rzecz.Może pasuje od innego MODELU. Szukaj opisu w postach, bo pamiętam, że ktoś to montował w Tono. Na zamówienie do Tino robi firma CASPOL. Ja bym tego nie montował, ale jak w tym gustujesz to proszę, tu masz link do ich aukcji na Allegro i zdjęcie: http://www.motoallegro.pl/item1011872799_podlokietnik_dedykowany_do_twojego_auta.html http://caspol.pro.wp.pl/armrest/tino.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Nie no 200 zł za coś takiego dramat uroku chyba Tince to nie doda ale jak ktoś uważa to mu jest potrzebne to czemu nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomecki34 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 masz 100% racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigdany4 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam Mam prośbę do forumowiczów- czy ktoś z was zdejmował gałkę zmiany biegów?? Nie chcę robić tego sam żeby czegoś nie urwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Dobrze kojarzę, że chodzi Ci o sama "główkę"? Jeśli tak, to zdaje się, że ją najnormalniej w świecie odkręca się (najnormalniej, czyli lewoskretnie, czyli przeciwnie do wskazówek zegara). Sprawdzę, to jeszcze, tak dla pewności, bo u mnie ostatnio, coś mi główka latała na lewo i prawo, to ją dokręciłem w prawo (nie widziałem potrzeby zupełnego odkręcenia), teraz juz nie lata, ale i tak mnie drażni, bo pomijając fakt, że metalowa warstewka brzydko przetarła sie do białego plastiku, to po dokręceniu główka nie jest na wprost tylko pod skosem, co "drażni mi rękę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigdany4 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Dzięki roobalek faktycznie się odkręca. Jeszcze raz dzięki za pomoc. A od jutra biorę się za silniczki do wycieraczek-życzcie powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A jak opcję wybrałeś? Czyścisz-regenerujesz czy podmiana? Oczywiście daj info o wynikach pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigdany4 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Najpierw spróbuję wyczyścić, a jeżeli to nic nie da to biorę się za sposób Roba z silniczkiem od poloneza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 (edytowane) Czejść panowie.Chciałem kupić do swojego TINO podokietnik.Ale na allegro do tego modelu nic niema .Może ktoś kupowałdo swojego autka taką rzecz.Może pasuje od innego MODELU. Witam,ja ma założony taki http://moto.allegro.pl/item1032875554_podlokietnik_uniw_rozne_kolory_wyprzedaz.html Pasuje idealnie,nic nie musiałem przerabiać no i co było dla mnie również ważne to dopasowanie kolorystycznie do tapicerki. Używam go już ponad dwa lata i sprawuje się idealnie,zwłaszcza podczas dłuższej jazdy.Tu masz trochę więcej fotek http://moto.allegro.pl/item1022276274_podlokietnik_mercedes_124_190_passat_astra_golf.html Pozdrawiam. Edytowane 10 Maja 2010 przez benio36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renaj Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Witam. benio36 czy możesz dokładniej opisać jak wygląda montaż, czy jest to podłokietnik podnoszony w całości i czy nie koliduje z hamulcem ręcznym?. Zainteresowało mnie to rozwiązanie dlatego z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) Witam. benio36 czy możesz dokładniej opisać jak wygląda montaż, czy jest to podłokietnik podnoszony w całości i czy nie koliduje z hamulcem ręcznym?. Zainteresowało mnie to rozwiązanie dlatego z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. Witam,tu masz fotki jak to wygląda w rzeczywistości http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65662-podlokietnik/ Na w/w stronie opisałem "wady" i zalety tego podłokietnika.Do montażu niestety trzeba wymontować cały tunel,ale nie jest to wielki problem,oczywiście trzeba się liczyć z tym ,że trzeba zrobić 6 otworów(po 3 z każdej strony)na śruby montażowe stelażu. Edytowane 18 Maja 2010 przez benio36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pilit Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 a jak już piszecie o podłokietniku to czy ktoś z Was ma zamontowany ten... http://www.caspol.pro.wp.pl/armrest/tino.htm jak tak to proszę o opinie, czy warto... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 a jak już piszecie o podłokietniku to czy ktoś z Was ma zamontowany ten... http://www.caspol.pro.wp.pl/armrest/tino.htm jak tak to proszę o opinie, czy warto... Pozdrawiam Witam,zajrzyj do tematu "podłokietnik" w naszym dziale,kolega pawel1978wawa przedstawił taki sam już zamontowany.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas28 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam. Jestem świerzym właścicielem Almery Tino 2.2di z 2000r. Jest to mój pierwszy diesel i w związku z tym mam kilka pytań: -Czy to normalne ze zaraz po zapaleniu sinika pojawia się biało-szara chmurka z rury wydechowej po czym znika i już nie kopci, silnik pracuje równo ale jakby zbyt głośno? -Przy wyzszych obrotach i mocno wciśniętym pedale gazu pojawia się czarna chmura szczególnie przy zmianie biegu gdy odpuszcze gaz, przy normalnej jeździe nie kopci. -Ostatnie co mnie nurtuje to głośne klekotanie przy dodawaniu gazu, na wolnych obrotach i stałej prędkości nie występuje. -Acha jeszcze mam wrażenie ze jest troche mułowaty jak na 2.2. Z góry dziękuje za opinie doświadczonych użytkowników almerki, czy mam powody do nipokoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yaroszek Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 wracam po dłuższej nieobecności (a zdążyłem być na chwilę) i od razu powiem Wam, że jak pisałem o halogenach zakupionych do tino to wszystko fajnie, ale się okazało że nie pasowały...tak więc do dzisiaj ich nie posiadam. Ale z nowości w moim traktorze to - instalacja LPG, pełna sekwencja z EOBD, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna02 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam. Mam problem z pompą hamulcową (almera tino 2.2 dci z 2004). 3 miesiące temu komputer wyświetlił informację o zbyt małym poziomie płynu hamulcowego. Niedawno znowu ten sam komunikat. Mechanik powiedział mi że mam wyciek i trzeba ją wymienić. Jak myślicie szukać używanej czy kupić nową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Jak myślicie szukać używanej czy kupić nową? Z hamulcami nie ma żartów! Ja bym kupował nową w "intercarsie" na zamówienie cena 426 zł- na allegro używana 280 zeta,myślę,że nie nie jest to wielka różnica w cenie a co nowe to nowe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna02 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Dzięki masz rację, zamówię nową.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas28 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Witam. Mam takie pytanko wie ktoś gdzie w kabinie jest zasysane powietrze gdy klima działa w obiegu zamkniętym. Wydaje mi się że gdzieś pod deską w okolicy pedałów albo przy filtrze kabinowym obok pasażera tak by było logicznie ale chodzi mi konkretnie o wlot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam ! Prośba o wsparcie w elektryce, Dobrałem się wczoraj wreszcie do linki od nawiewu ciepło/zimno w mojej Tince poszło trochę opornie bo plastik zaczyna się trochę rozsypywać w miejscu mocowania linki w konsolce ale temat zrobiony działa tylko wywaliłem na próbę sprężynkę wspomagającą domykanie odmykanie klapki-wg mnie stawia zbyt duży opór, dodatkowo powtórzyłem zabieg doczyszczania komory nagrzewnicy i lewego nawiewu (pianką w spray - miałem ułatwione zadanie) ale do rzeczy. Ponieważ robota mi się przeciągnęła składanie zacząłem po zmroku przy ręcznej latarce i podsufitce szło pomału ale Ok. kiedy kończyłem i zakładałem jedną z ostatnich części - obramówkę prędkościomierza -ten owalny kołnierz wchodzący w główną część "wieka" deski (rozebrałem dość sporą część deski może nawet za dużo) miałem lekki opór przy wkładaniu - ucisnąłem i wskoczyło, coś troszeńkę chrupnęło ale przyjąłem że nic się nie stało bo możliwe że nie tutaj powstał mój problem. Skręciłem resztę i lulu. Dzisiaj ruszam w drogę a tu zonk nie mam lewego migacza Tzn tak: prawy jest, awaryjki chodzą wszystkie (obie strony)a lewego nie ma. Teraz pytanie ułamało się coś w przełączniku? czy gdzieś poszedł przekaźnik albo się rozłączył? ale był by osobny na każdą stronę?! Obstawiam manetkę chociaż chodzi dość ładnie nawet prawie słyszę klik kiedy opuszczam w dół dla lewego migacza ale nic. No jeszcze opcja że "podlałem" coś środkiem do czyszczenia klimy ale poza kanały płyn niezbyt się wydostał, raczej poprzednim razem dałem czadu. Wyciągał ktoś manetki z Tinki? dużo roboty? Trzeba ściągać kierownicę? - oby nie ale kurcze od tego kołnierza z deski jest kawałek do manetek gdzie sobie mogłem zrobić kuku? Bezpieczniki też raczej OK bo działa dokładnie wszystko pozostałe, pozycyjki, mijania długie itp. A jeszcze dodam że "obmacywałem" niebieskie przekaźniki te umieszczone przy bezpiecznikach po kierownicą i były wg mnie niepokojąco ciepłe/gorące czy to normalne? Oczywiście podczas pracy silnika auta i włączonych świateł. Założę osobny temat bo takiej krzywdy jeszcze nikt sobie nie zrobił... Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam ! Tzn tak: prawy jest, awaryjki chodzą wszystkie (obie strony)a lewego nie ma. Teraz pytanie ułamało się coś w przełączniku? czy gdzieś poszedł przekaźnik albo się rozłączył? ale był by osobny na każdą stronę?! Obstawiam manetkę chociaż chodzi dość ładnie nawet prawie słyszę klik kiedy opuszczam w dół dla lewego migacza ale nic. No jeszcze opcja że "podlałem" coś środkiem do czyszczenia klimy ale poza kanały płyn niezbyt się wydostał, raczej poprzednim razem dałem czadu. Wyciągał ktoś manetki z Tinki? dużo roboty? Trzeba ściągać kierownicę? - oby nie ale kurcze od tego kołnierza z deski jest kawałek do manetek gdzie sobie mogłem zrobić kuku? Bezpieczniki też raczej OK bo działa dokładnie wszystko pozostałe, pozycyjki, mijania długie itp. Bodek, od Twojego postu trochę czasu minęło i pewnie już znalazłeś przyczynę. Sądzę z opisu, że musiałeś poluzować jakąś kostkę, lub wyskoczyła końcówka przewodu sterującego kierunkowskazem. Nie przypuszczam aby to była sprawa przekaźnika, czy też manetki. Wszystkie połączenia, kostki i wiązki elektryczne można znaleźć w serwisówce - el.pdf Co do czyszczenia klimy, to radzę wszystkim kupować piankę w sprayu i wkładać głęboko długi wężyk od nawiewu podszybia, oraz do przedniego nawiewu w środku na desce i dozować w odstępach kilku minutowych preparat. Po tej czynności, pod autem pokaże się mokra plama z przodu. To jest normalne i świadczy o tym, że piana dotarła do chłodniczki. Pod spodem jest otwór, którym wycieka zawsze woda, która skrapla się przy schłodzeniu. Dobre jest również profesjonalne czyszczenie ozonem w warsztatowych, ale wszelkie dezodoranty w sprayu nic nie dają! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Bodek, od Twojego postu trochę czasu minęło i pewnie już znalazłeś przyczynę. Sądzę z opisu, że musiałeś poluzować jakąś kostkę, lub wyskoczyła końcówka przewodu sterującego kierunkowskazem. Nie przypuszczam aby to była sprawa przekaźnika, czy też manetki. Wszystkie połączenia, kostki i wiązki elektryczne można znaleźć w serwisówce - el.pdf Co do czyszczenia klimy, to radzę wszystkim kupować piankę w sprayu i wkładać głęboko długi wężyk od nawiewu podszybia, oraz do przedniego nawiewu w środku na desce i dozować w odstępach kilku minutowych preparat. Po tej czynności, pod autem pokaże się mokra plama z przodu. To jest normalne i świadczy o tym, że piana dotarła do chłodniczki. Pod spodem jest otwór, którym wycieka zawsze woda, która skrapla się przy schłodzeniu. Dobre jest również profesjonalne czyszczenie ozonem w warsztatowych, ale wszelkie dezodoranty w sprayu nic nie dają! witam serdecznie moze nie na temat ale mam pytanie moze ktoś z szanownych posiadaczy Tino wie gdzie zakupic osłony drazków kierowniczych-taka harmonijka przekopałem wszystko i lipa nima w salonie Nissana podana za 1sz kwota 160.00 powaliła mnie z nóg zakupiłem niby zamiennik ale tez wielka lipa za gruby i ociera sie o drązek stabilizatora jakis czas wytrzyma ale pewnie sie przetrze linki mile widziane pozdrowienia dla maniaków Nissanów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Witam wszystkich. Chciałem dołączyć do Waszego grona, gdyż od dwóch tygodni jestem użytkownikiem Tinki 2.2 Dci z 2003roku. Nie ukrywam też, że liczę na Waszą pomoc.....chciałem się dowiedzieć na co mam zwrócić uwagę i co sprawdzić lub wymienić w niej na samym początku aby bez problemów mógł ją eksploatować - a ona w podziękowaniu odwzajemni mi się bez-awaryjnością? Do tej pory jeżdziłem Nubirką II 2.0 z sekwencją LPG 136kM. Miała kopytko i była rewelacyjna. Niestety musiałem zmienić gdyż mija jej 10 latek. Dwa tygodnie temu osobiście przyprowadziłem Tinke z Niemiec.Zrobiłem nią prawie 1000km. W porównaniu do Nubiry, to Tinka byla mułowata, ale do czasu. Wcześniej nie miałem dizelka, więc myślałem że tak musi być, albo ja nie jestem przyzwyczajony, ale te obawy mijały gdy na autostradzie z trudem mogłem wyprzedzić tira. Pierwszą wiedzę miałem już pod domem. Okazało się że męczyłem się te 1000km, a zdjęta była wtyczka z przepływomierza. W niemczech tym samochodem jeżdziła kobieta i przypuszczam że dla jej bezpieczeństwa i ilości paliwa specjalnie ją zdjęto. Teraz śmiga ładniuchnie!!! Na dzień dobry wymieniłem łożysko w przednim kole, sworzeń i ustawiłem zbieżność. Teraz czekam na docelowe tablice. Teraz mam do Was prośbę - do osób znających ten samochodzik i znających jej-Tinki wymagania. Chciałem wiedzieć czy: --silnik jest od Renault, czy wymienia się w niej rozrząd, bo podobno jest na łańcuchu, --jak najprościej sprawdzić awarię kamery cofania - teraz nie działa i monitor LCD jest ciemny a przy włączeniu wstecznego komp wydaje dźwiękowy impls, --czy może ktos powiedzieć coś na temat wyświetlania serwisu.Czy te dane są wprowadzane przez ASO,są tam trzy podziałki /ja mówię na to wskażniki jak w termometrze/ czy to się ustawia samemu,czy można je zresetować, --czy są jakieś przydatne strony o naprawie zawieszenia, silnika itp - ja posiadam tylko fabryczną instrukcję pojazdu /w pliku pdf/ w której praktycznie nic nie ma, --czy antena na dachu jest rozbieralna np. do głowiczki ,i czy można wymienić samego "bata" - u mnie jest urwana i nie wszystko ściąga, Czekam na trafne porady, podpowiedzi i rady, oraz na przydatne linki. Pozdrawiam wszystkich - Mirek z łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.