Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sekwencja vs II generacja


Guest daniellus
 Share

Recommended Posts

Guest daniellus

Koledzy oczekuję konkretnych odpowiedzi. Silnik SR20DE mam instalację Just II generacji. Ostatnio zastanawiam się nad zmianą na Sequent 24. I potrzebuje informacji. Jak wam zachowują się autka z tym typem instalki,. Interesuje mnie czy często trzeba regulować itp. Czy jest realna szansa że spadnie mi spalanie?. Obecnie wydaję ok 700zł/mies, fajnie byłoby urwać ze100-150zł. Wszystkie za i przeciw chętnie rozpatrzę. Czekam na sugestie.

Link to comment
Share on other sites

700zł nic nam nie mówi bo nie wiemy ile km na tym robisz konkret jakie masz spalanie gazu na 100km :?:

Osobiście nie wieże w za duże urwanie spalania chyba że teraz masz niebotyczne

Na pewno sekwencja jest lepsza pod kilkoma względami co nie znaczy że zaraz na sekwencji spali 3l mniej

 

+ nie ma zwężki więc osiągi fabryczne na bęzynie i zbliżone na gazie

+ dobrze założona i wyregulowana (wystrojona mapa wtrysku) daje większą gwarancje spokojnej (bezawaryjnej ) jazdy

+ na pewno niższe spalanie z powodu większej sprawności instalki i nie zdławionej mocy

 

instalka z mixerem to już przeżytek jeszcze blos ratuje sprawę ale tu też poza dobrymi osiągami nie można liczyć na jazdę o kropelce

Link to comment
Share on other sites

Osobiście wole blosa... tani prosty i wiąże się z przebudową dolotu którą można tak wykonać aby zyskać pare KM.

A sekwencja to już ingerencja w kolektor ssący tzn nawiercanie dziur w nim i więcej kabli i burdelu pod maską.

Link to comment
Share on other sites

Guest daniellus

ostatnio spalania nie mogę do końca obliczyć ponieważ licznik km raz działa raz nie, no i brakuje czasu aby sie za to zabrać.

Z tego co na oko liczyłem to w trasie 12l/100km. Po mieście to i więcej, zdecydowanie.

W miesiącu czaskam ok 3tyś km jeśli nie więcej ale też nie mogę tego dokładnie określić bo licznik.... . Wystarczy, że spodłoby o 1-1,5l/100 i prawie stówka w kieszeni no i jeśli dobrze wyregulowane wszystko to oszczędzam czas na włóczeniu się po gazownikach na ustawianie. Podejrzewam że spokojnie z tego co spala teraz też można zejść ale brakuje czasu aby zaglądać do gazowników. jak silnik sie zachowuje na sekwencji, jakieś problemy z szarpaniem itp..?? Blos odpada bo zależy mi na zmniejszeniu spalania w pierwszej kolejności. Czekam na dalsze informacje i dziękujeę za dotychczasowe wypowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Blos odpada bo zależy mi na zmniejszeniu spalania w pierwszej kolejności

poczytaj sobie o Blosie a potem nie pisz takich bredni...

Blos powoduje to że mieszanka ma bardziej stały skład i tym samym auto mniej ci pali, płynniej się prowadzi i nie śmierdzi tak gazloliną.

Link to comment
Share on other sites

widać kolega daniellus znalazł informacie jaki to blos jest nie ekonomiczny :) przyznam że blasa można ustawić i sportowo i ekonomicznie ale najwęcej zależy od sposobu jazdy :) mój znajomy jeździ mitsubishi coltem 1,6 i autko na trasie spalało zawsze 8 (instalacia 2 generacji) po założeniu blosa spalanie spadło do 7,3 litra gazu a autko stało sie bardziej elastyczne i to be elektroniki :D

Link to comment
Share on other sites

no nie mówcie panowie, że na blosie wyciągniecie więcej kopary z silnika, niż na sekwencji i do tego będzie jeszcze mniej palił. Co wtrysk - to wtrysk, a tu przecie blos gaźnikiem jest.

Nie mniej jednak blosa można ustawić na ubogo i cieszyć się z tego, a poczciwina 2 litrówka Nissanana to zniesie. Na sekwencji jest to niemożliwe, bo raz rozjedzie mapę, a do tego nie pojedzie na gazie jak trzeba.

Blos + przeróbka dolotu - zgoda.

Al;e sekwencja + przeróbka dolotu - to można juz uznać za "power" tuning.

Link to comment
Share on other sites

porownac druga generacje z sekwencja to tak jakby porownac wtrysk jednopunktowy z wtryskiem wielopunktowym

raczej wtrysk z gaźnikiem

Link to comment
Share on other sites

2 generacje LPG nazwał bym gaźnikiem elektronicznym :/ 3 generacja działała jak wtrysk jedno punktowy (np. system IGS) dopiero 4 generacja to pełna szpryca.

Pewnie że nie można porównywać BLOSA z 4 generacją ale na pewno lepiej sie spisuje niż 2 generacja :) no i zmniejsza ryzyko strzału :)

Link to comment
Share on other sites

Policz sobie dokładnie koszty przeróbki i zastanów czy się to opłaci. Szczerze wątpię, nawet przy oszczędności 2 l na 100 km to musiałbyś przjejchać jakieś 60 tyś km!! (zakładam koszt sekwencji 2500 PLN-praktycznie wszystko do wymiany, cenlpg 2 PLN/l).

Przerabiałem już ten temat. Zainteresuj się raczej blosem.

Link to comment
Share on other sites

Blos z jakimś power dolotem to wydatek ok 500-600zł w zależności od użytych komponentów.

 

Przejście z II gen na IV to myślę że najbidniej 1300zł... Więc różnice nie są jakieś powalające.

Link to comment
Share on other sites

jutro jadę do gazownika i popytam o blosa. czy muszę zmieniać dolot, czy wystarczy ta seryjna pucha z filtrem??

 

Mało który gazownik wie co to blos a już o montażu nie wspomnę

Poczytaj cały temat o blosie tam jest dużo fotek

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101
porownac druga generacje z sekwencja to tak jakby porownac wtrysk jednopunktowy z wtryskiem wielopunktowym

raczej wtrysk z gaźnikiem

raczej dobrze napisalem :) gdyz druga generacja gazu jest po wtrysk jednopunkt projektowana a 3 i 4 (czy min sekwencja)po wtrysk wielopunktowy chociaz rzeczywiscie w pierwszej i drugiej generacji gaz podawany jest mniej wiecej jak w gazniku (przez mikser a w sekwencji jest wtryskiwany

POZDR

Link to comment
Share on other sites

Ja mam seryjny dolot w SR20De. Blos siedzi bezpośrednio przed przepustnicą.

Trzeba było jedynie uciąć kawałek gumowej rury łączącej puszke filtra powierza z przepustnicą, bo po dołożeniu blosa nie było miejsca żeby ją ładnie zamontować.

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

a sorka, piszesz ze masz SR20DE a wiec jesli chcesz zalozyc BLOS-a nie musisz zmieniac dolotu gdybys mial Sr20Di albo GA1XDX to wtedy trzeba wykonac caly nowy dolot

pozdr

Link to comment
Share on other sites

marcin101 pytałeś sie o 3 generacje gazu ona mniej więcej działa jak wtrysk jedno punktowy taki system to np IGS

dawka gazu jest regulowana według wcześniej zaprogramowanej mapy po czym dostaje sie na rozdzielacz i w tym samym momencie rozchodzi sie na wszystkie ramiona kolektora ssącego

czyli taka sama dawka dla wszystkich tłoków :) dopiero 4 generacja to pełen wtrysk :)

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

Snafu ja wlasnie myslalem zalozyc wtr gazu 1pkt, wtryskiwacz myslalem wsadzic pod gaznik w jakis dystans albo wkrecic gdzies w kolektor zaraz kolo zlaczenia z gaznikiem, ale to moje domniemania ze tak mozna bylo by zrobic :)

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...