Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Patrol czy Cheeroke


Guest jaceck
 Share

Recommended Posts

Zastanawiam się nad zmianą mojej terenówki (mam daihatsu rocky) na coś lepszego.

 

Zastanawiam sie nad Patrolem abo Cheeroke. Może jakieś drobne porady co wybrać? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Raczej polecałbym rajdy4x4.pl

A jak chcesz tu zasięgnąć informacji to napisz cos więcej. Do czego ma ci to auto służyć?

Raczej po czarnym czy na Kamczatke chcesz się wybrać. A może utopić go w torfowisku?

Ogólnie Patrol ma duuuuużo lepsza opinię niż Cherokee. No i kwiestia rocznika.

Czy peep ma być kanciak czy grand?

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

A czego sie spodziewac na forum nissana...

A tak na powaznie na Saharze w tunezji nie uswiadczysz zadnej innej terenowki niz patrol albo land cruiser

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od wersji samochodu i co chcesz zmotać.

 

Cherokee ładnie chodzi , szczegolnie 2.8 CRD , tylko niestety dużo ropy żłopie ,wdrapie się wszędzie. Jeździłem automatem, bardzo wygodny samochód.

 

Patrol -wiadomo, ma wszystko co terenówka powinna mieć.

Jeśli chcesz coś motać to chyba Patrol.

 

 

Zależy ile kasy chcesz wydać , jaki rocznik samochodu?

Link to comment
Share on other sites

widzę ze wszyscy koledzy odrazu mierzą w prawie nowe auta

Cherokee ładnie chodzi , szczegolnie 2.8 CRD

 

a kolega jaceck, nie podał nawet roczników aut...

 

ubezpieczenia silnika 5,2 l w Cheeroke

nie ma takiego silnika Cherokee... nawiększy był 4.0 a 5.2 był w Grand Ch.

 

z mojego punktu widzenia i znajomości to jeśli Cherokee to tylko 2.5TD (silnik włoski VM 116KM 300Nm)... bardzo chwalony...

 

Patrol 2.8TD - rzędowa 6 ale paliwozerna... 12 i lepiej...

 

najlepszą opcją jest aby Kolega jaceck "dorwał" jeden i drugi wózek i osobiście porównał jak i co wygląda, jeździ...

Link to comment
Share on other sites

pajero owszem ale tylko 2.8 TD bo 2.5 to nie wypal.. sypie sięco chwile

 

to już lepeij Toyke Land Cruiser 90 2.4D lub lepiej 2.5 ze nie wspomnę o 3.0 (nawet tym 125KM)

Link to comment
Share on other sites

Bombel, cherokee ma silnik 2.1TD (zastąpiony 2.5TD) potem 2.5 benzyna i 4.0 benzyna

 

natomiast grand cherokee ma w palecie 2.5TD (zastąpiony 3.1CRD) 4.0 benzyna, 5.2 benzyna i wspomnany przez ciebie 5.7 w jakiejśtopowej wersji

 

a udowadniać ci nie będę bo mi się nie chce ;) .. google i heja :)

 

mimo wszystko byłbym za Toyotą Land Cruiser ... ale wszystko zależy od kasy

Link to comment
Share on other sites

Jaceck - A dlaczego chcesz tego Rocky`ego wymieniać ?

 

Przecież swoim wózkiem dojedziesz wszędzie :diabel:

 

Patrole to dużo róznych modeli, silnikowych i przede wszystkim nadwoziowych. Myślisz chyba o krótkim ?

Link to comment
Share on other sites

Guest redwater

przeciez rocky to bardzo dzielna terenowka, sam o malo kiedys nie kupilem rocky-ego, ma dwa sztywne mosty na resorach (do 89 r), malo wazy, silnik 2,8 TD , czego chciec wiecej ? no chyba ze chcesz miec blokade roznicowki, ale to tez nie kazdy patrol ma.

Link to comment
Share on other sites

Guest redwater

Konstrukcja samochodu oparta jest na drabinkowej ramie i stalowej karoserii oraz resorach piórowych. Zmieniono to dopiero w modelu Rocky Independent w roku 1993, w którym poszerzono rozstaw kół i wprowadzono niezależne przednie zawieszenie.

 

żródło: http://daihatsu.glt.pl/

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tych samochodów nie da się porównać. Róznice konstrukcyjne. Inna masa i wielkość, rama, mosty.

Co do silników w Cherokee zalezy od rocznika XJ był produkowany 12 lat do 1996 i posiadał silniki: benzynowe 2,5 R4 i 4.0 R6, diesla 2,1 (renault) i 2,5 (VM) pozostałe silniki wymienione w temacie to silniki Granda (ZJ) 4.0 R6; 5.2 V8; 5.9 V8 i 2.5 diesel.

Cherokee po '96 (KJ) posiadały silniki bezynowe 2.5 (totalna porażka) i 3.7 V6 i diesela 2.5 i 2.8 CRD. Grandy po '99 (WJ) 4.0; 4.7V8; 5.7 V8 i diesla 3.1 (VM) i 2.7 CRD (Merc ?).

Patrola wszyscy znamy, co do cherokee to który miałby być XJ czy KJ?

XJ diesla odradzam to hybrydy z innych aut , bezyna 4.0 dobry prosty silnik zawsze z automatem, jedyny minus to zużycie paliwa. Jedyny cherokee godny polecenia to KJ z 2.8 CRD, zuzycie palowa w normie i dobrze jeździ w automacie.

Na żwirownie cherokee ok, na wyprawy, przeprawy zdecydowanie Patrol.

P.S.

Widziałem XJ-a przygotowanego do off-u, trzeba przeznaczyć dużo środków finansowych.

 

Co do Partola to moim zdaniem piętą ahillesową jest silnik 2.8, totalna porażka jeżeli chodzi o osiągi . Silnika 3.0 nie polecam z wiadomych powodów.

Pozdrawiam,

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Guest ika74
wymienił na Samuraja w miarę nowego lub Jimny.

 

 

jak tylko do zabawy to samurai 1,3....małe ,lekkie,wąskie- wjedzie wszedzie a jak gdzie wpadnie to sam go sobie wyciagniesz ;) ....tylko ze miejsca w srodku tyle co we fiaciku :P(jezdze czymś takim czasami)... a na jimnego to niestety narzekaja ( a jak sie w salonie przyciśnie to potwierdzają niestety :P )

 

a tak pozatym to PATROL... albo kompletnie niepraktyczny,nieekonomiczny i fantastyczny WRANGLER :D

Link to comment
Share on other sites

Do lasu H1 nie wjedzie :027: Chyba że przed nim drwale z piłami łańcuchowymi i spychacz

Link to comment
Share on other sites

" do lasu nie wjedzie" - zostanie między drzewami, w Bieszczadach utonie, na asfalt też się nie nadaje, prowadzi się jak lotniskowiec. Dodam jeszcze, że w nim ciasno i głóśno.

Link to comment
Share on other sites

Na szerokość w lesie H1, H2 to tragedia. Nie wjedziesz nigdzie. Po polach idzie jak burza.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Odwiecznym problemem jest to do czego ma samochód służyć....

Jeśłi do przepraw i mamy do dyspozycji jedynie seryjne bryki a nie jakąś ekstra zmotę to Samuraj wydyma wszystkich :D Patrol i cała reszta mastodontów utonie i tyle. Według mnei do przepraw szkoda prądu. Za to do wypraw to wszelkie autobusy są jak najbardziej OK.

Wrangler jest super ale musi mieć rzędową 6 jeśłi nie V8 :D i trzeba praktycznei całe przeniesienie napędu wymienić na aftermarketowe zaczynając od mostów

Link to comment
Share on other sites

Guest boris.blank

Wranglera pędzi się V6 4.3l GM bo jest krótszy od R6 i lżejszy od V8 a mocy ma dostatek.

Poza tym montuje się 4-biegowe skrzyne bo przy 33-35'' piątka i tak już nie wchodzi a skrzynia jest krótsza o 25cm co dla tylnego wału znaczy bardzo wiele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...