Gość MrMB Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Witam, z instrukcji mojej Almery wynika, że ma pojemność 50l (1,3 99r). Na wskaźnuiku paliwa są 4 podziałki. Czy to oznacza że te 50l należy podzielić na 4 i tyle wynosi wartość dla jednej podziałki? A może podziałka nie jest liniowa? Jak odczytać stan paliwa? Może podziałki są co 11l + 6l na rezerwę (11*4+6=50)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Co za samochód 1.3 bo chyba nie almera? Co do podziałki to w almerze nie jest to podzielność przez 4 równe części, tylko pół baku można przyjąć, że jest na trzeciej kresce. Oczywiście jest to tylko orientacyjna informacja. Jedyna infrormacja, która jest pewna to rezerwa pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Nigdy nie wierz wskaznikowi paliwa. Kazdy wskaznik ma swoja tolerancje. Jesli nie masz kompa pokladowego to poprostu tankuj aby z gory wiedziec ile przejedziesz. Kreski, podzialy itd to nie ma az takiej dokladnosci i czesto mozna sie oszukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Tankujesz 10 litrów, patrzysz ile pokazuje wskazówka, i masz odpowiedź na swoje pytanie. Tankujesz 20, patrzysz gdzie się wskazówka zatrzymała i też już wiesz :-) A poważnie. Te kreski oznaczają proporcje po prostu. Kreska maks z prawej to pełny bak, w połowie - pół baku, etc... Ale jeżdżenie na podstawie tego co pokazuje wskaźnik paliwa jest warte funta kłaków. Te wskaźniki podają tylko irentacyjną ilość paliwa. A różnica nawet taka mała jak +/- jeden litr oznacza, że albo zatrzesz, albo nie zatrzesz pompy paliwa. Polecam sobie zmierzyć spalanie auta i jeździć na podstawie spalania i liczby przejchanych kilometrów, a nie wskaźnika paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 albo odwrotnie niz proponuje saki zatankuj full... jak dojdzie Ci do pierwszej kreski - dotankuj do full pozniej wyjezdzij do srodkowej kreski - dotankuj full itp. itd... ale dokladnie, nie zawierzalbym a traktowal to jakie WIELKIE orientacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 na te kreski to trzeba uwazac bo mi to jakos roznie pokazuje (jedna połowa wieksza od drugiej) tak wiec tylko pod uwage biore jak sie zaswieci rezerwa a tak to tylko orientacja. Pojezdzisz troche to sie przyzwyczaisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 ten wskaznik jest orientacyjny i nie dokladny wiec nie nalezy sie nim sugerowac jesli chodzi o dokladnosc litrow ma sluzyc pomoca w oszacowaniu ile jest paliwa w zbiorniku a nie wyliczac ile litrow zostalo. Poza tym staniesz na gorce lub malym pochyle i juz CI inaczej pokaze. A tak z ciekawosci zapytam po co taka wiedza ile jest litrow w zbiorniku jeszcze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MrMB Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Dziękuję za pomoc. Chciałem by z wiedzy ile litrów zostało wynikło ile mogę jeszcze przejechać ... ale faktycznie, wskaźnik nie jest do tego najlepszy. Potrzebna jest wiedza ile pali i ile się wlało paliwa i ile się już na nim przejechało ... Jeszcze raz dziękuję za pomoc - odpowiedzi. Pozdrawiam, Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 niezawodnym sposobem spr ile CI pali jest taki tescik: zalewasz paliwko na stacji benzynowej pod sam korek. Zerujesz licznik przebiegu dziennego. Jezdzisz sobie samochodem a po przejechaniu dowolnej ilosci km zalewasz zbiornik ponownie pod korek. Ilosc litrow paliwa jaka wlałes dzielisz przez ilosc km jaka przejezdziles na tym paliwie od ostatniego tankowania pod korek i wynik mnozysz przez 100. Otrzymujesz sume litrow jaka auto spalilo CI na 100km PS im wiecej km przejedziesz od 1 tankowania pod korek tym wynik bedzie dokladniejszy Najlepiej przejechac chociaz 200km aby wynik byl wiarygodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qiub Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 niezawodnym sposobem spr ile CI pali jest taki tescik:zalewasz paliwko na stacji benzynowej pod sam korek. Zerujesz licznik przebiegu dziennego. Jezdzisz sobie samochodem a po przejechaniu dowolnej ilosci km zalewasz zbiornik ponownie pod korek. Ilosc litrow paliwa jaka wlałes dzielisz przez ilosc km jaka przejezdziles na tym paliwie od ostatniego tankowania pod korek i wynik mnozysz przez 100. Otrzymujesz sume litrow jaka auto spalilo CI na 100km PS im wiecej km przejedziesz od 1 tankowania pod korek tym wynik bedzie dokladniejszy Najlepiej przejechac chociaz 200km aby wynik byl wiarygodny. DOkładnie jak napisane. Jest to najlepszy sposób na sprawdzenie spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loco.allegro Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 mi sie wydaje że w almerze ten wskaźnik jest kompletnie przekłamany. rzadko kiedy dobrze wskazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 U mnie przewidywalna jest tylko ta pierwsza kreska (max.) wiem ze pomiędzy nią a druga w kolei przejeżdżam 220-240 km. a potem to już loteria, ciężko coś wywnioskować, ja wiem ze jak zbliża sie 680- 700 km na małym liczniku to muszę już szukać stacji benzynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes113 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 No i wreszcie wyjaśniły się moje wątpliwości:P Almerką jeżdzę od 2 dni i dziś po wizycie na stacji benzynowej przeżyłem mały szok... Bak parwie pusty, wlałem 13 litrów - na wskaźniku prawie połowa - przejechałem 70 km i licznik nieciekawie szybko pokazywał nieco ponad 1/4 baku... a teraz wszystko jasne... Jednk Sunny miał dokładniejsze wskazania... ale przynajmniej nie zastanawiam się co tak szybko ubyło:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sako Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 Wskażnik jest mało dokładny, jesli spojrzymy na niego z punktu widzenia przeliczania na litry. Na poczatku opada wolniej, pozniej przyspiesza. Jest to wada, ale i zaleta. W przypadku kiedy mamy prawie pelno, nie jest potrzebne dokladne wskazanie, za to przydaje sie ono blisko konca paliwa i tak wlasnie sie dzieje, czym mniej paliwa, tym wskazowka opada wolniej i jest bardziej dokladna. Nigdy nie chcialo mi sie przeliczac wskazan na litry, jak sie jezdzi pare lat, to czlowiek sie przyzwyczaja i "czuje" ile ma paliwa Zwykle tankuje jak sie konczy paliwo i w myslach "obstawiam" sobie ile wejdzie do baku, np dzisiaj obstawialem ze bedzie to okolo 40l, a wlalo sie dokladnie 39,242l Przyzwyczailem sie do wskazan i mi pasuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to jest z nim związane kilka ciekawostek. Tankujemy do pełna i można sobie śmiało i beztrosko jeździć bo wskazówka cały czas pokazuje max, ale po jakimś czasie zaczyna opadać i opada dość szybko co psuje humor kierowcy kiedy jest już bliska drugiej kreski do końca podziałki sytuacja się powtarza znowu zaczyna powolutku opadać pod warunkiem, że się grzecznie jeździ! Pamiętam kiedyś sytuację na trasie, jedno wyprzedzanie tira z gazem w podłogę na trójce i do 6500 a tu wskazówka po tej akcji tak poszybowała w duł, że się nie źle zdziwiłem :zly: ! To ile te Almery żrą przy 6500 skoro tak wskazówka szybko opada po takich akcjach! :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasa81 Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 U mnie przewidywalna jest tylko ta pierwsza kreska (max.) wiem ze pomiędzy nią a druga w kolei przejeżdżam 220-240 km. a potem to już loteria, ciężko coś wywnioskować, ja wiem ze jak zbliża sie 680- 700 km na małym liczniku to muszę już szukać stacji benzynowej. witam, mam pytanie, trochę nie na czas ale zawsze? ten etap 220-240 km. masz na trasie czy po mieście? to samo do całaści km na całym baku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 witam, mam pytanie, trochę nie na czas ale zawsze? ten etap 220-240 km. masz na trasie czy po mieście? to samo do całaści km na całym baku? Witam, te pierwsze 220-240 km. to jest tak, pierwsze 90km trasa (spokojna jazda ,mandaty wysokie :zly: ) potem jakieś 450 miasto i znowu 90 km trasa (tyle mam do tanich stacji benzynowych ,bak starcza mi na niecałe 2 tygodnie dodam ze tankuje pod korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 To ile te Almery żrą przy 6500 skoro tak wskazówka szybko opada po takich akcjach! :zdziw: 1.4 ma spalanie chwilowe kolo 13-14l w takich momentach ;] (czyli np jak cisniesz w podloge na 3 do odcinki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość N_15 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 To ile te Almery żrą przy 6500 skoro tak wskazówka szybko opada po takich akcjach! :zdziw: 1.4 ma spalanie chwilowe kolo 13-14l w takich momentach ;] (czyli np jak cisniesz w podloge na 3 do odcinki) To nie tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Aby bylo jasne: W Almerze N15 1.6SLX z 96r kontrolka rezerwy zaczyna sie palic (i czasem jeszcze gasnac) jesli w baku zostalo dokladnie 10l paliwa. Wczoraj przy zapalajacej sie rezerwie zatankowalem dokladnie 40l (a bak ma 50l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 1.4 ma spalanie chwilowe kolo 13-14l w takich momentach ;] (czyli np jak cisniesz w podloge na 3 do odcinki) To nie tak źle faktycznie , w mojej 1,4 na trzecim biegu i w górnych wartościach obrotomierza chwilowe spalanie jest około 20 litrów :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belzebub Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 OK, super, ale teraz jeśli zaczyna migać Wam lampka rezerwy to ile pokazuje paliwa wskazówka? W jakim miejscu jest (już na czerwonym polu czy może na pierwszej-cienkiej-białej kresce ) ?? Niech napisze pare osób którym jeszcze działają kontrolki rezerwy jak jest u Was aby można było to zweryfikować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 OK, super, ale teraz jeśli zaczyna migać Wam lampka rezerwy to ile pokazuje paliwa wskazówka? W jakim miejscu jest (już na czerwonym polu czy może na pierwszej-cienkiej-białej kresce ) ?? Niech napisze pare osób którym jeszcze działają kontrolki rezerwy jak jest u Was aby można było to zweryfikować... mi kontrolka działa OK i zapala sie jak wskazówka zbliża sie do czerwonego pola, zamieszczam fotki z ilością paliwa w baku i momentem zaświecenia sie rezerwy. a wiec jak widać w baku jest coś około 14 litrów i rezerwa jeszcze nawet nie zaczyna mrugać a tu już rezerwa świeci sie prawie cały czas (czasami zgaśnie jeszcze na chwile) i w baku jest coś około 11.5 litra mam nadzieje ze teraz już będzie jasne kiedy zapala sie kontrolka rezerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 a jaką pojemność ma bak Almery :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cino Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 ja mam Almere 1.6/99 i wlałem do zbiornika 55 litrów paliwa a jak u Was??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.