Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SR20 - Jego Odmiany i Parametry


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SR20Di - Silniki występujące w Primerach P10 (90-93) oparte o jednopunktowy wtrysk paliwa, odcięcie na 6500obr.min, kolektor wydechowy żeliwny typu 4-2-1, stopnień sprężania 9,5:1 (tłoki wklęsłe),

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9,5mm/9,5mm

SR20DIii.jpg

 

Wersa z katalizatorem:

116KM@6000

166Nm@4000

 

Wersja bez katalizatora:

120KM@6100

170Nm@4400

 

 

SR20De - Silniki występujące w Priemrze P10 od 94 roku, oparte o wielopunktowy wtrysk paliwa, wtryski 269cc/min, odcięcie na 6500obr.min, kolektor wydechowy żeliwny typu 4-1, stopnień sprężania 9,5:1 (tłoki wklęsłe)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9,5mm/9,5mm

117402400_5.jpg

 

Wersja z katalizatorem spalin:

125KM@6100

176Nm@4800

 

Wersja bez katalizatora:

130KM@6100

180Nm@4800

 

 

SR20DE - Silniki występujące w Priemrze P10 GT w latach 91-96, oparte o wielopunktowy wtrysk paliwa, wtryski 269cc/min, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy typu 4-2-1, wałek ssący o wyższych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie) + zmieniony górny pierścień uszczelniający, wymiennik ciepła, zawory wydechowe o zwiększonej srednicy trzonka o 1mm (z sodem w środku), chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 10mm/9,5mm

 

HIGH PORT(91-94):

SR20DEhighport.jpg

 

LOWPORT (94-96):

SR20DEP10GT.jpg

 

 

 

Wersje z katalizatorem i bez:

150KM@6400

181Nm@4800

 

SR20DE - Silniki występujące w Sunnych i 100Nx GTi w stosunku do tych występujących w Primerze P10 GT różniły się jedynie nastawami w ECU oraz kolorem pokrywy zaworowej (szara), były dostępne tylko z kolektorem ssącym typu HIGH PORT (z przepustnica gazu na dole)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 10mm/9,5mm

SR20DE.jpg

 

Wersje z katalizatorem i bez:

143KM@6300

171Nm@4600

 

 

SR20DET - Turbodoładowane

 

Silniki z czerwoną pokrywą zaworową montowane w 200SX S13 (wersja Japan i USA), turbosprężarka T25, wtryski 370cc/min, stopień spręzania 8,5:1, natrysk oleju na denka tłoka, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 258*/248* @ 10,13mm/9,5mm

sr20det_as_bought.jpg

205KM@6000

275Nm@4000

 

Silniki z czarną pokrywą zaworową montowane w 200SX S14, turbosprzarka T25/T28, wtryski 370cc/min, zmienne fazy wałka ssącego (VTC), stopień spręzania 8,5:1, natrysk oleju na denka tłoka, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/248* @ 9,5mm/9,5mm

45_0.jpg

220KM@6000

275Nm@4800

 

Silniki z czerwoną pokrywą zaworową montowane w Sunny GTi-R na turbosprężarce i kompresorze T28, wtryski 444cc/min, ITB (4 przepustnice gazu fi 40mm), górny Intercooler, stopień sprężania 8,3:1 (okrągła komora spalania), natrysk oleju na denka tłoka, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 256*/256* @ 10,13mm/10,13mm (manualna korekcja luzu)

james_gtir26.jpg

227KM@6000

280Nm@4800

 

Silniki z czerwoną pokrywą zaworową montowane w Silvi S15, turbosprężarka T28/T-04B (Ball Bering), wtryski 480cc/min, zmienna faza wałka ssącego (VTC), stopień sprężania 8,5:1, natrysk oleju na denka tłoka, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/248* @ 9,5mm/9,5mm

839458_2_full.jpg

250KM@6400

305Nm@4800

 

 

SR20DEH - Wielopunktowy wtrysk paliwa, wtryski 269cc/min, dźwigienki zaworowe z rolkami, odcięcie na 7100obr.min, żeliwny kolektor wydechowy typu 4-2-1, wałek ssący o wyższych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie), wymiennik ciepła, katalizator spalin, chłodnica oleju

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 10mm/9,5mm

silnk.jpg

Silniki występujące w Primerach GT P11 z czarna pokrywą zaworową

150KM@6300

181Nm@4800

 

Silniki występujące w Almerach GTi (słabsze nastawy ECU, srebrna pokrywa zaworowa)

143KM@6300

173Nm@4800

 

Silniki występujące w P11 (odcięcie 6500obr.min, kolektor wydechowy 4-1, mniej agresywny wałek ssący)

wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 240*/240* @ 9,5mm/9,5mm

3889915_7055475.jpg

135KM@6000

181Nm@4800

 

 

SR20VE - wielopunktowy wtrysk paliwa, wtryski 315cc/min, zmienne fazy rozrządu na obu wałkach, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy 4-2, stopień sprężania 10,3:1 lub wersja mocniejsza 11:1, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

 

neo6.jpg

Silniki występujące w japońskiej odmianie Nissana Priemra P11.144

187KM@7000

196Nm@6000

 

Silniki występujące w japońskiej odmianie Nissana Priemra P11.144 wyposażonych w skryznię biegów CVT (podniesiony stopień sprężania do 11:1), mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

204KM@7200

206Nm@5200

 

SR20VET - Turbodoładowany ze zmiennymi fazami rozrządu na obu wałkach, odcięcie na 7100obr.min, turbosprężarka T28/T-04B (ball bering), wtryski 480cc/min, natrysk oleju na denka tłoka, mocniejsza pompa olejowa, chłodnica oleju

sr20vet.jpg

 

Silnik występuje w japońskiej wersji terenówki X-trail

280KM@6400

309Nm@3200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ale w mojej Primerce GT (150KM) jest czerwona pokrywa zaworow ale oznaczenie na tylnej klapie SRDe (135KM). Wiem ze mogl je ktos wczesniej zmienic ale jest mocno sfatygowane i wyglada na oryginal. Czy ktos jest w stanie wyjasnic mi ta roznice ??? Dodam ze wpisaniu nr nadwozia do programu nissanowskiego, silnik (engine) jest oznaczony jako SR20DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobmni byl robiony SWAP albo zmieniana buda.

Albo co najbardziej prawdopodobne zmiana pokrywy zaworowej.

 

Ps. DO ilu sie kręci twój silnik maksymalnie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR20Di - jednopunktowy wtrysk paliwa, odcięcie na 6500obr.min

 

Wersa z katalizatorem

116KM@6000

166Nm@4000

 

Ja "niestety" jestem posiadaczem takiego silniczka w swoim LX-e.

Cobcio co z tym "mulem" mozna zrobic oczywiscie nie zmieniajac silniczka hehehe :D , tak zeby poprawic osiagi mojego pudeleczka??

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle że tuningowy standart. (zresztą poczytaj w dziale tuning, tam jest tego dużo)

 

Stozek + dobry dolot zimniego powietrza

 

Wydech od kolektora po końcowy tłumik

 

A później to już EXTREMA

 

TURBO itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle że tuningowy standart. (zresztą poczytaj w dziale tuning, tam jest tego dużo)

 

Storzek + dobry dolot zimniego powietrza

 

Wydech od kolektora po końcowy tłumik

 

A później to już EXTREMA

 

TURBO itd.

 

A jak ma sie stozek do podcisnieniowego LPG??

Chcialbym uniknac problemow z gasnieciem autka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja wczoraj odpaliłem furkę na benzynie po 1,5 roku i dziwne bo na gazie z filtrem przytkanym na maxa silnik chodzi lux a na benzynie nie chce wogóle, wyjmę z przepustnicy filtr i wszystko jest OK.

 

 

Mysle że trzeba by zwężkę montować w kanale powietrznym, niestety nie mam dośwadczeń ale zapewne niedługo takie zdobedę, tlko musze poprubowaću siebie ;)

 

Niedawno w ATŚ był opis zwężek sonicznych może to jest wyjście, jest to zwężka o wewnerznym kształcie stożka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach SR20Di i De sweitnym rozwaizaniem jest walek ssący z modelu DE podnosi on moc w calej gorze. zarz napsize stosownego posta ze zdjeiceiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik taki jak na zdjeciu + kolektor wydechowy 2-4 , obrotomierz do 9 tys obr/min, predkosciomierz do 240km/h. Wydaje mi sie ze wszystko to oryginal, sprowadzony z belgii.

 

 

Silnik.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie troche uspokoiles bo myslalem ze jakies kombinacje byly przy moim autku. A tak wyglada na to ze wszystko jak z fabryki :D . Mam nadzieje ze w miare szybko uporacie sie z tymi naklejkami Nissan Power team.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Przemo przyjedize do warszawy to bedizemy je projektować potem trzeba wkleic na forum warjanty ich...

 

Dodam ze lepiej zoribc cos co sie zuca w oczy a nie dyskretne male gowneka, niech całą polska sie o nas dowie 8)

 

Np. jak napotkamy n drodze jakiegoś Porshe Boxtera tego 2,7 literka w tip tronicu to trzeba mu pokaać kto rządzi :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malutkie sprostowanie....Wersja o mocy 130 KM ma chyba 173 Nm momentu....Ale to szczegol...Dzieki Coobcio za te wszystkie rady i za pomoc ludziom...Dalej zastanawiam sie nad Twoim walkiem bo nie wiem o ile wzrosnie mi spalanie...??Mozesz cos powiedziec na ten temat??Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej ekspolatacji nie powionno specjalnie wzrosnąc spalanie dopiero jak wajesz maks po garach to wtedy silnik potrzebuje więcej poweitrza i paliwa... Coś za coś moc sie nei beirze z poweitrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie male pytanko- czy ktos jest w stanie okreslic ktory to z SR20 majac taki motor bez obudowy (wyjety z samochodu) ? np: pelny wtrysk, czerwone wtryski, szara pokrywa, kol. wydech. niby 4-2-1, bez turbiny, mala sonda, aparat zapl. z wmontowana cewka. takowy kupilem i gania z reszta od GT. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to 143 konny silnik pochodzący z Sunnego GTi albo z 100nx Gti.

 

Poweidz czy aparat zaplonowy jset HITACHI ??

i jaki rok ?

 

i warto sprwadzic walek ssacy ale na 90% to te przypadki wymienine powyzej, zresztą silnika z primki nie opdpalisz na alektonice z przimery GT czy sunnego czy 100nx :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aparat sprawdze jutro- zalozylem stary bo ten kupiony mial 7 przewodow w jednej kostce a u mnie byly 2 kostki. tak na 75% to hitachi. czyli to jednak motor od primerki bo chce pracowac z ta elepstronika. zaraz ide sprawdzic walki. pokrywke tez zaloze stara- przyjemniej dla oka 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to dziwne...

Ja mam u sIebei Lucasa, w Sunnych GTI, Priemrach GT i 100nx występuje HITACHI, taki jaki ty mowisz też wystepjue - w katalogu Intercars maja wsyztkie trzy rodzaje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...