Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SR20 - Jego Odmiany i Parametry


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość red_shogun
Nie da się zamontować SR tylnonapędowego (czyli z 200SX'a) do przednionapędowego auta (a przynajmniej nie za normalne pieniądze) i taniej będzie zakupić SR20DET z GTi-R'a, Avenira czy innego pędzonego na 4 łapy Nissana lub uturbić DE, robiąc przy tym nawet remont na kutych gratach z odpowiednim stopniem sprężenia.

 

Dziękuję za odpowiedź, choć jest ona troszkę inna niż uzyskana od pewnego jegomościa z mojego miasta który głęboko dłubie swoje sx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie wiem czy wybrałem odpowiednie miejsce na moje pytanie, ale załóżmy że tak :)

Otóż posiadam primerę p10 w której fabrycznie było SR20De lecz sytuacja wymagała wymiany silnika i zostało włożone SR20DE High Port od sunny Gti. Z tego co sie orientuję to ECu primery Gt różni sie jedynie odcinka jednak ja mam inne odczucia, Otóż wydaje mi się, a właściwie jestem tego pewien że moj silnik wkręca się dużo dużo wolniej niżeli Gt mojego kolegi czy też w oglądanych filmach na youtube... Tak więc nie wiem czy jest to wina ECU czy może jakiegoś elemntu układu sterowania silnikiem, kolega rozstał sie ze swoją primerą takzenie mam możliwości podmiany komputera...

W planach było LPG + Blos i nie stanowiło to wielkiego problemu ale teraz jest sekwencja i trzeba rozwiązać ten problem...

Na tym silniku zrobiłem już 10tys km i ubyła znikoma ilość oleju co mogłoby świadczyć o niezłym stanie jednostki, jednak ostatnio ( jeszcze przed montażem instalacji gazowej) silnika zaczął mocno drżeć na wolnych obrotach zarówno na benzynie (jeżdże na v-power racing) jak i na LPG :/

Mam nadzieję że dzięki Waszej pomocy uda mi sie rozwiązać ten problem...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertss

czy przypadkiem kolega nie zakupił tego silnika ze szrotowni na abramowickiej? :/ , co do oceny silnika, to przed założeniem LPG warto zrobic pomiar ciśnienia sprężania. Ten silniczek na pólsyntetyku nie powinien brać w ogóle oleju, na syntetyku może wystąpić takie zjawisko, szczególnie przy częstym kręceniu pod czerwone pole. Co do wkręcania sie na obroty przy tym starym ECU tak będzie primera GT ma inne nastawy kompa, poszukaj i dokup taki komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonałem się empirycznie, że ECU z Primery jest inne niż Sunny GTI. Oprócz takiego drobiazgu jak inne mocowania samego kompa oraz nastawów, nie pokrywają się piny mi.in. od przepływomierza i czujnika spalania stukowego. Mam założone ECU od N14 GTI i silnik pracuje tylko w trybie awaryjnym. Właśnie kolega walczy z właściwym podpięciem pinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodzi Ci o ECU z Primery P10 De bo z P10 GT czyli DE jest p'n'p.

 

Mam do sprzedania ECU z N14 GTI, sprawny, z mocowaniami do Primery (przełożyłem tylko kompa a mocowania zostawiłem)

 

[ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 13:32 ]

skrzynia z P10GT nie jest krótsza niż w zwykłej P10. Krótsza jest tylko w N14GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przypadkiem kolega nie zakupił tego silnika ze szrotowni na abramowickiej? , co do oceny silnika, to przed założeniem LPG warto zrobic pomiar ciśnienia sprężania. Ten silniczek na pólsyntetyku nie powinien brać w ogóle oleju, na syntetyku może wystąpić takie zjawisko, szczególnie przy częstym kręceniu pod czerwone pole.

nie to nie ten silnik, mój przyjechal z Rzeszowa i pochodzi z rozbietgo auta...

a co do stanu silnika to chyba będę musiał dokonać pomiaru ciśnienia i zwrócić większą uwagę na zużycie oleju (jeżdże na półyntetyku valvoline)

korzystajac z okazji jakie powinno byc ciśnienie na cylindrach?

 

Ja bym powiedzial ze wolniejsze wkrecanie to wina skrzyni biegow ktora jest dluzsza niz w n14 gti i p10 gt.

tak, ale mi chodzi o wkręcanie się na biegu jałowym, a poza tym silnik współpracuje ze skrzynia od gti

 

Mam do sprzedania ECU z N14 GTI, sprawny, z mocowaniami do Primery

z forum wynika że to samo SR20DE na Ecu od sunny może osiągnąć 143Km i 171Nm a od Gt 150KM i 181Nm, wiem ze cięzko o to aby mój silnika charakteryzował się takimi wynikami, wiadomo latka robia swoje... ale ja mam zamiar troche sie pobawić tym silnikiem i chyba wolałbym komputer od primery Gt chyba że w planach bedzie ECUmaster...

Przekonałem się empirycznie, że ECU z Primery jest inne niż Sunny GTI. Oprócz takiego drobiazgu jak inne mocowania samego kompa oraz nastawów, nie pokrywają się piny mi.in. od przepływomierza i czujnika spalania stukowego. Mam założone ECU od N14 GTI i silnik pracuje tylko w trybie awaryjnym.

Ja również po zamianie komputera bedę miał taki problem? bo z tego co wiem to Kolega przechodzi z Di na De bądź DE, chyba że sie mylę...

skrzynia z P10GT nie jest krótsza niż w zwykłej P10. Krótsza jest tylko w N14GTI.

hmmm czy różnica w przyśpieszeniu będzie wyrażnie odczuwalna? bo tak się składa ze w tej od Gti zbrakło 5 biegu a mam jeszcze skrzynię od De i nie wiem czy zamieniać czy może próbować z 2 robić 1 albo po prostu pojechać do Siedlec naprawic a 2 zostawic w rozliczeniu...

 

Wielkie dzięki za zainteresowanie :) mam nadzieję że za bardzo nie zaśmiecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ECU z GT a ECU z GTI to mogę sie wypowiedzieć bo zrobiłem podmiankę. Różnica w osiągach jest ŻADNA. Po zamontowaniu oczywiście czułem, że auto idzie ciut lepiej ale to tylko psychologia ;) Na hamowni nie odnotowałem żadnego przyrostu. Ale skoro kupiłem tego kompa to już u mnie siedzi. Te 150KM i 187Nm to tylko na papierze, tak samo jak 178Nm w seryjnym GTI. Zdrowiutkie P10GT osiągają najczęściej ~143-144KM i 170-175Nm a zdrowiutkie N14GTI 143KM i ~172Nm.

 

Co do skrzyni z GT to sprint do 100 (2 pierwsze biegi) będzie praktycznie taki sam ale za to na trójce i czwórce będzie czuć różnicę na korzyść skrzyni z GTI. Coś za coś ale Sunny ze skrzynią od Primy powinien robić większy Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dlaczego modele 1999-VIII.2000 maja obrotek do 9000 obrotów

Pewno zaporzyczona z Japońskiej wersji która w serii miała SR20VE na pokładzie...

A później pewno zrobili wersję europejską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejdzie bez problemu ale musisz całość z wałkami i dzwiginakami z P11 przelorzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

mechanicznie to samo, tylko drobne zmiany typu aparat zaplonowy no i odlew bloku - poduszki masz silnika jak w SX... tak czy siak kazdy mod wyglada jak w kazdym innym SR20...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Nie wiem czy by SR20DET nie pasował

Na pewno prędzej jak SR20 z przednionapedówki :D

PS. jak cieżko zdobyc oryginalny motor do sereny to remontuj i dłub w tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zeby nie zakladac nowego tematu zapytam tutaj. Przegladajac allegro trafilem na 2 silniki ktore mnie zaciekawily. Mianowicie 1,8 benzyna NEO oraz diesle 2,2 tez na pokrywie widnialo NEO. Czyms te silniki sie roznia od seryjnych czy to jakas wersja na dany rynek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość red_shogun

Witam.

Mam jedno pyt. w temacie i jedno troszkę poza ale pozwolę sobie mimo wszystko zadać je tu.

 

jest jako SR20DEH czyli na rolkach...

różnią się kolektorem ssącym i mają OBD2 (dwie sondy L) i obslugiwane są przez podzespoły BOSCHA... i występują problemy jak się kata wywali hehe.

Muszę pomyśleć gdzie walnąć jego opis :D

 

Oto silniczek Almery N15 2.0 gti:

gti%20alma.jpg

 

Z tego co tu wyczytałem i sam widzę :P wiem że w porównaniu do SR20DE od N14gti/B13 gti, w Almerce siedzi SR20DEH, low port, że ma dźwigienki zaworowe z rolkami, że kręci się do 7100 (a nie do 7500), że po wywaleniu kata mogą być problemy (w N14/B13 nie bo tylko 1 sonda), że mimo iż kolektor jest ten sam: 4-2-1 to jednak N15 ma sondę w kolektorze (chyba że się mylę :P), i właśnie moje pytanie brzmi: czy ten silniczek od N15 gti ma faktycznie dwie sondy lambda? i czy są to faktycznie boschowskie sondy? bo N15 gti była rzeźbiona jeszcze w Japonii.

 

i II-ie pytanie:

Jeśli N15 gti posiada dwie sondy, to jak by wyglądała opcja (patrz powyższe zdjęcie) wywalenia mikserka z dolotu (gaz II gen) i wrzucenia blosa? Potrzebny jest jakiś dodatkowy emulator tej drugiej sondy? Proszę o łopatologiczny opis jeśli to możliwe z góry thx.

 

p.s.

Aha i na koniec pomijając wiek silników i ich stan :P, proszę o krotką odp. co jest lepsze pod mody: SR20DE z N14 gti/100NX gti, czy ten SR20DEH z N15 gti?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

red_shogun, Dokładnie tak samo się moduje oba te silniki, przewaga dzwigienkowych silników jest taka że mają w seri lepsze kolektory ssące no ni nie wycierają się wałki rozrzadu no i masz mniejsze straty związane z traciek krzywek o dzwigienki zaworowe...

Za to do ekstremalnego tuningu się nie nadają bo sporo warzy taka dzwigienka z rolką i maks co można z tych silników bezpiecznie wykrecić to okolice 8 tyś obr.min przy wzniosie zaworu nie większym jak 12mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...