Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Oleje silnikowe


egn
 Share

Recommended Posts

Mam pewien pomysł związany z problemami i pytaniami dotyczącymi doboru oleju silnikowego, mianowicie w tym temacie nie rozpisywać się jaki najlepszy ani nie zadawać pytań tylko subiektywna ocena użytkownika, mam na myśli coś takiego:

 

Marka samochodu(rocznik):

Przebieg samochodu:

Olej i jego specyfikacja:

Filtr oleju(marka):

Wymiana oleju(co ile km):

Ocena oleju(uwagi):

Poprzedni olej stosowany w samochodzie(o ile wiadomo), i ewentualnie krótko dlaczego zmieniony:

 

Wydaje mi się że może być taki wątek pomocny dla szukających jaki olej wlać do auta i dla tych którzy są nie zadowoleni z obecnego i chcą zmienić.

 

W takim razie ja zacznę ;)

 

Nissan Primera P11 2.0 TD 1997r.

Przebieg 220 000 km

Olej Valvoline 15W40 Diesel Turbo

Filtr oleju Mann

Wymiana co 8000-9000 km

 

Olej pierwszy raz zlany po ok 3000 km i dość czysty i widoczne pozbierane przez niego osady z silnika, teraz zalany nowy baniak i zobaczymy co będzie po 8000- 9000 km, po zmianie oleju z Mobil 10W40 który po 6000km był jak glut a silnik pracował jak kosiarka, widoczna zmiana na lepsze tzn mniej nerwowa i bardziej spokojna praca silnika, pracuje zdecydowanie ciszej. Kontrolka oleju gaśnie ok 1 sek po zapaleniu samochodu na zimnym silniku a na ciepłym od razu.

 

DANE DOTYCZĄCE OLEJU Valvoline Diesel Turbo 15W40: http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...bo%2015W-40.pdf

Link to comment
Share on other sites

Guest medor

Nissan Almera N 16 - rocznik 2001 ...1.8

Przebieg 62 000 km

Olej Mobil 1 5W50

Filtr oleju NIPPARTS

Wymienie pewnie za 10 000 km ??

 

zero przeciekow po niewiadomo czym :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pj007

W Primerce P11 silnik 1.6 którą teraz mam był lany olej Shell Helix Ultra 5W40, po zakupie został wymieniony olej na taki sam, po zlaniu starego (po 15tys km) nie było widoczne w dużym stopniu jego zmęczenie. Samochód ma obecnie ponad 116 tys km. Filtr oleju kupiony w sklepie internetowym, poprzedni oryginalny nissanowski.

Link to comment
Share on other sites

Primera P11 1,6

Przebieg samochodu: 107000

Olej i jego specyfikacja: odkąd jeżdże tym samochodem (4,5 roku) - Elf Evolution 5W30, wcześniej w ASO zalewali Mobilem 1

Filtr oleju: najczęściej Mann

Wymiana oleju: co rok (ok. 10-12 tys.)

Ocena oleju: W każdym moim samochodzie zawsze jeździłem na Elfie. Oczywiście parametry oleju dopasowywane były do wieku, przebiegu i stanu technicznego silnika. Zawsze kupuję ze sprawdzonego źródła. Jestem zadowolony z tego oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Nissan Primera P11 1.6 1996r.

Przebieg: 162 000 km

Olej: Mobil 5W50 SuperSyn

Filtr oleju: Fiaam

Wymiana co: 10000 km

Ocena: Ze względu na zachowanie swoich właściwości przy pracy w wysokich temperaturach - które mogą występować przy zasilaniu LPG - jest to idealny olej do samochodów z w/w zasilaniem. Od ostatniej wymiany, po przejechaniu 9 kkm nie jest "czarny"

Link to comment
Share on other sites

Guest mrówka 27

Nissan Almera N15 1.6SLX

Przebieg-143 222 km

Olej-Castrol EDGE 10w60 (wcześniej RS 10W60)

Filtr oleju-MAX

Wymiana co 10000 km (krótkie odcinki)

Ocena oleju. Wcześniej jeździłem na Mobil 1, zmieniałem na Castrol bo bardziej ufam tej marce.. no i się nie zawiodłem, silnik chodzi jak zegareki żadnych dolewek między wymianami.

Link to comment
Share on other sites

Nissan Almera N 16 - rocznik 2000 - 2,2Di

Przebieg: 170 000 km

Olej Shell Helix Diesel Plus 10W/40

Filtr oleju NIPPARTS lub FILTRON

Wymiana co 14 000 - 15 000 km

Ocena oleju: Od początku ten olej był zalewany w moim samochodzie (wg książki serwisowej), więc pozostaje przy nim. Wcześniej miałem też japończyka i zalewałem shellem - marka oleju sprawdzona zimą jak i latem (brak wycieków z silnika, pracuje cicho i sprawnie). Jestem zadowolony z tej marki oleju

Link to comment
Share on other sites

Guest pumba

Nissan Almera N 16 - rocznik 2003 - QG15

Przebieg: 48 000 km

Olej Mobil S (10W/40)

Filtr oleju - łoryginalny od ASO

Wymiana co 12 000 - 13 000 km

 

Ocena oleju: Do tej pory zużycie minimalne natomiast od ostatniej wymiany

olej szybko zrobił się czarny i silnik stał się głośny na wolnych obr. po nagrzaniu.

Moje podejrzenie padło na olej jako że lubią go podrabiać :zly:

Zamierzam przejść na ELF Excellium 5w-40 LDX. Mam nadzieję że operacja się uda :|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nissan Almera N 16 - rocznik 2003 1.5 Benzyna

Przebieg 23000 km

Olej ELF Excellium 5W40

Filtr oleju Filtron

Wymiana co 10000km

 

Silnik pracuje cicho i równo, bez różnicy przed i po wymianie. Nie widzę potrzeby zmiany na inną markę.

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Nissan 100NX B13 - rocznik 1992, silnik 1.6 benzyna

Przebieg: 173000km

Olej: Castrol Magnatec 10W40

Filtr oleju: Clean

Wymiana co: 5000km

 

Olej dobry, zalany w celu wypłukania silnika przy docieraniu się nowego rozrządu. Wcześniej zastosowany był Mobil SuperS 10W40 ale przy następnej wymianie będzie wlany MOTUL Turbolight 4100 10W40. Wymieniam olej często bo lubię czasem szybciej pojeździć i nie chcę zakatować silnika starą oliwą.

 

Nissan Micra K11 - rocznik 2001, silnik 1.0 benzyna

Przebieg: 41000km

Olej: Mobil SuperS 10W40

Filtr oleju: BOSCH

Wymiana co: 10000km

 

Olej jako-taki, zalany w serwisie jako ich najczęściej używay i polecany produkt. Szczerze mówiąc do samochodu używanego żadko i niemęczonego wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Guest mas444

Tylko nie bijcie ;)

 

Primera W10 2.0D 1993

Przebieg: 200 000 km

Olej: Lotos Diesel 15W40

Filtr oleju: Filtron OP588

Wymiana co: 4000 km / pół roku

Ocena: Na Lotosie jeżdżę juz siódmym samochodem. Dla mnie bez zarzutu. Uważam, że wymiana co 4tys. km da odpowiednią czystość silnikowi i nie spowoduje pogorszenia jakości oleju. To, że polski nie znaczy gorszy. Te czasy już minęły. Parametrami nie ustępuje olejom innych producentów i ma aprobaty uznanych firm samochodowych.

Od zawsze stosowałem zasadę: Wymiana oleju dwa razy częściej niż zaleca producent, przez co można bez stresu stosować tańszy olej. Jeszcze nigdy się na tym nie przejechałem, a zrobiłem już w sumie z 700 tys.km.

 

po pół roku zmieniłem na Elf Turbo Diesel 15W40 z filtrem z Intercarsu. Kontrolka oleju gaśnie szybciej, ale zaczęły hałasować popychacze hydrauliczne tuż po rozruchu. Wracam do Lotosa

Link to comment
Share on other sites

Guest MiMio

Primera WP11 2000/2001 r. 1.8B QG18DE

Przebieg: 103 000

Olej: Mobil 1 5W50

Filtr : NIPPARTS

Wymiana co 9-12 tys.

 

Micra K11 1995r. 1.0l (mały rodzynek :) )

Przebieg: 141 000

Olej: Mobil S 10W40

Filtr NIPPARTS

Wymiana co 10-13 tys

 

A teraz uwagi, wiem że już były poruszane w innym temacie, ale się dołączam: - co do mojej Primy i Moblila 1 - jest OK, olej jest czysty, po kilku tys.km. kolor nieznacznie się zmienił. Jesienią planuję zmienić na Valvoline MaxLive 5W40. Wcześniej na Elfie fullsyntetic, wymiana raz w roku lub co 10kkm.

 

Natomiat Mobil S w Micrze - porażka, po przejechaniu kilku tys.km. auto głośniej pracuje a olej trochę pociemniał - w planach (ok maja) zmiana na Valvoline ML 10W40. Wcześniej śmigała na Castrolu i było OK.

 

Dodam, że obydwa Mobile brane z pewnego miejsca, silniki oleju nie biorą!! Różnica w jakości olejów - ogromna.

 

3 auto z podwórka -

Primera P10 1.6 92r.

Przebieg: 230kkm

Olej: Lotos Semisyntetic 10W40

Filtr: Filtron

Uwagi: wymiana co ok 7-10 tys. Póki co, jest OK. Trochę mnie dziwi (pozytywnie), że auto z takim przebiegiem w w takim wieku, nie bierze oleju, "0" dolewek, przez cały rok. Dodam, ze jeździ nim spokojna kobieta :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Gringo

Witam,

 

Nissan Primera P11 SR20DE

Rocznik - 1997

Przebieg - 98750 km

Olej - Mobil S 10W40

Filtr - Filtron

Wymiana - co 10000 km

Ocena - szczerze to juz nie raz pisałem na tym forum jakie to gów... ten Mobil S, silnik głośno chodzi, olej czarny i wodnisty. Następny olej to Valvoline na 100%

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Nissan Primera P11.144 GA16DE

Rocznik - 2000

Przebieg - 125000 km

Olej - ELF Competition 10W40

Filtr - teraz Nissan, poprzednio Kneht

Wymiana - co 10000 km

Ocena - następna wymiana raczej bez zmian, na ten sam olej

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest piter-urs

witam.PRIMERA P11 1998 1.6 BENZYNA.160TYś SHELL HELIX 10W40 WYMIANA CO 7500 BARDZO DOBRY OLEJ SILNIK CHODZI RóWNO I CICHO POLECAM.PRZEDTEM TEZ SHELL

 

[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 18:42 ]

A SOORY FILTR MANN

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A ja powiem wam że jeden wielki ... jaki olej lejecie ważne żeby był odpowiedniej klasy. Trochę popracowałem u jednego z producentów i że tak powiem coś na ten temat wiem.

To jak się wam będzie spisywał olej zależy od stanu waszego silnika i od filtra jaki stosujecie. Oraz do tego jak mocno rżniecie autka.

Przy kupnie oleju ważne jest żeby zobaczyć jakiej jest on klasy na każdym opakowaniu poza oznaczeniem oleju w stylu 5W/40 będziecie mieli napisaną klasę oleju np SJ, lub CF.

Dla zainteresowanych zamieszczam słowniczek:

 

Klasyfikacja lepkościowa SAE

Wyróżnia sześć klas olejów tzw. zimowych (0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) oraz pięć klas tzw. olejów letnich.

Klasyfikacja opracowana jest przez Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych.

 

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym oznaczono następującymi symbolami liczbowymi, przy których umieszczono literę W (winter-zima): SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być eksploatowany w temperaturze otoczenia -30C.

 

Dla olejów letnich istnieje 5 klas lepkości wg SAE. Są to 20, 30, 40, 50 60. Olej klasy SAE 40 może pracować w warunkach klimatycznych do 40C.

 

Olej silnikowy, który ma zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego, nazywamy olejem wielosezonowym. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką:15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pory roku.

 

 

 

KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH

 

Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)

 

Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:

1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).

Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.

Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.

 

Mam nadzieję że to może wam troszkę wyjaśni sprawy związane z olejem. Tak swoją drogą jak myślicie że kupujecie olej robiony na zachodzie to też sie wielce mylicie. Zwróćcie uwagę na opakowania i gdzie jest robione. Ze względu na koszty logisty mało kto decyduje sie importować oleje do Polski. Najczęściej szuka sie jakiejś taniej rafinerii w danym kraju lub okolicy i często płacicie za Markę i butelkę a nie za zawartość opakowania.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Primera P11E, 1.6 SX, 1999.

Przebieg 126.128 km.

 

Olej: Castrol Magnatec 10W40, wczesniej Castrol GTX Magnatec 10W/40.

Zmieniany regularnie co 9.500/10.000 km (srednio co pol roku)- zero wyciekow i ubytkow.

 

Teraz postanowilem wyprobowac Shell Helix Plus 10W/40

 

Filtr: Knecht, nastepne - Mann (mam 3 w zapasie ;) ).

 

Micra K11E, 1.3 LX, 1995.

Przebieg 171.000 km.

 

Olej: Carlube mineralny 10W/40. Wycieki -j.w.

Wymina -j.w

 

Filtr: Osaka, nastepny orginalny Nissan.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To był Lotos - a teraz robiony jest gdzieś indziej. Słyszałem o Dębogórze. Swoją drogą słyszałem ostatnio że marka Castrol i Mobil są do kupienia.

Link to comment
Share on other sites

Winiu, chcesz powiedzieć, że nie ma różnicy czy zalejesz silnik np. półsyntetykiem no-namea a Mobila, Valvoline, czy innych światowych potentatów w produkcji olejów? Mimo, że oba są tej samej klasy jakościowej?

 

A ja myślałem, że klasy jakościowe oleju to tylko wymagania minimalne jakie musi on spełniać. Wszystko co czyni olej lepszym od olejów konkurencji to technologia wykraczająca poza ramy klas jakościowych.

 

Wiem co dzieje się z silnikiem biednego Hyundaika mojego ojca, który praktycznie od nowości śmiga na Lotosach. Przebieg 130tys. km a on bierze ok. 0.6l oleju na 1000km.

Link to comment
Share on other sites

Chcę powiedzieć że nie ma różnicy między znanymi i markowymi olejami. O miniblendowaniach oleju nie będę się wypowiadał bo nie warto np.: blendowane oleje bez odpowiedniego nadzoru jakościowego lubią sie rozwarstwiać. Chcę tez powiedziedzieć że mobil kupiony na zachodzie a kupiony w Polsce to jest dzień do nocy - ale z większością rzeczy tak jest. Począwszy od proszku a kończąc na paliwie.

A co do minimalnych wymagań - wiadomo chodzi o zarabianie kasy na nas biednych żuczkach. Więc nie wierzę w to aby jakiś koncern poszedł o 3 korki do przodu bo mu się tak podoba. Zobacz na to jak reklamowane są oleje - nic się nie mówi o klasach jakościowych - ty jako konsument masz wiedzieć że syntetyk jest najlepszy i to ten olej masz kupować, a z punktu koncernu i jego ekonomi to tak wygląda że na każdym litrze syntetyka rafineria ma najwięszy zarobek. Sprzedasz 1 syntetyku zarobisz tyle co na 3 mineralnego. Nie oszukujmy sie nikt nie jest instytucją charytatywną.

Tak samo jest z paliwami. Jak jedziesz na BP, Statoil, albo Shell albo każda inna stacja i jedziesz tam i myślisz że tankujesz paliwo z BP czy innej stacji to się wielce mylisz. To jest tylko dobrze sprzedana marka z dobtrym systemem zarządzania jakością. Tak naprawdę Kupujesz paliwo z najbliższej naftobazy np. dla Łodzi są to Koluszki, w której w jednym zbiorniku składują paliwo z Płocka Gdańska i z Rosji (Mozyr, Możejki). Potem pod jedną nafotobazę w jedną kolejkę ustawiają sie cysterny z napisami BP, Shel itd.. i Jana Kowalskiego. No ale to nie temat na ten post.

Link to comment
Share on other sites

Chcę powiedzieć że nie ma różnicy między znanymi i markowymi olejami

 

A ja dodam, że nie ma znaczących różnic ale i tak wiadomo o co chodzi.

 

W Corollach E11 po lifcie (początek serii silników 4ZZ-FE) zalewanych Castrolem (chyba SLX) pojawiało się szybkie zużycie uszczelniaczy zaworowych. W tych zalewanych Mobilem problem praktycznie nie występował.

Podobno Toyota procesowała się nawet z tego powodu z Castrolem. Jaki efekt? Podobno nadal leją Castrol ale inny.

 

sorki Winiu, że się czepiam :)

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Dyskutować prawo każdego.

 

Że tak powiem dubeltówka i raz w roku strzela. już nie raz wycofywano różne produkty z rynku bo niedomagały. A warto by było napisać że np do marketów wpychane są partie oleju które już sobie postały na magazynie i o tym że na rynku istnieje wielka ilości podróbek. Trzeba też napisać o tym iż kupując oleje luzem możesz być pewien tylko w 50 % że kupujesz markowy olej. Beczce jest obojętne co do niej naleją.

 

Może to ja jestem czepialski - ale po przepracowaniu paru lat jako przedstawiciel handlowy trochę się już napatrzyłem i przestałem wierzyć w uczciwość sprzedawców. Tak naprawdę liczy się dobry marketing. A kupując Castrola swego czasu kupowałeś olej z Rafinerii Gdańsk i tej informacji jestem pewien w 100 %. Równie dobrze mógłbyś kupić Lotosa.

Link to comment
Share on other sites

Skwitowaniem naszej dyskusji powinna być rada, jak ustrzec się przed podróbkami.

 

Na dniach planuję wymienić olej u siebie. Chciał bym najpierw przepłukać silnik, nie z osadów trwałych a żeby zleciał czarny szlam. Czy zrobić to środkiem do płukania silnika czy zrobić to innym, tanim olejem a następnie zalać właściwym?

 

Jaki olej polecacie do SR20DE? Aktualnie jeżdżę na Mobil SuperS 10W40. Olejku spala mi ok. 300ml/1000km (zaznaczam, że mistrzem emeryckiej jazdy to nie jestem). Czytałem tu wypowiedzi, których autorzy twierdzą, że Mobil jest raczej kiepski i jak zalali Valvolinem to silnik przestał brać olej i równiej pracował. Ja słyszałem, że ten Mobil jest bardzo dobry.

 

Co polecacie oprócz Motula 300V ;) do dość mocno jeżdżonego silnika (półsyntetyk) i jak przepłukać silnik?

 

dzieki

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...