Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oleje silnikowe


egn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze polecałbym przejść na mineralny. Na stare spodnie nowej łaty nie naszyjesz. Powinien brać mniej oleju. A płukałbym silnik środkiem do płukania silnika.

A co do podróbek:

1. Nie kupuj olejów luzem. Różnie to może być.

2. Nie kupuj w markecie - sprawdź datę produkcji. Jak olej ma więcej niż rok to daj sobie spokój.

3. Kup z sklepu z dobrą opinią i koniecznie weź paragon.

4. Obejrzyj korek i butelkę zobacz czy korek wygląda na nieruszany.

Tyle co mogę powiedzieć. Przy następnej wymianie wymienię na Valvoline. Poprzedni właściciel jeździł na Mobilu. A i zainwestuj w filterek - bo nawet najlepszy olej nie sprawdzi sie przy kiepskim filterku.

Więcej Ci nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego leje Lotosa Diesel 15W-40, 5l to ok 55zł, silnik praktycznie jeździ już 7lat na lotosie, raz miał wlany olej Comma, i z 3razy był wlany olej z Lidla (ten po 35zł) i mimo dużego przebiegu ok 300tys silnik od wymiany do wymiany (5tys km) nie wymaga dolewek i raczej oleju nie zmieniam, ale zastanawiam się nad filtem. Jakie są godne uwagi ? Mann ? Bo narazie to zawsze kupuje olej + filtr w jednym sklepie i zawsze są tanie filtry, aktualnie mam założony taki co kosztuje 12-13zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nissan Almera N15 1.4 GX

Rocznik - 1999

Przebieg - 36 000 km

Olej - Valvoline Durablend 10w40

Filtr - MANN

Wymiana - co 10000 km

Ocena - Teraz suuper, kontrolka od oleju gaśnie natychmiast na ciepłym jak i na zimnym silnku (na zimnym słychać z 2 s napinacz). Silnik racuje cicho i płynnie, oleju nie bierze.

Poprzedni olej Orlen Platinum 10w40 - do Nyski się nie nadaje, po 8 kkm zrobił się czarny jak sadza, były problemy ze smarowaniem na zimnym silniku (długo świeciła się kontrolka oleju). Silnik na wyższych obrotach był głośniejszy niż teraz na Valvoline.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA14DS

przebieg 251000

najpierw przy 130tkm byl mobil super s potem "ten sam co pan mial" ale z beczki

od 150tkm Valvoline Max Life 10W40 (SL/CF) w 4 litrowym pojemniku

filtr Nipparts/Max

wymiana olej+filtr co 10000 +-200

 

z ciekawosci i po opiniach przeszedlem na valvoline i jest ok. olej po 10tys ma kolor wlewanego oleju i wylewana ilosc jest rowna wlewanej ilosci. nastepny bedzie ten sam olej i ten sam filtr.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość johny_fellow

Nissan 100NX B13 - rocznik 1992, silnik 1.6 benzyna

Przebieg: 180.000km

Olej: MOTUL 6100 Synergie+ 10W40

Filtr oleju: Clean

Wymiana co: 5000km

 

Jest naprawdę elegancja :D

Polecam każdemu ten olej i te filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nissan Sunny GTI, 2.0, 1993r

168tys. km (na 90% prawdziwy)

Olej: Aktualnie Valvoline Max Life 10W40

Filtr oleju: Aktualnie MANN W610/4

Wymiana oleju co 10tys. km

Poprzedni olej stosowany w samochodzie(o ile wiadomo), i ewentualnie krótko dlaczego zmieniony: Mobil Super S 10W40 / Filtron OP612

 

Zmieniłem na próbę, żeby sprawdzić czy Max Life rzeczywiście zmniejsza branie oleju i regeneruje uszczelki (moje biedne uszczelniacze zaworowe) :D

Różnicy pomiędzy Mobilem a Valvolinem nie zauważyłem, dźwięk silnika identyczny, kontrolka oleju nie świeci się :)

Filtr również zmieniłem na próbę i różnica jest taka, że kontrolka oleju gaśnie szybciej niż na filtronie, to chyba dobrze...

Więcej mógł by powiedzieć mój silnik ale nie męczę go już o to.

 

 

MAŁA AKTUALIZACJA

 

Skończył się "problem" picia oleju i puszczania dyma :D Po przejechaniu 700km nie widać ubytku oleju i auto przestało puszczać dymka.

 

Zdecydowanie polecam ta oliwkę :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MickeyM_Wawa

Almera N16 2002 QG18DE przed FL

Przebieg: 83.000

Poprzedni olej: Castrol 10W40

Obecnie: Castrol TWS 10W60 /Castrol EDGE 10W60

Filtr oleju: oryginalny

Wymiana: co 15.000 lub co rok

 

Ocena: Szybsze wkręcanie na obroty, olej po krótkim czasie robi się czarny, niestety muszę robićdolewki (standardowo jak dla qg18de, ale dużo nie pije).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Terrano 1 TD27T, 92r

240 000 km (tak jest na zegarze)

Olej poprzedni: Mobil 10W40

Olej obecny: BP Vannelux 10W40

Filtr oleju: Filtron

Wymiana: około 8000km

 

Lepiej chodzi na Vanelluxie niż na Mobilu :D to jest jakiś o wyższej wytrzymałości - dedykowany do ciężarowych, co do filtrów, to nie widzę różnicy w jakości, a widzę w cenie.

 

Dolewka - maksymalnie 0,5l/10 000km. Pije tyle, co turbo sobie "zabierze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Primera p10 2.0 SLX SR20Di

252 k

filtr Kneht

Castrol 15w40 (ok 60zł 5l)

 

wymiana co pół roku ok. 10k

 

problemów nie ma zalewam na maxa i tyle jest kiedy spuszczam :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...