Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przeróbki w p10 gt przy okazji remontu


Guest tbaks83
 Share

Recommended Posts

Guest tbaks83

Witam,

 

niedawno coś sypnęło mi się w mojej primerze, bardzo nieprzyjemne stuki na wyższych obrotach, na tyle poważnie, że rozebraliśmy już góre silnika, jutro chcemy go wyciągnąć cały na zewnątrz i sprawdzić jeszcze tłoki i całą reszte. Na pewno będe oddawał głowice do planowania bo jest porysowana, nawet nie wiem czy gdzieś nie szczeliła. Ogólnie cały silnik rozkładamy na części pierwsze dlatego chciałbym zapytać co mogę przy okazji, jak już mam do wszystkiego dostęp poprzerabiać żeby poprawić trochę osiągi, głównie dół no i w ogóle dodać troche koni. Mało potafie znaleźć na temat gt dlatego pytam jakichś doświadczonych posiadaczy nissanów czy warto coś zrobić, a jeśli tak to co. Planowanie głowicy?? Jeśli tak to o ile w takiej gt, coś z dolotem?? Czy może w gt już nie warto, co z tłokami, zaworami, wydechem itd. Bradzo proszę o jakieś konkrety a propos tej wersji, mam nadzieje, że ktoś mmi pomoże w garażowym tuningu

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

W dziale Nissan Power Team znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

 

coś z dolotem??

 

Polecam wątek o CAI:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2732

 

zaworami

 

zawory mozesz wypolerować na lustro.

 

wydechem

 

2" przelotowy i gicior.

 

Mozesz jeszcze przyspieszyć trochę zapłon, zatkać i wywalić EGR.

 

Z resztą poczytaj wątek Coobcia - naszego klubowego Guru z zakresu garażowego tuningu SR20 i wszystkiego innego:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

Ostatnio chciałem z kolegą usunąć EGR według instrukcji Coobcia i po odkręceniu osłony okazało się, że nie mam tej rurki z kolektora co mnie troche zdziwiło. Czy wersja GT z 91r powinna to mieć i czy w tym art. http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=4&tid=8 jest wersja GT?

 

Czy przestawiając za wczesnie zapłon można uszkodzic silnik?

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

EGR-u nie usuniesz bo w GT go nie ma tak jak i w wersji p11. glowe mozesz zebrac spokojnie 1mm. mozesz zrobic porting kolektora wyd pod wymiar uszczelki.

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

jak juz motor jest rozlozny to obowiazkowo no chyba ze masz nowy silnik, bym wymienil pierscienie na cylindrach, ewentualnie panewki na nowe, no i wiadomo uszczelka pod glowe nowa rowniez, i sprawdzilbym prowadnice zaworow i uszczelanicze i popychacze hydrualiczne

pozatym swiece i caly ukl zaplonowy sprawdzic, swiece i kable jak stare to od razu na nowe, najlepiej NGK

aha i rozrzad tez trzeba sprawdzc i ewentualnie wymienic

 

reasumujac jak pisza koledzy:

- w pelni sprawna i nie zuzyta podstawa - czyli to co wymienilem wyzej, a dalej

- glowa do zebrania

- porting glowicy i kolektorow

- CAI

- luzny wydech

na koniec hamowanko i sprawdzic czy sie nie robi ubogo po modach na wysokich obrotach

 

napisz jeszcze czy jezdzisz na LPG czy tylko na Pb??

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

Na początku dzięki za coraz bardziej konkretne odpowiedzi!!

Wszystko co hermoll napisałeś na poczatku na pewno zrobię bo silnik ma już conajmniej 200tyś przejechane, jeżdzony był tylko na beznzynie i na pewno nie będe go zagazowywał, w końcu gt to bardzo oszczędny silnik!!!! :)

Będe teraz trochę pytająco pisał, jeśli cos źle piszę to mnie koniecznie poprawiajcie. Porting czyli dopasowanie do uszczelek mam nadzieję, że zrobie sam, CAI czyli dolot też mam zamiar zrobić ale to już na końcu, z wydechem podobnie (o to będe pytał jeszcze potem:). Czynnośc pierwszorzędna to głowica którą muszę gdzieś oddać (przy okazji może mi ktoś kogoś ze śląska polecić), na forum przeczytałem, że "Poprawna obróbka głowicy - kanały, pasowanie kolektorów i obróbka gniazd.... coś tam coś tam" czyli wnioskuje, że takie czynności powinienem wykonać. Czy ktoś mi konkretnie może doradzic do mojej wersji SR20DE po ile mm gdzie co zebrać bo nie wiem czy spece od planowania to będą wiedzieć czy bedą czekać na moje instrukcje. Tak więc głowice zebrać 1mm?? Może jednak do gt więcej czy już nie? Co z resztą tej głowicy, kanały, gniazda itd. Chciałbym wiedzieć co mam zrobić żeby to miało ręce i nogi

 

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

z glowa nie przesadzaj bo na lotniczej bedziesz jezdzil. podeslalem linka do topicu Kubie i pewnie cie posteruje. poczytaj co juz jest napisane na forum bo wiekszaosc z tego o co pytasz byla mielona dosc dokladnie.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Jak chesz lepszy przebieg w zakresie od samego dolu do 4000 obr.min z pogorszeniem się charaktetystyki w zakresie od 5000 do odcinki to proponuję wałki rozrządu ze zwykłej primery P10 nie GT...

 

Co do planowania głowicy to żeby była odczuwalna poprawa trzeba ją splanować przynajmniej o 1mm. Kanałów w niej nie dotykaj żeby nic nie zepsuć... za to oba kolektory możesz powiększyć do obrysu uszczelek - korzystnie wpłynie to na przepływy.

 

Co do dolotu też jest on kiepską stroną wszystkich silników SR20, nie ma to jak sprawdzone rozwiązanie czyli CAI.

 

Co do wydechu to od seryjnej dwu rurki warto poprowadzić do samego końca rurę nie cieńszą jak 52mm i do tego odpowiednie tlumiki dobrać.

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

wielkie dzięki za porady, na pewno się do wszystkich zastosuje. Przeszukam jeszcze forum choć naprawdę już trochę je przeszperałem i najwięcej porad jest do De a jednak te silniki się czymś różnią, sam do końca jeszcze nie znam wszystkich różnic:)

W sumie na górę w tym aucie nie narzekałem ale dołu mu brakuje i zastanawiam się poważnie nad tymi wałkami. Zamiana będzie bardzo odczuwalna?? Żeby nie zamulał powyżej tych 4000 obr/min

 

Powiedzcie mi jeszcze co w zimie z takim dolotem, trzeba go demontować czy takie zimne powietrze nie przeszkadza?

 

I jakie tłumiki dobrać żeby parametry były dobre ale żeby nie był głośny, czy w ogóle tak sie da

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

tu masz odpowiedz co do rodziny silnikow SR20

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...zina+silnik%F3w

co do dolotu sa rozne poglady, niektorzy maja 2 zestawy jakby na zime demontuja i klada za akumulator(tzn demontuja czesc co idzie do nadkola), niektorzy maja obudowany stozek za akumulatorem i rura w nadkolu, generalnie najlepsze rozwiazanie to stozek w obudowie za akumulatorem i od obudowy do nadkola rura karbowana-zawsze zostana czastki wody

z relacji Tomaszka slady woda docieraja do polowy dlugosci rury-on ma stozek obudowany za akumulatorem

jak zostawidsz stozek w nadkolu to trzeba go czesto domentowac i myc i na nowo nasaczac no i jednak jest jakies ryzyko ze pociagnie wode a jak dotrze do komory spalania to kaplica

jak zostaowsz sam stozek za akumulatorem bedzie miec za goraco, zima moze nie bedzie tragedii ale latem bedzie to duzo gorzej

obudowe stozka mozna jeszcze zaizlowoac jakims kocem termicznym czy innym patentem domowym, mysle ze na poczatek nie ruszaj dolotu zostaw sobie fabryczna puszke z filtrem a zrob tylko rure z nadkola do obudowy filtra

pozdr

Link to comment
Share on other sites

od 4000 do 5000 obr.min będzie bez zmian, powyżej 5000 obr.min na walkach z De motor wyraźnie będzie zdychać...

 

Może to ci coś pomoże, prawie seryjne SR20De i SR20DE z primy GT:

LukaszaP10S.jpg

PrimaraP10GTStozekiGTiRpump.jpg

 

Przy 2000obr.min SR20De ma aż o 20Nm więcej jak SR20DE...

Link to comment
Share on other sites

Guest hermoll

ja bym za zadne skarby nie wsadzil walkow z De :D powyzej 5600 wyraznie spada a przy 5000 juz zalamanie nastepuje

 

Coobcio masz gdzies wykresy seryjnego ga16de i ds , ciekawe ile ma Nm przy 2000obr tak dla porownania :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

Z wykresów wychodzi, że tu albo wybierasz dobry dół albo górę tak więc sam nie wiem co robić, co ty być Coobcio zrobił na moim miejscu, zmieniałbyś?? Wtrsyki, zawory, przepustnica - tu już nic nie modyfikowac??

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Wtrsyki, zawory, przepustnica - tu już nic nie modyfikowac??

To wszytko się modyfikuje by zyskiwać na górze....

Dla poprawy dołu można zwiększyć stopień sprężania w twoim przypadku planowanie głowicy... z tym że jak tego dokonasz oba wałki naraz się cofną i w efekcie poprawi sie góra kosztem dołu, żeby mieć wówczas mocny dół trzeba by te wałki przyspieszyć ale do tego trzeba rególowanmych kółek rozrządu, bowiem jeden ząb na zębatce to aż 13 stopni...

Link to comment
Share on other sites

W sumie na górę w tym aucie nie narzekałem ale dołu mu brakuje

Eee, od 3 tyś. ciągnie już poprawnie. Nie wkładaj wałków od De; po co zamulać sobie auto. Masz przecież skrzynię biegów, której używasz, gdy wyprzedzasz/ścigasz się prawda?

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

ja nie polecam zmiany walkow DE na De. DE to swietny kompromic miedzy "dolem i gora". mialem oba teraz mam ciut agresywniejsze i wiem o czym mowie.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja nie polecam zmiany walkow DE na De.

Źle napisałem. Chodziło mi oczywiście o DE.

Link to comment
Share on other sites

Masz przecież skrzynię biegów, której używasz, gdy wyprzedzasz/ścigasz się prawda?

Ponadto skrzynia w GT jest ciaśniej zestopniowana co bardzo pozytywnie wpływa na przyspieszenia, no i silnik się kręci do 7500 obr.min :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

dzięki za porady, wałki zostawie raczej z gt, do reszty się na pewno zastosuję. Jesli macie jeszcze jakies sugestie to chętnie posłucham, górę też mogę poprawić:)

 

Mam jeszcze takie ostatnie pytanie, są chipy do tego silnika i czy w ogóle warto, o ile porawiają się osiągi i jaki koszt tak mniej więcej??

Link to comment
Share on other sites

niestety do tych silników nie ma chipów ze wzgledu na to ze mają one procesor ze zintegrowaną a nie osobną pamiecią, w gre wchodzi tylko i wylacznie parzeóbka ECU w STANACH albo w Japoni za ok 600$ plus shiping albo SMT6 lub inne dokladane komputery...

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

najlepszym pomyslem po poskladaniu tego do kupy bedzie wystroinc to jakims piggy-backiem. power perfect smt6 albo ecu master beda najlepszym i najtanszym sposobem na wystrojenie auta. jesli nie bardzo wiesz o co chodzi z "prosiakiem" to polecam artykul z najnowszego GT. lopatologicznie opisane jest co to i z czym sie to je. zamieszczam linki to produktow:

 

http://www.ecumaster.com/

http://perfectpower.com/products/piggyback.asp

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest tbaks83

Bede musiał jeszcze o tym poczytać, musze tego GT dorwać.

 

Ciekawi mnie jeszcze ile taka podmiana kompa daje mocy, tak w przybliżeniu, czy wzrost mocy jest adekwatny do ceny??

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

to nie jest podmiana kompa a wstawienie drugiego ktory pozwala optymalizowac prace silnika na podstawie wskazan z czujnikow w silniku. dzis juz kupilem nowe wydanie GT wiec mozesz miec problem z poprzednim. jesli ci sie nie uda zanabyc to zrobie skany z mojego i wkleje. jesli planujesz kompleksowy remont i modyfikacje to moim skromnym zdaniem montaz piggy backa jest nieodzownym elementem tej ukladanki. sam komp mocy nie daje :!: ale jest ogromnie pomocny w szukaniu koni po wprowadzonych zmianach. ja dzieki paru divajsom i smt6 mam 30 koni wiecej. ocena nalezy do ciebie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Orginalna jest droga jak cholera, polecam ERLINGA ok 100-110zł kosztuje ew. Takoma lub z JC Auto. Ale trzymaj się z dala od AJUSY :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...