Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Montaż zmieniarki


Guest j_jasiu
 Share

Recommended Posts

Guest j_jasiu

Gdzie w W-wie mogę zamontować zmieniarkę? (zrobiłbym to sam ale nie mam czasu na to bo przez 3 tygodnie mam wszystkie weekendy zajęte) Trzeba sprawdzić czy zmieniarka działa i ew przeciągnąć kabel do bagażnika.

Link to comment
Share on other sites

gdzie to nie wiem, w koszalinie bym wiedzial ale kabli raczej nie musisz ciagnac bo sa montowane fabrycznie( tak mi sie wydaje) czyli zostaje tylko przykrecic i podlaczyc zmieniareczke. to chyba nie duzo czasu :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Zmianiarę możesz zamontować w każdym zakładzie gdzie montują radia. Jednak wcześniej zerknij na to:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=cv707

 

1. Kabla fabrycznie zamontowanego napewno nie ma. Trzeba go kupić w serwisie (220 - 260 zł) nigdzie indziej nie ma nawet na allegro. Nie będą pasowały żadne przelotki itd. Sam kabel jest tak nietypowy, że nie da się go niczym innym zastąpić.

2. Jak zmieniarka pasuje - było o tym na forum już chyba ze sto razy - tylko PN 2144U - czyli CV707.

3. Montaż kabla to przynajmniej 2 godziny trzeba wybebeszać plastiki przy progu od strony pasarzera i puszczać razem z wiązką w którym idą kable do bagażnika.

4. Następna sprawa to zamontowanie w bagażniku. Jak masz kombi to jedynym miejscem jest podłoga i ustawienie zmieniarki pionowe przy którymś boku. Uwaga trzeba mieć wsporniki bo inaczej nie będzie jak przymocować zmieniary do podłogi.

 

Sama zmieniareczka gra super: na wertepach nie skacze, czyta płytki nagrane z koputera :P

Link to comment
Share on other sites

Zmianiarę możesz zamontować w każdym zakładzie gdzie montują radia. Jednak wcześniej zerknij na to:

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=cv707

 

1. Kabla fabrycznie zamontowanego napewno nie ma. Trzeba go kupić w serwisie (220 - 260 zł) nigdzie indziej nie ma nawet na allegro. Nie będą pasowały żadne przelotki itd. Sam kabel jest tak nietypowy, że nie da się go niczym innym zastąpić.

2. Jak zmieniarka pasuje - było o tym na forum już chyba ze sto razy - tylko PN 2144U - czyli CV707.

3. Montaż kabla to przynajmniej 2 godziny trzeba wybebeszać plastiki przy progu od strony pasarzera i puszczać razem z wiązką w którym idą kable do bagażnika.

4. Następna sprawa to zamontowanie w bagażniku. Jak masz kombi to jedynym miejscem jest podłoga i ustawienie zmieniarki pionowe przy którymś boku. Uwaga trzeba mieć wsporniki bo inaczej nie będzie jak przymocować zmieniary do podłogi.

 

Sama zmieniareczka gra super: na wertepach nie skacze, czyta płytki nagrane z koputera :P

 

zalezy chyba od radia czy mial firmowe czy wkladane jakies inne bo nic nie bylo jak mial radio to kable powinny byc a miejsce na zmieniarke w kombi jest z lewej strony na podlodze zakryte tak samo jak podnosnik z prawej. i zmieniarka lezy, ja mam orginalnie zamontowana i dlatego mowie jak to wyglada

:D

Link to comment
Share on other sites

Guest j_jasiu

Dzięki za info ale w moim przypadku jest tak:

 

Mam fabryczne radio ale nie ma kabla w bagażniku (mam kombi), miejsce na zmieniarkę jest zaślepione z lewej strony.

 

Zmieniarkę mam CV707, 2 kable, jeden kupiłem w serwisie bo ten z którym przyszła zmieniarka jest do starszego radia bez sterowania z kierownicy.

 

A kable nie idą też pod siedzeniem kierowcy, jak ostatnio zaglądałem tam to widziałem jakąś wiązkę kablową, która tam szła w kierunku progu.

 

Co do mocowań to przyszły razem ze zmieniarką, ale jeszcze nie sprawdzałem czy pasują, ale zakładam że tak.

 

Dzięki chyba za 3-4 tygodnie sam się w to pobawię chociaż nie bardzo mi się uśmiecha wybebeszanie połowy samochodu, poza tym nie mam wyimaków do radia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Andrzej
zmieniarka lezy, ja mam orginalnie zamontowana

Jak jest zamocowana? Czy bezposrednio w "styropianie" ,bez żadnego uchwytu? Kupiłem zmieniare która była w sedanie ale tam była zamocowana pionowo na dodatkowym uchwycie który tu raczej nie podejdzie.

Link to comment
Share on other sites

klikne zdjecia to podeśle :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest lukasz6

Witam

Jak już jesteśmy przy temacie to czy wie ktoś z was gdzie powinna być zamontowana zmieniarka w p12 hatchback i czy są doprowadzone przewody?

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

A wiesz że sie przyda.. jakoś nie było okazji sie do tego zabrać, a już kilka razy miałem odświeżyć temat :P

 

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2008 18:51 ]

No i wreszcie nadeszła chwila montażu i...zonk :/

 

1.czarny styropian mam w 1 kawałku a nie w 2 jak u Dino i wygląda jakby zmieniara miała leżeć "na" , a nie "pod" nim

 

2.mocowanie zmieniarki bezpośrednio do blachy podłogi nie bardzo pasuje bo mam w niej tylko 2 otwory a nie wystające 4 śruby; w dodatku jakbym to zrobił to w dojściu do zmieniarki trochę przeszkadza cienka dykta która leży nad zapasówką

 

Może ktoś ma taki sposób mocowania (2001r)?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest wjck
Mam pytanko. Czy ktoś to testował??:

 

http://allegro.pl/item357024617_zmieniarka...an_mp3_usb.html

 

To coś wydaje się idealnym remedium na bolączki tych, którzy nie mają zmieniarek. Poza tym może być nawet lepsze, tyle, że drogie ;(

 

Stałem się posiadaczem kabla, ale 400 zł na to cudo musi poczekać, wczoraj wymieniłem klocki z tyłu na TRW, prawie 200 zł z wymianą i czyszczeniem

Link to comment
Share on other sites

Guest fragles13
No ale pytanko, czy ta wtyczka to jest bezposrednio do radia??

 

Tak, podłącza się bezpośrednio do radia chyba, przynajmniej z wyglądu wejście pasuje. Mowa oczywiście o fabrycznym Blaupunkcie montowanym do P11.144..

Link to comment
Share on other sites

Na pierwszy rzut oka wygląda jak Xcarlink, podobny zamowiliśmy z Brunerosem, wtedy niby też wszystko pasowało a jednak nie komunikował się z radiem. My zamawialiśmy z Węgier. Producentem tego są chińczycy. Tu jest link :

xcarlink

 

Wiem że w tamtym czasie Bruneros rozmawiał też z tym sprzedawcą z allegro i podobno nie było kompatybilnych urządzeń do P11.144. Może się coś zmieniło.

Nie wiem czy kolega Bruneros jeszcze się na forum pojawia :-) gdyż nie z własnej woli zmienił markę - on mogłby napisać coś bardziej rzeczowo.

 

Ja tym razem poczekam aż ktoś inny przetestuje :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

Gadałem z tym gościem od aukcji Bombla- twierdzi że pasuje do P11.144. Dla mnie minusem jest że (sprzedawca nie był pewien) nie odtwarza formatów bezstratnych typu wav o flacu nie wspominając a jedynie mp3 (do 320k) i wma. O tyle gość podchodzi realnie do sprawy że w razie "niezadowolenia" z jakości dźwięku można zwrócić ustrojstwo. A fotka jest tylko poglądowa nie sugerować się kształtem wtyczki

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem rozwiązaniem idealnym, a przy tym tanim jest wejście liniowe zamiast am/lw, tak jak to opisuje Gregory w dziale Car audio. Głownym problemem jest to że Gregory ma Clariona a nie Blaupunkta jak w P11.144 więc przygotowany przez niego manual może być jedynie inspiracją. Może jest na forum jakiś elektronik a przy tym posiadacz P11.144 ktory przygotowałby taki manual do naszych radyjek ? Koszt interfejsu 400,- , koszt dorobienia wejścia aux to myślę groszowe sprawy. Co wy na to ?

 

Znalazłem firmę w Szczecinie ktora się tym zajmuje

 

elektronik

 

z ich strony wynika że koszt dorobienia aux to 80,-

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

1. Wydaje mi się że mam w P11.144 radyjko clariona-na pewno clariona jest zmieniarka

2. W jaki sposób miałoby być załączane/przełączane wejście AUX?

Link to comment
Share on other sites

ad. 1

Na 99,9% radyjko masz blaupunkta BP 9349 lub 9345, zmieniarka clariona CV707 tak jest w oryginale.

tu jest fota BP 9345 i 9349

Blaupunkt

 

ad. 2

Wejście Aux miałoby być w zamiast fal długich ( AM/LW ) przełączane przyciskiem source na RADIO a potem zdaje się przyciskiem BAND z FM na AM/LW. Fale długie likwidujesz ( chyba że lubisz słuchać obrad sejmu :-) ). Wlutowujesz się w przedwzmacniacz i wyprowadzasz kabelek z wtyczką jack.Podpinasz się jackiem z odtwarzaczem mp3, palmtopem, telefonem i masz zewnętrze źródło dźwięku.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Moim zdaniem rozwiązaniem idealnym, a przy tym tanim jest wejście liniowe zamiast am/lw, tak jak to opisuje Gregory w dziale Car audio.

Od dłuższego czasu przeczesuję forum i internet szukając sposobu na odtwarzanie CD/MP3 w swojej WP11.144 . Rozważałem kilka możliwości:

1) Opcja z wej. AUX zamiast AM rzeczywiście najtańsza, ale nie rozwiązuje problemu ze sterowaniem z kierownicy.

1a) Transmitter FM - j.w. + wątpliwa jakość dźwięku.

2) Zmieniarka CD - rozwiązanie wcale nie takie tanie (kabel !), obarczone ryzykiem zakupu sprzętu używanego i nie najwygodniejsze w codziennym użytkowaniu (płyty w bagażniku). Wersji z obsługą MP3 do Blaupunkta z Primery nie namierzyłem.

3) Wymiana radia na nowe. Zaletą są z pewnością właściwości elektroakustyczne. Wadą cena radia która wzrasta o adaptery montażowe (w ASO ~300zł). Pozostaje problem sterowania z kierownicy chociaż tu rysuje się szansa dla niektórych radioodtwarzaczy, bo sterownik Primery to zwykła drabinka rezystorowa podobnie jak w sterownikach np. SONY RM-X4S. Pozostaje sprawdzenie wartości rezystancji dla sterownika z Nissana i porównania z tymi z RM-X4S. W razie konieczności przeróbka/doróbka układu dopasowującego.

4) Emulator zmieniarki - rozwiązanie wydaje się najdoskonalsze. Mój entuzjazm nieco osłabł po przeczytaniu na tym forum perypetii z xcarlink-iem. Trafiłem jeszcze na produkty DMC, ale jak w wielu znalezionych emulatorach lista Nissanów obejmuje modele z rynku amerykańskiego. Przez chwilę zastanawiałem się nawet na samodzielnym stworzeniem emulatora CD z obsługą MP3, ale pojawił się problem braku zmieniarki i kłopot z podsłuchaniem komunikacji radio<-->zmieniarka.

Na szczęście jest emulator dedykowany do Primery P11/P11.144 i Almery z Blaupunktami na pokładzie. Co ważniejsze do kupienia w Polsce. Na pewno kupię ten emulator jeszcze w czerwcu (pochwalę się rezultatem). Jeżeli znaleźliby się chętni klubowicze to można by kupić "hurtowo" i obniżyć cenę jednostkową (390zł@1szt., 330zł@3szt.)+przesyłka.

Link to comment
Share on other sites

Guest anti2k
4) Emulator zmieniarki - rozwiązanie wydaje się najdoskonalsze. Mój entuzjazm nieco osłabł po przeczytaniu na tym forum perypetii z xcarlink-iem. Trafiłem jeszcze na produkty DMC, ale jak w wielu znalezionych emulatorach lista Nissanów obejmuje modele z rynku amerykańskiego. Przez chwilę zastanawiałem się nawet na samodzielnym stworzeniem emulatora CD z obsługą MP3, ale pojawił się problem braku zmieniarki i kłopot z podsłuchaniem komunikacji radio<-->zmieniarka.

Na szczęście jest emulator dedykowany do Primery P11/P11.144 i Almery z Blaupunktami na pokładzie. Co ważniejsze do kupienia w Polsce. Na pewno kupię ten emulator jeszcze w czerwcu (pochwalę się rezultatem). Jeżeli znaleźliby się chętni klubowicze to można by kupić "hurtowo" i obniżyć cenę jednostkową (390zł@1szt., 330zł@3szt.)+przesyłka.

 

W anglii ten adapter kosztuje około 65Ł z podatkiem, może by tam kupić hurtowo? może jakiś klubowicz będzie wracał na wakacje to przywiezie :)

Jak mi nie wypali podpięcie się pod głowicę lub tuner radia to bym się pisał na takie urządzonko.

Link to comment
Share on other sites

Guest wjck

Eldb, nie wiesz czy ten emulator ze strony TME czyta może *.wav zapisane na USB?

 

Wysłałem też to pytanie do samego TME, ciekawe co odpowiedzą

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej

Jeśli chodzi o zakup z TME to pewnie będę w stanie załatwić po cenie hurtowej -w firmie bierzemy od nich towar. Postaram się w ciągu dnia coś więcej dowiedzieć o tym ustrojstwie.

 

EDIT:

Z USB łyka tylko mp3 i wma :|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...