Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to wiesz dlaczego przy dłuższym było gorzej. Niestety przy silnikach bez doładowania trzeba trzymać długość i pojemność dolotu. Może z pojemnością to nie problem - bo dłuższy dolot może mieć tą samą pojemność, no ale właśnie długość. Nic tylko zakładać suszarkę ;)

 

nie zgadzam się zupełnie, dobrym przykładem są wolnossące Hondy z silnikami B16A2 które po montażu długiego dolotu w nadkolu zakończonego stożkiem ukazują wzrost mocy o 6-7KM w stosunku do serii, jeszcze lepiej reaguje seryjne K20, w którym przyrosty potrafią sięgać 10KM w stosunku do serii.

 

po montażu CAI w swoim SR20VE również odczułem wzrost osiągów.

pojemność dolotu jak i jego długość mam zdecydowanie większą od seryjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, różnie różne auta reagują ale co tam. Liczy sie fun a najlepszy fun to dłubanie we własnej furce. Teraz przynajmniej wiem, że próbowałem i nie będę sie później domyślał co by było gdyby :)

 

[ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 15:53 ]

jeszcze ciekawostka. Kumpel zrobił sobie wydech 2,25'. Ibiza GTI (ABF, 150KM) i co...? Moc spadła mu o 1KM/1Nm a pomiary robił w identycznych praktycznie warunkach. Nie ma to jak SR20 :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgadzam się zupełnie

Masz do tego prawo.

 

dobrym przykładem są wolnossące Hondy z silnikami B16A2 które po montażu długiego dolotu w nadkolu zakończonego stożkiem ukazują wzrost mocy o 6-7KM w stosunku do serii, jeszcze lepiej reaguje seryjne K20, w którym przyrosty potrafią sięgać 10KM w stosunku do serii

Nie będę prosił o dowody tego twierdzenia, ale może Hondy seryjnie mają nieco niedopracowany dolot? Z resztą tak jak i Nissany... Zasysanie zza kierunkowskazu... i jeszcze te zwężenie.

 

Albo po prostu z jakiegoś powodu lepiej znoszą niewymiarowy dolot a zapodanie zimnego powietrza lepiej rekompensuje straty na zbyt długim dolocie? Może to być cecha charakterystyczna tych silników, więc nie porównywałbym ich z naszymi Nissanowskimi. Pomijam już fakt jak się ma teoria do praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Panowie czy w SR20De puszka dochodząca do gumowego dolotu powietrza(w niektórych była w niektórych nie) od spodu jest na coś potrzebna jeżeli występuje? U siebie miałem i wywaliłem zaślepiając otwór nakrętką od płynu do spryskiwaczy i obejmą. Czy cos daje taki mod przy CAI w błotniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze jeden tłumik szmerów i w zasadzie do szczęścia on potrzebny nie jest. Pewnie zmieni sie trochę pojemność dolotu ale przy CAI z błotnika nie powinno to mieć znaczenia.

 

Coobcio mówi, "wyp.... to" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze jeden tłumik szmerów i w zasadzie do szczęścia on potrzebny nie jest. Pewnie zmieni sie trochę pojemność dolotu ale przy CAI z błotnika nie powinno to mieć znaczenia.

 

Coobcio mówi, "wyp.... to" ;)

tak myślałem, dzięki

 

[ Dodano: Wto 17 Cze, 2008 23:15 ]

Jestem ciekaw jeszcze czy fi 77,5 na dolocie, to nie jest za dużo dla SR20De?

 

[ Dodano: Wto 17 Cze, 2008 23:22 ]

Taka ciekawostka, troszke w formie OT, moja prima ma ciśnienie na cylindrach(mierzone profesjonalnym urządzeniem) 12,5, a przy dłuższym kręceniu nawet 13, ktoś ma lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem ale przypuszcam że ja mam lepiej :) w końcu tylko 116.000 km onboard :D

jak ci przestawię rozrząd to ok 13,5-14 będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem ale przypuszcam że ja mam lepiej :) w końcu tylko 116.000 km onboard :D

jak ci przestawię rozrząd to ok 13,5-14 będzie :)

Ja sie na to pisze, ale jakoś ciężko mi odłożyć kaskę, bo "troche" to u ciebie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakoś ciężko mi odłożyć kaskę, bo "troche" to u ciebie kosztuje.

 

eee tam... groszem nie śmierdzę i uważam, że wcale nie tak dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem właśnie rurę 80mm do seryjnej puszki filtra powietrza. Wchodzi dosłownie na styk na wlot do puszki, trochę się męczyłem żeby ją zamontować. Tak więc 80mm powinno odzwierciedlać seryjną szerokość dolotu.

Tylko nie wiem gdzie najlepiej poprowadzić rurę. Póki co ciągnie powietrze zza lewego reflektora. Myślałem jeszcze o wyprowadzeniu ją za chłodnicę, tylko czy tam powietrze nie będzie zbytnio ogrzewane przez chłodnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk zmienił się na troszkę bardziej "agresywny" powyżej 3 tys obr, ale bardzo nieznacznie. Osiągów nie miałem jeszcze okazji posprawdzać, a na dupohamowni nie będę polegał ;) Tyle że ja mam standardowy filtr, nie K&N.

Mi głównie zależało na tym, aby wyeliminować nieszczelność pomiędzy seryjnym dolotem a puszką filtra. Tam jest takie piankowe uszczelnienie, które u mnie się wykruszyło i pewnie silnik zasysał tamtędy cieplejsze powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chodzi mi o ten dzwiek powyzej 3tys :D Dzisiaj kupilem rure 80mm i chyba dzisiaj tez ja zamontuje a jak brat wroci to pozycze od niego wkladke k&n i zobacze czy bedzie roznica w dzwieku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Mi głównie zależało na tym, aby wyeliminować nieszczelność pomiędzy seryjnym dolotem a puszką filtra. Tam jest takie piankowe uszczelnienie, które u mnie się wykruszyło i pewnie silnik zasysał tamtędy cieplejsze powietrze.

 

U mnie bylo to samo, pianki tam juz dawno nie bylo i szczegolnie jak postalem na swiatlach dluzej to mozna bylo zauwazyc spadek mocy, po kawalku jazdy wracalo do normy ale strasznie mnie to denerwowalo, mialem tez delikatne falowanie obrotow.

Rozwiazalem to tymczasowo (nim nie znajde lepszego pomyslu) tasma izolacyjna, nakrecilem ze 20 razy zeby ciasno pasowaly elementy i jest lepiej, szczegolnie z niskich obrotow. Przy okazji zakleilem dziury w puszce powietrza, trzeba przyznac ze dzwiek sporo stracil ale wrocila moc (pewno niewiele a jednak) no i obroty na wolnych nawet jak dlugo w korku stoje to sa rowniutkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załorzyłem do swojej primki (p10)narnawde profesjonalnie zrobiony układ dolotowy se stożkiem. stary całkiem wywaliłem a nowy zrobiłem z kwasówki. filtr dałem za akumem i doprowadziłem zimne powietrze spod zderzaka,wszystko 1 klasa wiec powinno smigac niestety samochodzik drastycznie stracił na mocy, strasznie go muli a przy mocniejszym wciśnięciu gazu, szczególonie w przedziale od3 do 5 tys okrutnie sie dławi i nie wkrca sie na obroty. zupełnie jakby nmieszanka była zbyt uboga. mam silnik na poj wtrysku 150 km wiec filtr był zaraz nad przepustnicą.

Błagam o pomoc nie moge znależć opisu podobnego problemu.

czy moze być to spowodoqwane przemieszczeniem filtra, czy moze dostaje zbyt duzo [powietrza?. czy tą usterką da sie samemu usunąć?? umówiłem sie z mechem na podpiecie pod kompa i regulacje ale nie jestem pewiemn czy to cos da:(

z góry dziękuje o pomocną dłoń i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

ps. postaram sie wrzucić zdjęcie dolotu który zrobiłem.

Kozioł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załorzyłem do swojej primki (p10)narnawde profesjonalnie zrobiony układ dolotowy se stożkiem. stary całkiem wywaliłem a nowy zrobiłem z kwasówki. filtr dałem za akumem i doprowadziłem zimne powietrze spod zderzaka,wszystko 1 klasa wiec powinno smigac niestety samochodzik drastycznie stracił na mocy, strasznie go muli a przy mocniejszym wciśnięciu gazu, szczególonie w przedziale od3 do 5 tys okrutnie sie dławi i nie wkrca sie na obroty. zupełnie jakby nmieszanka była zbyt uboga. mam silnik na poj wtrysku 150 km wiec filtr był zaraz nad przepustnicą.

Błagam o pomoc nie moge znależć opisu podobnego problemu.

czy moze być to spowodoqwane przemieszczeniem filtra, czy moze dostaje zbyt duzo [powietrza?. czy tą usterką da sie samemu usunąć?? umówiłem sie z mechem na podpiecie pod kompa i regulacje ale nie jestem pewiemn czy to cos da:(

z góry dziękuje o pomocną dłoń i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

ps. postaram sie wrzucić zdjęcie dolotu który zrobiłem.

Kozioł

Prawdopodobnie masz za ciepło pod maska(oraz/lub)nieszczelności w układzie dolotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam silnik na poj wtrysku 150 km

 

nie ma takiego silnika

 

poza tym, nie wiem jak to jest rozwiązane w monowtrysku, ale może nowy dolot fałszuje ci pomiary przepływomierza (o ile jest tam przepływka a nie map sensor).

 

U mnie, założenie stożka, obojętnie czy na przepływomierz czy w airboxie z CAI pogorszyło osiągi i to dość znacznie.

 

umówiłem sie z mechem na podpiecie pod kompa i regulacje ale nie jestem pewiemn czy to cos da:(

 

A co ty chcesz tam regulować? Nissanowskie kompy są nieprogramowalne. Chyba, że masz gaz ale to już zmienia CAŁĄ postać rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie!!!

jestem posiadaczem n14 GTi wersja rajdowa. Mam filtr zwykły tylko ze wklad jest z K&N . Chcialbym sobie dolot zrobic tylko nie wiem jak to ogarnac. Co proponujecie zrobic zeby bylo jak najlepiej. Przepraszam jak juz to gdzies bylo pisane w tym temacie. Pozdrawiam!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamo_DBWC, klubowicz bodek_n14, sprawdzal juz dolot ze stozkiem u sieie tez ma GTI i najlepszych wynikow nie mial, na poprzedniej stronie jest wszystko napisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktos mial moze doczynienia ze stozkiem metalowym, jak to sie sprawuje i czy warto zakladac :?:

00008972.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos mial moze doczynienia ze stozkiem metalowym, jak to sie sprawuje i czy warto zakladac :?:

Obrazek

 

on jest caly metalowy ?? czy tylko siatke ma po wierzchu metalowa ? bo taka metalowa siatke na zewnatrz kazdy ma, a pod spodem wloknina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly metalowy, dlatego mnie interesuje jak to sie sprawuje :D w instrukcji jest niby napisane zeby tez go naoliwic, ale nie wiem jak to bedzie dzialalo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...