Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

fabryczne miejsca zasysania powietrza sa dosyc czesto "niewypalem" :diabel2:

No to fakt, na szczęście nie wszystkich samochodów to dotyczy (np. fiat).

nie bede tutaj medrkowal itd...

A czy ktoś mędrkuje? Podałem swoje argumenty - podaj swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - spokojnie :)

 

Izolacja termiczna rur dolotu wyciszy go i zniweluje wpływ temperatury pod maską na temperaturę powietrza zasysanego przez silnik.

Teoretyczne absorbcja termiczna jasnej rury będzie niższa niż rury ciemnej - podejrzewam, że w tym przypadku różnica będzie minimalna, biorąc pod uwagę ilość powietrza i szybkość jego przepływu przez rurę.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biorąc pod uwagę ilość powietrza i szybkość jego przepływu przez rurę

Właśnie o to mi chodzi - różnica będzie tylko po kilkuminutowym postoju - niski przepływ i nagrzanie się rur. Izolacja będzie oczywiście na minimalny "+" ale będzie to paskudnie wyglądało pod maską. Izolacja będzie potrzebna w przypadku gdy montujemy stożek pod maską - jego trzeba odizolować od reszty komory silnika, ale to przecież oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przesiadłem się na wkładkę k&n i porobiłem pomiary g-techem. Różnica w przyspieszeniu żadna lub ciuteczkę lepsza na wkładce. Na filtrze zrobiłem 4 pomiary, z czego najlepszy 6,77 a na wkładce 2 pomiary z czego najlepszy również 6,77. Może gdybym zrobił 4 pomiary na wkładce to udało by się wycisnąć parę setnych mniej. Jednym słowem do setki czasy zostały takie same. Może w połączeniu z dolotem z halogenu będzie lepszy efekt przy większych prędkościach. Sie sprawdzi maksa kiedyś.

Dźwięk pozostał ten sam ale wydaje mi się, że leciutko osłabł z dołu (pewnie tylko mi się wydaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa. Wiem, że było już o zasysaniu wody, ale czytając kilka ostatnich wypowiedzi w wątku http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=540267#540267 , trochę osłabłem. Ktoś podawał jakiś czas temu linka do tych osłonek, które nakłada się na stożki i ponoć zatrzymują one wodę. Jakoś nie mogę tego znaleźć, moglibyście podać jeszcze raz ten link?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co wy na to ze stożek ciagnie duuzo wilgoci do silnika podczas zimy :) co raczej nie jest zbyt dobre dla silnika. A jesli sie ma stozek i instalacje LPG, jak wiadomo LPG to tez sporo wody w silniku + wilgoc ze stozka = duzo wilgoci. ma ktos jakies zdanie? bo bo moja teoria jest czysto teoretyczna i nie poparta badaniami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sportowych silnikach nie raz stosowany jest wtryskiwacz wody do układu dolotowego. Odbiera się w ten sposób temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a polecil by mi ktos jakis filtr? wiem ze K&N sa dobre... ale moze cos tanszego?? :P

i slyszalem ze jak sie jakies kolanka zle zrobi w dolocie to strasznie dudni... co to za bzdura i co ma piernik do wiatraka? aha i ostatnie pytanie: z czego mozna zrobic dolot? tylko z nierdzewki czy moze cos tanszego tez sie nada? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miłego czytanka :one:

 

Jaki to silnik? Na monowtrysku, wielopunkcie czy gaźniku? Z moich obserwacji i własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć, że najwięcej daje doprowadzenie zimnego powietrza do seryjnej puchy + ewentualnie wkładka K&N również do seryjnej puchy. Modyfikowanie oryginalnego, policzonego dolotu nie zdaje egzaminu. Nie widziałem jeszcze wykresów CAI ze stożkiem w nadkolu ale sądzę, że również zamula auto. Rurę możesz dać nawet z plastiku. Jeżeli chcesz robić cały dolot to powinna być ona gładka wewnątrz. Jeżeli tylko doprowadzenie zimnego powietrza do puchy to może to być zwykła rura kominowa elastyczna. Parę stron wstecz zamieściłem zdjęcia i opis mojego dolotu, który jeździ do tej pory i na nic innego go nie zmienię. Dołożyłem jedynie wkładkę K&N.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikowi to nie zaszkodzi a może nawet pomóc - pozbyć się nagaru naprzykład ,

 

Taaa... a przy okazji do wymiany wszystkie uszczelki bo będzie sie pocić i sączyć z każdej możliwej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź na poziomie... Spytam inaczej. Co będzie się sączyć, gdzie będzie się pocić i dlaczego tak uważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodek ale jesli chcem zastosowac BLOSa jak najbliżej gaznika to co wtedy???? jesli bedzie za dalego to bedzie dziura (zamul) bo bedzie droga gazu (LPG) zbyt wydluzona. wiem bo ojciec w Omedze mial tak samo. przy wcisnieciu gazu przez chwile bylo nic, a nawet zdlawienie a pozniej dopiero zaczynala przyspieszac. i chcem tak zrobic zeby od razu za kolankiem z gaznika byl blos, pozniej rura alu, stozek itd. polecil bys jakis stozek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie się nie znam a co do stożków to jest pełen wachlarz. U mnie stożek zamulił auto i tak się skończyła moja z nim/mi przygoda. Pewnie kiedyś wskoczy CAI ale to jak będą grubsze mody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki, czy macie jakos zamocowany dolot tz, wiadomo do przepustnicy kolanko rura przeplywka stozek (tak na przyklad) u mnie co jakis czas spada kolanko z przepustnicu, nawet je przyklejalem silikonem i nic, jest po prostu za ciezkie, przy dodawaniu gazu i puszczaniu wibruje, oczywiscie jest to wszystko podwieszone na wsporniku jednak co jakis czas kolanko spada z przepustnicy i po jezdzie. Dzis znowu tak sie stalo :028:

:028: :028: :028: :028: :028: :028: :028: :028: :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba srytytki rządzą w tym temacie. Do tego obejma na power rurę przymocowana również srytytką do tego do czego się da :)

 

Jak ci spada kolanko z kołnierza przepustnicy to możesz naciąć mały rowek na kołnierzu i zastosować obejmę taką jakie są oryginalnie na wszystkich połączeniach w Nissanie (takie z 2 drutów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki uśmiejecie sie... we wsi Olsztyn nie mozna kupic rury aluminiowej fi 70mm 1metr ani rury aluminiowej elastycznej o rozmiarze mniej niz 100mm. Żenada : :<

macie moze jakis pomysl gdzie mogl bym tego szukac w Olsztynie?????? zwiedzilem wszystkie centrostale, kolbudy, hurtownie na lubelskiej, towarowej, metalowej, ponadto praktiker, jasam. i juz mi sie odechcialo :zly: gdzie moge to znalezc?? tak poza allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i teraz uwaga :diabel2:

dowiedziałem się jak łatwo zdobyć rury do zbudowania dolotu...tylko się nie brechtajcie :P

...wystarczy zakupić ładną chromowaną...nogę od stołu (do kupienia w dobrych sklepach) :D

spotkał się ktoś z takim wykorzystaniem tego elementu? Jak to dziś usłyszałem to parsknąłem śmiechem...ale może to jest dobry patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy patent jest dobry :D tylko ważna jest średnica żeby dopasować do tej rury kolana i łączniki gumowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...