INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 caly metalowy, dlatego mnie interesuje jak to sie sprawuje w instrukcji jest niby napisane zeby tez go naoliwic, ale nie wiem jak to bedzie dzialalo :/ naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ? kup lepiej normalny z wloknina... zawsze to lepsze filtrowanie, a nawet ziarenko piasku moze niezle naorac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Czy wkład bawełniany do standardowej puszki filtra coś da oprócz lżejszego portfela? Myślałem o K&N. Czy lepiej sobie wogóle wtedy darować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ? Tak samo jak w STAR 200 i jego pochodnych. Tam była tylko siatka metalowa, którą od czasu do czasu płukało się w oleju silnikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ? Tak samo jak w STAR 200 i jego pochodnych. Tam była tylko siatka metalowa, którą od czasu do czasu płukało się w oleju silnikowym. no ale jakos nie byl bym przekonany zeby zakladac filtr od stara do almery ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 wiec wole kupic standardowy stozek a nie jakis wynalazek metalowy dzieki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Filtrów metalowych używa się praktycznie tylko do aut z gazem. Cofka nie zniszczy takiego wynalazku. Do aut bez gazu używa się bawełnianych wzmacnianych siatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Filtrów metalowych używa się praktycznie tylko do aut z gazem. Cofka nie zniszczy takiego wynalazku. Do aut bez gazu używa się bawełnianych wzmacnianych siatką. szczerze mowiac to nawet do auta z gazem bym nie ryzykowal filtra z siatki. juz wolal bym zeby go rozwalilo i wymienic niz zeby pyl mial mi poorac cylindry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 no ale jakos nie byl bym przekonany zeby zakladac filtr od stara do almery Nie o to chodziło w mojej wypowiedzi - oczywiście że STAR i NISSAN to dwie różne bajki i nie miałem nawet zamiaru ich porównywać. Odpowiedziałem Ci tylko na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Te filtry nie filtrują aż tak źle. Na pewno ziarenka piasku nie przepuszczą a naoliwione zatrzymają również kurz ale wydaje mi się, że bawełniany jednak bezpieczniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 A co z tym bawełnianym do standardowej puszki? Zakładać, czy nic nie da w porównaniu do papierowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 PMW pisał jakiś czas temu, że warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZySk Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 witam jestem zainteresowany kupnem doloti, słyszalem ze chyba Coobcio macie gotowe do n15 1.4.PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 no i zapowiadane foty dolotu: Obrazek Obrazek niedługo rurka zostanie polakierowana proszkowo na czarno. Strzała!Jaka masz średnice rury dolotu i gdzie jest przepływka? Ja mam fi 77,5 ale wydaje mi sie to za duzo. Takze mam długi dolot, od przepływki(przed nia orginalny gumowy dolot)łącznik elastyczny, rura 20 cm, kolanko, rura 20 cm i stozek w błotniku(CAI)ale wydaje mi sie jakby autko osłabło do 4 tyś. obrotów. Moze jest za długi? [ Dodano: Czw 14 Sie, 2008 16:19 ] witam jestem zainteresowany kupnem doloti, słyszalem ze chyba Coobcio macie gotowe do n15 1.4.PZDR Pisz do cooby na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mum666 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Z bratem dziś takie cos wymodziłem: W środku oczywiście wkładka K&N. :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Nie no gitara - chyba najlepsze co da się zrobić. Tylko przyjrzyj się klemie plusowej na aku - niepokojąco blisko rury i z tego co widzę brak izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Z bratem dziś takie cos wymodziłem: ObrazekObrazek W środku oczywiście wkładka K&N. :diabel2: tez takie cos kiedys mialem w benzynie wolnossacej - trzeba dac wkladke bo filtr papierowy moze miec problem - zreszta, jak juz modyfikuje sie dolot, to albo stozek albo sportowa wkladka co do rury - lepsza bylaby nie krabowana tylko zrykla metalowa - jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu co do rury karbowanej to znacznie glosniej jest no i sa dodatkowe zawirowania powietrza - niezamierzone dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci - ale to trzeba sprawdzac, modifikowac i mierzyc ale warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania. Idealna byłaby oczywiście rura z tworzywa szt. w co najmniej białym kolorze. Ale czy karbowana ma wpływ na głośność to nie wiem - wydaje mi się że nie ma aż takiego znaczenia. dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie. a jesli sie zmienila temp powietrza w dolocie to sie zmienilo chyba cos? bo chyba nie dla dzwieku i temperatury samej w sobie zmieniono dolot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Mogła się podnieść moc i moment - nieznacznie. Ale twierdzenie że lepszy jest dół a góra gorsza jest błędne - na pewno co do góry. Takie tam podstawy do poczytania - ale pewnie już to widziałeś - www.grabowski.com.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania Miałem termodynamikę ale tych zagadnień nie omawialiśmy. Mógł byś pociągnąć bo coś kiedyś mi się obiło o uszy (z branży lotnictwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Akurat nic z lotnictwem Chodzi o to żemateriał im ciemniejszy tym lepiej pochłania i emituje energię cieplną. Dlatego w czarnej koszulce będzie ci goręcej na słońcu niż w białej. Obadajcie termosy szklane - oprócz tego że pomiędzy ściankami jest spore podciśnienie to ścianki są jakie? - właśnie, jak lustro. Powierzchnia lustrzana bardzo słabo pochłania energię cieplną - prawie wcale. Rura aluminiowa z zasady jest jasna i nieco odbija światło ("ciepło" leży trochę poniżej koloru czerwonego w widmie promieniowania EM) i dlatego nie uważam żeby była potrzebna jakakolwiek izolacja cieplna dla dolotu o którym konkretnie piszemy. Z resztą chłodne powietrze, które wpada przez ten dolot nie będzie miało czasu żeby się ogrzać. Po postoju na światłach faktycznie pierwsze zassanie będzie cieplejszym powietrzem. Dlatego napisałem że jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby rura z tw. szt. - samo w sobie jest izolatorem - i do tego w jasnym kolorze. Kwestia estetyki musiałaby być tu pominięta, bo nie wyglądałoby to zbyt pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 ok, chodziło mi o opływ powietrza na elementach w różnych kolorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Czyli że kolor ma znaczenie na opływ powietrza? Tego to nie znam - poproszę o krótki wykład na PW, lub chociaż o linki na ten temat. Chętnie się czegoś nowego nauczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Ja tego nie usłyszałem na uczelni tylko gdzieś, kiedyś mi to utkwiło w głowie (jako taka ciekawostka) i nie wiem czy to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania. Idealna byłaby oczywiście rura z tworzywa szt. w co najmniej białym kolorze. Ale czy karbowana ma wpływ na głośność to nie wiem - wydaje mi się że nie ma aż takiego znaczenia. dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie. nie bede tutaj medrkowal itd... dobra izolacja termiczna potrafi obnizyc o pare stopni temp. zasysanego powietrza i ma to znaczenie - warto karbowana jest glosniejsza - przerabialem temat - ma znaczenie - najlepiej prosta rura, nie karbowana dodam jeszcze, jak chodzi o dolot, gdzie to jest montowane itd... fabryczne miejsca zasysania powietrza sa dosyc czesto "niewypalem" :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.