Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

caly metalowy, dlatego mnie interesuje jak to sie sprawuje :D w instrukcji jest niby napisane zeby tez go naoliwic, ale nie wiem jak to bedzie dzialalo :/

 

naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ?:) kup lepiej normalny z wloknina... zawsze to lepsze filtrowanie, a nawet ziarenko piasku moze niezle naorac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ?:)

 

Tak samo jak w STAR 200 i jego pochodnych. Tam była tylko siatka metalowa, którą od czasu do czasu płukało się w oleju silnikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naoliwic ?? i niby na czym ta oliwka bedzie sie trzymac ?:)

 

Tak samo jak w STAR 200 i jego pochodnych. Tam była tylko siatka metalowa, którą od czasu do czasu płukało się w oleju silnikowym.

 

no ale jakos nie byl bym przekonany zeby zakladac filtr od stara do almery ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtrów metalowych używa się praktycznie tylko do aut z gazem. Cofka nie zniszczy takiego wynalazku. Do aut bez gazu używa się bawełnianych wzmacnianych siatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtrów metalowych używa się praktycznie tylko do aut z gazem. Cofka nie zniszczy takiego wynalazku. Do aut bez gazu używa się bawełnianych wzmacnianych siatką.

 

szczerze mowiac to nawet do auta z gazem bym nie ryzykowal filtra z siatki. juz wolal bym zeby go rozwalilo i wymienic niz zeby pyl mial mi poorac cylindry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jakos nie byl bym przekonany zeby zakladac filtr od stara do almery

 

Nie o to chodziło w mojej wypowiedzi - oczywiście że STAR i NISSAN to dwie różne bajki i nie miałem nawet zamiaru ich porównywać. Odpowiedziałem Ci tylko na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te filtry nie filtrują aż tak źle. Na pewno ziarenka piasku nie przepuszczą a naoliwione zatrzymają również kurz ale wydaje mi się, że bawełniany jednak bezpieczniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no i zapowiadane foty dolotu:

 

Obrazek

 

Obrazek

 

niedługo rurka zostanie polakierowana proszkowo na czarno.

Strzała!Jaka masz średnice rury dolotu i gdzie jest przepływka? Ja mam fi 77,5 ale wydaje mi sie to za duzo. Takze mam długi dolot, od przepływki(przed nia orginalny gumowy dolot)łącznik elastyczny, rura 20 cm, kolanko, rura 20 cm i stozek w błotniku(CAI)ale wydaje mi sie jakby autko osłabło do 4 tyś. obrotów. Moze jest za długi?

 

[ Dodano: Czw 14 Sie, 2008 16:19 ]

witam jestem zainteresowany kupnem doloti, słyszalem ze chyba Coobcio macie gotowe do n15 1.4.PZDR

Pisz do cooby na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no gitara - chyba najlepsze co da się zrobić. Tylko przyjrzyj się klemie plusowej na aku - niepokojąco blisko rury i z tego co widzę brak izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bratem dziś takie cos wymodziłem:

 

 

ObrazekObrazek

 

W środku oczywiście wkładka K&N. :diabel2:

 

tez takie cos kiedys mialem w benzynie wolnossacej - trzeba dac wkladke bo filtr papierowy moze miec problem - zreszta, jak juz modyfikuje sie dolot, to albo stozek albo sportowa wkladka

co do rury - lepsza bylaby nie krabowana tylko zrykla metalowa - jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu

 

co do rury karbowanej to znacznie glosniej jest no i sa dodatkowe zawirowania powietrza - niezamierzone

dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci - ale to trzeba sprawdzac, modifikowac i mierzyc :)

 

ale warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu

Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania. Idealna byłaby oczywiście rura z tworzywa szt. w co najmniej białym kolorze.

 

Ale czy karbowana ma wpływ na głośność to nie wiem - wydaje mi się że nie ma aż takiego znaczenia.

 

dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci

Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie.

 

a jesli sie zmienila temp powietrza w dolocie to sie zmienilo chyba cos? bo chyba nie dla dzwieku i temperatury samej w sobie zmieniono dolot?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła się podnieść moc i moment - nieznacznie. Ale twierdzenie że lepszy jest dół a góra gorsza jest błędne - na pewno co do góry. Takie tam podstawy do poczytania - ale pewnie już to widziałeś - www.grabowski.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania

 

Miałem termodynamikę ale tych zagadnień nie omawialiśmy. Mógł byś pociągnąć bo coś kiedyś mi się obiło o uszy (z branży lotnictwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nic z lotnictwem ;) Chodzi o to żemateriał im ciemniejszy tym lepiej pochłania i emituje energię cieplną. Dlatego w czarnej koszulce będzie ci goręcej na słońcu niż w białej. Obadajcie termosy szklane - oprócz tego że pomiędzy ściankami jest spore podciśnienie to ścianki są jakie? - właśnie, jak lustro. Powierzchnia lustrzana bardzo słabo pochłania energię cieplną - prawie wcale. Rura aluminiowa z zasady jest jasna i nieco odbija światło ("ciepło" leży trochę poniżej koloru czerwonego w widmie promieniowania EM) i dlatego nie uważam żeby była potrzebna jakakolwiek izolacja cieplna dla dolotu o którym konkretnie piszemy. Z resztą chłodne powietrze, które wpada przez ten dolot nie będzie miało czasu żeby się ogrzać. Po postoju na światłach faktycznie pierwsze zassanie będzie cieplejszym powietrzem. Dlatego napisałem że jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby rura z tw. szt. - samo w sobie jest izolatorem - i do tego w jasnym kolorze. Kwestia estetyki musiałaby być tu pominięta, bo nie wyglądałoby to zbyt pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli że kolor ma znaczenie na opływ powietrza? Tego to nie znam - poproszę o krótki wykład na PW, lub chociaż o linki na ten temat. Chętnie się czegoś nowego nauczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie usłyszałem na uczelni tylko gdzieś, kiedyś mi to utkwiło w głowie (jako taka ciekawostka) i nie wiem czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie da, to jeszcze izolacja termiczna dolotu

Niekoniecznie - dopóki jest jasna to nic nie trzeba, chyba żeby pomalował na ciemny kolor - termodynamika się kłania. Idealna byłaby oczywiście rura z tworzywa szt. w co najmniej białym kolorze.

 

Ale czy karbowana ma wpływ na głośność to nie wiem - wydaje mi się że nie ma aż takiego znaczenia.

 

dol znacznie poprawia sie natomiast gora traci

Jeśli zachował długość to nic się nie zmieniło, oprócz dźwięku i temperatury powietrza w dolocie.

 

nie bede tutaj medrkowal itd...

dobra izolacja termiczna potrafi obnizyc o pare stopni temp. zasysanego powietrza i ma to znaczenie - warto

 

karbowana jest glosniejsza - przerabialem temat - ma znaczenie - najlepiej prosta rura, nie karbowana

 

dodam jeszcze, jak chodzi o dolot, gdzie to jest montowane itd... fabryczne miejsca zasysania powietrza sa dosyc czesto "niewypalem" :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...