Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

widze ze otworek na odme nie jest zaslepiony. jak nie podlaczasz rury to kup maly filterek odpowiedni do srednicy bo ci moze jakis syf zasysac :!:

 

btw wyglada calkiem spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemne zdjecia, pozdrowionia dla Taty.

Ps. co to za dziura na lączniku meidzy przeplywomeirzem al reszta metalowego dolotu ?

trzeba to zaslepic bo lewie powietrze tamtedy sle.

 

A niech w ten otworek nie podlancza odmy bo mu zasyfi przeplywmierz i bedzie d*pa wielka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

No to moze po kolei:

1. Ten otwór o którym piszecie na laczniku przed przeplywomierzem jest zaślepiony!!! Wystaje tylko taki "cycek" nie wiem po co (moze na czujnik?)

2. Jak sie jeździ??

No po zamontowaniu rury pod zderzak (wczesniej mialem tylko stozek w nadkolu) wlasciwie nie zauwazylem znaczej rożnicy poza innym dzwiękiem!

Nie mialem jeszcze czasu pojechac pomierzyc g-techem, jak sie czas poprawi to dam znac.

3. Dzwięk - jak ktoś ma dolot to wie najlepiej - tego sie nie da opisać :)

4. Rura mi nie lata, wszystko jakos ladnie sie trzyma, jak Ci cos lata to podlóż kawalek gąbki czy czegoś (ja tak mialem wczesniej jak nie bylo jeszcze rury - teraz jest sztywne wszystko)

5. Misiek dzisiaj podeśle Ci wszystkie zdjecia, zapomnialem wczoraj :oops:

6. Ogolnie po dolocie jeździ sie dużo lepiej, przy normalnej jeździe jest bardzo elastycznie!!! Szybko wchodzi na obroty, czuć wieksza moc po prostu. Zreszta widac to po czasie na g-techu, do setki sie poprwilo o dobra sekunde!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten cycek ma dziure w srodku nie nadaje sie musiz zmienic to na lacznik taki bezcyckowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak nie ma dziureczkji to okej, przekreć go w taka strone zeby nei bylo tego widac jak sie otworzy maske bo to psuje caly efekt :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
jaki koszt, jezeli mozna zapytac bo wyglada naprawde super!! :P

O moje fotki Ci chodzi? Jeżeli tak to calkowity koszt wyniósl mnie circa 300 zl. (filtr 160 + zlaczka, kolanko, ryra 20 cm - 90 zl + flansza na przeplywomierz u tokarza - 20 zl + rura kominowa z castoramy - 17 zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wrażenia akustyczne ?

Wrazenia akustyczne sa nie do opisania :) Teraz juz sie troche przyzwyczailem, ale na poczatku moglbym tylko jeździć i jeździć z butem w podlodze. Chociaz caly czas mnie jeszcze ten dźwięk kręci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wrażenia akustyczne ?

Wrazenia akustyczne sa nie do opisania :) Teraz juz sie troche przyzwyczailem, ale na poczatku moglbym tylko jeździć i jeździć z butem w podlodze. Chociaz caly czas mnie jeszcze ten dźwięk kręci :)

 

ja tez lubie pomruk mojego CAI 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przerobiłem dolot:

Wywaliłem te aluminiowa rurę, stożek poszedł z nadkola zaraz za przpływomierz, potem od stożka ura pociagnieta pod zderzak.

Efekty:

Wyraźnie lepsze przyspieszenie, lepsza elastyczność, brak dziury przy ok. 2 tys. obrótów jaka była wcześniej!

 

Kto powiedział, ze dłuższy dolot jest lepszy??? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sledzę wątek CAI i kombinuję żeby cos takiego zamontowac w mojej Primerce 1.6. Mam jednak małe dylematy. Zauważyłem, że cześć z Was zamontowało sobie stożek zaraz za przpływomierzem, i dalej rurę wyprowadziliście na zewnątrz. Inni natomiast zamontowali stożek na końcu dolotu i jego wyprowadzili pod zderzak. U mnie nie ma przepływomierza przed seryjnym filtrem. Czy możecie mi poradzić, gdzie umieścić stożek w moim przypadku. Rozważam dwa warianty:

- silnik - rura - stożek - rura na zewnątrz;

- silnik - rura na zewnątrz zakończona stożkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U cIebei przeplywomierz jest na korpusie razem z przepustnicą gazu, normalnie prowadzisz z niej rure aż do nadkola a w nadkolu stozek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Nie bardzo chciałem wiercić dziury i myślałem, ze uda mi się wykorzystać już istniejącą, np. "spłaszczając" jedynie rurę kominkową.

Moje drugie pytanko: od puszki oryginalnego filtra (od spodu) odchodzi mała gumowa rurka do silnika. Czy to jest tzw "odma". Czy po modyfikacji dolotu musze ja uwglednić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal wszystkie odmy - czyli rurki gumowe wychodzące z pokrywy zaworowej na zewnątrz a powstały otwór na kolektorze ssacym zaślep żeby nie ciągneło lewego neizwarzonego poweitrza.

 

Auto będize lepiej iść, bo gorące olejowe opary nie będą wchodzily do kolektora, podgrzewajac go i syfiąc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam Primerke 1.6 i podchodzę do tematu dolotu. Z postów widzę, że większość osób robi to z rór aluminiowych. Co sądzicie, jakbym chciał zrobić to z kwasówki o grubosci 2mm? I jeszcze jedno, czym najlepiej wyciąć dziurę i jak ją potem zabezpieczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...