Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja najpeirw robilem dziurki wiertarką a potem wiertarka z odpoweidnim kamieniem i w miare wyszlo, a zabezpeiczylem hmm... poprostu zalałem SIlkonem klejąc nim rure do budy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienie afr'a sobie odpoosc po zrobieniu cai. komputer sam dostosuje sie do nowych warunkoow pracy na podstawie danych z sondy i przeplywomierza...no chyba ze twooj afr juz wczesniej pozostawial wiele do zyczenia ;) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem dostosuje się ale można wiele porpawić w jego ustawnieniach, samą wachą można dodać spokojnie 4-5 koni i drógie tyle zapłonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem dostosuje się ale można wiele porpawić w jego ustawnieniach, samą wachą można dodać spokojnie 4-5 koni i drógie tyle zapłonem...
wiadomo ze mozna i to cos da ale to jest przy wymianie samego filtra bezsensu i kosztowne. tu juz mowisz o zmianach w komputerze, przynajmniej tak mu za to policza (moze podciagna pod chipowanie :lol: ) ;) wiesz kuba mozna zrobic o wiele wiecej i zmienic walek i tez przestroic komputer. po co chlopaka wpedzac w koszty przy samym stozku ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświdczenie wynika ze po zamontowaniu własnie stozka i doprowadzenie do neigo zimnego powietrza ubożeje mieszanka więc trzeba dolać silnik, njprosciej to Power Buttonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kuba jak ci moze zubozec mieszanka jak silnik dostaje wiecej powietrza a przeplywka to mierzy. komputer powinien podac wieksze dawki paliwa. a z power buttonem to juz inna sprawa. koles zadal pytanie odnosnie tylko cai po co zaglebiasz sie w kolejne apekty sprawy. gadanie co moze zrobic dalej albo oproocz tego jest wedlug mnie zbedna. jak bedzie chcial zrobic to i tak zrobi ;) pzdr poza tym chodzi roowniez o koszty 5 zl nie wezma odniego za grzebanie w komputerku a koszt do efektoow nie jest miarodajny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary mówie jak jest i co wynika z moich obserwacji.

ECU Nissna ma scisle zakodowane mapy i ma niewielki wpływ na nie.

Może jedynei cała mapą zjerzdzać w dół albo w górę właśnei za sprwą sondy lambda w przediale do 2500 obr.min.

Dalej wartości są stałe (minimalnie korygowane przez przepływke)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dobra, moc wzrośnei jak sięprawidłowo wykona CAI, nieco wzrosnie temperatura spalania ale będize na bezpeicznym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary mówie jak jest i co wynika z moich obserwacji.

ECU Nissna ma scisle zakodowane mapy i ma niewielki wpływ na nie.

Może jedynei cała mapą zjerzdzać w dół albo w górę właśnei za sprwą sondy lambda w przediale do 2500 obr.min.

Dalej wartości są stałe (minimalnie korygowane przez przepływke)

ok ale nie moow ze przy cai dzuo da grzebanie w komputerku bo da tyle ile bez cai, czyli do 10% przy N/A. a co do temperatury to ok ;) komputerek jest w takich warunkach dosc elastyczny i sobie na pewno poradzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie prawie nie jest elastyczny, ma sztywne nastawy...

Dlatego czasami widać po przebiegach momentu obrotowego ze jest nierówny jak cholera po modyfikacjach dolotu.

 

Dobran ie ważne, generalnie warto robić CAI, w przypadku tak zmodyfikowanego auta dłubanie w ECU silnika powoduje jeszcze lepsze rezultaty niz na seryjnym dolocie.

 

To było takie zdanie podsumowywujące :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszarpany wykres ma nie tyle zwiazku z komputerem i dawkowaniem przez niego paliwa (choc tez w pewnym stopniu) ale z sama idea cai. przy takim modzie nie bedziesz mial idealnej charakterystki. dolot nie zmieni ci swojej pojemnosci (dlugosci) w zaleznosci od predkosci obr. silnika i na to bym raczej zwroocil uwage.

a co do 2 sprawy to w 100% sie zgadzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszarpany wykres ma nie tyle zwiazku z komputerem i dawkowaniem przez niego paliwa (choc tez w pewnym stopniu) ale z sama idea cai. przy takim modzie nie bedziesz mial idealnej charakterystki. dolot nie zmieni ci swojej pojemnosci (dlugosci) w zaleznosci od predkosci obr. silnika i na to bym raczej zwroocil uwage.

 

Tylko że oryginalny dolt też nie reguluje swojej "długości" i też jest pewnym kompromisem wybranym przez producenta dla którego nie zawsze moc jest na pierwszym miejscu..., regulowany dolot ma np lanos ;)

ja mam na przykład w p10 2.0 obódowany stożek i zamontowany bezpośrednio na kolektorze i zrobiony wlot na masce, czyli maksymalnie wszystko skróciłem i uzyskałem doładowanie dynamiczne co poskutkowało odczuwalnie wzrostem elastyczności (co mnie zaskoczyło bo podobno krótki dolot = duża moc przy wysokich obrotach) co do dawkowania paliwa to na pewno ecu samo w jakiś sposób się dostraja i zwiększa dawkę paliwa (widocznie wzrosło zużycie paliwa o ok 0,5l) ale w ograniczonym stopniu i na pewno mapa wtrysku i zapłonu do nowych warunków też nie jest optymalna ale ja jak na razie nie zamierzam tego korygować bo montuję turbinkę ;) i wtedy smt6 będzie już niezbędny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie zgadza sie :) wtedy to strojenie ma sens ;) hehe. lepiej cos jeszcze zrobic i dopiero stroic hehe 8) tak jak napisal juz n15-krk. a co do dolotu to nie twierdzilem ze nissan ma seryjnie zmienny uklad pojemnosci dolotu, dalem tylko przyklad ;) a odnosnie doladowania dynamicznego mialem cos tego typu w poprzedniej n-16 gdzie po zlikwidowaniu z coobciem tlumika szmeru pociagnalem rure na filtr spod zderzaka, silnik lepiej sie wkrecal na obroty ale wiekszego zuzycia paliwa nie zauwazylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienna pojemnosc doloty maja maximy z roku 93-94 i wszystkie powyzej 4/99, tak samo 350 Z, altima 3.5 SE jak i 3.5 SER

ja jzu myslalem o taki dolocie i chyba bede zakladal.

niektorzy w stanach to maja, zysk od 8 do 12 koni zalezy jak sie dostroji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

00000013vc.jpg

 

 

hamownia obciazeniowa maha TTC, wynik jak najbadziej realny, 94KM calkowita seria bez kata, ponizej :D dolot CAI firma 2B, nierdzewka ze stozkiem otwartym w nadkolu -12KM!!! :shock: , poza tym z kolektora ssacego i przepustnicy sciagnalem 1.5mm syfu :evil: wydawalo sie ze zapier****** z powodu dwoch pikow w mocy i momencie, dopiero uswiadomila mnie Honda Civic 1.5 90KM......

 

sorry dla GRE! dobrze ze Almera wyjechala z KSR!

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pomyślałem, że i ja się pochwalę...

Wkońcu udało mi się założyć CAI w mojej Primerce 1.6. Filtr wrzuciłem w nadkole, ale obyło się bez ściągania zderzaka. Jedyny problem to mała ilość miejsca między akumulatorem a zbiorniczkiem na płyn chłodzący.

 

 

DSC03638.jpg

 

DSC03640.jpg

 

DSC03639.jpg

 

 

Autko po instalacji sprawuje się rewelacyjnie. Lepiej się zbiera i jest bardziej elastyczne (choć to może być bardzo subiektywna opinia). I do tego ten dźwięk... Dodam jeszcze, że samochód przestawiony jest na gaz IV generacji (instalacja widoczna na zdjęciach), co w zupełności nie przeszkadzało w instalacji.

 

Dziękuję wszystkim za fachowe porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bravo udało się, wreszcie masz CAI z prawdziwego zdarzenia.

- ileż to teraz miejsca pod maską się zrobiło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, miejsca jest sporo. Póki co jestem bardzo zadowolony z efektów. Jakieś kolejne sugestie co do drobnych modyfikacji? Przy okazji, jak często należy czyścić filtr stożkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w CAI, warto częsciej do neigo zaglądać, proponuje mycie go co jakieś 5 - 7 tyś km...

 

Ps. jeszcze by to lepiej wyglądało jakbyś te rure wypolerował pastą lekko ścierną.

 

Co do drobnych modyfikacji to końcowy tłumik zastąpić czymś luźniejszym, wywalić kata, przyspeiszyć zapłon, usunąć EGR, dopasować kolektory względem otworów w głowicy - to wszystko zrobisz sam (poza końcowym tłumikiem) reszta to już są koszta typu, wydech od kolektorwa w dal, strojenie elektroniki - SMT6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a shamowales auto na serii i na dolocie? bo mi tez sie wydawalo ze jezdzi a mialem taki sam system tylko w GA14, tak jak Coobcio mowi filtr w nadkolu strasznie sie brudzi ;/ lepiej dbaj o niego albo zadbasz o pierscienie i kilka innych rzeczy

 

pozdr i powodzenia zycze jak najlepiej bo sam mialem duuuuuuze problemy, shamuj koniecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...