manix Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) a oryginalne które mam - bardzo głębokie (ok 5-6 cm) koryta typu off-road dopasowane idealnie do profilu podłogi nie mają go w ogóle A czy ktoś z Was zastanawiał się dlaczego oryginalne nie mają podnóżka w ogóle?- Ponieważ to miejsce na lewą nogę ma ważne zadanie.Każde nienaturalne zachowanie się przeniesienia napędu,kół,zawieszenia itp. ma w szybki i prosty sposób dotrzeć do kierowcy Poprzez stopę ,bez zbędnych wytłumień.Pozdrawiam Edytowane 28 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon 73 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Kupiłem do swojego patha gumy z Rezaw Plast w styczniu 2010. Są super, leżą idealnie, są lekkie, nieśmierdzą. Spodobały się też moim kolegom więc zakupiłem jeszcze dwa komplety do pajero. Wszyscy zadowoleni. Ino, że po pół roku (jakieś 30 tkm) mój dywanik się przetarł, pod piętą prawej nogi. W akcie desperacji (mam dużo akcji z błotem) zakupiłem zwykłe gumaki jakie zaprezentował Kolega Janio i tak oto śmigam z trzema z Rezaw i jednym "zwykłym". I też robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Super temat się zrobił jeśli chodzi o dywaniki. Ale to dobrze. Od siebie dorzucę, ponieważ kupiłem takie dywaniki jak pokazałem musiałem tak jak Dar dorobić kawałek gumy na podnóżek i przykleić na rzepy. A przed nimi miałem niby oryginalne dodane przez salon w takim samym kształcie co obecne. Zrobiła się jednak dziura w lewym (a właściwie to poprzedni kierowca ją zrobił, kobieta chyba w szpilkach jeździła) Co dotyczy przenoszenia drgań to trochę przesada ponieważ w Juke podnóżek jest w oryginale elegancki niklowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 nie mam nic przeciwko rezaw-plastom,kupowałem je do Colta - są ładne,lekkie, estetycznie wykonane, mają efektowny protektor,nie śmierdzą gumą (szczególnie w nagrzanym wnętrzu) - mają jednak również wady - są cienkie jak papier i przez to dość delikatne - szybko się przecierają i łatwo je uszkodzić - chociażby właśnie przysłowiowym damskim obcasem. Solidne,wykonane z lanej gumy koryta posłużą z pewnością dłużej a w awaryjnej sytuacji można ich użyć nawet w charakterze trapów przy próbie wydobycia z kolein - bez obawy o ich integralność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) A czy ktoś z Was zastanawiał się dlaczego oryginalne nie mają podnóżka w ogóle?- Ponieważ to miejsce na lewą nogę ma ważne zadanie.Każde nienaturalne zachowanie się przeniesienia napędu,kół,zawieszenia itp. ma w szybki i prosty sposób dotrzeć do kierowcy Poprzez stopę ,bez zbędnych wytłumień.Pozdrawiam Na pewno sporo w tym racji. Każde oryginalne - nie ważne czy gumowe czy welurowe nie mają podnóżka. W starszych Nissanach - tak jak u mojego kolegi w Almerze na wykładzinie w tym miejscu jest warstwa tworzywa. Nic się wtedy nie brudzi. Szkoda, że w Note jest tylko wykładzina. Temat podnóżka był kiedyś poruszany na TVN Turbo. Okazało się, że pełni on bardzo ważną funkcję o której wspominał Manix a bardzo mało osób opiera na nim stopę. Większość kierowców wg. badań, nie korzysta z tego ważnego "czujnika". Edytowane 28 Lutego 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) prawidłowo skonstruowany i zamocowany na właściwej wysokości i pod odpowiednim kątem podnóżek pozwala na błyskawiczne i odruchowe przeniesienie stopy na pedał sprzęgła, czego nie da się zrobić opierając but np na podłodze a na dodatek można w nie nie trafić. Jednak księgowi działają, więc zastąpiono go plastikowym plackiem na lewym nadkolu a jak pokazuje przykład note, i to okazało się zbyt ekskluzywnym rozwiązaniem Edytowane 28 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) Co dotyczy przenoszenia drgań to trochę przesada ponieważ w Juke podnóżek jest w oryginale elegancki niklowany. :rofl: A jak myślisz dlaczego??? Dodaj do tego pytania drugie ,dlaczego wszystkie sportowe auta mają takie eleganckie niklowane,lub mniej eleganckie aluminiowe nakładki ,mocowane na sztywno do karoserii z pominięciem miękkiej wykładziny ?........i masz odpowiedź. Edytowane 28 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 ja tam nigdy nie trzymam nogi na podnóżka a zawsze zdążam zareagować... jak się ostro jedzie to noga jest w powietrzu nad pedałami tak mniej więcej pomiędzy hamulcem a sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) to dość ryzykowny sposób opierając lewą stopę na podnóżku dysponujesz solidnym punktem podparcia ciała gwarantującym zachowanie równowagi w awaryjnej sytuacji i w razie konieczności wykonania gwałtownych ruchów kierownicą.Odpychając się od podnóżka dociskasz plecy i tyłek do fotela.Mając prawą stopę na pedale gazu a lewą bujającą w powietrzu jedynym punktem podparcia są twoje miękkie cztery litery na styku z dość płaskim siedziskiem, bo plecy jedynie się OPIERAJĄ. Nie posiadając stabilnej podpory, w nagłym momencie jedynym elementem, za który odruchowo się chwycisz,żeby się przytrzymać i nie zsunąć się z fotela (pasy wprawdzie na to nie pozwolą, ale ponieważ nie są to pasy rajdowe zapięte na sztywno,zanim zadziałają napinacze, ciało znacznie się przemieści) jest co? - kierownica, na której trzymasz już ręce. A gdy się jej chwycisz,żeby odzyskać i utrzymać równowagę, to dopóki jej nie odzyskasz - nie będziesz w stanie w sposób kontrolowany nią poruszać - a cenne ułamki sekund biegną - i to by było na tyle, jak mawiał śp. profesor mniemanologii stosowanej Jan Tadeusz Stanisławski Edytowane 29 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 dlatego latając prawa noga gaz, lewa hamulec lepiej mieć szelki i kubła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 spoko. siedzę blisko kierownicy, obie ręce na niej.... samochód wyczuwam poprzez siedzenie . .... zawsze czujny zawsze zwarty zawsze gotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corr Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 (edytowane) no to ja też jeźdzę "niezgodnie'' ze sztuką, lewa noga przed pedałem sprzęgła (na dywaniku) ale nie uważam, że jest to jakoś bardzo niebezpieczne bo i tak najważniejszy jest hamulec, który obsługuje standardowo prawą nogą a i z lewą nie mam problemu bo w paru sytuacjach awaryjnych zawsze trafiała tam gdzie planowałem Co do dywaników .... na razie mam oryginały, które sprawują się bez zarzutu Edytowane 29 Lutego 2012 przez Corr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 heh,Dar przypomniał Stanisławskiego... kto go jeszcze pamięta,a rodzinę Poszepszyńskich pamiętasz!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 (edytowane) oczywiście , ale zawsze szczególnie uwielbiałem monologi pana Jana Tadeusza z "Zezem"na temat realiów siermiężnej rzeczywistości PRL-u, kabaret prawdziwie intelektualny.Dziś wystarczy pierdnąć, beknąć,zrobić głupią minę i widownia ma uciechę http://www.youtube.com/watch?v=V-eNZiE_6xE :rofl: i coś z naszego -kierowców podwórka - zmieniły się samochody,nawyki raczej zostały http://www.youtube.com/watch?v=0chEzWnDtL4&feature=related Edytowane 29 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpert17 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 postanowiłem zmienić te dywaniki,padło na te: http://allegro.pl/or...2091383100.html Mają wysoki rant,świetnie leżą we wnętrzu,nie przesuwają się nawet bez mocowania klipsami(a są dołączone do zestawu) Jestem bardzo zadowolony,bo już się sprawdziły Chciałem podziękować użytkownikowi JACKO29 za dobry link i jednocześnie pochwalić dywaniki od tego producenta, które zamówiłem i zainstalowałem w miejsce welurowych, które dostałem w salonie. Welur to jakieś nieporozumienie, zwłaszcza w okresie zimowo-wiosennym, natomiast guma zakupiona na Allegro jest bardzo solidnie wykonana i moim zdaniem warta swojej niewygórowanej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Stoję właśnie przed wyborem dywaników i zastanawiam się pomiędzy: Rezaw-Plast (który jest tutaj chwalony) a Petex. Które polecacie (jakie wybrać)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Co do Rezaw opinie znasz o Petex-ie raczej nikt jeszcze się nie wypowiadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Miałem nadzieję, że ktoś wypowie się właśnie na temat firmy Petex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Kolega kiedyś miał dywniki z Petex. Ani fajne ani złe. Takie nijakie. Po prostu zwykłe dywaniki. Plusem jest dobre dopasowanie do Note. Szczególnie ten kierowcy był dopasowany idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ja do swojego dostałem (niby za darmo ) dywaniki firmy RIGUM coś takiego: http://allegro.pl/listing.php/search?string=rigum+note&category=0&buy=4&sg=0&change_view=1 Dywanik kierowcy ma pośrodku na dole miejsce gdzie można wcisnąć fabryczny klips (kołek) tak aby się nie przesuwał. I tak jak kolega pisze powyżej nie są ani fajne ani złe ot dywaniki może faktycznie tylko plusem ich jest że mają miejsce na kołek nas minus to tylne dywaniki mogły by być większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Wczoraj dotarły do mnie dywaniki Rezaw-Plastu. Generalnie po założeniu ich jestem zadowolony, szczególnie tylne dopasowane są idealnie. Co do przednich jest nieźle, ale nie rozumiem po co te wycięcia, które zaznaczyłem na fotkach. Gdyby ich nie było to by wszystko grało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Widzę, że miałem dużego fuksa gdy wiosną znalazłem na aukcji nowe oryginalne gumowe rynienki do Note za chyba 120 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 pejta bo masz dywaniki które są i do nota i do paru jeszcze innych modeli. Tak to juz jest. Innego wytlumaczenia tych pól zaznaczonych moj zdaniem nie ma. Trzeba polowac na oryginaly lub naprawde dedykowane dywaniki. Do yarisa tez kupilem dedykowane do yarisa na alle. Musialem docinac by pasowaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 pejta bo masz dywaniki które są i do nota i do paru jeszcze innych modeli. Tak to juz jest. Innego wytlumaczenia tych pól zaznaczonych moj zdaniem nie ma. Trzeba polowac na oryginaly lub naprawde dedykowane dywaniki. Do yarisa tez kupilem dedykowane do yarisa na alle. Musialem docinac by pasowaly. Właśnie, że są dedykowane do Nissan Note. Nawet na dywanikach jest napis Nissan Note od 2006 (słabo ale widać to na zdjęciu). Trudno niech wytrzymają zimę i do wymiany bo mnie to irytuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2012 Widać że nie masz innych zmartwień Też mam te dywany i jako jeden z pierwszych je polecałem.Fakt mają większe wycięcie ale to akurat nie jest dla mnie zmartwieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.