paba Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 (edytowane) Obecnie? Ja juz w 2007 miałem takim zalewany ,bo jak określił to dealer,z wytycznymi producenta się nie dyskutuje. ciekawy jestem z jakimi konkretnie wytycznymi się nie dyskutuje zalecaną lepkością 5w30, przestarzałą ACEA A2 czy jakąkolwiek ILSAC? http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_5W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en)_TDS_v3.pdf Edytowane 30 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ech Paba.Jak pewnie zauważyłeś moja wypowiedź nie dotyczyła dyskusji na temat strategicznych cech oleju zalecanego,a jedynie Roku w którym już zalewano 5W30-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 (edytowane) Ech Paba.Jak pewnie zauważyłeś moja wypowiedź nie dotyczyła dyskusji na temat strategicznych cech oleju zalecanego,a jedynie Roku w którym już zalewano 5W30-40 spoko Jacko, nic się nie stało polityka firmy jest bałaganiarska i tyle - wszystkie przytyki kieruję w ich stronę, a nie forumowiczów Edytowane 30 Września 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Obecnie? Ja juz w 2007 miałem takim zalewany ,bo jak określił to dealer,z wytycznymi producenta się nie dyskutuje. Żeby całkowicie obnażyć bałagan jaki panował i panuje w Nissanie w kwestii inspekcji olejowych, ładnie prosimy Jacka o sprawdzenie w swojej instrukcji obsługi, jaki w 2007 olej Nissan zalecał do Note 1.4 . Przy tym okaże się też, jak to ASO trzyma się wytycznych producenta i nie dyskutuje z nimi . Jacko, możemy prosić ? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 spoko Jacko, nic się nie stało polityka firmy jest bałaganiarska i tyle - wszystkie przytyki kieruję w ich stronę, a nie forumowiczów a ja się nie zjeżyłem Absolutnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Jacko, to jaki masz ten olej zapisany jako zalecany w Twojej instrukcji obsługi do Note ? Dręczy mnie to okrutnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 A proszę bardzo,zadałem sobie trudu marszu do garażu,aby zaspokoić Twoją rozczochraną Zalecany olej klasy 5W-30,w przypadku jego braku wybierz olej odpowiedni do temperatury zewnętrznej... Mniej więcej tak to brzmi,a znajduje się na ostatnich stronach książki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Dzięki . Rozczochraną to już raczej nie . Tak myślałem. Zatem lejąc 5W40 ASO wybitnie nie dyskutuje z zaleceniami producenta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ooooczywista oczywistość! A co do reszty...yyyduze ubytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Hmmmmm, znaczne . Biorąc pod uwagę lokalizację tych znacznych ubytków, czasem się zastanawiam, czy to nie przez Matiza. Obcieranie głową o dach mogło dać taki efekt :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Patrzcie państwo ,do czego ta radosna twórczość motoryzacyjna może doprowadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Wracając zatem do tematu zasadniczego . To co goście z ASO powiedzieli koledze Czesław4, można zatem spokojnie między bajki włożyć. Do Note olejem pierwszego wyboru był i jest 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 (edytowane) bardzo dobrym wyjściem (i tanim) do Notesa benzynowego jest Texaco Havoline Energy 5w30 do kupienia w Intercars za 33zł/litr lub 144zł/5 litrów bez rabatu lepszy od Evolution Sxr i Millersa Xss moim zdaniem w latach '90 wielu dealerów Nissana miała logo Chevrona-Texaco na ramkach tablic, itp. Tak jak teraz Shella Edytowane 1 Października 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Wracając zatem do tematu zasadniczego . To co goście z ASO powiedzieli koledze Czesław4, można zatem spokojnie między bajki włożyć. Do Note olejem pierwszego wyboru był i jest 5W30. To też powiedziałem, że w instrukcji jest zalecany olej 5w30, na co otrzymałerm odpowiedź, że instrukcja instrukcją a oni stosują się do aktualnych zaleceń producenta. Kiedy zapytałem, dlaczego w instrukcji jest inaczej ? Odpowidź; - tekst instrukcji nie jest zmieniany co roku. Zapomniałem zapytać, czy jeśli przywiozę swój 5W30 czy takim mi zaleją. Pierwszy przegląd mam na początku grudnia, więc w drugiej połowie listopada będę dzwonił do nich lub jeśli będę wcześniej w Lublinie to zapytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Ku woli ciekawostki. Odwiedzając różne "narodowe" strony Shella zauważyłem, że w zależności od kraju Shell do Note proponuje "różne" oleje. Generalnie wszystko oscyluje wokół 5W30. Wyjątkiem są Niemcy, gdzie Shell do Note 1.4 zaleca Helixa 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Szczerze, to trochę akademicka dyskusja i dla silnika uzytkowanego cywilnie to bedzie obojętnie. W marilu, gdzie serwisuje obecnie nissana tez powiedzieli, że to obojętne i mogą wlać to albo to, jak sobie życzę. A na fakturach z aso mam 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 U mnie od początku (auto przez 4 lata użytkowane i serwisowe w Niemczech) lagi olej shell helix ultra 5W40 Wysłane z mojego MT11 za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 A u mnie od początku jest Shell Helix Ultra 5W30 - Note 1.4 2007r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Witam Z instrukcji wynika, że zarówno 5w30 jak i 5w40 są dla silnika benzynowego w pierwszych latach użytkowania optymalne. Osobiście na najbliższy przegląd nabyłem Shell Helix Ultra Extra 5w30 (chyba najbardziej zgodny z pozostałymi parametrami: ACEA, itp.), dotychczas Castrol EDGE 5w30 (obecna produkcja Castrola 5w30 jakaś zbyt dieselowska więc odpuściłem). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 (edytowane) Witam Z instrukcji wynika, że zarówno 5w30 jak i 5w40 są dla silnika benzynowego w pierwszych latach użytkowania optymalne. Osobiście na najbliższy przegląd nabyłem Shell Helix Ultra Extra 5w30 (chyba najbardziej zgodny z pozostałymi parametrami: ACEA, itp.), dotychczas Castrol EDGE 5w30 (obecna produkcja Castrola 5w30 jakaś zbyt dieselowska więc odpuściłem). Pozdrawiam Akurat ultra extra tez jest bardziej dieslowski(rekomendowany do dci) od ultra(bez extra) do pb.http://lubematch.she...age=13&brand=93 Edytowane 2 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Akurat ultra extra tez jest bardziej dieslowski(rekomendowany do dci) od ultra(bez extra) do pb. http://lubematch.she...age=13&brand=93 Pewnie bierze się to z faktu, że Ultra Extra to olej niskopopiołowy - a więc nijako dedykowany do silników z DPF. Sam Ultra jest w osobnych wersjach dla benzyn i diesel`a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Przed chwilą wygrzebałem faktury poprzedniego właściciela z przeglądów w ASO. Ku mojemu przerażeniu odkryłem, że serwis zalewał mu silnik olejem 10W60! Chcę to zmienić i teraz wymienić na zalecane 5W30. Czy bez problemu mogę taką zmianę przeprowadzić w formie klasycznej wymiany oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Tak, nie ma przeciwwskazań. Możesz odczuć różnicę w pracy silnika. 10W60 jest gęsty - a więc na pewno silnik na takim oleju pracuje "gładziej" niż na 5W30. Myślę, że dobrze by było przechodzić stopniowo na 5W30 - z etapem "pośrednim". Dlatego przy następnej wymianie zalałbym 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Ok. To będzie chyba najlepsze rozwiązanie. Ma ktoś doświadczenie z Liqui Moly? 4100, 4200 albo 4600? (takie zalecają do Note) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 (edytowane) Przed chwilą wygrzebałem faktury poprzedniego właściciela z przeglądów w ASO. Ku mojemu przerażeniu odkryłem, że serwis zalewał mu silnik olejem 10W60! Chcę to zmienić i teraz wymienić na zalecane 5W30. Czy bez problemu mogę taką zmianę przeprowadzić w formie klasycznej wymiany oleju? Wiele serwisów tak robi,ze względu na "błogosławiony"wpływ tego oleju na łańcuchy rozrządu.Zresztą to olej B.D.B.ale drogi i stosowany raczej przy "ostrej" jeździe.Więc nie przerażaj się tak bardzo Napewno nic złego silnikowi nie uczynił. Edytowane 4 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.