Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Note?


Gość brajtus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przejmuj się czesław olejami. Na forum już tyle było napisane w tym temacie, że ho ho. Olej który zakupiłeś jest ok. U mnie na pierwszym przeglądzie zalali Lotus syntetyk 5W40, obecnie przy drugiej wymianie zakupiłem i zalałem Shell Helix Ultra 5W40. Spalanie może zależeć od oleju, albo nie. Na spalanie wpływ ma wiele czynników. Mój 1,4 obecnie po każdym wyzerowaniu zatrzymuje się na zużyciu paliwa w granicach 6 l/100km. Pokonuje codziennie 15-20 km w te i we w te, czyli 40 km z prędkością ok 90-100 km/h. Olej ma napisane na naklejkach "syntetyk, semisyntetyk, lub mineralny i jego 5W30 nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli według Ciebie Shell 5W30 nie jest syntetykiem, to jakie oleje są syntetyczne ?

są to oleje grupy IV PAO

http://en.wikipedia....Polyalphaolefin

i grupy V, oparte na POE, PAG i PFPAE

 

w Europie poza Niemcami i Japonią olejem syntetycznym można nazwać także olej mineralny poddany hydrokrakingowi (grupy III), który kupiłeś :)

posiada on niewielki procent baz syntetycznych i dlatego nie powinien być nazywany syntetykiem, bo wprowadza to w błąd

 

natomiast na pewno nie należy się tym przejmować - bardziej chodzi mi o tym żeby być świadomym co się kupuje (w Polsce na pewno nie to co się widzi na etykiecie)

technologia hydrokrakingu ciągle się rozwija, a oleje grupy III są coraz lepsze, zawierają coraz więcej nowoczesnych formuł i dodatków :)

 

 

U mnie na pierwszym przeglądzie zalali Lotus syntetyk 5W40, obecnie przy drugiej wymianie zakupiłem i zalałem Shell Helix Ultra 5W40. Spalanie może zależeć od oleju, albo nie.

Lotos poza Quazarem produkowanym poza PL nie ma olejów syntetycznych w swojej ofercie :)

spalanie może zależeć od charakterystyki oleju (norm) oraz lepkości, niższe zużycie paliwa zapewni lekkobieżny (a więc z niskim HTHS - czyli ACEA A1/B1 lub A5/B5) olej o niskiej lepkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odbierz tego jak czepialstwo, ale dedykowane do Renault, Nissan nie ma żadnej własnej normy opracowanej

Nie odbiorę,myślałem o nissanach z silnikami diesla by renault.

"w Europie poza Niemcami i Japonią olejem syntetycznym można nazwać także olej mineralny poddany hydrokrakingowi (grupy III), który kupiłeś"Tu cię zaskoczę,w Niemczech,Shell ULTRA EXTRA też występuje jako FUUL SYNTETYK!!! Już 3 razy kupowałem go tam osobiście.Od roku kupuję w Sz-cinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim celem nie było wywołanie polemiki co jak się nazywa , a co czym jest. Pisałem to z punktu widzenia normalnego kierowcy. Z zasady przeciętny kierowca nie zastanawia się czy dane na opakowaniu oleju mówią prawdę czy nie. Jeśli na oleju jest napisane syntetyk 5W40 a ma taki zalać, kupuje go i bierze za syntetyk, a nie za mineralny. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z grubsza można się tego trzymać. Oleje 5W30 i 5W40 jakie by nie były ;) na pewno są ZNACZNIE lepsze od klasycznych minerałów 15W i na pewno nie zrobią żadnej krzywdy waszym Nissanom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Na stronie Liqui Moly możecie zobaczyć jak tam polecją do starego BMW (chyba 20 latka) FULL SYNTETYK - jest to do silników najlepszy olej.

Ja osobiście jeżdżę na 10W60. Silnik pracuje znacznie ciszej niż na wcześniejszym oleju - Castrol 5W40. Poleciłbym jeszcze 5W50. Przy olejach 0-5W30 w wysokich temperaturach (np gorące lato) nasz silnik chroni cieniuteńka warstewka. Patrzeć na lepkość oleju w 100 stopniach C i 150 (albo 140). Tak mi wyszło z długich poszukiwaniach w internecie. W olejach u diesli ważne jest też: temp zapłonu, TBN. Nie patrzeć na firmę, ale na parametry oleju. Każdy olej ma kartę produktu z wypisanymi parametrami. Ja polecam Liqui Moly, Valvoline i Gulf. Oczywiście syntetyki. One miały najlepsze parametry i raczej takich mniej pospolitych nie podrabiają ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w60 czy 5w50 to nie są oleje do ciasno spasowanego japońskiego silnika!

to są oleje do turbodoładowanych aut narażonych na długotrwałe przeciążenia na torze na przykład

 

do Notesa taki olej to nieporozumienie, wymagany jest olej 5w30, i to najlepiej olej lekkiego biegu

 

Gulf nie ma w swojej ofercie w Polsce oleju w pełni syntetycznego (grupa IV i wyżej), poza tym nie mam w tej chwili najlepszego zdania o tej firmie (co prawda bogata tradycja, itp.), ale w Polsce te oleje to króle najtańszych, warsztatowych beczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako pierwszy miałem zalany Shell ultra extra 5w30 wymieniłem go na Castrol Edge 5w30, teraz znów Shell ultra extra 5w30. Nie widzę, nie słyszę różnicy. Co do olejów 0w to nie są one chyba zalecane do łańcucha. Dwa wymienione powyżej olej leje z powodzeniem ASO Nissana z Chorzowa i konkurencyjne według mnie lepsze ASO z Zabrza (własna opinia). Wycieków nie stwierdzono, zwiększonego/zmniejszonego zużycia paliwa nie stwierdzono (minimum 6,6 maksimum 7,4 L/100km w cyklu mieszanym Chorzów - Ruda Śląska z połową drogi na Średnicówce). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Reasumujac: warszawskie ASO jakis czas temu zalało mi 10w40 (silnik1.4) - wiecej plusów czy minusów ??

Zimą będzie lepiej czy gorzej dla silnika ? A latem ?

 

Dzięki za powtórkę

 

Kopiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężej będzie pracował w zakresie niskich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli brać Mobil, to tylko Mobil1, te zwykłe to królowie beczek i nie są warte polecenia

 

następnym razem, poza tym, niech zaleją 5w30, jest znacznie lepszy zimą i dobrego producenta będzie zapewniał lepszą ochronę latem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na ostatnim przeglądzie wlałem Shell Ultra 5W40. Na na moje ucho silnik pracuje nieco gładziej niż na Ultra Extra 5W30. Zobaczymy jak będzie dalej. ASO twierdzi, że nie ma żadnego problemu w stosowaniu 5W40 w silniku 1.4 w Note.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas leję 5W40 ,i nie widzę różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo,ja nieeee!...ale Note,taaaak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas wierny marce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się założyć, że 99% kierowców note nie zauważy różnicy 30 albo 40. Raczej autosugestia i to jedynie wynikająca z faktu wymiany oleju na świeży, za co auto zawsze dziękuje lepszą pracą :-)

BTW ja tez jeździłem na 5W40

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki olej  zalac do notka 1,6  ostatnio w aso  po 4 roku zalali  5w/40 bo taki tylko był  , czy teraz wrocic do 5w/30 czy zostać przy 5w/40

 

jaki olej lepszy dla silnika 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma to większego znaczenia,ale 5w30 o odpowiedniej specyfikacji ,do 1.6 jest OPTYMALNY

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki w Note nie są jakś specjalnie wymagające, jeżeli chodzi o olej. 10W40 też może być lany do tych silników i nic się nie stanie. Do nowego auta lał bym jednak 5W30 lub 5W40. Zimy mamy ostanio mroźne - 5W sprawdzi się lepiej niż 10W.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...