Gość Czeslaw4 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 to nie jest syntetyk, to hydrokrak, olej mineralny grupy 3 Jeśli według Ciebie Shell 5W30 nie jest syntetykiem, to jakie oleje są syntetyczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Nie przejmuj się czesław olejami. Na forum już tyle było napisane w tym temacie, że ho ho. Olej który zakupiłeś jest ok. U mnie na pierwszym przeglądzie zalali Lotus syntetyk 5W40, obecnie przy drugiej wymianie zakupiłem i zalałem Shell Helix Ultra 5W40. Spalanie może zależeć od oleju, albo nie. Na spalanie wpływ ma wiele czynników. Mój 1,4 obecnie po każdym wyzerowaniu zatrzymuje się na zużyciu paliwa w granicach 6 l/100km. Pokonuje codziennie 15-20 km w te i we w te, czyli 40 km z prędkością ok 90-100 km/h. Olej ma napisane na naklejkach "syntetyk, semisyntetyk, lub mineralny i jego 5W30 nie ma tu znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Jeśli według Ciebie Shell 5W30 nie jest syntetykiem, to jakie oleje są syntetyczne ? są to oleje grupy IV PAO http://en.wikipedia....Polyalphaolefin i grupy V, oparte na POE, PAG i PFPAE w Europie poza Niemcami i Japonią olejem syntetycznym można nazwać także olej mineralny poddany hydrokrakingowi (grupy III), który kupiłeś posiada on niewielki procent baz syntetycznych i dlatego nie powinien być nazywany syntetykiem, bo wprowadza to w błąd natomiast na pewno nie należy się tym przejmować - bardziej chodzi mi o tym żeby być świadomym co się kupuje (w Polsce na pewno nie to co się widzi na etykiecie) technologia hydrokrakingu ciągle się rozwija, a oleje grupy III są coraz lepsze, zawierają coraz więcej nowoczesnych formuł i dodatków U mnie na pierwszym przeglądzie zalali Lotus syntetyk 5W40, obecnie przy drugiej wymianie zakupiłem i zalałem Shell Helix Ultra 5W40. Spalanie może zależeć od oleju, albo nie. Lotos poza Quazarem produkowanym poza PL nie ma olejów syntetycznych w swojej ofercie spalanie może zależeć od charakterystyki oleju (norm) oraz lepkości, niższe zużycie paliwa zapewni lekkobieżny (a więc z niskim HTHS - czyli ACEA A1/B1 lub A5/B5) olej o niskiej lepkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 nie odbierz tego jak czepialstwo, ale dedykowane do Renault, Nissan nie ma żadnej własnej normy opracowanej Nie odbiorę,myślałem o nissanach z silnikami diesla by renault."w Europie poza Niemcami i Japonią olejem syntetycznym można nazwać także olej mineralny poddany hydrokrakingowi (grupy III), który kupiłeś"Tu cię zaskoczę,w Niemczech,Shell ULTRA EXTRA też występuje jako FUUL SYNTETYK!!! Już 3 razy kupowałem go tam osobiście.Od roku kupuję w Sz-cinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Moim celem nie było wywołanie polemiki co jak się nazywa , a co czym jest. Pisałem to z punktu widzenia normalnego kierowcy. Z zasady przeciętny kierowca nie zastanawia się czy dane na opakowaniu oleju mówią prawdę czy nie. Jeśli na oleju jest napisane syntetyk 5W40 a ma taki zalać, kupuje go i bierze za syntetyk, a nie za mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 I z grubsza można się tego trzymać. Oleje 5W30 i 5W40 jakie by nie były na pewno są ZNACZNIE lepsze od klasycznych minerałów 15W i na pewno nie zrobią żadnej krzywdy waszym Nissanom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albert_W Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam! Na stronie Liqui Moly możecie zobaczyć jak tam polecją do starego BMW (chyba 20 latka) FULL SYNTETYK - jest to do silników najlepszy olej. Ja osobiście jeżdżę na 10W60. Silnik pracuje znacznie ciszej niż na wcześniejszym oleju - Castrol 5W40. Poleciłbym jeszcze 5W50. Przy olejach 0-5W30 w wysokich temperaturach (np gorące lato) nasz silnik chroni cieniuteńka warstewka. Patrzeć na lepkość oleju w 100 stopniach C i 150 (albo 140). Tak mi wyszło z długich poszukiwaniach w internecie. W olejach u diesli ważne jest też: temp zapłonu, TBN. Nie patrzeć na firmę, ale na parametry oleju. Każdy olej ma kartę produktu z wypisanymi parametrami. Ja polecam Liqui Moly, Valvoline i Gulf. Oczywiście syntetyki. One miały najlepsze parametry i raczej takich mniej pospolitych nie podrabiają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 10w60 czy 5w50 to nie są oleje do ciasno spasowanego japońskiego silnika! to są oleje do turbodoładowanych aut narażonych na długotrwałe przeciążenia na torze na przykład do Notesa taki olej to nieporozumienie, wymagany jest olej 5w30, i to najlepiej olej lekkiego biegu Gulf nie ma w swojej ofercie w Polsce oleju w pełni syntetycznego (grupa IV i wyżej), poza tym nie mam w tej chwili najlepszego zdania o tej firmie (co prawda bogata tradycja, itp.), ale w Polsce te oleje to króle najtańszych, warsztatowych beczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Witam, jako pierwszy miałem zalany Shell ultra extra 5w30 wymieniłem go na Castrol Edge 5w30, teraz znów Shell ultra extra 5w30. Nie widzę, nie słyszę różnicy. Co do olejów 0w to nie są one chyba zalecane do łańcucha. Dwa wymienione powyżej olej leje z powodzeniem ASO Nissana z Chorzowa i konkurencyjne według mnie lepsze ASO z Zabrza (własna opinia). Wycieków nie stwierdzono, zwiększonego/zmniejszonego zużycia paliwa nie stwierdzono (minimum 6,6 maksimum 7,4 L/100km w cyklu mieszanym Chorzów - Ruda Śląska z połową drogi na Średnicówce). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kopiec Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Reasumujac: warszawskie ASO jakis czas temu zalało mi 10w40 (silnik1.4) - wiecej plusów czy minusów ?? Zimą będzie lepiej czy gorzej dla silnika ? A latem ? Dzięki za powtórkę Kopiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ciężej będzie pracował w zakresie niskich temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeśli brać Mobil, to tylko Mobil1, te zwykłe to królowie beczek i nie są warte polecenia następnym razem, poza tym, niech zaleją 5w30, jest znacznie lepszy zimą i dobrego producenta będzie zapewniał lepszą ochronę latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Na ostatnim przeglądzie wlałem Shell Ultra 5W40. Na na moje ucho silnik pracuje nieco gładziej niż na Ultra Extra 5W30. Zobaczymy jak będzie dalej. ASO twierdzi, że nie ma żadnego problemu w stosowaniu 5W40 w silniku 1.4 w Note. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Cały czas leję 5W40 ,i nie widzę różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Pytanie, czy wcześniej latałeś na 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Noooo,ja nieeee!...ale Note,taaaak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No tak . A ten 5W30 to jaki był? Bo z tego co pamiętam, 5W40 jaki lejesz to też Shell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Cały czas wierny marce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Mogę się założyć, że 99% kierowców note nie zauważy różnicy 30 albo 40. Raczej autosugestia i to jedynie wynikająca z faktu wymiany oleju na świeży, za co auto zawsze dziękuje lepszą pracą :-) BTW ja tez jeździłem na 5W40 Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Proste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamo130 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Witam Jaki olej zalac do notka 1,6 ostatnio w aso po 4 roku zalali 5w/40 bo taki tylko był , czy teraz wrocic do 5w/30 czy zostać przy 5w/40 jaki olej lepszy dla silnika 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) nie ma to większego znaczenia,ale 5w30 o odpowiedniej specyfikacji ,do 1.6 jest OPTYMALNY Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Shell Helix Ultra AB 5W30 lub Ultra Extra 5W30. Tak czy siak, spokojnie możesz latać na 5W40. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Mi powiedzieli dzisiaj w ASO (przegląd po 1 roku), że oni wlewają do Note 1.6 - Texaco 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Silniki w Note nie są jakś specjalnie wymagające, jeżeli chodzi o olej. 10W40 też może być lany do tych silników i nic się nie stanie. Do nowego auta lał bym jednak 5W30 lub 5W40. Zimy mamy ostanio mroźne - 5W sprawdzi się lepiej niż 10W. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.