manix Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 to półsyntetyk,dobrze że nie wlewają roślinnego np.kujawski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Też myślę, że 5W byłby lepszy ale co mogę zrobić jak ASO nakazuje inny. Pytałem dwa razy żeby się upewnić co kupić (u nich cena 50 zł za litr) tym bardziej, że jak pisze manix to półsyntetyk. Dzwoniłem nawet do centrali Nissana ale o nich to lepiej nie będę się wypowiadał. Powiem jedno, pan Paweł poinformował mnie, że nie ma żadnej różnicy w oleju: syntetycznym, półsyntetycznym czy mineralnym. Manix trafiłeś w "10" z olejem kujawskim bo to ASO jest w Bydgoszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 ASO nie może Ci nakazać jakiegoś oleju. Jeżeli pojedziesz do nich z własnym 5W30 lub 5W40 to taki Ci muszą wlać - co najwyżej odnotują to w swojej dokumentacji, że wlali olej dostarczony przez klienta. Do 5W30 to nawet nie mają prawa się przyczpić, bo taki olej jest wskazany w instrukcji jako zalecany. Pan Paweł z Nissana nie jest taki głupi jak Ci się wydaje. Generalizując nie ma znaczenia czy olej jest minaralny czy syntetyczny. Ma spełnić zalecenia producenta odnośnie klasy i lepkości i tyle. W wypadku silników montowanych w Note, zelecenia Nissana są tak niskie, że obecnie dostepny każdy olej mineralny jest w stanie je spełnić - no może z wyjątkiem lepkości. Ale trzeba też pamiętać, że Nissan dopuszcza stosowanie w tych silnikach oleju 15W40. Podsumowując - nie ulega wątpliwości, że oleje syntetyczne są lepsze od mineralnych w każdym możliwym zakresie i obszarze. Niemniej można na nich jeździć nawet od nowości. Na pewno wpłynie to na ogólną kondycję silnika za jakiś czas, ale fakt jest faktem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 ASO napewno nie może Ci nakazać kupienia oleju 10w .Musisz kupić olej zgodny ze specyfikacją która jest w książeczce i tyle!Jeśli ktoś Ci "każe"kupić konkretny olej to jest albo niedouczony ,albo pracuje na rzecz danej firmy.Możesz śmiało kupić 5w30 np. milersa(świetny)jeden z tych: Millers XF Longlife C3 5w30 (Code 6230) : Millers XF Longlife ECO 5w30 (Code 6221) : Millers Trident Longlife 5w30 (Code 5999) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Czyli generalnie nie polecacie tego oleju? Dzisiaj do mnie dotrze - kasa w błoto. No trudno, muszę szybko kupić inny bo przegląd niedługo. ASO nie może Ci nakazać jakiegoś oleju. Jeżeli pojedziesz do nich z własnym 5W30 lub 5W40 to taki Ci muszą wlać - co najwyżej odnotują to w swojej dokumentacji, że wlali olej dostarczony przez klienta. Do 5W30 to nawet nie mają prawa się przyczpić, bo taki olej jest wskazany w instrukcji jako zalecany. Mam nadzieję, że tak będzie i nie będą się czepiać (chociaż twierdzą że taki olej jest zalecany). Pewnie znowu spalę kilka komórek nerwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Możesz wlać ten co już kupiłeś. Nic się nie stanie. Koledzy z forum zgłaszali, że wiele ASO zalewa olej 10W40. Zatem teraz zalej ten co kupiłeś a przy nastęonej wymianie przejdz na 5W30 lub 5W40. I nie spalaj komórek nerwowych - nie warto . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Dzięki serdeczne ranger za pomoc, tak zrobię mając nadzieję, że przyszła zima nie będzie bardzo mroźna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawlak Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) Witam Chciałbym zrobic serwis w moim notesie ( 1.6 benzyna, 65tyś km , 2007 rok model silnika HR16DE ) , nigdy tego nie robiłem bo autko mam od niedawna, nie mam pojęcia jaki olej powinienem kupic? Na forum wyczytałem ze dobry jest 5W30 lub 5W40 ( jaka jest różnica pomiędzy tymi olejami i który jest lepszy) oraz czy ma to być olej pełny syntetyk czy pół syntetyk (który jest dla tego silnika lepszy) ? Dodam też że nie mam pojęcia jaki jest wlany obecnie olej do mojego silnika, czy można to jakoś sprawdzić?Przy okazji wie ktoś może gdzie jest korek wylewu i wlewu oleju do skrzyni biegów( manualnej) tam też bym chciał wymienić olej. Dziekuje za wszelkie informacje. Edytowane 14 Maja 2013 przez ranger Przeniosłem ten post do właściwego tematu - co da możliwość całościowego wglądu w temat ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) 5W30 Syntetyczny będzie optymalnym olejem(jaki ,to tu na forum masz cale poematy),co do skrzyni to sprawdź tylko poziom,wymiana nie jest konieczna przy tak małym przebiegu. Edytowane 13 Maja 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Byłem dzisiaj umawiać się na 1 przegląd notka (1.4 benzyna) i tu miłe zaskoczenie można mieć swój olej: 5W40 Shell lub ELF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 No to jakaś zmiana,bo nas straszono utratą gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 No ja też byłem zaskoczony (100% pozytywnie ) pewnie kupię ELF-a bo o Shell-u coś niepochlebnie się wypowiadają sprzedawcy (a może mają wyższe marże na ELF-ie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 10 lat na shell'u i jestem zadowolony .Co do elf'a jak już to wolał bym millersa lub motula 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Niestety parametry i firma jest z góry określona: 5W40 Shell lub ELF niestety nie może być inne - pewnie straciłbym gwarancję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Niestety parametry i firma jest z góry określona: 5W40 Shell lub ELF niestety nie może być inne - pewnie straciłbym gwarancję Totalna bzdura nie stracisz gwarancji( nie ma takiej opcji) ,a 5w30 jest zalecany przez nissana ( spójrz w książeczkę)Musisz się kierować zaleceniami co do jakości i parametrów .Producent to trzeciorzędna sprawa!!!!! Powiem więcej,nawet jeśli zmienisz olej poza aso,to nie stracisz gwarancji,na 100%. Edytowane 14 Maja 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Wiesz tak naprawdę jest mi to obojętnie jakiej firmy będzie to olej i tak nie jestem w stanie stwierdzić różnicy (bo po czym że silnik głośniej/ciszej/ inaczej warczy) robię rocznie 10-15 tyś km tak więc wylewam praktycznie dobry olej a dyskusja że ten jest lepszy od innego przypomina mi dyskusję nad wyższością jednych świat nad drugimi. W książeczce mam napisane że obydwa tj 5w30 i 5w40 mogą być a firma no cóż jeżeli o mnie chodzi to równie dobrze może być ELF. Zresztą byłem dzisiaj w 2 rożnych sklepach (takimi co to mają tradycję w chandlu) i podałem tylko parametr 5w40 i w obydwu polecono mi ELF-a zresztą posługując się eksperckim sposobem podejmowania decyzji tj długie patrzenie w sufit i konkluzja ELF fajnie brzmi więc decyzja została podjęta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ktoś jeździ na Elf Evolution SXR 5w30 ? Jak się sprawuje ten olej ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 (edytowane) Ja przy dwóch przeglądach gwarancyjnych miałem wlany Elf Solaris 5w30. Więc chyba zostanę przy nim, bo jaki sens wymieniać na innej marki o tym samym parametrze. Elf chyba nie jest zły...Jeździ ktoś z Was na tym Solarisie? A poza tym: "Opracowany specjalnie dla silników RENAULT i NISSAN zalecany jest również do samochodów marki MERCEDES-BENZ, BMW, VOLKSWAGEN, AUDI, SEAT,SKODA". Edytowane 23 Maja 2013 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 A jaki to konkretnie Solaris. Bo jak przeglądam katalog Elfa, to fraza "przeznaczony do Renault i Nissan" jest tylko w Solarisie DPF 5W30. Ale to olej tylko do silników wysokoprężnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) No pisałem wyżej Solaris 5w/30...Właśnie takowy o jakim piszesz. Silnik zarówno do benzyniaków jak i do nowych diesli z filtrem DPF (cząstek stałych). Może się też nazywać Solaris 5w/30 FE (albo właśnie 5w/30 DPF). W dzisiejszych czasach nie ma znaczenia czy to olej do diesla czy benzyniaka. Będę nadal na nim jeździł...tak zdecydowałem już. Edytowane 24 Maja 2013 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Ok, ok . Tyle tylko, że ten DPF jest tylko do wysokoprężnych. Do benzyniaków są LLX i MSX - jeżeli chodzi o Solarisy oczywiście. Ma to nawet uzasadnienie w opisie. Piszą, że do Renault i Nissan - bo to są w przypadku diesel`i te same silniki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Wrzuć na Allegro hasło "Solaris 5w30" i zobacz co się wyświetli. Z opisów widać, że wszystko jedno jaki silnik...Ale skoro masz inne info to czegoś nie rozumiem. Z tego co widzę to kiedyś było oznaczenie DPF dzisiaj FE...a dokładnie to ten sam olej. Ja na faturach z przeglądu mam info: "Elf Solaris DPF 5W30"...a mam 1.4 benzynę. Z tego co się dowiedziałem do Juke w benzynie też leją DPF 5w30. Hmmm. I bądź tu mądry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 No faktycznie, jak się patrzyny na stronie Elfa, to już nie ma tego DPF. W katalogu 2011 jeszcze był. Teraz jest tylko LLX i MSX. Oba mogą być stosowane w Note, więc problemu nie ma . Ciekawi mnie ten Evolution SXR 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Makrofag Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 W sobotę na 1 przeglądzie zalałem ELF EXCELLIUM LDX 5W40 koszt zakupu 130 pln/5 litrów jak na razie nie widzę/słyszę różnicy w porównaniu z fabrycznym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 To jest olej ewidentnie dedykowany dla 2.0 dCi i 1.5 dCi i spełnia normę RN0720. Po co taki olej do benzyniaka? To jest olej C4 Low Saps, co to aby DPF się nie zapychał w dużym uproszczeniu. Olej bardzo drogi, a pewnie wcale nie jest najlepszy do klasycznego benzyniaka jakim jest 1.4 w Notesie... 100-120zł za 5l oleju to drogo? Wg mnie to cena przyzwoita, a na oleju nie ma co oszczędzać. Skoro leją go na przeglądach w Nissanie do benzyniaków więc chyba się nadaje. Hmmm. Na porządnym oleju i na paliwie tankowanym na firmowych stacjach nie ma co oszczędzać, nigdy tego nie robiłem - odwdzięcza się to w użytkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.