Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam zawór zaślepić łącznikiem od hydrauliki. W pierwszej lepszej Agromie można taką nabyć za 10zł. Jedną stronę łącznika należy zaspawać wkręcić w kolektor wydechowy i się nie martwić że się przepali. Gwarancja w 100%:) Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. Posiadam Sunny 1,6 16v SR z 94 roku i po przeczytaniu postów, noszę się z zamiarem zaślepienia dziada. Niestety zdjęcia pokazujące krok po kroku, jak to zrobić (z pierwszej strony), nie wyświetlają się. Byłbym wdzięczny za odświeżenie "wizualizacji" i odpowiedź na pytanie, czy w moim modelu nie będzie z tym problemu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Masz tu spakowane zdjecia bodajze z silnika 2.0.

http://www20.zippyshare.com/v/24949855/file.html

 

U mnie w 1.4 było sporo łatwiejsze dojscie niz jest to pokazane na zdjęciach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przewaliłem tyle stron i nie znalazłem, pieć lat nie zaglądałem w ten topic... Zatkałem EGR w P11.144 SR20 noi jest check. Co z tym fantem zrobić , kasowanie przez kabel starcza na godzinę, gdzieś jakiś opornik się umieszczało czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy po usunięciu EGR w almerze N15 1.4 może wzrosnąć spalanie? Jakiś czas temu to usunąłem i jestem niemal przekonany ze pali ten 1l na 100km więcej, na trasie 120km podczas bardzo oszczędnej jazdy (bez wyprzedzania, zmian prędkości, prawie ciągle 90km/h) + 10km po mieście pali ok. 9 litrow, czy może to po prostu wina zimowej pory?

 

@DOWN

 

Nie gniotę, z reszta napisałem ze jeżdżę bardzo oszczędnie :)

Edytowane przez Cineq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś to jest opisane DINO? Nie mogę znaleźć:/

 

poszukaj w tym temacie, podawałem co i jak, ale najłatwiej to rozłącz wtyczkę na zimnym i zmierz wartość czujnika i zamiast niego wstaw taki lub podobny rezystor i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim 1.4 po zatkaniu EGR jest czad, nie napiszę że dało to super moc i dużo koni, ale jazda stała się bardziej płynna- elastyczność silnika, wcześniej prawie do 3 tyś obrotów nie było różnicy czy deptałem w podłogę 3/4 gazu czy pół, rozpędzał się tak samo wolno, teraz zaraz po 2 tyś jest różnica. Do tego jadąc normalnie gdy spuszczę z gazu i musnę go tylko, tak pyknę na chwilkę, to czuć to pyknięcie, a wcześniej było jedynie słychać, bez absolutnie żadnego efektu... Polecam każdemu, a przy okazji okazało się że kolektor mam z oznaczeniem 73, to chyba ten nie zamulony, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam każdemu, a przy okazji okazało się że kolektor mam z oznaczeniem 73, to chyba ten nie zamulony, tak?

 

Tak, to ten odmulony, twoja almera ma fabrycznie 87 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś z tym EGRem wywalał go z diesla 2.2 di-japoniec i z jakim skutkiem-proszę o odpowiedź.

 

CO się stanie po wypięciu wtyczki???Wolę spytać niż eksperyment powtarzać jak już ktoś może kiedyś to zrobił:)

post-62299-0-78427900-1360786143_thumb.jpg

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżam ! Czy ktoś z Was robił ten mod w P10 2.0D ? przeczytałem całość ale tak dokładnie nie ma na temat tego silnika a nie wspomne o zdjeciach ! czytałem ,że jest też coś z tego EGR umiejscowione w nadkolu ale coś mi nie pasi ! Czy jak odkręce puchę z dolotu to mogę poprostu zaślepić blachą ? i na dole zaspawać w kolektorze ? całkowicie usunąć wszystko i czy tylko sterowane jest podciśnieniem czy moze jakiś sterownik elektryczny gdzieś sie znajduje !?

 

Poradziłem sobie :) odkręcona całość i zaślepiona na dolocie blachszka 3mm aluminium oraz wyciagnięty oczywiscie ten "dzyndzel" co wchodził do środka kolektora ssącego . Tylko jeszcze w kolektorze wydechowym znajduje sie rura bo mam mały problem z dojsciem tam odkręceniem i zaspawaniem tego (bo innego wyjscia nie widze) ! Oraz zaślepiony przewód podciśnienia który dochodzi do puszki z membrana ! i nic mnie to nie kosztowało oprócz chwili strachu :D

Edytowane przez HaKeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem P-11 1.6 Si. Kilka dni temu przeczytałem ten temat i zrobiłem tak:  zatkałem rurkę metalową , tyle ,że od drugiej strony (przy EGR). Przejechałem parę kilometrów i bez szału, ale pomyślałem ,że może potrzebuje na to trochę czasu. Minęły dwa dni i żadnych praktycznie zmian. Postanowiłem odkręcić rurkę i sprawdzić ,czy przypadkiem monety nie wciągnęło..... Monety tkwiły na swoim miejscu troszkę wygięte. Wyciągnąłem je ,a rurkę przykręciłem z powrotem. ......i tu się zaczął problem. Samochód przyspieszał gorzej ,niż przed wszystkimi zabiegami, a do tego szarpał podczas wciskania pedału gazu. Pomyślałem,że się coś rozregulowało i postanowiłem ściągnąć gumowy wężyk który dochodzi do EGR-a . Okazało się ,że wszystko wróciło do normy (czyli odczucia takie same jak po zatkaniu monetą). Następny problem pojawił się rano. Jadąc na ssaniu auto strasznie szarpało podczas przyspieszania -tragedia. Po kilku kilometrach jak się rozgrzało , wszystko wraca do normy i tak jest już 5 dzień (zawsze na ssaniu). Do tego zauważyłem ,że wczoraj ,podczas jazdy już rozgrzanym samochodem zaczęło się coś dziać z wolnymi obrotami. podzczas hamowania i wciśnięcia sprzęgła auto schodzi na minimalne obroty ,wręcz jak by miało zgasnąć. i tak jest za każdym razem ,jak wciskam sprzęgło  i hamuję. Międzyczasie wymieniłem świece na takie same jak były założone (NGK) , wymieniłem olej ,filtr paliwa,filtr powietrza.

Prosze o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki. Najbardziej dziwi mnie i nie mogę tego zrozumieć, dlaczego po wyjęciu monet i powrotu do stanu "fabrycznego" auto tak źle się prowadzilo, szarpało i przyspieszalo?? Zaznaczam ,że przed modyfikacjami wszystko było w porządku.

Pozdrawiam. 


Panowie pomóżcie . Wczoraj założyłem wężyk na egr, czyli jest wszystko fabrycznie ,jak było. Samochód przez kilka minut , dopóki jedzie na ssaniu i jest zimny strasznie szarpie podczas przyspieszania. po paru minutach i przejechaniu kilku kilometrów wszystko jest dobrze. 

Moje pytanie- czy ktoś może mi odpowiedzieć co może być przyczyną tego szarpania (zaznaczam ,że tylko jak jest zimny) Czy to wina cewki lub kabli?

Edytowane przez macqtt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na wstępie silnik 2.2 Di 2001r.

 

Mam pytanko w roli upewnienia, postępowałem wg instrukcji http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/page-25?do=findComment&comment=536254

z tym że pominąłem przepinanie przewodów ciśnieniowych i zostałem tylko przy wyjęciu popychacza z przekładnią ślimakową

Czy w tej sytuacji mam zawór w 100% zamknięty?

Nie zaślepiałem wlotu spalin z kolektora wydechowego do zaworu żadnymi blaszkami monetami itp.

Ograniczyłem się tylko do założenia blaszki w celu ochrony silniczka krokowego, tak jak było w instrukcji kolegi.

 

 

Czy jak widać na zdjęciu w tej pozycji zawór jest całkowicie zamknięty i nie puszcza spalin do dolotu?

proszę o podpowiedź.

 

Pozdrawiam
Marcin

post-68591-0-16544400-1382951825_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za otwarcie EGR odpowiada sterownik silnika, obecnie zawory często są sterowane za pomocą wspólczynnika wypełnienia impulsu PWM pozwala to na płynną regulację. Jeśli jest on otwarty to przepływomierz wskazuje mniejszy pobór powiertza. Zaślepiony zawór recyrkulacji powoduje, że przez przepływkę przechodzi więcej powietrza niż powinno! W tym monencie dobrze by było się zastanowić co następuje? i dalej, do czego służy zawór?  co znajduje się w spalinach? no i najważniejsze, kiedy powinien być otwary i jaki ma to wpływ na zużycie paliwa i moc?  

 

Osobiście idę o zakład, że przy sprawnym zaślepionym zaworze zużycie paliwa może wzrosnąć a moc może spaść, chociaż wydawaćby się mogło, że jest inaczej.   :whistle:

 

Sonda lambda to inaczej czujnik tlenu, jeśli EGR jest zaślepiony to ile jest tlenu w spalinach i do czego to prowadzi???  :icecream: no i oczym swiadczy tlen????

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za otwarcie EGR odpowiada sterownik silnika, obecnie zawory często są sterowane za pomocą wspólczynnika wypełnienia impulsu PWM pozwala to na płynną regulację. Jeśli jest on otwarty to przepływomierz wskazuje mniejszy pobór powiertza. Zaślepiony zawór recyrkulacji powoduje, że przez przepływkę przechodzi więcej powietrza niż powinno! W tym monencie dobrze by było się zastanowić co następuje? i dalej, do czego służy zawór?  co znajduje się w spalinach? no i najważniejsze, kiedy powinien być otwary i jaki ma to wpływ na zużycie paliwa i moc?  

 

Osobiście idę o zakład, że przy sprawnym zaślepionym zaworze zużycie paliwa może wzrosnąć a moc może spaść, chociaż wydawaćby się mogło, że jest inaczej.   :whistle:

 

Sonda lambda to inaczej czujnik tlenu, jeśli EGR jest zaślepiony to ile jest tlenu w spalinach i do czego to prowadzi???  :icecream: no i oczym swiadczy tlen????

To jak wytłumaczyć zachowanie mojego silnika? w tej chwili mam zatkany EGR a rano jak zimny ,to ledwo mogę jechać dopóki sie nie rozgrzeje. Przypomnę,że niedawno wyjąłem "blokadę" EGR a i objawy były takie same,tyle,że z zatkanym EGRem lepiej się zbiera, ale tylko jak już złapie temperaturę. Na zimnym silniku szarpie i dławi się przez kilka minut, a potem wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz usterkę a zaślepiając go idziesz po najnizszej lini oporu  :shifty: jednak nie mam zamiaru nikogo namawiać na kupno nowego. Pisałem poprzednio tylko po to aby trochę wytłumaczyć zadanie egr, wbić przysłowiowego gwożdzia i oczywiście obalic teorię zwiekszenia mocy i obniżenia zużycia paliwa. 

 

Wzrost mocy i zmniejszenie zużycia paliwa jest możliwe po zaslepieniu EGR ale tylko wtedy gdy układ jest uszkodzony co powoduje dopływ spalin w złym monencie.

Samochody powinno się naprawiać a nie zmieniać konstrukcję gdyż ktoś kiedyś w jakimś celu to wykombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może uda mi się swój temat tutaj przemycić. Co prawda tutaj chodzi o zaślepienie EGR-u, ale trzeba się do niego dostać. 

 

Wiem, wiem, będą osoby które powiedzą, że temat wałkowany...

Lecz mało jest precyzyjnych wypowiedzi, takich jak;;;

-gdzie się taki zawór EGR znajduje w danym modelu (a i takie pytania widziałem na forum),

-jak się do niego dostać, 

-jak go zdemontować,

W większości postów, są tylko rady ----> aby przeczyścić EGR i tematy te są bardzo porozrzucane lub "przemycane" w innych postach.

 

Więc może zacznę:

Almera Tino 2,2 dci, zawór jest z tyłu silnika przy ścianie grodziowej, bardziej po prawo. Dostęp do niego, bardzo paskudny w/g mnie.    post-36338-0-85840100-1382115191_thumb.j

 

Teraz pytanie, czy ktoś go sam demontował, jak do niego dojść /od dołu czy od góry?/

Czy odkręcać tylko te małe śrubki od góry? Czy łatwo się je odkręca jak dojście takie paskudne?

Czy może odkęcać całość od kolektora ssącego, tutaj widać śruby. Wiadomo, że jak czyścić, to czyścić wszystko i dokładnie, ale dojście chyba jeszcze gorsze.  post-36338-0-23084100-1382115229_thumb.j    post-36338-0-96251400-1382116063_thumb.j

 

Dodam jeszcze krótki filmik który znalazłem na YouTubie, lecz tutaj już mamy go częściowo rozkręconego.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oGWsgGItw2U

 

Jeśli ktoś by znalazł na forum jakieś konkretne wpisy podobne o umiejscowieniu i demontażu EGR-u, to możemy skopiować i dać tam gdzie ten temat zalożylem.

 

Zacząłem ten temat i dalej grzebałem w necie i znalazłem coś tskiego http://www.stalkerma...=10&thread_id=4

Dotyczy się to Almery 2,2 di i o takie opisy mi chodziło. Dostęp jest o wiele lepszy niż w dci bo nie przeszkadza podszybie.

Ładnie jest opisany demontaż, czyszczenie, oraz jak ktoś chce, to również zaślepienie.

Co do zaślepiania w dci, to może być problem z zapalającą się kontrolką Check a i zarazem błędem, którego trzeba usuwać za pomocą kompa.

 

Całość tematu o czyszczeniu znajdziecie tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92437-egr-w-nissankach-umiejscowienie-demontaż-czyszczenie/ , więc zapraszam.

 

 

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla dizla im wiecej tlenu tym lepiej bo steruje glownie dawka paliwa

a egr to wymysł ekologów tak samo jak katalizator i dpf i rozne tam adblu

o.k. a co się robiło jak diesel nie chciał odpalić??? dawało mu się ciepłego powietrza a czasem ogień z gazetki :devil: więc EGR..... 

Trzeba też się zastanowić kiedy przestają grzać świece żarowe i jak jest to rozwiązane w różnych systemach zasilania??? 

Jeszcze odnośnie EGR, pierwsze pojawiły się ponad 20 lat temu natomiast normy emisji są zaostrzane co kilka lat! więc montuje się obecnie kilka EGRów czy są większe??? bo chyba niezbyt  :whistle: Dodam, że nie wszystkie diesle obecnie sprzedawane mają DPF!!! :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...