Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

EGR zaślepiony 20gr przy zaworze. Kolega DINO dobrze wykombinował - oporniczek 0,47Mohma, możliwie jak najminejszy bo we wtyczce miejsca mało. Jakoś różnicy w mocy silnika nie odczuwam, może dlatego, że ogólnie 1,5 za mocny nie jest. Ale syf do kolektora nie leci. Jeszcze nie wiem czy bierze więcej paliwka. Wyjdzie z czasem. Zawsze można jeszcze 20groszy i oporniczek wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam nadzieję, że problem już rozwiązany. Dla takich jak ja, którzy czytali post nieco później podaję, że jeśli chodzi serwisówkę i rezystor, to wartści podawane są Mega Ohmach, czyli o miljon większe niż Ohm. Zatem aby oszukać ECU, trzeba wstawić opornik 0,47 Mega Ohm ( 470 Kilo Ohm ), wtedy będzie symulował temperaturę nieco powyżej 0 stopni, czyli zawór EGR zamknięty.

Edytowane przez dry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Długo czytałem ten temat aż wreszcie stało się; EGR wywalony. Trochę miałem obiekcje ale narazie działa :) Z początku nie było różnicy ale po kilku dniach mam wrażenie jakby auto się uczyło nowej mieszanki i jest coraz lepiej.

Mam przy okazji ciekawy patent dla tych którzy nie chcą ciąć rurki. Do zaślepienia kolektora i wlotu do zaworu pasują nakrętka i nypel od hydrauliki siłowej. Gwint jest metryczny więc pasuje idealnie. Ja miałem takie w pracy więc koszt 0 zł. :) Jak będę miał chwile to wrzuce zdjęcia. Nakrętka pod klucz 30 a nypel 27. Wystarczyło tylko zaspawać otwory i odciąć jedną stronę nypla ( korków akurat nie mieli w sklepie więc zrobiłem z tego co było pod ręką ) Dodam że gwint nypla do zaślepienia kolektora pasuje do nakrętki przy zaworze EGR. Dla pewności uszczelniłem podkładką miedzianą.

Może komuś się przyda taki patencik :)

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

bo jeśli jakiś syf dostał się już w zawór, to może być on nie domknięty i ciągle puszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdzam możliwość wywalenia EGR-u zamiast czujnika jest rezystor ale w koncu 2 złote też dałem w rurkę. Osiągi nie sprawdzone bo śniegu napadało i jazda na nie odsnierzonej drodze bardzo powolna

 

Mam jescze jedno pytanie do tego tematu. Jezeli symuluje rezystorem czujnik i zawór jest zamkniety to ECU (komputer samochodu) oblicza mieszankę powierztrza które płynie tylko przez przepływkę. Wydaje mi sie iż musi uwzględniaj dodatkowe powietrze z EGR. Czy tak to działa czy się mylę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogl byc fabrycznie zaslepiony.

Kjuku wez moze wymiem te 2 zl na co innego bo moze sie okazac ze jedna czesc tych dwoch zl wypadnie i bedzie klopot. Tam sa dwa roze materialy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogl byc fabrycznie zaslepiony.

 

To dziwne bo kupiłem samochód od 1 właściciela a on sam nic przy nim nie robił wszystko było robione w ASO. Może się źle wyraziłem w mojej primerze nie było nawet rurki od EGR.

Przy okazji widać na zdjęciu jakiś wyciek co radzicie z tym zrobić?

post-17815-0-47830300-1331672316_thumb.jpg

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Sorry za odgrzewanie kotleta, wcześniej się tym nie interesowałem. Ale ciekawa rzecz - u mnie jest dokładnie identycznie jak na Twoim zdjęciu. Jakbym widział swój silnik - ten sam korek, nawet kolor rdzy taki sam :-)  ja kupiłem od drugiego właściciela i podejrzewam że to jego robota. Raczej nie jest to zaślepienie fabryczne, ponieważ kostki od EGR są dość mało fachowo zaizolowane i dyndają w okolicy skrzyni :-) poza tym są ślady na korpusie silnika, że było tam coś przykręcone kiedyś. Sprawdź u siebie.

 

Myślałem że z ECU jest wszystko ok, dopóki nie wyjąłem zegarów. Okazało się że check nie świeci, bo... nie ma żarówki :-P jak włożyłem, świeci cały czas. Mam nadzieję że po wpięciu opornika w EGR i wykasowaniu błędów, już nie wskoczy. Chyba że... doszedłem, że kiedy mój wóz wyjechał z salonu, miał CVT. Teraz ma manual. Jest szansa że check nie będzie świecił permanentnie?

 

To dziwne bo kupiłem samochód od 1 właściciela a on sam nic przy nim nie robił wszystko było robione w ASO. Może się źle wyraziłem w mojej primerze nie było nawet rurki od EGR.

Przy okazji widać na zdjęciu jakiś wyciek co radzicie z tym zrobić?

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie silniki, więc jutro spawdze w pracy czy też tam są zaślepione

 

i jak sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak sprawdziłeś?

Możesz nie mieć EGR-u fabrycznie, bo takie wersje też wychodziły, ja też mam model 2001 i nie było, otwór w katalizatorze zakręcony jak u Ciebie ale w kolektorze dolotowym nie ma wlotu (powinien byc od strony grodzi), na głowicy miejsce mocowanie zaworu puste, ale są otwory na śruby. No i żadne kostki nie wiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz nie mieć EGR-u fabrycznie, bo takie wersje też wychodziły, ja też mam model 2001 i nie było, otwór w katalizatorze zakręcony jak u Ciebie ale w kolektorze dolotowym nie ma wlotu (powinien byc od strony grodzi), na głowicy miejsce mocowanie zaworu puste, ale są otwory na śruby. No i żadne kostki nie wiszą.

 

puste - czyli w ogóle nie ma śladu żeby coś tam było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slaweq22

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2677-modyfikacje-sr20/

jest napisane, ze

Usuwanie EGR (tylko dla posiadaczy P10, W10) wychodzi na to, ze powyżej tych modeli zrezygnowano z tego stafu

 

sprawdziłem te silniki i musze potwierdzić wasze oczekiwania w sprawie EGR były wersje z i bez jak coś to moge dać foto poglądowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem te silniki i musze potwierdzić wasze oczekiwania w sprawie EGR były wersje z i bez jak coś to moge dać foto poglądowe

 

To zapodaj foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N15 2.0D, EGR zaślepiony (co prawda nie monetą, tylko dociętą blaszką 0,8mm) i różnica naprawdę kolosalna - może dlatego, że odkąd mam auto (3 lata, 80tys. km przejechane) nigdy nie był czyszczony. Auto żwawiej wkręca się na obroty, lepiej przyspiesza. Jedynie silnik na wolnych obrotach ma taki "twardszy" odgłos pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...