jacek22 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 jak nie pali dizel to przez egr leci powietrze nie ogrzane i sens pomocy odpalania przy pomocy egr upadł, lepsze rozwiazanie jest swieca płomieniowa a w nissanach swiece grzeja jeszcze przez pol minuty ulatwiajac samozapłon, takze pomoc egr przy odpalaniu jest chyba zaden DPF jest wypierany przez adblu , co prawda auto szybciej sie zagrzeje z egr ale na niskich obrotach bo przy wyzszych obrotach powinno sie zamknac i podczas jazdy jest czesciowo wyłoczone aby nie sprawiał problemow to trzeba co jakis czas czyscic aby sie nie zablokował a czy ktos woli zaslepic czy czyscic to juz kazdy sam uzna za stosowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 jak nie pali dizel to przez egr leci powietrze nie ogrzane Jak nie odpala to zawór jest zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macqtt Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Zawór egr otwiera sie dopiero po osiągnięciu odpowiednie temp. silnika. Może ktoś wie gdzie i jak odłączyć moduł ECCS który steruje tym całym zespołem EGR.? Może w ten sposób wyeliminuję go w szukaniu przyczyny mojej usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Jeśli dobrze pamiętam ECCS = sterownik silnika/soft w NOTE jest wersja 2 i 3. Zawór egr otwiera sie dopiero po osiągnięciu odpowiednie temp. silnika. Może ktoś wie gdzie i jak odłączyć moduł ECCS który steruje tym całym zespołem EGR.? Może w ten sposób wyeliminuję go w szukaniu przyczyny mojej usterki? Jak możesz to napisz nowy temat na forum (chyba, że już jest) daj znać na PV aby można go było łatwo odszukać, poklikamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macqtt Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91455-nissan-p11-primera-dlawi-si%C4%99/page-2? Nie zakładałem nowego tematu ,tylko podłączyłem się na podobny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kamil030994 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 (edytowane) Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc chciałbym dołączyć się do tego. Mam Primerę P10 GA16DS i zaślepiałem EGR, ale interesuje mnie przeznaczenie 3 rurek wychodzących z kolektora: Ta zaznaczona na niebiesko idzie do zaworu EGR i zaślepiłem ją od strony zaworu, a nie kolektora. Ta na zielono wchodzi do obudowy filtra powietrza (pewnie jakieś podgrzewanie ciepłym powietrzem z nad kolektora). I ostatnia zaznaczona niebieskim kolorem to chyba też jakieś podgrzewanie, z kolektora wychodzi metalowa rurka, później kawałek gumowej, znowu metalowa i na koniec gumowa, która dochodzi do 'zaworu?' od strony kierowcy komory silnika: Gumowy przewód z tego zaworu (na zielono) wchodzi do obudowy filtra powietrza, a ten na niebiesko to jakieś podciśnienie pewnie sterujące nim. Ostatnio przy wymianie filtra powietrza i paliwa zobaczyłem, że ta rurka z podciśnieniem była odłączona od strony silnika, a po podłączeniu zaczyna coś jakby bulgotać przez chwilę. Chciałbym aby ktoś kto wie o co chodzi wytłumaczył mi od czego to wszystko jest i czy można bez konsekwencji zaślepić albo usunąć, bo pewnie i tak jest uszkodzone i jeśli daje ciągle ciepłe powietrze to korzyścią to nie jest. PS. Sorry za zaśmiecanie tematu, ale chciałbym dokładnie wiedzieć coś na temat tego, a na forum konkretnego nic nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 21 Lutego 2014 przez kamil030994 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dck Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 może ktoś reuploadować zdjecia z pierwszej instrukcji zaślepienia EGR'a SRDe bo wyparowały :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 może ktoś reuploadować zdjecia z pierwszej instrukcji zaślepienia EGR'a SRDe bo wyparowały :-) Napisz do tej osoby na PW, jeszcze na tym forum jest. Może Ci powie co się z nimi stało lub może są jeszcze gdzieś indziej umiejscowione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Witam!!! Właśnie jestem na etapie zaślepienia EGR w P11.144 QG18DE (jak dobrze pamiętam:). Zaślepienie przy samym zaworze kawałkiem blachy równo dociętej na kształt uchwytu EGR (dwie nakrętki 12 są przy tym uchwycie). Zabieram się zaraz za zrobienie tzn dolutowanie do rezystorka nóżek by dobrze pasowały do kostki instalacji która została odpięta od czyjnika temperatury spalin. Błąd jaki sie pojawia po złym wykonaniu całej operacji to P400 ,błąd recylkulacji spalin - cały śmieszny EGR). Każdy z mechaników rozkładał ręce wcześniej bo zaślepiali i bład,, Ale zaślepiali bez rezystora i dodatkowo nie za dokładnie... Dzięki informacjom z forum może cała operacja zakonczyć się sukcesem po wszystkim oraz po przejechaniu paru km dam znać czy to w moim przypadku pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 dawało mu się ciepłego powietrza Ciepłe powietrze, a nie spaliny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Więc tak... po przejechaniu około 40 km oświecił się błąd... co lepsze to oprócz tego od EGR to jeszcze cewka poszła się ...j... Cewka kupiona wymieniona. Dzisiaj po raz kolejny zabrałem się za EGR. Poczyszczony na tej zapadce która otwiera i zamyka zawór. Zaślepiony z 2 stron. za i przed EGR. Rezystor 47komh.. No i zobaczymy jutro zrobię parę km zobaczymy czy to coś dało... I nadal jest muka... Oświecił się błąd po 60 kilometrach - P0400 (EGR) nie mam pojęcia co dale robić by było ok.Czujnik jest oszukany - zawór cały czas powinien być zamknięty ... EGR zaślepiony z 2 stron... Co jeszcze może dawać jakieś błędy z niego.... Może coś nie tak z samym całym zaworem... Ale rozbierałem go i wszystko tam jest ok. Nie zacna się nic ładnie i gładko śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Chodzi mi po głowie najmniej inwazyjny względem układu sposób, czyli blaszka między erg a głowicą, tak że czujniki będą coś rejestrować, zawór się otworzy ale spaliny nie wlecą do dolotu. Temat rzeka ale czy ktoś stosował dokładnie taki sposób (bo sporo opisów jest o blokowaniu przy kolektorze wydechowym) i czy przy nim nie wyświetlało żadnego błędu? Sądzę Devie że ten sposób powinien sprawdzić się u Ciebie, ale niech napiszą jeszcze inni. Mój silnik ga16de Edytowane 22 Listopada 2014 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 A więc już pokazuje w których miejscach zaślepiłem. W pierwszym podejściu zaślepiłem w miejscu oznaczonym "2" - bez rezystora. - błąd P0400 po 60 km W drugim podejściu zaślepiłem w miejscu "2" - z rezystorem 47komh wpiętym w kostkę od strony instalacji - miejsce "3" - błąd p0400 po 60 km W trzecim podejściu zaślepiłem w miejscu "2", "1" - z rezystorem 47komh wpiętym w kostkę od strony instalacji - miejsce "3" - odkręcenie i sprawdzenie zaworu czy sie nie zacina - błąd P0400 po 60 km Myślę jeszcze nad większym rezystorem i podmianą całego zaworu (może sam zawór jest walnięty i komputer wywala błąd z powodu jego niesprawności.... Nie wiem już sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 rezystor był podany wg mojego auta, a to był SR20DE, zmierz na zimnym jaką wartość ma czujnik i włóż zbliżony wtedy powinno być OK, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Dino czy to możliwe by na zimnym miał ~4,5 Momh? Ok. Więc w poniedziałek kupię rezystor właśnie około 4,7 Mohm - 6,2 Mohm i zdam relację Edytowane 22 Listopada 2014 przez devie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 wszytko jest możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Nigdzie nie dostałem rezystora i musiałem zamówić na all:) jeśli będą komuś potrzebne z forum mogę wysłać jak juz przyjada:) 4,7 MOhm'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 A nie szybciej/taniej byłoby kupić 2 lub 3 w pobliskim elektronicznym i połączyć je szeregowo? Tym sposobem możesz uzyskać wiele niekatalogowych wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devie Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Za tym rezystorem zwiedziłem wszystkie sklepy w okolicy (dwa miasta - raczej zadupia). Nie posiadali żadnego a co dopiero 4,7 MOhma Dzisiaj "przyjszły" i w wolnym czasie zrobie i podam efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 No to devie ja czekam z niecierpliwością na efekty. Bo nigdzie nikt nie podał konkretnie jak to sie ma z EGR w 1.8, a na zabawy w doświadczenia ostatnio nie mam czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 no jak z tym EGR w 1,8? Dało radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 No właśnie, jak tam? Ale zdaje się że oporniki najbardziej wpłyneły na opis devie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remigiuszs Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Witajcie. Widzę, ze wciąż czekamy z niecierpliwością na odpowiedź. Ja u siebie chcę wyrzucić wszystko. Począwszy od kolektora wydechowego, po wyrzucenie zaworu z głowicy i wyrzucenie rury z ssącego oraz czujnika temperatury spalin z ssącego (termopara). A w miejsce wtyczki rezystor. Zapewne będzie to 4,7MOhm tak jak u kolegi devie. A dwa przewody gumowe przy EGR połącze zo sobą jakąś rurką (nie wiem jeszcze jaką) - bo jeśli się nie mylę, są to przewody doprowadzające płyn chłodzący - ileś postów wcześniej, przy okazji 2.2DCi Tino, był podany link do filmu i przyjrzałem się rozebranemu zaworowi, no i wyglądało jakby właśnie był tam kanał chłodzący. Przynajmniej mam taką nadzieję Póki co od dwóch lat siedzi grosiwo zaślepiające przy zaworze. Jak podejmę się tego to porobię zdjęcia i może rozwieje to wątpliwości innym QG18DE'owcą Pozdrawiam W związku z ciszą w eterze, dodam coś od siebie: w końcu podjąłem się wyrzucenia EGR i pomiar na zimnym silniku wyniósł 450KOhm. W typoszeregu są tylko 430, bądź 470KOhm, więc mam oba. Jak tylko Dzieci pozwolą to wyrzucę go całkowicie i wówczas napiszę jakie są efekty. . Wrzucony 430KOhm i rozgrzał się, popracował i żadnych problemów. Mam nadzieję, że tak pozostanie. P.s. dodam, ze odkąd go kupiłem to co jakiś czas (częściej niż rzadziej) pojawiał się check engine, a teraz jak zgasł tak się nie zapala, ale to tylko kilkanaście minut pracy, ale oby tak dalej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 ... pomiar na zimnym silniku wyniósł 450KOhm. W typoszeregu są tylko 430, bądź 470KOhm, więc mam oba. Możesz zawsze do 450k podpiąć szeregowo 20k i uzyskasz idealne 450k, po uwzględnieniu rozrzutu wartości rezystorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remigiuszs Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Właśnie:) Jak tylko zacznie świrować to dorzucę mu 20k No i wysypało się Mam 430 i 20 i wchodzi w tryb awaryjny. normalnie cholera mnie bierze No i w końcu się udało:) Wielkie ukłony dla DINO, za nieocenioną pomoc:) Ja miałem 430 + 20 we wtyczce termopary. Ale wtyczkę od zaworu EGR miałem luźną - niepodpiętą - i to było przyczyną trybu awaryjnego. Pojechałem na miasto tylko z rezystorem zamiast termopary i po paru km tryb aw. Podpiąłem korpus zaworu do wtyczki i gaz do dechy:) Jeszcze spróbuję poszukać coś na forach usa, w tym temacie, moze uda się całkowicie usunąć korpusik i wstawić coś we wtyczkę. A ma ona 6 pinów, więc troszkę jest kombinacji:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.