Hoover Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Mam świeżo zainstalowaną instalkę sekwencyjną (BRC sequent 24) w P11 2.0 Auto mi pali średnio 10 litrów gazu (50% trasa 50% miasto), zauważyłem przy tym, że na gazie chodzi jednak odczuwalnie słabiej (chociaż tragedii nie ma) . A spotkałem się z opiniami że sekwencja daje identyczne spalanie i osiągi jak na beznynie. Mam w związku z tym dwa pytanka. Czy przy prawidłowo wyregulowanej instalacji: 1. auto powinno mieć osiągi takie jak na benzynie ? 2. spalanie gazu powinno być identyczne jak na benzynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 1. auto powinno mieć osiągi takie jak na benzynie ?nie powinno byc straty mocy ale jak to czesto bywa jest...2. spalanie gazu powinno być identyczne jak na benzynie ?nie moze wyniesc w przypadku sekwencji ~10% wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 przy odpowiedniej regulacji można nawet wyciągnąć pare kucy gratis ale do tego trzeba sprzętu najlepiej rolek i sondy szeroko pasmowej oraz sporo wolnego czasu :/ a wszystkich tych rzeczy porostu brakuje kolesiom montującym gaz :/ wszyscy sie spieszą :/ spalanie zawsze liczy sie około 15% wyższe od benzynki ponieważ gaz jest mniej kaloryczny i niestety może sie to zmieniać w zależności od jakości zatankowanego gazu :/ ponieważ w Polsce nikt nie wpadł na pomysł kontroli jakości sprzedawanego gazu (skandal) :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Widać trzeba się udać do gazowników na małą poprawkę Czytałem gdzieś niedawno, że gaz ma być w niedalekiej przyszłości też kontrolowany. Oby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Z moich obliczen wyszlo mi, ze gazu pali mi o okolo 1-1,5 l wiecej niz benzyny poza miastem (choc czy mozna nasze polskie drogi uznac ze leza tylko poza...) a w miescie to roznie ale tak od 2-3,5l wiecej. Oczywiscie wszystko zalezy od stylu jazdy (choc u mnie w miescie to wyglada tak, ze ile zdaze gazet przeczytac stojac w korkach ) nie wspominajac o swiecach, kablach, filrach itp sprawach... Co do rolek to bylem pare razy ale i tak umowilem sie na ustawianie kompa podczas jazdy. Wtedy wyjdzie czy rolki sie dobrze sprawily... Co do jakosci gazu - jestem za tym aby byly jego kontrole tak samo jak benzyny. Moze dlatego tankuje tylko na Shellu (nie robie zadnej reklamy). Pozdr. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 jezli pali średnio 10 l, to jest to normalne spalnie LPG średnie dla silnka 2.0. może być troszeczkę słabszy mimo sekwencji ( opryi parowanie w kolektorze dolotowym ) ale przy dobrym zestrojeniu powinny być nieodczuwalne przy normalnej jeździe. No chyba że pałujesz ostro to możesz odczuć ze na benzynie idze lepeij, ale wtedy to juz rozmija się z oszczędzaniem, a jak wiem gaz jest po to aby jeździć oszczędnie. Ale pałowac tak porządnieraz w tygodniu nie zaszkodzi :diabel: co do jakosci gazu, to jest tragedia!! ja ostanio ogladalem filtry zasiarczone!!! gaz gazowi nie jest równy!!! ja na jednym tankowniu na jednej statcji robie tyle, na innej mniej, na trzeciej jeszcze inaczej, jest różnie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Przy spokojnej jeździe różnica nie jest bardzo odczuwalna, gorzej przy wyprzedzaniu. U mnie na benzynie jest ok, czyli: gaz do podłogi przy 3500 obr. - auto rwie do przodu. A na gazie - tak jakby samo nie wiedziało co zrobić- idzie do przodu, trochę się przytnie na moment, potem jedzie dalej, ale bez szaleństw. Na codzień co prawda nie szaleję, ale kiedyś Pimerę przetestowałem przy szybszej jeździe i mam wrażenie, że zanim na gazie rozpędzi się do 150 km/h, to na benzynie jest w stanie dojść w tym samym czasie do 190. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 trzeba by było prze regulować instalacje gazową na trasie a najlepiej to zrobić na hamowni. ja zawsze siadam z klientem i robimy parę rundek modyfikując mapę tak by różnica między Lpg a benzynką była jak najmniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 przy odpowiedniej regulacji można nawet wyciągnąć pare kucy gratis ale do tego trzeba sprzętu najlepiej rolek i sondy szeroko pasmowej oraz sporo wolnego czasu :/ a wszystkich tych rzeczy porostu brakuje kolesiom montującym gaz :/ wszyscy sie spieszą :/ Święte słowa! Ja jezdzilem z moja maxima 3 razy na poprawki strojenia i teraz jestem zadowolony, nie widze roznicy lpg vs pb (w spalaniu tez). Koles siadal obok mnie i jezdzilem trasa a on zmienial az mi sie spodobalo i nie bylo roznicy miedzy PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Ja na hamowni bylem dwa razy i za drugim razem ustawianie kompa od gazu polegalo na tym, ze hamownia ustalala predkosc (u mnie to bylo chyba 60, 80, 90 i dalej sie nie dalo bo sie olej za szybko grzal pomimo solidnego nadmuchu) i wtedy bylo przelanczanie pb - lpg - pb - lpg itd do ustalenia jak najoptymalniejszych parametrow. Oczywiscie obrocz podpietego kompa do lpg rowniez byl podpiety komp do pb. Zreszta widac w podpisie co udalo sie osiagnac. Teraz czekam na wymiane filtrow, swieczek itp pier**l i bede jechal ustawiac go w trase. pozdr. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 hippi masz zamontowany wariator zapłonu ?? powiedz jak to sie sprawuje i ile cię kosztował ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Koszt o ile pamietam cos kolo 300 zl. Jak sie sprawuje: jak dla mnie wysmienicie. Zaraz po zalozeniu i ustawieniu wyprzedzenia na 9 st o malo sie nie rozwalilem na skrzyzowaniu bo dostal dobrego kopa na niskich obrotach. Zaleta wariatora jest to, ze mozesz sobie ustawic kat wyprzedzenia zaplonu tylko dla gazu (wlancza sie on sam jak jestes na gazie i naciskasz pedal gazu). Katy: 6, 9, 12 i 15 Pozdrawiam PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 chyba będe musiał pomyśleć o takim ustrojstwie do Toyotki moich rodziców i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Z tego co wiem nie do kazdego modelu silnika mozna to zastosowac - tzn nie wszedzie przyniesie to poprawe. Musze znac model silnika i sie zapytam. Ale odpowiedz bedzei po dlugim weekendzie dopiero. pozdr. PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 przy odpowiedniej regulacji można nawet wyciągnąć pare kucy gratis ale do tego trzeba sprzętu najlepiej rolek i sondy szeroko pasmowej oraz sporo wolnego czasu :/ a wszystkich tych rzeczy porostu brakuje kolesiom montującym gaz :/ wszyscy sie spieszą :/ spalanie zawsze liczy sie około 15% wyższe od benzynki ponieważ gaz jest mniej kaloryczny i niestety może sie to zmieniać w zależności od jakości zatankowanego gazu :/ ponieważ w Polsce nikt nie wpadł na pomysł kontroli jakości sprzedawanego gazu (skandal) :< powiem tak,z tą dynamiką na sekwencji i regulacjami bywa bardzo róznie[u mnie mimo wystrojenia na SMT6!!!!!!,różnica wynosi ok 7kmi aż 10nm,w całym zakresie]na benzynie autko zrywa sięlepiej,fachowcy od sekwencji mogą dobrze wyregulować ale tylko jak mają hamownię i SONDĘ AFR-takie jest moje zdanie.i doświadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Też słyszałem, że regulacja na hamowni czyni cuda ;-) Niestety w Łodzi taka przyjemność to 300 zeta :-( U mnie na KME zużycie gazu również 10 (50/50 miasto/trasa) spadki osiągów niezauważalne (trochę gorzej z dołu, ale góra już ok). Zafundowałem sobie przyspieszenie zapłonu (ale przez zmianę mapy w kompie, nie aparatem) oraz byłem u gościa co mi zgrał mapę wtrysku obserwując paranetry silnika wg kompa Nissana a nie KME. Polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Z własnego doświadczenia powiem wam że LPG nigdy nie dogoni benzyny jeśli chodzi o osiągi silnika. Już się parę razy bawiłem w bardzo szczególowe strojenie sekwencji na hamowni, przy seryjnym SR20DE można osiagnąć okolice 131KM i 173Nm - czyli 1KM ponad serię i o 3Nm Up - to są wartości najwyższe jakie udało mi się uzyskać dla seryjnej P10... Ale jak się wprowadzi drobne poprawki dla pracy na benzynie to ten sam seryjny wóz uzyska 134KM i 184Nm - różnica bardzo odczuwalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Sam fakt powrotu do stanu fabrycznego na LPG to sukces. Szkoda, że w Łodzi to takie drogie, bo dane Coobcia wyglądają przekonywująco. Wg mnie LPG moze dogonic osiągami benzynkę,tyle żekosztuje to tyle szmalu że na ogół nie warto ;-) (np. wtrysk gazu w fazie ciekłej, planowanie głowicy, obniżenie temp.na termostacie, przeróbka dolotu itp. czasami kosztowne zabawy), bo oczywiście za tą kasę na benzynie moznaby więcej :-D I tu się koło zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Mam pytanko: czy te dane ktore mam w opisie sa wg was dobre, czy bic sie dalej (ale bez zabaw typu planowanie glowicy otp...) Pozdrawiam PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 jak dla mnie dane sa ok. niedawno zalozylem BRC narazie robie test spalania dzisiaj wyszlo mi 80km jazda 130km/h i 80km jazda od 150-180km/h i spalil mi 10.5/100 4 osoby na pokladzie troche gratow i troche wyprzedzania z butem w podlodze. Dobre to spalanie?????? Na trasie przy takiej jezdzie komp pokazywal 9l/100 PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Mam pytanko: czy te dane ktore mam w opisie sa wg was dobre, czy bic sie dalej (ale bez zabaw typu planowanie glowicy otp...) Pozdrawiam PL Dane sa super w porownaniu do PB, osobiscie wolalbym kase wlozyc w lepsze audio czy cos czym sie bardziej ucieszysz niz z tych paru koni wiecej jakie mozesz jeszcze wyciagnac. [ Dodano: Sob 12 Maj, 2007 21:36 ] jak dla mnie dane sa ok. niedawno zalozylem BRC narazie robie test spalania dzisiaj wyszlo mi 80km jazda 130km/h i 80km jazda od 150-180km/h i spalil mi 10.5/100 4 osoby na pokladzie troche gratow i troche wyprzedzania z butem w podlodze.Dobre to spalanie?????? Na trasie przy takiej jezdzie komp pokazywal 9l/100 PB Bardzo ladnie Ci wyszlo, ale da rade jeszcze zejsc nizej. Mi sie udalo jadac na swieta do domu w 4 osoby zaladowanym autem na trasie 400km srednio spalic 9 litrow LPG, ale byl duzy ruch i dopiero co zalozylem CB wiec skupialem sie na nim a nie na wyprzedzaniu ... ( silnik 3.0) A tak nawiasem mowiac, auto ma jezdzic a nie malo palic litr w ta czy tamta przy cenie lpg 1.87zl co to za roznica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Klubowicze! Kupilem N15 i wszystko jest ok robie 25 tys rocznie i zastanawiam się czy zakladać gaz! mialem mikser w n14 i bylo w miarę ok! poradzcie czy jak mam dosyć ciężką nogę (nie chodzi tu o szybkość tylko obroty utrzymywanie wysokich obrotów) nie jeżdze więcej jak 150. ale dynamicznie.. czy wtedy gaz się oplaci? koszt instalki 2400 zl! Gazować czy nie... rozwiejcie moje wątpliwości!!!!! dzieki za odp!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 koszt instalki 2400 zl! Gazować czy nie... rozwiejcie moje wątpliwości!!!!! duzo robisz a paliwo drozeje nawet jak bedziesz mocno garowal aluto to i tak jezdziesz za ponad polowe taniej... nawet jak ci wezmie 4L wiecej... to i tak bedzie taniej O_o ja z ojcem robimy ~20 tys rocznie srednio obecnie mamy 120tys a kupilismy nyske jak miala 98 tys a rok stuknie w czerwcu:> pierwsze co bylo to gaaaaaaaaaaaz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 2400 :/ coś drogo jak za II generacje gazu :/ a z jaką elektroniką ?? ja bym dorzucił troszke kasy i zamontował sekwencje albo zamontować Blosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Ta cena to za sekwencję! ale potanowilem zrobic inaczej samochód mam tydzień.. nawet jeszcze nie wiem ile pali PB.. na razie wstrzymuje się z gazem.. jeśli bedzie mi się mieścil w 7,5 l to zrobię tak... kaskę (2400) wrzucę na jakiś fundusz inwestycyjny niech sobie kasa pracuje.. jak się zarobi przez rok z 700 zl (a jak dobrze pójdzie to nawet więcej!!! gospodarka bedzie sie rozwijać- wierzę w to!).. to różnica jest 1700.. eksploatacja przy moim jeżdzeniu wyjdzie o jakieś 150- 190 zl na miesiąc drożej niz na lpg. ale almerka chodzi na benzynce i nie ma myslenia! To też jest pomysl! myslę ze orginalny, ale niezly! jak się okaze ze dużo spala benzynki, gaz zawsze zdąrze zalożyc POZDRAWIAM I DZIEKI ZA PORADY!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.