NEO NFS Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 To niestety częsta przypadłosć. Własnie przez te tłumiki drgań!(korozja) U mnie wymieniona tylko L(420pln z wymianą), ale bylo holowanko 30km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek81 Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Hm Ja też dolaczylem do grona szcześliwców którym sie ukrecila półoska na tłumniku drgań. Jeden plus ze przy parkowaniu przed domem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Jeden plus ze przy parkowaniu przed domem .licha to pociecha, ale zawsze coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Warto oryginalne półosie wymieniać przy okazji przegubów. Ja już wymieniłem jedną przgub z drugiej strony się już coraz bardziej tłucze, to pewnie przyszłym roku na tapetę pójdzie druga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 174 tys. przebiegu, piękny poranek, skrzyżowanie, wyjeżdżam z podporządkowanej, daję dużo gazu, auto lekko buksuje na mokrym asfalcie, nagle łapie trakcję i jebut... Siłą rozpędu, na szczęście, przejeżdżam skrzyzowanie. Tak mniej więcej wyglądało wczorajsze urwanie półosi prawej, oczywiście pod tłumikiem szmerów. Mechanik zrobił mi auto już na wieczór - okazuje się, że półoś można naprawić, on zrobił to jakoś tak, że wytoczył tuleję na wymiar, do rozgrzanej tulei wbił na prasie oba kawałki półosi, potem dodatkowo obspawał na końcach tulei. Potem przewiercił całość w 8 miejscach, nagwintował, wkręcił śruby. Łby śrub zeszlifował, półoś wyważył na wyważarce szlifując gdzieniegdzie i voila, gotowe. Na moje pytanie czy to wytrzyma powiedział, że naprawiali w ten sposób ukręcone półosie w mocno zgrzebanych V-tec-ach i że nikt do nich jeszcze nie wrócił z zerwaną. Od wczoraj przejechałem kilkanaście kilometrów i wszystko ok, nie szarpie, nie drga kierownica, jeździ się jak wcześniej. Powiem szczerze, że mnie trochę zaskoczył, że tak to zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ile za to wziął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ile za to wziął? 250zł za wszystko. Doliczając 120zł za lawetę wychodzi już całkiem niezła sumka, jak na standardy P11, która jak dla mnie raczej się nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YaaB P11 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 (edytowane) okazuje się, że półoś można naprawić, on zrobił to jakoś tak, że wytoczył tuleję na wymiar, do rozgrzanej tulei wbił na prasie oba kawałki półosi, potem dodatkowo obspawał na końcach tulei. Potem przewiercił całość w 8 miejscach, nagwintował, wkręcił śruby. Łby śrub zeszlifował, półoś wyważył na wyważarce szlifując gdzieniegdzie i voila, gotowe. Na moje pytanie czy to wytrzyma powiedział, że naprawiali w ten sposób ukręcone półosie w mocno zgrzebanych V-tec-ach i że nikt do nich jeszcze nie wrócił z zerwaną. Ja osobiście nie polecam takiego rozwiązania, moja P11 też jest już po zerwanej półosi - zrobiłem prościej ( a na 100% pewniej i BEZPIECZNIEJ!!) Kupiłem na allegro sam wałek - ok 130zł (razem z przesyłką) do tego osłony gumowe na przeguby + smar. Zamknąłem się w kwocie 200zł ( z tym, że bez robocizny, zrobiłem to sobie sam) podejrzewam, że tulejowanie może wzmocnić półoś jedynie na długości (aby się nie łamała w połowie) jeżeli chodzi o wytrzymałość skrętną (przy napędzaniu) raczej słabo to wygląda + dodatkowe wiercenie w półosi?? - kawał metalu zostaje dodatkowo osłabiony. Tyle, wydaje mi się że to słabo bezpieczne rozwiązanie. Oby było jak najdłużej OK Edytowane 19 Października 2012 przez YaaB P11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Druga półoś (lewa) zostanie już wymieniona na nową, muszę tylko czas znaleźć, żeby się z tym wyrobić. Bo trzeba będzie zdjąć i sprawdzić, co tam teraz siedzi, a dopiero później zamawiać. W każdym razie zrobiłem foty dziś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek81 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Maius nowa półoska okolo 260 zl i juz bez tlumnika drgań sa wiem bo ostatnio i jak wymienialem . Wiec myslę ze lepiej kupić nową niz regenerowac ukręcone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 No to dołączyłem do grona "urwiosiek" -prawa przebieg 177 kkm -zamówione nowe-obie 140 PLn -firma z Radomia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 no dzisiaj dzwonił do mnie @filtron, że tez już ma auto na warsztacie i potrzebuje półosi, bo u niego tylko w kompletach sprzedają czyli klub cały czas rośnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reddragon Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Witam i mnie dzisiaj dostała ta nieprzyjemna niespodzianka, lewa półoska urwana na tłumiku przebieg 185tys. bardzo prosze o jakieś namiary co zamówić do P11.144 1.6 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 reddragon hehe musisz oddac do mechaniora demontaz oski liczenie zebow i dlugosci i zamawianie innaczej w p11 bylu 3 rodzaje polosiek w danym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 17 stron 321 postów o półosi a ty pytasz co masz zrobić :D : Na pierwszej stronie wstawiłem tabelę wymiarów i liczby zębów najbardziej poszukiwanych półosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Witam i mnie dzisiaj dostała ta nieprzyjemna niespodzianka, lewa półoska urwana na tłumiku przebieg 185tys. bardzo prosze o jakieś namiary co zamówić do P11.144 1.6 16v Powinna być taka 420mm/22zęby/22zęby, ale lepiej się upewnić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reddragon Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Dzięki za podpowiedzi, jestem nowy a tych postów tak dużo ze sam nie wiedziałem. Do mechanika nie oddaje bo chce to zrobić sam! połowe już rozkręciłem tzn wyszarpałem półośke ze skrzyni teraz kombinuje klucz 36 zeby od piasty odkrecic. powiedzcie gdzie najlepiej pozamawiac te wszystkie opaski na osłony przegubów i jakich niespodzanek mam sie jeszcze spodziewac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 opaski w każdym motoryzacyjnym kupisz, tylko pomierz średnice żeby wiedzieć jakie chcesz. Obejrzyj osłony w jakim są stanie i jeśli któraś kiepska to wymień od razu, żeby potem drugi raz tej samej roboty nie robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 (edytowane) Te opaski przeznaczone do przegubów jest dość trudno zacisnąć bez specjalnego przyrządu. W garażu da radę ostatecznie tak: ściskasz obcęgami ten element który wystaje i jednocześnie przykładasz wkrętak na środek i uderzasz młotkiem. Postaram się narysować. Nie używa się do przegubów tych zwykłych opasek, skręcanych na śrubkę. no i na koniec można to ładnie sklepać żeby nic nie zahaczało o gumę, aby jej nie porwać. Edytowane 10 Grudnia 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Dino półoska doszła autko juz śmiga dzieki ci wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 no to gitt, na gg masz koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Nie używa się do przegubów tych zwykłych opasek, skręcanych na śrubkę. ja właśnie takich użyłem i śmiga aż miło, trzeba było tylko na koniec puknąć młotkiem żeby była niższa i nie haczyła o skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ja właśnie takich użyłem i śmiga aż miło, trzeba było tylko na koniec puknąć młotkiem żeby była niższa i nie haczyła o skrzynie. No właśnie dlatego żeby przypadkiem nie zahaczyła i nie porwała nowej osłony :-) ale jak nie haczy to spoko. Gdzieś na innych forach czytałem że może być też to przyczyną bicia na kołach - bo w sumie taka śrubka jest ciężarkiem na obwodzie kręcącego się przegubu, analogicznie do ciężarka zakładanego do wyważania kół. Ale czy jest to możliwe w praktyce, przy tak małej średnicy przegubu, to już nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jeśli ktoś ma spawane półosie to taka śrubka mi nie robi różnicy a ostatnio wydusiłem 190 i żadnego bicia nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reddragon Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ludzie pomocy a jak wyciagnąć półośke z przegubu od strony koła??? sciągnąłem ten zabezpieczający pierscionek i co dalej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.