Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To niestety częsta przypadłosć. Własnie przez te tłumiki drgań!(korozja) U mnie wymieniona tylko L(420pln z wymianą), ale bylo holowanko 30km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hm Ja też dolaczylem do grona szcześliwców którym sie ukrecila półoska na tłumniku drgań. Jeden plus ze przy parkowaniu przed domem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto oryginalne półosie wymieniać przy okazji przegubów. Ja już wymieniłem jedną przgub z drugiej strony się już coraz bardziej tłucze, to pewnie przyszłym roku na tapetę pójdzie druga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

174 tys. przebiegu, piękny poranek, skrzyżowanie, wyjeżdżam z podporządkowanej, daję dużo gazu, auto lekko buksuje na mokrym asfalcie, nagle łapie trakcję i jebut... Siłą rozpędu, na szczęście, przejeżdżam skrzyzowanie.

Tak mniej więcej wyglądało wczorajsze urwanie półosi prawej, oczywiście pod tłumikiem szmerów. Mechanik zrobił mi auto już na wieczór - okazuje się, że półoś można naprawić, on zrobił to jakoś tak, że wytoczył tuleję na wymiar, do rozgrzanej tulei wbił na prasie oba kawałki półosi, potem dodatkowo obspawał na końcach tulei. Potem przewiercił całość w 8 miejscach, nagwintował, wkręcił śruby. Łby śrub zeszlifował, półoś wyważył na wyważarce szlifując gdzieniegdzie i voila, gotowe. Na moje pytanie czy to wytrzyma powiedział, że naprawiali w ten sposób ukręcone półosie w mocno zgrzebanych V-tec-ach i że nikt do nich jeszcze nie wrócił z zerwaną. Od wczoraj przejechałem kilkanaście kilometrów i wszystko ok, nie szarpie, nie drga kierownica, jeździ się jak wcześniej. Powiem szczerze, że mnie trochę zaskoczył, że tak to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile za to wziął?

250zł za wszystko. Doliczając 120zł za lawetę wychodzi już całkiem niezła sumka, jak na standardy P11, która jak dla mnie raczej się nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje się, że półoś można naprawić, on zrobił to jakoś tak, że wytoczył tuleję na wymiar, do rozgrzanej tulei wbił na prasie oba kawałki półosi, potem dodatkowo obspawał na końcach tulei. Potem przewiercił całość w 8 miejscach, nagwintował, wkręcił śruby. Łby śrub zeszlifował, półoś wyważył na wyważarce szlifując gdzieniegdzie i voila, gotowe. Na moje pytanie czy to wytrzyma powiedział, że naprawiali w ten sposób ukręcone półosie w mocno zgrzebanych V-tec-ach i że nikt do nich jeszcze nie wrócił z zerwaną.

 

 

 

 

 

Ja osobiście nie polecam takiego rozwiązania, moja P11 też jest już po zerwanej półosi - zrobiłem prościej ( a na 100% pewniej i BEZPIECZNIEJ!!)

 

Kupiłem na allegro sam wałek - ok 130zł (razem z przesyłką) do tego osłony gumowe na przeguby + smar.

 

Zamknąłem się w kwocie 200zł ( z tym, że bez robocizny, zrobiłem to sobie sam)

 

 

podejrzewam, że tulejowanie może wzmocnić półoś jedynie na długości (aby się nie łamała w połowie) jeżeli chodzi o wytrzymałość skrętną (przy napędzaniu) raczej słabo to wygląda + dodatkowe wiercenie w półosi?? - kawał metalu zostaje dodatkowo osłabiony.

 

 

Tyle, wydaje mi się że to słabo bezpieczne rozwiązanie.

 

Oby było jak najdłużej OK

Edytowane przez YaaB P11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga półoś (lewa) zostanie już wymieniona na nową, muszę tylko czas znaleźć, żeby się z tym wyrobić. Bo trzeba będzie zdjąć i sprawdzić, co tam teraz siedzi, a dopiero później zamawiać.

W każdym razie zrobiłem foty dziś:

dscf3182s.th.jpgdscf3181j.th.jpgdscf3180q.th.jpgdscf3179mv.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maius nowa półoska okolo 260 zl i juz bez tlumnika drgań sa wiem bo ostatnio i jak wymienialem . Wiec myslę ze lepiej kupić nową niz regenerowac ukręcone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to dołączyłem do grona "urwiosiek" -prawa przebieg 177 kkm -zamówione nowe-obie 140 PLn -firma z Radomia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj dzwonił do mnie @filtron, że tez już ma auto na warsztacie i potrzebuje półosi, bo u niego tylko w kompletach sprzedają :D czyli klub cały czas rośnie :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i mnie dzisiaj dostała ta nieprzyjemna niespodzianka, lewa półoska urwana na tłumiku przebieg 185tys. bardzo prosze o jakieś namiary co zamówić do P11.144 1.6 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reddragon hehe musisz oddac do mechaniora demontaz oski liczenie zebow i dlugosci i zamawianie innaczej w p11 bylu 3 rodzaje polosiek w danym modelu :nissan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 stron 321 postów o półosi a ty pytasz co masz zrobić :D :D :D :

 

Na pierwszej stronie wstawiłem tabelę wymiarów i liczby zębów najbardziej poszukiwanych półosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i mnie dzisiaj dostała ta nieprzyjemna niespodzianka, lewa półoska urwana na tłumiku przebieg 185tys. bardzo prosze o jakieś namiary co zamówić do P11.144 1.6 16v

Powinna być taka 420mm/22zęby/22zęby, ale lepiej się upewnić samemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, jestem nowy a tych postów tak dużo ze sam nie wiedziałem. Do mechanika nie oddaje bo chce to zrobić sam! połowe już rozkręciłem tzn wyszarpałem półośke ze skrzyni teraz kombinuje klucz 36 zeby od piasty odkrecic. powiedzcie gdzie najlepiej pozamawiac te wszystkie opaski na osłony przegubów i jakich niespodzanek mam sie jeszcze spodziewac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opaski w każdym motoryzacyjnym kupisz, tylko pomierz średnice żeby wiedzieć jakie chcesz.

Obejrzyj osłony w jakim są stanie i jeśli któraś kiepska to wymień od razu, żeby potem drugi raz tej samej roboty nie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te opaski przeznaczone do przegubów jest dość trudno zacisnąć bez specjalnego przyrządu. W garażu da radę ostatecznie tak: ściskasz obcęgami ten element który wystaje i jednocześnie przykładasz wkrętak na środek i uderzasz młotkiem. Postaram się narysować. Nie używa się do przegubów tych zwykłych opasek, skręcanych na śrubkę.

 

post-51470-0-06000100-1355147653_thumb.jpg

 

no i na koniec można to ładnie sklepać żeby nic nie zahaczało o gumę, aby jej nie porwać.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używa się do przegubów tych zwykłych opasek, skręcanych na śrubkę.

ja właśnie takich użyłem i śmiga aż miło, trzeba było tylko na koniec puknąć młotkiem żeby była niższa i nie haczyła o skrzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie takich użyłem i śmiga aż miło, trzeba było tylko na koniec puknąć młotkiem żeby była niższa i nie haczyła o skrzynie.

 

No właśnie dlatego żeby przypadkiem nie zahaczyła i nie porwała nowej osłony :-) ale jak nie haczy to spoko. Gdzieś na innych forach czytałem że może być też to przyczyną bicia na kołach - bo w sumie taka śrubka jest ciężarkiem na obwodzie kręcącego się przegubu, analogicznie do ciężarka zakładanego do wyważania kół. Ale czy jest to możliwe w praktyce, przy tak małej średnicy przegubu, to już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma spawane półosie post-33664-0-63977400-1355161299_thumb.jpg to taka śrubka mi nie robi różnicy a ostatnio wydusiłem 190 i żadnego bicia nie było :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie pomocy a jak wyciagnąć półośke z przegubu od strony koła??? sciągnąłem ten zabezpieczający pierscionek i co dalej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...