Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja auto i manualna


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś na gorącym silniku na postoju znów spadła wydajność klimy, podniosłem maskę i ze sprężarki dobiega tykanie cykanie i w momencie tych dźwięków gruba rura ledwo chłodna po paru sekundach przestaje tykać i gruba rura robi się lodowata, jak się doda trochę gazu to też nie słychać tego tykania, wydaję mi się że sprzęgło od kompresora coś nie halo, ale dlaczego tylko na postoju i na gorącym silniku? Może ma jakieś zabezpieczenie sprężarka które działa jak osiągnie zbyt wysoką temp?

 

Nikt nie wie co to może być? Czy to forum wymarło?

 

Dziś jeszcze raz gdy objawy wystąpiły pooglądałem i posłuchałem pod maską i do tego co doszedłem to: że to tykanie kompresora wynika z niecałkowitego zasprzęglenia sprzęgła, np. tyka i wentylatory chodzą jak głupie, a jak przestaje tykać i znów chłodzi wentylatory zwalniają, idąc tym tropem wnioskuję że to wina słabej masy, teraz będę czyścił wszystkie masy styki itp. narazie oczyściłem i dałem nową kleme na główny kabel masowy bo kompletnie był zrypany i oderwał się prawie przy skrzyni, teraz idę wyczyścić resztę dam znać jakie będą rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na gorącym silniku na postoju znów spadła wydajność klimy, podniosłem maskę i ze sprężarki dobiega tykanie cykanie i w momencie tych dźwięków gruba rura ledwo chłodna po paru sekundach przestaje tykać i gruba rura robi się lodowata, jak się doda trochę gazu to też nie słychać tego tykania, wydaję mi się że sprzęgło od kompresora coś nie halo, ale dlaczego tylko na postoju i na gorącym silniku? Może ma jakieś zabezpieczenie sprężarka które działa jak osiągnie zbyt wysoką temp?

 

Nikt nie wie co to może być? Czy to forum wymarło?

 

Dziś jeszcze raz gdy objawy wystąpiły pooglądałem i posłuchałem pod maską i do tego co doszedłem to: że to tykanie kompresora wynika z niecałkowitego zasprzęglenia sprzęgła, np. tyka i wentylatory chodzą jak głupie, a jak przestaje tykać i znów chłodzi wentylatory zwalniają, idąc tym tropem wnioskuję że to wina słabej masy, teraz będę czyścił wszystkie masy styki itp. narazie oczyściłem i dałem nową kleme na główny kabel masowy bo kompletnie był zrypany i oderwał się prawie przy skrzyni, teraz idę wyczyścić resztę dam znać jakie będą rezultaty.

 

Wg. mnie wina musi leżeć w ciśnieniu w układzie , jak u mnie przy kończącym się czynniku też sprężarka "tykała" Może czujnik rozłącza przy max. granicznym ciśnieniu , same wentylatory nie dają rady odpowiednio schłodzić ? Może chłodnica klimy jest bardzo brudna i trzeba przeczyścić sprężonym powietrzem .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko dziwne że ten problem występuje na gorącym silniku jak jest ponad 25 stopni, jak jest zimny silnik to może być i 40 stopni a i tak będzie mroziła, a jak się nagrzeje to na postoju pojawia się to tykanie, wentylatory odpadają bo jak się doda gazu to znów mrozi, jutro dam znać jaki efekt poczyściłem wszystkie masy itp. podejrzewam problem właśnie z masą bo na postoju widać że wszystko słabnie a jak doda się gazu to odrazu dmuchawa szybciej chodzi i jaśniej świeci podświetlenie licznika, ale i tak chyba czeka mnie wizyta w warsztacie bo widać że poszedł oring w przed skraplaczem na wysokim ciśnienu, ale z lekka się zapociła i myślę że to nie to bo i wcześniej było ok z tym oringiem a problem był i tak.

 

Dziś wymieniłem oring i nabiłem klimę, teraz mrozi, ciekawe jak sobie poradzi w upały bo przy tych temp. problem się nie ujawnia.

 

No jednak przyszły upały i problem wrócił. Gorący silnik, postój, cyka 30s. mrozi 2min i tak w kółko a podczas jazdy jest ok, ale i teraz jest lepiej bo wcześniej cykała długo a postoju, może to jednak to zabezpieczenie wysokiego ciśnienia, albo w momencie cykania zmienia wydajność sprężarka.

 

Nowy trop kompresor cyka tylko na obiegu zewnętrznym, jak włącze obieg wewnętrzny cykanie zanika i zaczyna chłodzić, sam już nie wiem.

 

Powili już chyba dochodze to tego co jest winne, na zapalonym silniku w momencie cykania na sprzęgło przychodzi 10,5V. czyli stanowczo za mało co powoduje poślizg sprzęgła, 2 razy nawet to usłyszałem kiedyś przy ruszaniu, ale myślałem że to pasek, idę do garażu szukać przyczyny zaniku napięcia.

 

Nie no ręce opadają, teraz dochodzi dobre napięcie i wraz to samo cyka, a przestaje z obiegiem wewnętrznym, a może trzeba wyregulować szczelinę sprzęgła tylko jak to się robi?

 

Ostatecznie problem rozwiązany, okazało się że tarcza sprzęgła była słabo dociskana w 2 na 3 miejsc, jak zwykle pomocnicza okazała się puszka po piwie, podłożyłem pod docisk po 2 blaszki i wkleiłem je na poxipol i teraz tarcza ma jednakową szczeinę 0,4mm, na fotkach widać o co tu chodzi: http://imageshack.us/photo/my-images/819/1344339955908.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/822/1344339943909.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam inny kłopot ze swoją klimą. Otóż po uzupełnieniu czynnika (brakowało 200gram) niewiele mocniej chłodzi niż wcześniej. Teraz schładza o jakieś 15' C poniżej tego co jest na zewnątrz auta i zabiera silnikowi jeszcze więcej mocy niż kiedyś. I jeszcze taka dziwność - nawet jak ustawiam na maksymalne chłodzenie to i tak kompresor pracuje cyklicznie (włącza się i wyłącza) Tak ma być? Może gdyby pracował non stop to bardziej by schładzało powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też działa cyklicznie cały czas, ale u mnie daje ok 7-8 stopni z tego co mierzyłem. Jak by zasuwała non stop to by ci parownik i rurka zamarzła już tak miałem i nie było by przepływu powietrza. A może ją przeładowali że zabiera więcej mocy, u mnie wyłącza się nawet jak wcisnę szybko pedał gazu (pewnie żeby łatwiej było ruszać). A u ciebie też czuć wzmożone szarpanie przy zmianie biegów jak jeździsz z klima?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W primerach kompresor klimy pracuję cyklicznie w odróżnieniu np od Almery N16 .

Sprawdź czy oba wiatraki się włączają to może też być efekt kiepskiego chłodzenia . Może chłodnica klimy mocno zabrudzona .

Ja mam dwie P11 jedna przed liftem a druga po i klima w modelu przed liftem mocniej obciąża silnik ale obie wydajnie działają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co myśleć o tej klimie. Wiatraki się włączają razem z włączeniem klimy,szarpania nie ma tylko czuć że auto jest sporo słabsze w czasie gdy kompresor się włącza. Przy ładowaniu czynnika byłem obecny i na własne oczy widziałem że maszyna robiła to co robić należało (dodam że maszyna nowa a operator mechanik świeżo po szkoleniu) Układ szczelny bo jak kupowałem primkę to klima słabo chłodziła i tak przez 4 lata jakoś nie doładowywałem czynnika a teraz brakowało zaledwie 200 gram. Ale spróbuję jeszcze przedmuchać tą chłodnicę z przodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro można dostać butlę z czynnikiem 900g (100zł) plus wężyk z szybkozłączką i manometrem (100zł). Dobiłem u siebie tym klimę (250g) i muszę powiedzieć że gra jest warta świeczki. Chłodzi lepiej. Czynnika starczyło na dobicie 5 samochodów i jeszcze trochę zostało.

To tak w ramach obniżenia kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro można dostać butlę z czynnikiem 900g (100zł) plus wężyk z szybkozłączką i manometrem (100zł). Dobiłem u siebie tym klimę (250g) i muszę powiedzieć że gra jest warta świeczki. Chłodzi lepiej. Czynnika starczyło na dobicie 5 samochodów i jeszcze trochę zostało.

To tak w ramach obniżenia kosztów.

A dobijałeś sam czynnik czy olej też do smarowania sprężarki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież czynnik jest od razu z olejem (r134a). Ja też 2 razy sam nabijałem w tino i primerze, posiadam manometry. W obu autach musiałem wymienić oringi bo puszczały, wypuściłem resztki freonu wymieniłem oringi potem próżnia agregatem od lodówki i nabijanie, w obu autach klima hula aż miło.

 

Jeszcze nie opracowałem metody ściągania freonu, robiłem próżnie w butli ale do butli nie chce wchodzić za cholere, ale myśle ze więcej nie będę już wymieniał oringów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Mam lamerskie pytanie.

Zwróciłem uwagę, że wody kapiącej z klimy pod samochód jest chyba dużo.

Po tropie, który primerka zostawia przy manewrach na parkingu widzę, że prędkość kapania to plus minus kropelka/sekunda..dwie.

Mam wrażenie że zjawisko się nasiliło po przeglądzie (wymiana filtra, ozonowanie; płyn był uzupełniany rok temu, teraz chyba żadnej dolewki nie było).

 

Tego kapania to aby nie za dużo? Czy to normalna ilość?

 

Pozdrawiam,

 

KD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok, a jak się leje to oznacza że klima jest bardzo wydajna, u mnie tego w primie jakoś dużo się nie leje, ale w tino to zostawiam plame pod całym silnikiem, zresztą to też zależy od temp. otoczenia w upały będzie tego od cholery.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok, a jak się leje to oznacza że klima jest bardzo wydajna, u mnie tego w primie jakoś dużo się nie leje, ale w tino to zostawiam plame pod całym silnikiem, zresztą to też zależy od temp. otoczenia w upały będzie tego od cholery.

 

No fakt, upał zelżał i kapie mniej. Dzięki!

 

KD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Od tygodnia jestem posiadaczem P-11 kombi.

Z racji zawodu(chłodnictwo,klimatyazcja-10 lat praktyki) chętnie pomogę forumowiczom-bezpłatnie!!!Pytań o klimę jest sporo a rozwiązanie problemu często bywa groszowe.(Walenie kontrastu UV za ciężkie pieniądze nie zawsze jest konieczne)

Pozdrawiam serdecznie-Mariusz.

 

witam!

posiadam p11 1,6 ben. 1998r

moja klima od czerwcw 2012 kiedy go kupiłem dzialala. moje pytanie czy jest i gdzie oraz jak sprawdzic czy jest tam płyn bo od 2 tyg. nie chłodzi wieje ale nie jest zimno. kiedy uruchamiam klime to jest odglos jakby zaciagal plyn z dna takie resztki jakby bulgotanie. czy plyn sam moze sie skonczyc? a moze to jeszcze cos innego.

proszę o odp. na rafikss@wp.pl

 

dzieki z gory za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem świezy w tym temacie dlatego sie zapytam czy ten czynnik R134a którym się nabija klime jest razem z olejem, czy go sie osobno aplikuje? Sporo teraz jest pseudo zakładów z klimatyzacja i chciałbym wiedzieć co powinni i w jakiej ilości zaaplikować do układu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły. Z zasady sam R134 jest bez oleju, ale najczęściej automaty same go dodają.

Możesz też sobie kupić małą butlę R134 na allegro, w której jest czynnik z olejem, i sam dobić klimę. Robiłem tak latem, ałkiem nieźle się sprawdza. I niebo taniej wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A np coś takiego: http://allegro.pl/super-cool-r-134a-plus-czynnik-uszczelniacz-540g-i2980480932.html i tyle

Albo poszukać w wersji z miernikiem ciśnienia http://allegro.pl/zestaw-serwisowy-do-klimatyzacji-samochodowej-r134-i3012962588.html

Robiłem tym ostatnim. Dobiliśmy 4 samochody w rodzinie, i jeszcze czynika zostało. Warto zważyć butlę na wadze kuchennej przed i po dobiciu. Będziesz wiedział ile czynnika weszło. Dobrze dobić 2 razy dzień po dniu. Podczas dobijania bardzo spada temperatura i z tym ciśnienie w butli, do tego stopnia że nie ma ciśnienia by dobić więcej do układu. Oczywiście rękawiczki i okulary to podstawowe BHP. Ponoć o odmrożenie łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a mam jeszcze pytanie które to jest złącze niskiego ciśnienia - oznaczone jako A czy B??

1m2qg3h896f8_t.jpg

Edytowane przez stoneface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.Od tygodnia jestem posiadaczem P-11 kombi.

Z racji zawodu(chłodnictwo,klimatyazcja-10 lat praktyki) chętnie pomogę forumowiczom-bezpłatnie!!!Pytań o klimę jest sporo a rozwiązanie problemu często bywa groszowe.(Walenie kontrastu UV za ciężkie pieniądze nie zawsze jest konieczne)

Pozdrawiam serdecznie-Mariusz.

Witam mam problem z klima w p11 2.0 td wydaje mi sie ze raczej mi niedziala poniewaz gdy zalaczam klime to nic sie niedzieje zero chlodzenia powietrze daje takie jak na dwozu oraz zaden wiatrak sie niewlancz co robic pomuzcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem p11-144 kombi 2.0 Pb

Dzisiaj zauważyłem wyciek czynnika od klimy w okolicy chłodnicy.

Czy to może byś nieszczelny parownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...