Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tylko rzetelne opinie i eksportyzy......


Gość kamela26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamela26

Nie chowam głowy w piasek zwłaszcza gdy mam racje............

 

Poniżej obalam teorie głoszoną na forum o MOMENCIE OBROTOWYM (że decyduje on o mocy silnika) i wyższosci silnika dislowskiego (navara, pathfinder 2,5) nad silnikiem V6 ( patffinder V6)

 

cytuje dosłownie co napisał Pan Dariusz Wojdas - ekspert od 4x4, samochodów terenowych i wiele ASO, Politechnik czy firm tuningowych go zna i korzysta z jego doświadczeń, rad i ekspertyz/ www.wojdas.24x7.pl

 

 

cytuje"

Testowałem Pathfindera zarówno w benzynie jak i Dieslu.

Silnik 4.0 ma 269 KM a 2,5 dCi tylko 174 KM i to pod warunkiem że

turbina jest rozkręcona na maxa - bez turbiny to 90 KM.

Mówienie że silnik 174 KM jest silniejszy od 269 KM jest skrajną

głupotą którą uprawiają niektórzy pseudoznawcy którzy swoją wiedzę czerpią z marketingu a nie z techniki. Sprzedawcy samochodów często na pytanie klienta o małą moc Diesla mówią, że za to jest znacznie większy moment obrotowy i to poprawia sytuację.

Co prawda moment obrotowy 2,5 dCi jest 403 Nm a benzyny 4.0 tylko 385

Nm (niemal podobne) ale to o niczym nie świadczy.

Moc silnika = moment obrotowy x max. prędkość obrotowa silnika

W Dieslu prędkość obrotowa to tylko 4000 obr/min a w benzynie to aż 5600

obr/min - prędkość obrotowa jest dla benzyny znacznie większa.

Wskaźnikiem siły i przyśpieszenia jest zawsze moc a nie moment. Nawet jeżeli będziemy mieli Pathfindera 2.5 dCi i 2.5 benzyna i oba silniki będą miały po 174 KM to i tak beznyna zarówno od startu 0-100 km/h jak i od 80-120 km będzie szybsza. Ponadto benzyna 2.5 będzie znacznie silniejsza od Diesla 2.5 (zakładając że mają taką samą moc) w warunkach skrajnie terenowych. Jeżeli dwa takie same silniki benzynowe, mają taka samą moc a różnią się momentem obrotowym to istotnie ten który ma większy moment będzie lepiej się zbierał (zazwyczaj większy moment mają silnik o wiekszej pojemności lub długoskokowe). Ale porównywanie momentu Diesla i benzyny jest niedorzeczne.

W przypadku silnika 2.5 dCi o mocy 174 KM to można nazwać go SUV-em gdyż

jak przyjdzie jechać mu po piasku pod górę to samochód nawet na reduktorze

4L zgaśnie w przeciwieństwie do 4.0 benzyna którym można się ścigać po plażach

czy wydmach dochodząc do 100 km/h nawet. Z silnikem 2.5 dCi rzeczywiście

nie ma co wjeżdzać w teren bo jest za słaby.

Ponadto koszty eksploatacji 4.0 benzyna jest nieco nizszy niż 2,5 dCi

pomimo bardzo znacznej różnicy w spalaniu paliwa. Ponadto silniki benzynowe

bardziej nadają się do jazdy w terenie niż dCi. Silnik 4.0 jest

silnikiem japońskim konstuowanym specjalnie do samochodu terenowego a dCi jest

silnikiem z Renaulta Laguna. Pathfinderem benzynowym udało mi się wyjechać w zimie na skocznię narciarską w Harrachowie (mamut). Silnik 2.5 dCi podczas takiej próby (o ile by nie zgasł z braku mocy) by się zatarł ze względu na duży przechył podłużny samochodu i zabrakło by mu smarowania bo olej by się zlał w jedno miejsce. Ponadto benzyną można

wjechac do wody nawet na 70 cm a Dieslem już w 30 cm może się zepsuć

(np: turbosprężarka oblana wodą rozpadnie się- dlatego Diesli nie używa się w samochodach terenowych do sportowego użytku).

Skoro moment obrotowy miał by być wykładnikiem siły silnika to F1 czyrajdy

WRC były by na Dieslach a nie są i nigdy nie będą.

> Dariusz Wojdas " -koniec cytatu

 

pozdrawiam serdecznie kama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość navara
W przypadku silnika 2.5 dCi o mocy 174 KM to można nazwać go SUV-em gdyż

jak przyjdzie jechać mu po piasku pod górę to samochód nawet na reduktorze

4L zgaśnie w przeciwieństwie do 4.0 benzyna którym można się ścigać po plażach

szczerze to smiac mi sie z tego chce a tak pozatym duża moc w terenie nie pomaga liczy sie moc na niskich obrotach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dCi jest silnikiem z Renaulta Laguna

Pierwsza glupota.

W Dieslu prędkość obrotowa to tylko 4000 obr/min a w benzynie to aż 5600 obr/min - prędkość obrotowa jest dla benzyny znacznie większa.

Kolejna glupota. Porownaj soebie kiedys wykres z hamowni dla diesla i benzyny. Zobaczysz ze prfzebieg momentu w dieslu jest o wiele lepszy niz w benzynie. Max moment w dieslu jest dostepny juz od 2tys

Nawet jeżeli będziemy mieli Pathfindera 2.5 dCi i 2.5 benzyna i oba silniki będą miały po 174 KM to i tak beznyna zarówno od startu 0-100 km/h jak i od 80-120 km będzie szybsza.

Moze od 0 do 100 bedzie szybsza, ale nigdy w zyciu nie bedzie bardziej elastyczna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z d*py.

 

Co ona ma wspólnego z obalaniem teorii o momencie oborotwym...?

zmien go na jakis jasno mówiący o zawartości wątka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No cóż...pan Dariusz Wojdas to chyba nie do końca wie co pisze :D:D:D:D Ale zawsze można się przynajmniej pośmiać :D Śmiech to zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GregMar

Znaczy mamy w końcu koncik satyryczny :diabel: no ja się też tym tekstem setnie ubawiem :diabel: ... W końcu śmiech to zdrowie :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy gordon
W przypadku silnika 2.5 dCi o mocy 174 KM to można nazwać go SUV-em
-kurcze mieszkam w kraju anglojezycznym i wiem co oznacza SUV!To by WLASNIE oznaczalo ze navara jest autem o parametrach SPORTOWYCH!!! :D Wojskowy hammer jezdzacy po piaskach irackiej pustyni posiada moc 120 km!!Wiec to suv??? :D Kamela kolejny raz chce sie popisac autem i kolejny raz walnela jak kula w plot.Rzetelnie to raczej nie jest, ale ubaw po pachy! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GregMar

Kamela skoro ty i Mr. Wojtas uważacie że Diesel nie jest silniejszy od benzyny (trzeba odróżnić silniejszy od mocniejszego) to dlaczego ciągniki siodłowe są napędzane dieslami nie benzyną???? Powinnaś razem z Mr. Wojtasem zadzwonić do Volvo, Scanii, Dafa, MANa, Mercedesa, Iveco i ich uświadomić że powinni robić zamiast dieslów benzyniaki bo i silniejsze (więcej uciągną), a i mniej paliwa palą... Jak nie zdechną przy telefonie ze śmiechu to we trójkę Ty, Mr. Wojtas i Twój Patv V6 zmienicie świat transportu!!! Nie wiem... Serio nie chcialem na ten post odpowiadać, ale takich glupot nie można pozostawiać od tak... Już pomijając taką durnotę, że silnik 2,5 jest od Laguny... Jeśli Mr. Wojtas tak twierdzi to jest prędzej znawcą runa lesnego nie silników, tak się składa, że ten motor jest konstrukcją własną Japończyków nie Żabojadów... :one: I jeszcze jedno konkretne pytanie... Skoro wjechało się Mr. Wojtasowi na skocznię narciarską w Harrachowie benzyniakiem, a dieslem już nie próbował, to jakim cudem twierdzi, że by mu się nie udało i by się zatarł, nie rozumiem popatrzał sobie na diesla i powiedział, że ten już nie wjedzie... Co to za podejście? Trzeba było wsiąść i zrobić próbę, naukowiec z Mr. Wojtasa pierwsza klasa... No większej durnoty dawno nie czytałem... A ten kawałek o pokonywaniu wody i psuciu się... Matko Kamela poczytaj forum, kolega Maxiu wieżdżał w większą wodę, relacje wraz z dokumentacją fotograficzną są tutaj można sobie poczytać, ale trzeba sobie zadać minimum trudu a nie wypisywać kretynizmy... Ehhhh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciulek
koszty eksploatacji 4.0 benzyna jest nieco nizszy niż 2,5 dCi

pomimo bardzo znacznej różnicy w spalaniu paliwa

 

no dowalił gościu! Nawet nie chce myśleć ile taka 4.0 bena spali...

 

ps. a wracając do tematu to oczywiście, że taki silnik 4.0 bena ma rpzewage nad 2.5 dci ale co tu porównywać?

 

Oczywiśćie,żę silniki diesla są bardziej elastyczne. Osiągają moc max. na niższych obrotach przez co łatwiej się nimi przyśpiesza np. na 5 biegu z 80-150 km/h ale benzyna na wyższych obrotach i tak jest mocniejsza (wystarczy doprowadzić ją do obrotó których osiąga swoją moc - stąd m. in. większe spalanie benzynaików niż diesli).

 

Warto tutaj dodać, żę silniki diesla znacznie się unowocześniły i robią dzieki proporcji spalanie/moc ogromną furorę. Dajmy tutaj np. zalać Passata 2.0 benzyne a paska 1.9 tdi o podobnej mocy! Ciekaw jestem jak to będzie z silnikami vankla. Narazie rozwija je tylko mazda ale są coraz nowocześniejsze, mocniejsze i palą co raz mniej... Czas pokaże.. :)

 

[ Dodano: Sro 02 Maj, 2007 01:59 ]

decyduje on o mocy i przyspieszeniu samochodu z czym sie nie zgadzam oczywiscie.

no i masz racje - moment obrotowy to tak na chłopski rozum zdolność przyśpieszania z niskich obrotów. Tak jak pisałem np. na 5 biegu z 80-150 km szybciej przyspieszysz dieslem. No ale jezeli chodzi o moc na wysokich obrotach to bena forever :) hehe no i tak jak powiedzial mr. wojdas dlatego diesle nie jezdza na rajdach bo tam liczy sie przyspieszenie - nie wazne na jakich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GregMar

No sęk w tym że Kamela wlasnie tego nie łapie, że podczas jazdy dieslem szybciej przyspieszysz bo prędzej osiąga on maksymalny moment obrotowy, zaś benzyna wolniej i dopiero po jakimś czasie gdy benzyna wejdzie na swoje maksymalne obroty wyprzedza diesla. Tłumacze to Kameli już od kilku postów a ona i tak z tego tłumaczenia rozumie że diesel jest szybszy od benzyny zamiast ze szybciej przyspiesza... A to jest akurat bardzo ważne na naszych polskich drogach gdzie odcinki proste są w deficycie zwłaszcza w Zachodniopomorskiem i na Mazurach. Serio szkoda słów...

A tak na marginesie skoro Kamelo tak twierdzisz, że w porównywalnych mocach diesela i benzyny to benzyna bedzie szybsza to radzę ci porównac swojego Patha V6 4,0 z Tuaregiem V10 TDI 5.0, Path ma 270 Km Tuareg 310 KM ale tam 40 KM różnicy to nic bo Tuareg jest o ponad 400 kg cięższy od Patha... Ale gwarantuję Ci że to Ty bedzie wąchaa spaliny Tuarega nie odwrotnie... Już o sile auta nie wspominając... Przykladem siły jest fakt że Tuareg V10 TDI holował Boeinga 747-200 ważącego 155 TON!!! Gdyby tego Boeinga podczepić pod Patha to by tylko się zadymiło a z podwozia posypały sróbki i części przekładni, a samolot by się o 1 cm nie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Greg trochę przesadzasz. VW był specjalnie przygotowany i bardzomocno obciążony, żeby koła się nie słizgały. Nie zmienia to faktu, że opowiastka przytoczona przez Kamelę jest bzdurna. Żeby było sprawiedliwie trzeba by porównać 2,5 l turbo diesla i turbo benzynę.

Może wtedy możnaby wyciągnąć jakieś wnioski.

Podstawa jest to, że ciężko jest tak "toćka w toćkę" porównywac te silniki. Silnik w Kameli samochodzie jest bardziej elastyczny. Ponieważ miałem Fronterę V6 to coś mogę powiedziec , bo to w końcu podobne silniki tyle, że w Pathu jest mocniejszy. Charakterystyką pracy się nie różnią sporo.

Nie będe sie odnosił do wypocin tego pana bo to szkoda prądu, ale coś napisze o różnicach pomiędzy dieslem a benzyną.

Najpierw diesel. Silnik jest japoński. Jest to zmodyfikowana jednostka z Nissana Pickup D22. Najlepiej to widac jak odnajdzie sie pompę commonraila. Pozostało w tym miejscu duuużo miejsca po poprzedniej pompie wtryskowaj. Co do tego, że silnik jest z Laguny... w Lagunie nie występuje 2,5l tylko 2,2 o mocy (podobno) 150KM. Ale na sztukę o takiej mocy ciężko trafić.

O kurde zaczałem się odnosić do wypocin a miałem tego nei robić ;)

Dobra. Diesel ma inny przebieg mocy i momentu. Navara max moment ma przy mniej więcej 2000rpm. Moc maksymalna osiąga niewiele wyżej. Silnik benzynowy wymaga kręcenia wyżej. Co prawda benzynowa jednostka często bywa bardziej elestyczna co ułatwa czasem wyprzedzanie. Przy automatycznej skrzyni biegów nie ma to znaczenia ale przy manulanej często jest tak, że w benzynie nie trzeba redukować biegu a w dieslu czasem o dwa biegi w dół. Diesel niewątpliwie wykazuje swoje zalety przy jeździ z dużym obciążeniem. Mniejszy będzie przyrost zużycia paliwa no i łatwiej jest z manualem ruszyć, na przykład z przyczepą.

Akurat tak sie złożyło, że w sobotę pojechałem do Munster z kolegami bo Suzuki Burgman. To taki maxi skuter z silnikiem 2-cyl 650 ccm. waży tak coś koł 250km. Podpiąlem przyczepę. Nie motocyklową ale zwykłą bagażową, lekką bez hamulca. Navara pustej przyczepy nie poczuła. Na zużyciu paliwa też sie to nie odbiło. 10l/100. Czyli standardowo. Jechaliśmy praktycznie cały czas z włączonym tempomatem 120km/h zabijając nudę rozmową. W drodze powrotnej przybył nam na przyczepie Burgi. Navara nic nie poczuła i spalanie było nadal 10l/100. Dopiero jak na nowej autostradzie za Poznaniem trochę przycisnąłem i był dosc silny wiatr z przodu, to wzrosło zużycie do 11l/100. Cały czas jechaliśmy z włączoną klimą. Ciekaw jestem ile Kameli Path by spalił :D I w takich sytuacjach sprawdza się diesel.

A co do jazdy wyczynowej z silnikami diesla... w rajdach terenowych tylko w klasach prototypowych pojawiają sie benzynowe silniki. Wszędzie indziej królują diesle. Co więcej. Touareg przygotowywany na Dakar ma silnik diesla. W tej chwili jest to jednostka 5-cyl , która zaczynała swoje życie w VW LT :D Oczywiście jest mocno przerobiona, jednak VW potwierdza, że to silnik z dostawczaka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kolumb

No nieźle Kamela26 pojechałeś. Jeszcze jeden taki wywód a inni użytkownicy samochodów pomyślą że nissanami jeżdżą niepełnosprawni umysłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

kolumb to żeś pojechał po całości.

 

kamela26 poczytaj trochę posty ludzi wypowiadających sie powyżej a znajdziesz tam wiele więcej prawdy niż w wypowiedziach cytowanego Pana Wojdasa.

 

Tak wogóle to nazwa tematu nie odpowiada jego zawartości.

Niedługo się dowiemy, że ziemia jest jednak płaska i to słońce kręci się wokół ziemi a nie na odwrót, teorię ewolucji już jakiś jełop próbował obalić, no ale cóż co człowiek to teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

johny, to że czegoś uczą w szkole to nie znaczy że tak jest (vide lata pre '89). Teoria to teoria i ta kreacjonizmu też podchodzi pod teorię naukową kiedy mowa o dowodach (lub ich braku). No ale to temat na inną grupę :)

 

A co do wątku przypomina mi się jedna fajna zasada: żeby coś powiedzieć, trzeba mieć coś do powiedzenia :)

W każdym razie, trochę humoru z rana jest OK :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bastek
Co prawda benzynowa jednostka często bywa bardziej elestyczna co ułatwa czasem wyprzedzanie. Przy automatycznej skrzyni biegów nie ma to znaczenia ale przy manulanej często jest tak, że w benzynie nie trzeba redukować biegu a w dieslu czasem o dwa biegi w dół.
Yyy a nie odwrotnie?

Kamela - cóż, nie wypowiadam się. Natomiast szkoda, że ktoś kto nazywa się ekspertem pitoli takie głupoty... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Nie odwrotnie. Silniki benzynowe, zwłaszcza wolnossące, o dużych pojemnościach są bardzo elastyczne. Ciągną bez szarpania już od 1500 rpm praktycznie do końca. W dieslu i to jeszcze z turbosprężarką trzeba czasem biegami machać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bastek

Ale silniki wielkości 4,0 V6 to w Europie raczej rzadkość...

Taki 1,4 16V w Sunnym czy 1,8 16V w Almerze przegrywa z 1,9 dCi w Primerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamela26
No sęk w tym że Kamela wlasnie tego nie łapie, że podczas jazdy dieslem szybciej przyspieszysz bo prędzej osiąga on maksymalny moment obrotowy, zaś benzyna wolniej i dopiero po jakimś czasie gdy benzyna wejdzie na swoje maksymalne obroty wyprzedza diesla. Tłumacze to Kameli już od kilku postów a ona i tak z tego tłumaczenia rozumie że diesel jest szybszy od benzyny zamiast ze szybciej przyspiesza...

 

Jak chce przyśpieszyć Turbo Dieslem to po wciśnięciu gazu do oporu trzeba

zaczekać aż turbina się rozpędzi trwa to nawet 3 sekundy. Benzyną już bym skończyła wyprzedzać a Dieslem dopiero zaczynam. W każdym silniku z turbiną rzeczywisty moment obrotowy i moc są minimum 2 razy mniejsze niż w katalogu.

Maksymalna moc i moment są mierzone jak turbina jest rozpędzona na maksa a

żeby ją rozpędzić na maksa trzeba zaczekać.

 

Ponadto zakres użytecznych obrotów dla benzynowych samochodów terenowych to

od 1500 do 6500 obr/min czyli 5000 obrotów - Diesla od 1500 do 4000 obr/min

czyli 2500 obr/min. W Dislu podczas wyprzedzania trzeba użyć 4 biegów a w

benzynie 2 - dlatego diesle mają skrzynię 6 biegowe a benzyny 5 biegowe.

Dlatego Diesel ma tak mało obrotów bo ropa spala się znacznie wolniej niż benzyna.

Nawet na postoju jak benzynie damy gaz do dechy to 6000 obr/min mamy

szybciej niż w Dielslu 4000 obr/min.

Wał korbowy i reszta elementów obrotowych w Dieslu ma 2 razy wiekszą masę wiec zgodnie z 2 zasadą dynamiki żeby uzyskać takie samo przyśpieszenie trzeba albo 2 razy więcej siły. Dlatego Diesel nawet na postoju (bez obciążenia) nie dorówna benzynie niezapominając o szybkości spalania mieszanki.

 

[ Dodano: Sro 02 Maj, 2007 23:29 ]

no dowalił gościu! Nawet nie chce myśleć ile taka 4.0 bena spali...

 

jazda mieszna 15l/100

 

na autostradzie 180km/h - 16-17l

 

[ Dodano: Sro 02 Maj, 2007 23:33 ]

johny, to że czegoś uczą w szkole to nie znaczy że tak jest (vide lata pre '89). Teoria to teoria i ta kreacjonizmu też podchodzi pod teorię naukową kiedy mowa o dowodach (lub ich braku). No ale to temat na inną grupę

 

A co do wątku przypomina mi się jedna fajna zasada: żeby coś powiedzieć, trzeba mieć coś do powiedzenia

W każdym razie, trochę humoru z rana jest OK

_________________

 

 

chyba za późno Ci sie ta zaada przypomniała................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamela26
A co do jazdy wyczynowej z silnikami diesla... w rajdach terenowych tylko w klasach prototypowych pojawiają sie benzynowe silniki. Wszędzie indziej królują diesle. Co więcej. Touareg przygotowywany na Dakar ma silnik diesla. W tej chwili jest to jednostka 5-cyl , która zaczynała swoje życie w VW LT Oczywiście jest mocno przerobiona, jednak VW potwierdza, że to silnik z dostawczaka

 

Hołowczyc na DAKAR pojechał navarą z silnikiem V6 4.0 .................. ciekawe dlaczego............

 

[ Dodano: Sro 02 Maj, 2007 23:53 ]

Koleżanko czy Ty na wyścigi latasz swoim kwadratem?

no chyba nie o to chodzi w tych jak piszesz terenówkach..

 

 

nie kolego, nie latam na wyscigi chodzi mi tylko o to, że głupoty typu, "2,5 dci disel szybciej przyspiesza od V6 4.0 bo ma wiekszy moment obrotowy przy 2000 obr" to możecie zoną opowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkorek

"2,5 dci disel szybciej przyspiesza od V6 4.0 bo ma wiekszy moment obrotowy przy 2000 obr" to możecie zoną opowiadać----

no co jak co ale oszukać żonę w tak poważnej kwesti..straszliwy nietakt :diabel2: :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GregMar
[Jak chce przyśpieszyć Turbo Dieslem to po wciśnięciu gazu do oporu trzeba

zaczekać aż turbina się rozpędzi trwa to nawet 3 sekundy. Benzyną już bym skończyła wyprzedzać a Dieslem dopiero zaczynam. W każdym silniku z turbiną rzeczywisty moment obrotowy i moc są minimum 2 razy mniejsze niż w katalogu.

Maksymalna moc i moment są mierzone jak turbina jest rozpędzona na maksa a

żeby ją rozpędzić na maksa trzeba zaczekać.

Jasne fajne bajki... Słyszałaś może o czymś takim jak turbosprężarka o zmiennej geometrii, która zwiększa efektywność silnika przy niskich obrotach silnika?

 

Ponadto zakres użytecznych obrotów dla benzynowych samochodów terenowych to

od 1500 do 6500 obr/min czyli 5000 obrotów - Diesla od 1500 do 4000 obr/min

czyli 2500 obr/min. W Dislu podczas wyprzedzania trzeba użyć 4 biegów a w

benzynie 2 - dlatego diesle mają skrzynię 6 biegowe a benzyny 5 biegowe.

Dlatego Diesel ma tak mało obrotów bo ropa spala się znacznie wolniej niż benzyna.

Nawet na postoju jak benzynie damy gaz do dechy to 6000 obr/min mamy

szybciej niż w Dielslu 4000 obr/min.

Wał korbowy i reszta elementów obrotowych w Dieslu ma 2 razy wiekszą masę wiec zgodnie z 2 zasadą dynamiki żeby uzyskać takie samo przyśpieszenie trzeba albo 2 razy więcej siły. Dlatego Diesel nawet na postoju (bez obciążenia) nie dorówna benzynie niezapominając o szybkości spalania mieszanki.

Zamiast pisać takie głupoty to ścignij się z Tuaregiem V10 TDI, ma porównywalną moc do twojego auta, do tego jest prawie pół tony jest cieższy od twojego Patha. Gwarantuję ci, że na sprincie spod świateł to jednak ty będziesz wąchać jego spaliny nie on twoje. Zweryfikujesz sobie wtedy te swoje powyższe wywody na temat nowych diesli. Jaki problem w Poznaniu na pewno znajdziesz takiego Tuarega... Powiedz jego włascicielowi że dasz popalić jego rozklekotanemu ropniakowi, zachęcony takim tekstem na 100% stanie z tobą w szranki. Przetestujesz to organoleptycznie i będziesz miała pewność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ miałem Fronterę V6 to coś mogę powiedziec , bo to w końcu podobne silniki tyle, że w Pathu jest mocniejszy

 

 

No,no co z odwaga...zeby używac słów Frontera i Path w jednym zdaniu....i jeszcze to słówko "podobne"..... :diabel: :diabel: :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamela26
Zamiast pisać takie głupoty to ścignij się z Tuaregiem V10 TDI, ma porównywalną moc do twojego auta, do tego jest prawie pół tony jest cieższy od twojego Patha. Gwarantuję ci, że na sprincie spod świateł to jednak ty będziesz wąchać jego spaliny nie on twoje. Zweryfikujesz sobie wtedy te swoje powyższe wywody na temat nowych diesli.

 

publikacja 2006- Gazeta wyborcza:

"Do niedawna wśród diesli największą mocą mogła pochwalić się jednostka Volkswagena V10 TDI (5 l), która w tegorocznej edycji konkursu Engine of the year zajmuje trzecie miejsce w kategorii najlepszych silników powyżej 4 litrów pojemności, plasując się zaraz za dwoma benzynowymi V8-kami BMW i Ferrari. "

 

Specjalnie dla Ciebie w pierwszym poscie zaznaczyłam boldem jakich silników dotyczy ten temat więc PROSZĘ nie mieszaj.

 

nigdy nie twierdziłam ze V6 jest najlepszym silnikiem na świecie, przyznaje z V10 nie ma raczej szans:

 

Dane techniczne V10

 

Moment obrotowy: 750Nm przy 2000obr/min

 

Moc: 313KM (230kW) przy 4000obr/min

 

Pojemność: 5.0l

 

co tu porównywac ? prawie 2 razy wiekszy moment i więcej KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...