Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] 2.0td - się czasem dusi i kopci


Guest boczek
 Share

Recommended Posts

Guest boczek

Witam.

 

Takie zjawisko obserwuję od niedawna: podczas przyspieszania w zakresie 2000-2500 autko nie ma przyspieszenia, silnik wyraźnie słabnie i z tyłu zostawiam czarne obłoki. Potem jest lepiej (bo pewnie wchodzi turbina), ale nadal kopci, chociaż mniej. Przy ruszaniu spod świateł zazwyczaj zostawiam kłęby dymu.

 

Wyczyściłem przepływomierz - jest ciut lepiej, ale to nie to. Jakie powinny być kolejne kroki, żeby eliminować kolejne rzeczy i nie trafić do jakiegoś miszczunia który bardziej naciągnie niż zrobi?

Wtryski? Pompa? Filtry (powietrza zmieniany niedawno, paliwa na jesieni ub. roku)?

Link to comment
Share on other sites

Guest grz3chu

Miałem identyczny problem, dolałem jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy (chyba STP) i zmieniłem stacje, wymieniłem też filtr paliwa ale Ty masz w miare świeży. Teraz jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzić najlepiej w kolejności jeżeli nie będzie rezultatów:

1. Wtryski

2. Turbo

3. pompa wtrsykowa.

Stawiam na wtryski. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Ja stawiam na EGR.

Proponuję zacząć od rzeczy najtańszej i najprostszej - odłączyć EGR. Jak nie pomoże to szukać dalej tam gdzie sugerują przedmówcy.

 

A odłączenie EGR wygląda tak (operacja w pełni odwracalna):

 

1. Odnaleźć właściwy wężyk

2s.jpg

 

2. Przeciąć go blisko kostki sterującej

1s.jpg

 

3. Zaślepić szczelnie najlepiej śrubkami (chyba fi 6)

3s.jpg

 

4. Zamocować luźny wężyk np. przy pomocy taśmy

5s.jpg

 

5. Rozkoszować się płynną pracą silnika, wyraźnym przyspieszeniem przy włączeniu turbo itp.

 

6. W razie problemów usunąć śrubki, przyciąć rozepchaną końcówkę wężyka i założyć na pierwotne miejsce.

Link to comment
Share on other sites

Guest boczek

OK, to zacznę od tego EGR w takim razie i potem reszta.

Jednakże małe ale mam - jako że, zjawisko obserwuję od pewnego czasu, to co może być winny ów EGR?

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Tak - poprostu przyszedł jego czas i padł. Są dwa wariantyy uszkodzonego EGR - albo sterowanie albo uszkodznenie mechaniczne. Może być cały czas otwarty zawór i puszcza spalinę na dolot a pompa zwiększa dawkę paliwa. To rozwiązanie które podałem jest doraźne i skuteczne wówczas gdy problem dotyczy sterowania EGR. Jeżeli zablokował się natomiast mechanicznie w pozycji otwarty, wówczas to nic nie da. Trzeba wówczas zrobić inny patent:

 

4s.jpg

 

Zaślepić monetą rurkę, którą wracają spaliny i podstawić jakimś dinksem aby czasem się nie obluzowała i nie poleciała dalej.

Nr 1 to moneta 2zł idealnie pasująca w zagłębienie w rurze dolotowej, nr 2 to tuleja blokująca monetę - trzeba dobrać wymiar żeby nie było żadnych luzów i nie wpadło nic w żadną stronę. W miejscu nr 3 jest mniejsza średnica, więc tulejka ma o co się wesprzeć. Całość należy uszczelnić takim silikonem do gorących miejsc.

Wówczas raz na zawsze zapomnisz o EGR.

Link to comment
Share on other sites

TYLKO PAMIĘTAJ jak to zrobisz to przez Ciebie zginie ok 5wróbli i 2 wiewiórki rocznie. :kosci: ;)

Ciekawe rozwiązanie. Jak będe miał z tym problemy to też tak zrobie.

Link to comment
Share on other sites

Guest aptekarzpiotr

Czy auto z "nieczynnym" EGR-em lepiej przyspiesza niż samochód ze sprawnym zaworem EGR? a jak ze spalaniem?

Link to comment
Share on other sites

Guest boczek

Dziś jeszcze z Dżodżo pooglądaliśmy i zrobiliśmy autodiagnostykę i EGR won. Wychodzi że odłączenie pomogło. :D

 

Dzięki jurgenik :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Cieszę się że pomogło, ale pamiętaj o mojej drugiej instrukcji (tej z pieniążkiem), ponieważ tak jak napisałem, to rozwiązanie z wężykami jest doraźne. Jeżeli odłączysz podciśnienie (sterowanie EGR) wówczas teoretycznie jest on zamknięty, ale wydaje mi się, że przy dużych obrotach ciśnienie spalin jest na tyle duże, że jest w stanie otworzyć zawór bez pomocy podciśnienia. Wówczas spaliny idą na dolot zupełnie niekontrolowane i można zaobserwować nieprzewidywalne spadki mocy (zupełnie losowe). Aby temu zapobiec należy definitywnie odciąć dopływ spalin do dolotu (przed EGR).

Link to comment
Share on other sites

Guest dex_adm

A czy po zablokowaniu sterowania EGR nie zauważyliście u siebie takiej zamiany: przy wysprzęglaniu biegu obroty bardzo wolno spadają czyt. motor zachowuje się tak samo jakbyśmy jadąc trzymali wciśnięty gaz i nacisnęli sprzęgło.. :| Czy wy też tak mieliście? :027:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rodrigo

W primerze mojej siostry (P11.144 2.0 TD) jest podobny problem, czyli poniżej 2500 obrotów dusi sie i doslownie NIE moze sie rozpędzić... później jakoś idzie chociaż to jeszcze nie jest to... Kolejny problem polega na tym że troche za dużo pali, w mieście potrafi pokazać nawet ponad 8 litrów.

 

Zero kopcenia, super zapala.

 

Czy to może być również wina EGR?

Link to comment
Share on other sites

Guest Romaldo

To może być przepływomierz. U mnie byly takie same objawy, ale po wymianie przepływomierza coś sie jeszcze uwidoczniło:P i teraz kopci

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Co do egr to ja go rozłączyłem i prawdę mówiąc nie zauważyłem różnicy. Zamiast 2 zł można wyciąć z blachy 1mm aluminiowej podkładkę tylko bez dziury, nałożyć silikonu do wys temp i skręcić, odczekać i jeździć. Ja tak zrobiłem i jeździłem pół roku.

Jedno co można zrobić to rozkręcić egr, i zamoczyć go i wymić jak najdokładniej benzyną ekstrakcyjną bo może zacinać się od oleju którym jest zachlastany. to radzę na początek.

Acha po rozkręceniu egr przydadzą się nowe uszczelki najlepiej zamówić u kogoś kto dorabia. Koszt kilka złotych.

Różne są opinie na temat odcinania tego zaworu. Jedni mówią, że dobrze, a inni, że niedobrze. Gdyby nie egr to byłby katalizator.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

He he Przeleciałem dziś Master Tuning i tam wiele osób do likwidacji EGRa używa blachy z Coca-Coli z tym że ma ona wady i zalety. Zaleta to że jest cienka a wada że wytrzymuje do roku.

:) Z Red Bula jest lepsza bo "Dodaje skrzydeł" :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest fragles13

U mnie jak się ostatnio okazało czy EGR jest odcięte, czy nie - turbina załącza się przy 1500 obrotów. Czy rozkręcenie i przeczyszczenie EGR powinno pomóc, czy tylko wymiana zaworu wchodzi w rachubę?

Link to comment
Share on other sites

Zawór jest zachlastany nagarem ze spalin i oleju i płukanie w benzynie+rozruszanie tylko może mu pomóc. Skoro zaciął się w pozycji zamkniętej to ja bym nie ruszał, no chyba że występują jakieś inne problemy

Link to comment
Share on other sites

Guest fragles13

Wygląda na to, że jest zacięty w pozycji zamkniętej. Z tym, że ostatnio czytałem opinię jednego speca od diesli, co to przytoczył masę powodów na to aby nie zaślepiać EGR. Głównie dlatego, że przy zamkniętym EGR temperatura spalin jest znacznie wyższa, co może masakrycznie wpłynąć na delikatną w cd20t głowicę, a ponadto przyspiesza przez wyższe temperatury śmierć turbiny..

Link to comment
Share on other sites

Z tym egrem to są różne szkoły. Ja z kolei jak zobaczyłem ile syfu wybrał gościu z kolektora ssącego to mi włosy dęba stanęły. Był to szlam i zwęglone bryłki, a to wszystko przecież idzie potem na silnik .

Jakoś nie bardzo rozumiem związku egra z głowicą. Jeśli zaślepisz zawór to spaliny nie wracają na kolektor tylko są kierowane bezpośrednio na wydech. Więc nie wiem w jaki sposób mogą oddziaływać na czapę. Jedyny związek może mieć to że uboga mieszanka paliwowo powietrzna zawierająca do 50% spalin w dieslu i 25% w benzynie, ma niższą temperaturę spalania i silnik tak się nie nagrzewa. Do awarii głowicy to dochodzi podczas awarii układu chłodzenia i przegrzania silnika, a nie od puszczania lub nie spalin na dolot.

Co do turbiny to przy jej nagrzaniu i braku wystudzenia tworzy się nagar, który może doprowadzić do awarii turbiny i dlatego trzeba studzić silnik na wolnych obrotach po dłuższej jeździe

Link to comment
Share on other sites

Guest fragles13

Silnik studzę po każdej jeździe - przynajmniej kilkanaście sekund po jeździe po mieście i trochę dłużej po trasie. Ale praca w wyższej temperaturach też ma wpływ na żywotność sprężarki.

Ponoć odłączenie EGR prowadzi m.in do wcześniejszego zapłonu mieszanki, co rónież destrukcyjnie wpływa na silnik. Zgodnie z tą szkołą pozytywne skutki odłączenia zaworu są odczuwalne tylko wtedy, kiedy silnik kanały dopływu powietrza są zasyfione i silnik dostaje taką samą dawkę powietrza co spalin - wówczas odłączenie EGR może spowodować, że odniesiemy wrażenie lepszej pracy silnika, gdyż mieszanka będzie lepsza. Ale lepszym wyjściem jest przeczyszczenie kanałów dopływu powietrza do silnika (wymiana filtra powietrza, czyszczenie kolektora etc)

Link to comment
Share on other sites

Ponoć odłączenie EGR prowadzi m.in do wcześniejszego zapłonu mieszanki,

W jaki sposób. Musiał by się przestawić kąt wtrysku na pompie w dieslu,a w benzynie aparat zapłonowy,albo rozrząd w obu przypadkach, a do tego jest potrzebna ingerencja z zewnątrz ( mechaniczna)

kanały dopływu powietrza są zasyfione i silnik dostaje taką samą dawkę powietrza co spalin

To zasyfienie powstaje właśnie dzięki powrotowi spalin na dolot, nie jest to syf z powietrza

Link to comment
Share on other sites

Guest fragles13

Ponoć temperatura spalin wracających ma wpływ na chwilę zapłonu mieszanki.. Ale to nie moja teoria, więc nie będę jej bronił:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...