Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] 2.0td - się czasem dusi i kopci


Gość boczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wroc w tym temacie do strony 1. Tam masz zdjecia i na jednym z nich tak oznaczone miejsca na zielono 1,2,3 . Tobie zadne wymiary tulejki nie beda potrzebne. Rozumiem ze Ty go chcesz zaslepic. Jak sciagniesz ten zawor(troche sie pomeczysz zeby go sciagnac) to w to miejsce gdzie kolega Jurgiernik oznaczyl dorobiasz podkladke z otworami na sruby o takim ksztalcie gdzie ten zawor przykrecony jest od dolu do rurki co do niego dochodzi z jakiejkolwiek blachy(tylko nie 5mm powiedzmy od 0,5 do 1,5 mm )Podkladka ma byc cala (chodzi zeby zaslepic)Jesli nie masz takiej blachy to skocz do sklepu kup piwo a najlepiej dwa. Z jednego zrobisz podkladke a drugie bedziesz pil przy robocie. Czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No temat troche zamarł :shifty:

 

 

Ja poczytałem temat i odłączyłem sobie ten wężyk zaślepiejąc śrubką fi6.

Jak by była troche lepsza różnica że lepiej ciągnie. Nie dużą ale jest.

A co do zaślepiania blaszki to nie wiem czy bede to robił .Może wrócę i włoże wężyki jak było.

Pewnie turbo jeszcze szybciej działa jak zaślepia się blaszką.

A jak ma to wpływ to trwałości turbo czy spalania. Bo w końcu kto pisał że po coś ktoś to wymyślił ten zawór egr.

Pewbie pytania sie powtarzaja.

Skoro turbo sie wcześniej działa to może mieć krótsza żywotność.Chociaż jak ktoś dba z głową o turbo to pewnie bedzie długo działać czy zaślepiony egr czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja początkowo zaślepiłem śrubkami jak Ty, ale po jakimś czasie zdjąłem całkiem EGR-a i to co zobaczyłem w kolektorze ssącym zadecydowało że wyczyściłem i zaślepiłem na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem też miałem w zaworze egr sadze jak robiłem rozrząd. W miarę to wyczyściłem i z kolektora ssącego i tak jezdziłem cały czas.

Teraz nie raz czytałem o tych wężykach i zaślepiłem ich ,zawsze można wrócić i założyc spowrotem . Bo to nie ma z tym problemu założyc wężyk na swoje miejsce.

 

A chciałem sie spytać ciebie że masz założone blaszke przy tych śrubach?

I zaślepione na stałe?

Bo oglądając zdj wężyki są zaślepione i blaszka założona.

 

 

I jakie masz odczucia co do turbo że wcześniej działa czy tzn ciągnie i pewnie moc wiekszą czuć i co do spalania ropy ?

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest zaślepiony na stałe jak u mnie to można założyć wężyki i EGR się nie otwiera, to znaczy zawór się pewnie otwiera ale nic przez niego nie przejdzie. ja użyłem monet z obu stron zaworu post-33664-0-68433600-1314531149_thumb.jpg a w kolektorze to nie sadze miałem a mnóstwo smoły czy czegoś podobnego. Zmiany spalania nie zauważyłem a co do turbo to mam wrażenie że zaczyna wcześniej dmuchać, ale głównym powodem dla którego to zrobiłem jest świadomość że do cylindrów dostaje się tylko powietrze i paliwo, a nie jakieś nie przepalone resztki paliwa i dziwna smoła czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz za odp ;)

Widze że robiłeś to przed denominacją :) (żartuje)

Niektórzy wstawiaja blaszke czy blache prosta i uszczelniaja silikonem na wysokie temp.

Pewnie też sie zdecyduje na zaślepienie.

A wiem że nie ma aż takiej tragedi odkrecić tych śrub jak są odpowiednie narzedzia :whistle:.

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy wygięta 12 płasko-oczkowa, ja rozpiąłem i wywaliłem rurę powietrza do turbo (żółta strzałka) i odkręciłem kilka śrubek trzymających rurkę do vacum pompy (czarna strzałka) żeby mieć więcej luzu post-33664-0-83524300-1314534969_thumb.jpg. użyłem starej złotówki bo łatwo było ją dopasować żeby weszła na ścisło i do reszty wbita młotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi spadło spalanie z czego sie bardzo ciesze :D

Była wymiana oleju w koncu 10kkm i wymiana.

I myślałem że spadło od wymiany oleju .Pewnie też jak świeży olej,

Ale teraz otwierałem maske i zapomniałem że mam śrubke w wężyku.

I mogę powiedzieć że jeżdżę teraz wiecej niż normalnie i zrobie nie całe 700km tzn raz 680 raz 640 a raz 700 km.

Wiadomo że nigdy nie sapli tyle samo.na 46l ropy ;) .

Może ktoś napisze ile robi km na tylu litrach . To bede miał porównanie. Ale myślę że wynik bardzo dobry :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mi ostatnio spalił 53l na 890 km ale ciągle nie umiem dogonić tych co piszą że im pali 5,5 l/100km. Mam odłączony erg tylko z węży ale teraz mechanicznie go wyjmę wcale i zaślepię otwory w wydechu i dolocie po nim. Ciekawe czy spalanie spadnie jeszcze bardziej... ma ktoś jakiś pogląd na całkowite wyrzucenie erg a zachowywanie się silnika ? tak sobie myślę a co by dało jakby zamiast spalin do erg było podłączone czyste powietrze ? na małych obrotach gdy turbina nie pracuje zamiast spalin brał by czyste powietrze ale czy to miało by sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokoj z tym spalaniem 5,5 l . To ze zslepisz egr spalanie wcale CI nie spadnie . Jedynie turbina bedzie sie wczesniej zalaczac. jesli auto dobrze odpala i chodzi , nie jest slabe to zostaw tak jak jest. Moze sie okazac ze jesli zmiejszsz dawke paliwa na nastawniku nawet o pol jednostki to moze byc slaby. Pali CI tak samo jak u mnie i tak zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość Mateusz_P11_144

Mi od EGR'a idzie jeden wężyk a przy końcu rozdiela się na 2 i wchodzi jeden do jednego króćca a drugi do drugiego obok. Czy moge tez uciąć węzyk i go zaślepić czy ten drugi jest z czymś innym powiązany?

Jurgenik wrzucił zdjęcie jak jest jeden węzykj który zaślepia srubką.

post-55622-0-49215100-1353616474_thumb.jpg

post-55622-0-09458000-1353616475_thumb.jpg

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są elektrozawory podciśnienia. Sam zawór EGR masz na kolektorze, i do niego masz chyba jeden przewód podciśnienia.

Ja mam tak odłączony, i zaślepiony śrubką, różnic w spalaniu brak. A będę teraz ściągał głowicę to się całkiem zaślepi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic nie ślep no chyba że chcesz się pozbyć wspomagania hamulców

Od zaworu EGR idzie jeden wężyk do elektrozaworów i ten i tylko ten masz zaślepić

 

PS Strasznie marne zdjęcia Pewnie z komórki :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No marne ale wiesz;)

Nie dorobiłem sie jeszcze Iphona 5 ;))

u mnie ten kabel idzie z EGR dlatego pytam czemu idzie 1 i się nagle rozdziela na 2 ;/ :)

Tutaj dowodzik ;d

post-55622-0-52584600-1353709856_thumb.jpg

 

I jak się to zamonutje to od EGR idzie sobie 1 a tu jest jakaś złączka(przejściówka) na 2 przewody zrobiona i wchodzą już 2 rurki do tego czujnika ;)

post-55622-0-56592300-1353709993_thumb.jpg

post-55622-0-52584600-1353709856_thumb.jpg

post-55622-0-56592300-1353709993_thumb.jpg

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara tak ma być Masz traktora z 2001 tak jak ja niegdyś miałem :( Ja u siebie zaślepiłem trójnik i wężyk

W 2001 były zmiany na tej instalacji Wywalono czujnik podciśnienia montowany na ścianie grodziowej i te rurki właśnie jakoś tam inaczej puszczono

Przetnij wąż od EGR przed trójnikiem i pozaślepiaj końce śrubkami

 

Ja też nie ma iphona ale moja Nokia Navigator ma 5Mpx ale z niej nie dzwonię bo mam służbowy bez limitu rozmów :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Przetnij wąż od EGR przed trójnikiem i pozaślepiaj końce śrubkami

No i o to mi chodziło ;)

Dzięki ;)

Wolałem się zapytać niż coś zdupić :D

Ja mam Nokie E51 i niestety 2Mpx bez flesh'a :(

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Mam wielki problem ze swoim traktorem.Wczoraj będąc w trasie,najpierw dojeżdżając do krzyżówki zgasł mi,a później jadąc dalej zauważyłem w lusterku,że strasznie kopci jasno niebieskawym dymem i kiedy zwalnialem i obroty spadały dusił się i gasł.Na biegu jałowym obroty falowały i kopciło strasznie,jakby nastawnik pompy wtryskowej był walniety,ale nie jest bo ostatnio przerabiałem ten temat i wymieniałem na dobrą używkę.Zatrzymalem sie przy drodze,zrobiłem diagnoze na spinacz i wymrygało błąd 86-EGR awaria obwodu.Włączyłem internet w telefonie i znalazłem ten temat na forum.Znalazłem sposób odłączenia EGR-u z pierwszej strony,tylko ze u mnie kostka sterująca podciśnieniem wygląda trochę inaczej niż na załączonych tam zdjęciach.Przeciąłem i zaślepiłem 2 wężyki.Jeden szedł z zaworu egr do kostki sterującej,a drugi szedł z prawej strony kostki do czegoś co nie wiem jak się fachowo nazywa.Z początku nic to nie dało,ale po kilku przejechanych dalej kilometrach silnik się uspokoił i przestało kopcić,lecz co jakiś czas problem powracał lecz juz nie gasł silnik i nie kopcił tak bardzo.Wykasowałem ten błąd,ale po odpaleniu silnika powraca przez co auto traci moc.Zastanawiam się czy zepsuł się zawór egr czy kostka sterująca podciśnieniem?Co o tym sądzicie drodzy koledzy?I czy w takim przypadku co opisałem nie byłoby najlepiej zaślepić cały zawór np.jakąś monetą,jak było opisane wcześniej na forum?Jak ma wyglądać ta tuleja,która będzie trzymać tą monetę,bo nie mam pojęcia?Proszę o jak najszybszą pomoc.Z góry wielkie dzięki:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy walniętym EGR-ze kopci na czarno i zamula. U ciebie kąt wtrysku do poprawy, może i rozrząd jak coś tam grzebane było.

Niebieski dym to też może być cieknąca zdechłą turbina zobacz czy masz tam sucho jak zdejmiesz tą grubą rurę z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he Przeleciałem dziś Master Tuning i tam wiele osób do likwidacji EGRa używa blachy z Coca-Coli z tym że ma ona wady i zalety. Zaleta to że jest cienka a wada że wytrzymuje do roku.

smile.gif Z Red Bula jest lepsza bo "Dodaje skrzydeł" smile.gif

A ja użyłem kryngielitu - całe uszczelki zrobiłem z niego (bez "przelotu"). Zobaczymy na jak długo wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and pec

Ale mi wywala błąd 86 więc jest coś nie tak z tym egr-em może ten elektrozawór jest walniety,wiesz może jaka powinna być wartość rezystancji na tej kostce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niko p11 z Primą rozstałem się we wrześniu 2010 (dzwon z jego winy) tak że Ci nie zmierzę Przeleć serwisówkę 

Z tego co pamiętam to twoja instalka jest inna niż w poliftówkach U ciebie na ścianie grodziowej jest czujnik podciśnienia, który został zlikwidowany póżniej Zobacz czy on nie jest zacięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozaworek od egr'u jest nad pompą wtryskową, dochodzą do niego dwa wężyki gumowe - sprawdź czy są całe jak popękane to wymień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść sitko w pompie to na wejściu z filtra powinno pomóc, jak nie pomoże zmień filtr paliwa na nowy markowy nie scr i japan cośtam i wyczyść sitko na zaworze czasu kąta wtrysku, ten dym zazwyczaj się bierze z tąd.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...