Gość Chińczyk Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 a jak sprawdzic te przewody...jestem zielony w tych temtach... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 a jak sprawdzic te przewody Wzrokiem i dotykiem. Jeśli jest możliwość kilku (przynajmniej) przyczyn dymienia, to trzeba je po kolei eliminować, zaczynając od najmniej pracochłonnych i nie wymagających jakiegoś specjalnego sprzętu. Także z tymi przewodami, to jest taka wersja optymistyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 3 dni temu zaswiecila mi sie kontrolka silnika....W ksiazce Nissana pisze, ze w dieslach moze to byc spowodowane tym, ze w filtrze paliwa moze znajdowac sie woda. Otoz moje auto ma przejechane 45 tys km, ale nie mial odwodnianego filtra.... Zauwazylem rowniez, ze przy dodowaniu wystepuja lekkie dragania obrotow, jak by sie lekko ksztusil... I czy w tym zwiazku moze dlatego kopcic??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Zauwazylem rowniez, ze przy dodowaniu wystepuja lekkie dragania obrotow, jak by sie lekko ksztusil... I czy w tym zwiazku moze dlatego kopcic??????? Oczywiście. Nawet wystarczy jedno trefne tankowanie, żeby załatwić filtr. Drobna uwaga - te odwadnianie w praktyce niewiele daje. Po prostu w ten sposób nie oczyścisz filtra dokładnie. W nim jest nie tylko woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissuser Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 3 dni temu zaswiecila mi sie kontrolka silnika....W ksiazce Nissana pisze, ze w dieslach moze to byc spowodowane tym, ze w filtrze paliwa moze znajdowac sie woda. Otoz moje auto ma przejechane 45 tys km, ale nie mial odwodnianego filtra.... Zauwazylem rowniez, ze przy dodowaniu wystepuja lekkie dragania obrotow, jak by sie lekko ksztusil... I czy w tym zwiazku moze dlatego kopcic??????? na przegladzie gwarancyjnym (po 30.000) w gdansku (promotor) przedstawiono mi wykaz czynnosci - jest wyraznie zaznaczone: n16 diesel - f paliwa - wymiana po 30.000/48mies. o ile dobrze pamietam w naszej ksiazce serwis, jest odwodnienie po 30, a wymiana po 60 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Jesli kopci na niebiesko to do wymiany jest uszczelka pod głowica BZDURAAAAAAAAAAA jak uszczelka to kopci na biało - para wodna niebieski dymek - olej w komorze spalania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Jesli kopci na niebiesko to do wymiany jest uszczelka pod głowica BZDURAAAAAAAAAAA jak uszczelka to kopci na biało - para wodna niebieski dymek - olej w komorze spalania! a ja bym nie spieszył się tak z osądzaniem czy to bzdura czy nie Swojego czasu w Astrze II 1,7 DTI, po wymianie uszczelki pod głowicą ( oczywiście planowanie itp ) miałem ubytki płynu chłodniczego w granicach 1,5 - 2l miesięcznie. Byłem pewny, że to pompa wody ( nie wymieniana z rozrządem bo była na osobnym pasku i nie ciekła ), ale w serwisie po zdjęciu osłon silnika, sprawdzałem z mechanikiem i nic, żadnego śladu po płynie. Dodam, że paliła własnie na NIEBIESKO. Właściciel zaproponował mi badanie komory spalania w cylindrach ( czymś w rodzaju endoskopu lekarskiego ) i okazało się że to płyn chłodniczy się tam dostaje. Olej absolutnie nie dawałby niebieskiego dymu PS Trochę późno się obudziłem w temacie, ale jestem nowy i nie zwróciłem uwagi na datę postów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 dzisiaj zauwazylem, ze z rana polatuje niebieski dymek....a jak sie juz porzadnie rozgrzeje to czarny, czy ma to jakies znaczenie???? Z twojego opisu wynika ,że masz jakiś problem z dawkowaniem paliwa( pompa,wtryski,czasy-kąty wtrysku) i silnik jak jest zimny dostaje na tyle bogatą mieszankę ,że jej nie przepala.Zimny silnik i zbyt dużo ropy też daje niebieski dym.Wszak to olej.Jak sie nagrzeje będzie dawał na czarno,tak właśnie jak piszesz. Uszkodzenie uszczelki pod głowica daje 2 główne objawy: 1) wali w płyn chłodniczy i mamy gejzer w chłodnicy i zbiorniczku+ubywanie płynu przez spalanie go w silniku. 2) leci do oleju i mamy kawę z mlekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.