Gość Chińczyk Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Zuwazylem, ze przy dociskaniu gazu na wyzszych obrotach moja Alma kopci....??? Czym to moze byc spowodowane. Leje do niej ropke z BP i to ultimate. Kiedys zadarzylo mi sie zatankowac z jakies innej stacji...Nie bylo akurat BP. Czy mysliscie ze moge dolac jak plyn do baku aby przeczyscic zbiornik?? Czy moze cos innego...co radzicie...?? Jak lecialem te 150 np... to tez zuwazyelm sciane dymu za mna.... Zaczyna mnie to denerwowac...Dodam, ze ostatnio robilem przeglad w stacji Shell Serivce. Olej wymienilem na Shell Diesel Ultra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Pierwsze i dość łatwe, to bym sprawdził szczelność przewodów powietrznych turbosprężarki. Czyli, czy się któryś nie zsunął lub nie jest pęknięty. W miejscu nieszczelności powinny być ślady oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Może głupie pytanie: czy dłubałeś coś w silniku pod kontem zwiększenia mocy i momentu? Bo zchipowane silniki często potrafią troszkę kopcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Ja bym nie polecał żadnych środków, sam tankuję na statoilu, neste, BP ale żadnych ultimate i jestem zadowolony - nic nie kopci. Jak dobrze Ci odpala i pali w normie to bym nic nie ruszał a ile masz przejechane km? Ja 40 kkm. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 A wiec nie chipowalem silnika. Wpadlem na taki pomysl: Kiedys mialem problem z intercoolerem, byl rozszelniony. Z tego powodu swiecila sie kontrolka awarii silnika, no i jak bylem w ASO to powiedziano mi, ze EGR sie zawiesil. Wymienilem intercooler, wyczyscilem EGR a chlopacy ASO zrobili nowe ustawienia dla EGR i wykasowali blad. dlugo dlugo nic sie nie pojawialo, nie kopcil....... Teraz nie wazne czy jest rozgrzany, czy nie....tak od 3 tys obrotow zaczyna puszczac czarna chmure. Wiec wpadlem na pomysl, ze moze siadl mi EGR??? ale dla czego kontrolka mi sie nie swieci??? Czytalem na innych forach, ze wlasnie DCI tak maja( inne nowe dieselki tez) ze jak siadzie EGR to kopci... Ile kosztuje nowe EGR, wie ktos z was??? Co mozecie poradzic??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 W takiej sytuacji zostaje chyba podpięcie pod kompa. Bo to jest mało prawdopodobne by przy niewielkim przebiegu silnik kopcił ze względu na wyexploatowanie. Niech się moądrzy wypowiedzą na temat EGR, ja nic tutaj nie poradzę. Dodatkowo mam pytanko: czy były jakieś objawy rozszczelnionego intercoolera poza kontrolką. Pozdrawian nismaniaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 tak, była dziura...musiałem o coś zachaczyć...syczało...spadek mocy.....własnie przez to EGR mogł pasc...brudy jakos do niego dolatywaly...cos takiego... co myslici?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 nie wiem jak to jest teraz z tymi "nowymi" EGR ale to nie jest zbyt skomplikowane urządzenie,to jest taki jak by zawór który w odpowiednich momentach puszcza spaliny do kolektora ssącego, on zawsze jest brudny od spalin wiec nie sadze ze rozszczelnienie intercoolera mogło zaszkodzić twojemu EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Czyli nikt mi nie odpowie?? czy kopcenie moze byc spowodowane zlym dzialaniem EGR?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 mi sie wydaje ze może, jak zawór egr będzie cały czas otwarty to spaliny będą dostawać sie cały czas do kolektora ssącego, silnik może mieć wtedy za mało "Świerzego" powietrza do porcji ropki co skutkuje tym ze ropa nie jest dokładnie spalana i wtedy właśnie kopci.Ale taki scenariusz raczej jest mało prawdo podobny w twoim silniczku(jest już za mądry), komp pewnie by to momentalnie wyłapał i zakomunikował ci to "pomarańczowa" kontrolka na desce rozdzielczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Słuchaj zrób w ten sposób ( jak to się robi w silniku 1,5 dci inaczej k9k w renacie ) odkręć 3 śrubki kluczykiem nr 10 mocujące zawór do kolektora tylko wtyczkę wyjmij najpierw , potem wyciągnij go na zewnątrz jak by nie chciał wychodzić to go poprzekręcaj i wyjdzie , następnie wyczyść go z nagaru spalin i ewentualnego oleju przy pomocy jakiegoś rozpuszczalnika i pędzelka . jak go porządnie wyczyścisz ze wszelkiego syfilisu to jak spojrzysz we wtyk to zobaczysz że każdy konektor ma cyferki 2 to zasilanie , a 4 to masa czujnika więc weż dwa kabelki i podłącz je pod wskazane konektory i np masę czyli 4 na stałe do akumulatora , a drugim czyli 2 dotykaj do plusowej klemy na zasadzie przerywacza kierunkowskazów i w ten sposób (jest do sposób domowy ) rozruszasz zawór normalnie to jest do tego specjalny przyrządzik który podłącza się i przez minute sobie puka zaworkiem . Póżniej złóż to do kupy i powinno być dobrze o ile to wina EGR-u ale z opisu raczej to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 witam, dzieki za rady:) Zrobilem to co pisaleś kojak. Wyczyscielm EGR- byl brudny...!!! Na poczatku nie wiedzialem gdzie to w ogole jest i jak to wyglada...sciagnalem zdjecie z netu i jakos do tego doszedlem....Nigdy nie mialem do czynienia z czym kolwiek w silniku...ale jakos poszlo- EGR przeczyszczone. Wydaje mi sie, ze znacznie mniej tego dumu leci....Ale lukne jeszcze jutro, jak bedzie jasno. Kontrolka sie nie swieci, co chyba swiadczy o tym, ze dobrze dziala. Jak bylem kiedys u ASO i jak sprawdzali EGR, to ich komputer pokazywal, ze EGR dzialal na 70%....wtedy swiecila sie kontrolka...zrobili nowe ustawienia EGR, kontrolka zgasla i powiedzieli, ze jest ok. Moze szukam dziury w calym...??? Nie polecacie zadnych srodkow czyszcaych paliwo???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Chińczyk naprawdę zdesperowany byleś :one: mi by sie nie chciało o wpół do dwunastej grzebać w autku Co do dodatków do paliw to chyba tylko te na zimę, a inne to sobie odpuść tankuj na dobrych stacjach i powinno być OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Nie polecacie zadnych srodkow czyszcaych paliwo???? Nie polecam żadnych środków czyszczących wtryski , jedynie mogę zaproponować zmiane stacji benzynowej na jakąś trzy ulice dalej , może na niej będą mieli jakieś lepsze paliwko . Ja nigdy nie tankuję na jakiś BP STATOIL i innych wynalazkach tylko na ORLENIE , bo przynajmniej wiem że te paliwo pochodzi z Płocka, wystarczy zapytać sie na stacji z kont mają paliwo czy z Petrochemi Płock czy rafinerii Gdańsk , a nie jak większość uważa że tam mają paliwo z importu . Pamiętam jak któregoś dnia ściągneli Lagune 2,2 DCI na brak możliwości uruchomienia , klient tankował tylko na sheelu EGR był taki jak by był zamontowany na kominie huty katowice katalizator zapchany i do wymiany itd. Zobacz na innym paliwie jak nie pomoże to napisz , a wyślę ci na emila co dalej zrobić i sprawdzić z podręcznika renaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 A mógłbym sie zapytac dlaczego nie polecasz???? przeciez te plyny do czyszczenia wtryskiwaczy chyba sa specjalnie stworzone do takich rzeczy... ???Nikt by ich nie produkowal gdyby psuly silniki, a z tego co czytalem to uzytkownicy dobrze, sie o nich wypowiadaja. Prosze o wyjasnienie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Chcesz to zastosuj jakiś preparaci do czyszczenia wtryskiwaczy bo on nie zaszkodzi ani nie pomoże na pytanie a z tego co czytalem to uzytkownicy dobrze, sie o nich wypowiadaja to co mają powiedzieć że kupili coś na co się nadziali i kase wydali choć 50 zeta to nie majątek . Kiedyś w sprzedaży był cudowny środek do padniętych silników który to, po jego zastosowaniu, przywrócić miał silnikowi prawie jego młodość nazywał się Nulon i szedł jak świeże bułeczki i kogo byś się nie zapytał to mówił ci że po jego zastosowaniu silniczek chodził lepiej niż nowy wniosek reklama dzwignią handlu . Nalej jakiejś innej ropki tz z innej stacji i tej lepszej bo ona jest mniej zasiarczona do tej zwykłej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 dzisiaj zauwazylem, ze z rana polatuje niebieski dymek....a jak sie juz porzadnie rozgrzeje to czarny, czy ma to jakies znaczenie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 kopcenie na niebiesko to nie jest dobra informacja, świadczy o spalaniu oleju przez silnik, jaki przebieg ma twoje autko?? i ile "bierze" ci oleju od zmiany do zmiany?? piszesz ze na niebiesko kopci ci tylko rano wiec może tylko uszczelniacze zaworów ci sie "kończą" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 45 tys kilometrow, z tego co zobserwowalem to nic mi nie bierze...nie ubywa, ostatnio robilem przeglad w Shell serivce, wymienielem olej...i od tego czasu( 2 miechy) nic nie ubywa... A co to sa te uszczelniacze zaworow??? moze byc powodem kopcenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Jesli kopci na niebiesko to do wymiany jest uszczelka pod głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 to do wymiany jest uszczelka pod głowica A co jej się stało? Zakładając, że innych objawów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 przeciez pisze ze kopoci na niebiesko z rana...jak silnik jest nie rozgrzany...pozniej jak sie temperatura jest wysoka...daje na czarno....( watpie aby byla to uszczelka) nic mi nie cieknie..., nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 45 tys kilometrow, z tego co zobserwowalem to nic mi nie bierze...nie ubywa, ostatnio robilem przeglad w Shell serivce, wymienielem olej...i od tego czasu( 2 miechy) nic nie ubywa... A co to sa te uszczelniacze zaworow??? moze byc powodem kopcenia? z tym przebiegiem to na 99% nie sa zużyte, te uszczelniacze wytrzymują minimum 150 tys.km Jak widzisz na odległość to chyba ciężko będzie ci pomóc jesteś z Gdańska może koledzy z okolic poleca ci jakiegoś sprawdzonego mechanik, podjechał byś i by sie wyjaśniło co boli twoja almerke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chińczyk Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 teraz zalatwiam wymiane reflektora....z serwisem, jak sie z tym uporam, to zlece im, zeby sprawdzili co jest nie tak z tym kopceniem...Tutaj na forum, chcialem mniej wiecej sie dowiedziec co moze byc nie tak....ile kasy przygotwac i t.p.....Ale jak ktos ma jeszcze jakies pomysly...to niech pisze:) dzieki wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 przeciez pisze ze kopoci na niebiesko z rana... To nie było pytanie do ciebie. Te przewody sprawdziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.