Gość majsterus Opublikowano 26 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2006 po prostu wykręciłem skrzynię teraz mi to zajmuje jakieś 30-40 min (wymieniałem łożyska) a przy okazji zrobiłem sobie czujnik takie rzeczy sie dorabia a nie kupuje nowe....chyba nie macie na chajsu wydawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 majsterus a czy moglbys nzasiwtlic co masz na mysli przez dorabianie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuszand Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Witam wszystkich jako nowy forumowicz. I od razu pytanie. Mam micrę k11 z94 r i nie działa mi właśnie światło cofania. Mówiliście o czujniku (myślę że to jest to, gdyż jakiś czas temu światło to mi migało, dziś zauważyłem że wogóle nie działa). Żarówka jest ok reszta świateł działa może to bezpiecznik ?? Pytam bo jak mówiliście wymiana takiego czujnika to nie jest proste i tanie, a muszę do 8 grudnia zrobic przegląd i boję się że mi nie wbiją pieczątki. Mogą byc jakies inne przyczyny?? (chcę wszystkie prostsze rzeczy wyeliminować zanim zaprowadzę samochód do warsztatu na wymiane czujnika i zapłacę sporo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 majsterus a czy moglbys nzasiwtlic co masz na mysli przez dorabianie ??Majsterus podał już wcześniej link do zdjęcia:http://styki.patrz.pl/ ale zrobił to przez edycję posta, więc na wszelki wypadek powtórzyłem jego link. Ja tam z tego zdjęcia nic nie rozumiem, ale 1) mi czujnik działa 2) nigdy nie rozbierałem (ani nie widziałem rozebranej) skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gbula Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 zdemontowales bo ja prubowalem podwarzyc i ulamalem to ucho mocujace Miałem ten sam problem. Zrobiłem to bez rozbierania skrzyni. Trzeba bardzo uważać żeby nie złamać plastiku który jest na zewnątrz skrzyni (mi się udało złamać, ale na szczęście w takim miejscu, że dało to się złożyć). Następnie delikatnie podważamy blaszkę z jednej strony i z drugiej (tę która jest w skrzyni) - raczej nie powinna się złamać. To jest ta blaszka, która na zdjęciu http://styki.patrz.pl/ jest w górnym lewym rogu i widać na niej dwa kółka - na górze i na dole - to są właśnie zużyte styki. Problemem może być sprężynka i kulka która znajduje się pod blaszką. Ja włożyłem pod to kawałek papierka tak, aby kulka wypadła mi na zewnątrz a nie do skrzyni. Styki zregenerowałem tak jak majsterus, z tym że użyłem do tego kawałka drutu (chyba to był drut jaki używa się do spawania, ale nie jestem pewien). Taki kawałeczek drutu (ok. 2-3 mm) przylutowuje się do zużytych styków zwykłą lutownicą i cyną. Cyna ma dość wysoką temperaturę topnienia więc na pewno się nie stopi w gorącym oleju. Wszystko można ładnie podpiłować pilniczkiem, żeby zaokrąglić styki. Tak przygotowaną blaszkę należy włożyć z powrotem i to jest chyba bardziej problematyczne niż wyciągnięcie jej. Ja użyłem do tego troszkę smaru. Przykleiłem smarem sprężynkę i kulkę i założyłem sprężynkę. Oczywiście cały czas wspierałem się podłożonym papierkiem, aby w razie czego kulka nie wleciała do skrzyni tylko na zewnątrz. Wszystko działa bez zarzutu. Drut jest dość twardy, więc podejrzewam że szybko się nie zetrze (pewnie będzie do końca życia - mojego lub Micry). To chyba wszystko - w Nissanie chcieli za tę przyjemność ok 250 zł. Robocizna zajmuje ok. godziny. Trzeba tylko pamiętać, żeby spuścić olej przed wyciągnięciem czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 BRAWO widzę że moje wskazówki nie poszły w las.. ładnie opisane nawet humanista zakuma temat to cieszy Tylko uwaga nie daje gwarancji na takie rozwiązanie... Acha i jeszcze ważne!!!! Tą całą stópke można wyciągnąć z wybieraka (podstawka plastikowa koloru białego na której sie zamocowany stycznik-blaszka) osadzana jest na dwóch kołkach (zapobiegającyh obrotowi lub ześlizgnięciu sie ) można ten cały element spokojnie oderwać i nie bawić sie w podpieranie papierkami a potem wczyścić powierzchnie i przyklieić np silikonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gbula Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 widzę że moje wskazówki nie poszły w las.. Niestety jak to robiłem to nie miałem jeszcze żadnych wskazówek (było to pod koniec sierpnia). Pewnie jakbym miał to poszło by szybciej i sprawniej. A tak trochę się z tym pomęczyłem. Problem był również z tym, że w sklepach dokładnie nie wiedzą jakie czujniki zakładane są w Micrach. W większości sklepów bez żadnych pytań chcieli mi ściągać czujnik. W jednym tylko sprzedawca zwrócił uwagę, że w Micrach są dwa różne czujniki: wkręcany i wciskany. Stwierdził, że on ma wkręcane, a wciskane robią tylko w ASO. Niestety nie da się sprawdzić jaki ma się czujnik w żaden sposób jak tylko wczołgać się pod samochód. Dziwne, bo w tej książce akurat jest tylko ten wciskany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 no to i ja zaczynam operację., w dniu jutrrzejszym wieczor najpuzniej pojutrz epopoludniu bunkruje sie pod mica w cenu wyciagniecia ow czujnika i jego regeneracji. jak bym mogl miec do was prosbe abyscie przez najblizsze 3-4 dni lukali w skrzynki o moze byc tak ze bede blagal o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Adex czekam z niecierpliwością na Twoją wiadomość o ewentualnej naprawie, bo mnie brak światła cofania do szału doprowaca, szczególnie, że dzinnie cofam w nocy chcąc zaparkować, i przytym nic nie widze. :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 widzisz dlatego ja po naprawie czukji zabieramza za instalacje nowej lampki wstecznegow zderzaku a w miejsce orginalnej lampy prawej z swiatłem wstecznego wstawiam prawą lampe z mikry k11 angielskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 troche to dziwnie brzmi, że angielska micra ma inne światła z tyłu. Przecież co to za różnica z której strony jest wsteczne światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 a widzisz roznica jest b prade mowiac swiatlo przeciwmgielne powinno byc po lewej stronie auta (obrys) czyli albo na lewej lampie albo max to po srodku (peugot 206 suzuki swift itd) angielskie za to maja na odwrot maja po prawej a wstecznepo lewej. ale to inne temat ciagniety na innym poscie. a teraz do tematu. O ZESZ (*@&*&@$^ omal zawału nie dostalem gdy zabralem sie za wyciagniecie tej blaszki pod kturą jest kulka ! ale faktycznie papier z towotem dobry patent. kulka wypadla i przykleila sie do papieru [ Dodano: Sro 06 Gru, 2006 23:21 ] ok za nowe styki posluszyły gwoździki mosiężne. doslifowalem stare styki tak ze odpadlu otworki rozwierciłem i wstawilem goozdziki. odciolem tak aby wystawyalu 1 mm z przeiwnej strony i zcisnolem na imaddle.. no normalnie nowki sztuki teraz ide to poskładac do kupy mam nadzieje ze ta *&^*&$&^*&^ kulka mi nie wadnie do skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 no wiec.. czujnik mozna kupic..... u mnie ? jak ktos chetny to sprawdze cene, ok. 50-60zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 przegląd się zbliża a światła cofania nie mam Gdzie najtaniej kupic i najtaniej to zamontować? (używanych czujnikow nie ma...albo jak są to ja ich znaleźć nie mogę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Gdzie najtaniej kupic i najtaniej to zamontować? (używanych czujnikow nie ma...albo jak są to ja ich znaleźć nie mogę) Patrz post wyżej! mehrer załatwi Ci naprawdę dobrej jakości czujnik w rozsądnej cenie. Używek się nie sprzedaje bo albo nie działają albo stanowią integralną część skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 17 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2007 tak, jest tylko pewien problem ;P wystepowaly trzy czujniki, ja mam tylko dwa rodzaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 osobiście swojej skrzyni nie rozbierałem i nie wiem dokładnie jaki mam ten czujnik. ktoś może wie dokładnie jaki to jest i może go opisać? wiem tylko, że trzeba go wyjmować od dołu skrzyni, najpierw spuszczając olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 wiem tylko, że trzeba go wyjmować od dołu skrzyni, najpierw spuszczając olej... Jak z każdym czujnikiem w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Tzn, że po roku produkcji i po silniku nie można poznać co tam było montowane?(jaki czujnik?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 osobiście swojej skrzyni nie rozbierałem i nie wiem dokładnie jaki mam ten czujnik. ktoś może wie dokładnie jaki to jest i może go opisać? wiem tylko, że trzeba go wyjmować od dołu skrzyni, najpierw spuszczając olej... [center:bc2740f3d5]Może to Ci coś pomoże [/center:bc2740f3d5] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Osoba kompetentna nt czujnika w moim żuberku mówi tak: "Potrzebny jest czujnik plastikowy, czarny o średnicy około 3 cm, z którego wychodzi wiązka przewodów zakończona wtyczką" Czy ktoś wie o co chodzi?Jak znaleźć taki i wogóle skąd takie ustrojstwo wziąść? HELP! <za 2 tyg mam przegląd > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gbula Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 "Potrzebny jest czujnik plastikowy, czarny o średnicy około 3 cm, z którego wychodzi wiązka przewodów zakończona wtyczką" Czy ktoś wie o co chodzi?Jak znaleźć taki i wogóle skąd takie ustrojstwo wziąść? No to wygląda na to, że jest to czujnik taki jak masz na rysunku, który zapodał Andy. No i niestety to co sie psuje w takim czujniku to jest ta rzecz w skrzyni biegów, a nie ten czarny okrągły plasticzek. Sposób naprawy podałem w tym wątku. mehrer pisze, że są trzy czujniki. Jak próbowałem kupić czujnik dla siebie, to sprzedawca powiedział, że są dwa i jeden mi pokazał (jest metalowy wkręcany). Nie wiem jak wygląda ten trzeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 mehrer pisze, że są trzy czujniki. Jak próbowałem kupić czujnik dla siebie, to sprzedawca powiedział, że są dwa i jeden mi pokazał (jest metalowy wkręcany). Są dwa rodzaje - ten wkręcany jest do skrzyni montowanej w tej z silnikiem 1.3. Nie wiem jak jest w automacie - być może to ten 3-ci rodzaj czujnika. Skrzynia której rysunek jest wyżej ma symbol RS5F41A. Symbolu tej drugiej nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asterix Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Zrobie chyba tak: pojade do mechanika, wykrece w cholere ten stary czujnik i bez niego wogole pojade szukać nowego, bo tak na podstawie rysunkow to nic nie zalatwie Da rade jeździć wogole bez tego czujnika w skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Da rade jeździć wogole bez tego czujnika w skrzyni? Tylko trza zaślepić dziurę, żeby olej wlać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.