Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Brak światła cofania


Gość mecenas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dżodżo

Potwierdzam to co napisał kolego powyżej.U mnie w P10 byl urwany(upalony) kabelek przy kostce gdzie lacza sie kable czujnika z reszta kabli prowadzacych gdzies w strone dalszej czesci samochodu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w k10 czujnik jest z tylu skrzyni biegów obok rozrusznika (tak ponizej) to taka plastikowa okrągla klapka o srednicy 3-4cm z kabelkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik jest sprawny to musi przepuscic po wrzuceniu wstecznego +12V a jak nie przepusci to znaczy ze cos nie tak :wink: mierzysz np. na kostce z czujnika :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Prezesik

Mam dokładnie taką samą sprawę w K10. Po wizycie u elektryka okazało się że to kwestia czujnika, ale uwaga przy próbie jego wymiany może wyciekać olej :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

nie zaprzecze .. ma ten sam problem tzn u mnie z kolei to idziala i niedzial to wsteczne.. tzn jak sie wrzuci R to sie pali elegandzko biale swiatelko ztylu.. ale w momencie popushczneia sprzegla dodania gzuitd itd. tzn kiedy idzie w ruch skrzyna nagle siatelko sie wylacza :P zaywarzylemze to holerstwo jest stracznie czule bo reaguje na ruchy lewarka z wrzucionym R - lekko go pchnac do przody (nie wyrzucajac biegu) i jush sie nie pali wsteczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mi się dziś wydawało, że też sobie wczoraj zepsułem światło cofania (naprawiałem tylną wycieraczkę dodając drugi przekaźnik, aby wracała na swoje miejsce). Więc wybebeszyłem dziś wszystkie kable z tyłu szukając uszkodzonego przypadkiem kabla, narażając się przy tym żonie, która już była spóźniona i koniecznie chciała już jechać... W końcu dałem spokój i mówię jej "jedź"...

Jakież było moje zdziwienie, kiedy po uruchomieniu silnika i wrzuceniu wstecznego światło się zapaliło :shock:

Okazuje się, że światło to (przynajmniej u mnie) pali się tylko przy zapalonym silniku. Przy zgaszonym się nie zapala, niezależnie od położenia kluczyka... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czujniki w K11 są strasznie delikatne lub nieprzystosowane do skrzyń manualnych lub warunków użytkowania w tej części świata. Ja musiałem wymienić czujnik ok. rok temu, a Micrę mam od 1,5 roku.

Obecnie czujnik reaguje już na dotknięcie lewarka tzn. jak było już wspomniane w tym wątku - raz się zapala, raz gaśnie - za kaym razem, gdy dotyka się lewarka.

Za nowy płąciłęm w ASO ok. 100 zł. Wymiana wymagała spuszczenia oleju ze skrzyni, a następnie wlania nowego przez otwór od linki prędkościomierza, przy otwartym ograniczniku - taki boczna śrubka, która informuje o poziomie oleju.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam mikrę z 1997. problem jak u reszty. Potrzebuję czujnik cofania, czy ktoś ma coś takiego na sprzedaż lub wie gdzie można kupić go za rozsądną cenę? Poszukuję rózwnież opornika silnika wentylatroa nagrzewnicy. Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

reanimacja tematu!

czy ktos wie gdzie mozna kupic w 3 miescie ów czujniki do k11 z przed liftu ??

 

ps jesli ktos ma w polsce u siebie sklep gdzie maja to odręki to po ile ?? pliss kontakt na PW

 

szykuje mis ie zmiana zimmeringu w skrzynce wiec i czujnik chce wymienic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również ma podobny problem wymieniałem 1,5 roku temu i jest znowu (czujnik) do wymiany. Zastanawiam się nad zrobieniem przy lewarku podświetlanego włącznika wstecznego światła bo po raz drugi nie będę wymieniał na następne 1,5 roku. Jak znajdę odpowiedni podświetlany włącznik i zainstaluję go to napewno się odwzwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

prosta sprawa

wytarte styki na balszkach i po sprawie:):):)

lutownica i przylutowac cos innego

ja tak przynajmniej zrobiłem i działa:)

niestety jak to w nissanie trzeba 150 innych czynnosci wykonac azeby sie zabrac za właściwą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chila moment !!!

jak zes dostal czujnik ???

poszedlem do sklepu zamowili mi czujnik i okazalo sie ze w jakim katalogu by nie sprawdzano i w jakim nie sklepie zawsze jest jeden i ten sam czujnik wkrecany z kabelkiem k 10 cm i wtyka (pasujacy tez do almery)

w mojej k11 czujnik wyglada z zwenatrz tak ze jest koleczko okolo 3 cm srednicy z uchem i za to ucho sie przykreca sruba do korpusu skrzyni a kabelek ma okolo 30 cm zanim bedzi ewtyka..

najlepszejest to ze oryginal w aso to 185 zł.

cy ktos moze poratowac tematem ?? a moze ja mam jakis unikalny wlacznik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kółeczko o którym piszesz plastik w którym są zatopione styki (4szt) i ten element jest dobry.

Zużyty jest styk który jest pod nim, takie niby wahadełko, które sie przesuwa z widełkami wybieraka Jest ono dociskane sprężynką i kulką i to jest wytarte.

zwijam sie ze smiechu jak słyszę cene ile to kosztuje :D:D:D

 

ale UWAGA jak wykręcisz srube i wyjmiesz ten plastik olej poleci.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ja też zamówiłem sobie ten czujnik i nie pasuje, chociaż katalogi pokazywały że powinien. A ten co mam oryginalny to jest unikat bo nie ma on chyba zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukeswirus to mas zto samo co ja...

a powyzej mozesz zobaczyc ile aso mi zaspiewalo za ten wlacznik z czego 3 tyg czekania bo nie ma takiego na terenie polski !!!!!!!!!!!!

nie wiem chyba wstawie auto na kanał spuszce olej (ps po odkrecneiu sruby wylatuje olej bo otwor jest na wylot ) i zaczne kompinowac. moz eten "niby pasujacy" wlacznik bede przerabiac tak aby to pasowało

a moze ktos ma na to lekarstwo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawiłem to wlutowywując nowe styki bo stare sie starły

robiłem to przy okazji wymiany łozysk skrzyni. Trzeba to samemu obejrzeć jak to wygląda i jak dziła bo opisy tu nic nie przekażą.Taka naprawa nie jest specjalnie wytrzymała (miękki lut) ale myśle że na 2 lata wystarczy potem sprzedaje czerwona torpede :D:D

 

link do zdjęcia http://styki.patrz.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze twoj czujnik wyglada tak jak opisywalicmy koleczko jakies 3-4 cm srednicy z uchem przykrecanym na srubke .. jesli tak tonapisz prosze jak to zdemontowales bo ja prubowalem podwarzyc i ulamalem to ucho mocujace :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...