grzeg255 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie wiem,czy sprawdzales,czy tylko sobie te teorie wymyslasz,ale pohamuj troche z duzych predkosci 170-200km/h na fajansiarskich tarczach,jak i klockach,dopiero zobaczysz za co sie placi. No chyba,ze jezdzimy 80km/h,to rzeczywiscie wystarcza najtansze zestawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziadek Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Wymieniłem ostatnio w primerze P12 klocki przód i tył.Kupiłem oryginalne za ok. 270 zł (na 4 koła )na allegro.Pierwsze oryginalne (założone w fabryce )wytrzymały 90 000 km,wiec stwierdziłem,że nie warto szukac zamienników (te lepsze byłyby niewiele tańsze od oryginałów.Mechanik wymienił mi przód (były mocno zjechane) i tył mimo,ż były jeszcze grube.Auto hamuje jak nowe. 90 000 wytrzymały ci klocki? Ja mam almerze przelatane 75000 i przy okazji robienia przeglądu w serwisie powiedzieli mi że mam do wymiany tarcze i klocki tył oraz klocki przód no i powiedzieli że tarcze z przodu też już są na wykończeniu i właściwie to też od razu trzeba by wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Dzis korzystajac z ladnej pogody przejrzalem hamulce z przodu, przesmarowalem prowadnice, przeczyscilem i przesmarowalem jarzma klockow i teraz pytanie. Klocki wygladaja jak na ponizszych zdjeciach, maja ok 8mm grubosci. Wymieniac ze wzgledu na te pekniecia i sciecia na krancach czy mozna z tym jezdzic? http://www.zie.pg.gda.pl/~atrzinsk/my/klocki/DSC_2625a.jpg http://www.zie.pg.gda.pl/~atrzinsk/my/klocki/DSC_2626a.jpg http://www.zie.pg.gda.pl/~atrzinsk/my/klocki/DSC_2636a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 ja tez sie dolacze, wielu pisze ze czas wymienic klocki, tarcze, a ja chcialem zapytac, jak najlepiej sprawdzic, czy tarcze i klocki nadaja sie juz do wymiany? mam drugiego nissanka od tygodnia, lekko cos popiskuje przy powolnej jezdzie, koledzy juz podpowiedzieli co gdzie przeczyscic i przesmarowac, ale korzystajac z okacji rozkrecenia kol chcialem od razu przyjrzec sie stanowi tarcz i klockow (nie wiem co napadlo poprzednego wlasciciela, ale pomalowal zaciski, oraz niepracujace powierzchnie tarczy i klockow na żółto fee :/ wiec na co zwrocic uwage poza oczywiscymi, np ile min. powinny miec klocki, jak sprawdzic tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 dmx81, Jak pisze w katalogu ate: From MY: 06/1999 Ø: 280 mm, Br. Disc Thickness: 22,0 mm, Min. thickness: 20 mm, Brake Disc Type: Vented, Num. of holes: 4 Co do klockow to ustalone jest, ze min granica okladzin to 2mm. Jesli na tarczy masz rancik to sprawdzasz jaki jest gleboki - jak 1mm to z wychodzi ze tarcza ma 22mm - 2x1mm czyli 20mm = min grubosc i wtedy wymieniasz. Jak zmieniasz tarcze to i klocki. Same klocki mozna zmienic o ile tarcza jest ok. Co do mojego poprzedniego postu w tym temacie to podeslalem fotki do znajomego mechanika i dowiedzialem sie ze spokojnie na nich mozna jezdzic (te ryski pochodza od ziarenek piasku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 ok, klocki mam ok 5-7 mm, zalezy ktory i na ktorym kole, jeszcze troche posmigam i wymiana jak sie uzbiera troche grosza. co do tarcz to musialbym sprawdzic, hamowac hamuje narazie dobrze. przeczyscilem prowadnice pod klocki, troche brudu sie nazbieralo i zapieklo razem z pylkiem itd, wiec zdrapalem do czystego. wczesniej bardzo piszczalo przy wolnej jezdzie, teraz juz nie piszczy, ale jeszcze slysze tarcie, takie bicie przy wolnej jezdzie - czy to dlatego ze nie przesmarowalem prowadnic? albo tloczkow? byc moze tez w jednym miejscu tarcza lekko sie wygiela? jak najlepiej sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Helloł A ja wlasnie przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow z przodu.Bylem dzis w sklepach,szukalem grzebalem i oto co znalazlem,ocencie czy warto to to kupic: tarcze przod TRW wraz z klockami (tarcza 170 zl/sztuka ,klocki komplet 160 zl),cena troche mnie zaszokowala bo myslalem ze to to tansze jest. Moze ktos z Was wie gdzie w Wawie kupic dobry zestaw na przod za dobra cene?moze ktos ma gdzies jakies znizki?np.inter cars? Pomozcie prosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Majki_Wawa, http://allegro.pl/item614318521_nissan_pri...rcze_przod.html tutaj masz za 165zl ale czy warto oszczedzac na bezpieczenstwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Nie nie,ja nie chce oszczedzac i szukam tylko firmowych zestawow,TRW,ATE.Chcialem EBC ale te to drogie.Na dodatek musze przewody hamulcowe z przodu zmienic,no ale u producenta w firmie enzet sa po 50 zl sztuka wiec to nie majatek ,na pewno beda lepsze od tych ktore juz swoje przejezdzily Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 tez stoję przed koniecznościa zmiany kolockow i im wiecej czytam -tym mam wiekszy mętlik -bo nie ma wskazanych najlepszych producentów klocków, zapytam jeszcze w serwisie -jaki mi tam polecą generalnei zasada jest taka że nei mogą być za twarde -bo będa piszczeć ani z amikekkie bo szybko sie zużyją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 zapytam jeszcze w serwisie -jaki mi tam polecą Bylem ostatnio w dobrym serwisie toyoty w Gdansku (naprawde znaja sie na rzeczy) i akurat mialem chwile to pogadalem z mechaniorem na temat tarcz i klockow i powiedzial mi ze jesli klient przyjezdza bez swoich klamotow to zawsze klada TRW i do busow (przy mnie robili transita) i do yarisow. Koles mowil ze jeszcze nie mieli klienta nie zadowolonego z tarcz i klockow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 No i mi gosciu polecal TRW w serwisie hamulcow ENzet w Wawie. Nie wiem czemu w dwoch miejscach odradzali brembo.Podobno jest sporo reklamacji na nie od dluzszego czasu,szybko sie zuzywaja,odksztalcaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 I mi niestety przyjdzie wymienic i tarcze i klocki. Wczoraj jadąc usłyszałem mega szorowanie. Okazało się że nie ma jednego klocka z lewej tylnej strony i zacisk porysował tarcze. Chciałem przy tym powiedzieć, że wszystkie 4 klocki były wymienione 12 tyś km i pozostałe 3 nie mają prawie oznak zużycia :/ Jeżeli jeden zklockow za szybko sie zuzywa w stunku do pozostalych -to oznacza ze hamulce nierowno hamują. [ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 08:21 ] Czy TRW i lucas -to ta sama firma? Jaką oni (TRW) ma strone www żeby można było sprawdzić i dobrać klocki do swojego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Bombel, najprawdopodobniej zapiekl Ci sie z tej strony tloczek i klocek caly czas tarl o tarcze, warto rozebrac zaciski i przeczyscic oraz nasmarowac a na koniec zmienic gumki zabezpieczajace tloczki. A tarcze nie sa takie same przod 280mm/22mm tyl 278/10mm. Przednie wentyowane tylne nie. Tolo74, http://www.trwaftermarket.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 No to ja juz po wymianie,klocki,tarcze przod i przewody elastyczne bo byly juz...ekhm..powiedzmy ze zuzyte.Zalozylem komplet tarcz i klockow TRW,jak narazie po jednym dniu stwierdzam,rewelka .Tylko mnie zastanawia jedno....ostro sie zatrzymalem przed swiatlami i mi sie zaczelo z kol z prozdu dymic,czy to normalne?bo az sie ludzie patrzyli ,potem juz tego nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Jeżeli jeden zklockow za szybko sie zuzywa w stunku do pozostalych -to oznacza ze hamulce nierowno hamują. Na przegladzie bylem rok temu i bylo ok, a 2 tygodnie temu jak wymienialem olej to tez sprawdzalem i nie bylo widac uszkodzen ulisses dzieki za info Tylko na sciezce przyrzady moga Ci wskazac nierpwidlowosci -zwlaszcza z tylu, bo zpzodu to czuc byloby sciaganie podczas hamowania. zwealszcza na sliskiej drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 No to ja juz po wymianie,klocki,tarcze przod i przewody elastyczne bo byly juz...ekhm..powiedzmy ze zuzyte.Zalozylem komplet tarcz i klockow TRW,jak narazie po jednym dniu stwierdzam,rewelka .Tylko mnie zastanawia jedno....ostro sie zatrzymalem przed swiatlami i mi sie zaczelo z kol z prozdu dymic,czy to normalne?bo az sie ludzie patrzyli ,potem juz tego nie bylo. może resztki smaru się skopciły. na początek hamuje sie delikatnie! pogniesz tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 nowy "układ" trzeba dotrzeć... przez jakies 500km ... delikatnie hamujemy ja mam ATE u siebie i jest git.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 No własnie każdy ma inne opinie na tema t klocków i tarcz. A ja sam juz nie wiem co mam zakupić ATE, TRW a może Brembo. Ogólnie wymiana klocków i tarcz przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majki_Wawa Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Olej brembo . Od pewnego czasu zrobila sie to straszna masowka i podobno jest sporo reklamacji na nie(opinie dwoch serwisow). Ja zalozylem TRW i jest super.Nie piszcza,lapia idealnie(komplet tarcz i klockow).Polowealem takze na ATE ale odpuscilem i nie zaluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Olej brembo nie do konca.. są te tansze - masówa, a także te lepsze. chyba nie sądzisz że za 170 zł szt. (po upustach ) kupisz szajs. TRW to dobra firma, ale mam na bieżaco informacje od sprzedawców - to nie szczyt marzeń. chociaż moje klocki wieeeeele wytrzymały - normalnie extremalne przeżycia miały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ainkaa Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 ok. to co do K11 TRW, ATE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 co do ATE, to nie jestem za bardzo do nich przekonany. choć ponoć na pierwszy montaż idą do niektórych marek (słyszałem od sprzedawcy). TRW, Textar - to bardzo dobry wybór w jeszcze lepszej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Olej brembo . Od pewnego czasu zrobila sie to straszna masowka i podobno jest sporo reklamacji na nie(opinie dwoch serwisow). Jak tak czytam to co napisałeś to odnoszę wrażenie że nie masz pojęcia o czym piszesz.Powiem tak: nie ma tarczy na Świecie którą byś nie skrzywił,Po drugie zestawy hamulcowe trzeba dobierać z głową tzn twarda tarcza = twardy klocek a nie co popadnie bo tańsze o 5 zł.Ja sprzedaję BREMBO,TRW,ATE i co tam jeszcze sobie wymyślisz i stwierdzam,że najlepsze tarcze dla użytkowników tego forum to BREMBO i TRW-LUKAS ponieważ jeszcze ani razu nie mieliśmy reklamacji od użytkowników Nissanów na jedne i drugie.BREMBO sprzedają sięlepiej z prostej przyczyny: znajomość marki etc . natomiast TRW są równie dobre a czasami tańsze.Jak będziesz siedział tyle co my w hamulcach (tzn tyle sprzedawał tego towaru) to możesz wtedy pisać co można olać a co nie bo ja mogę ci powiedzieć,że napewno olałbym klocki KASHYAMA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 A czy mógłbyś podać klasyfikację tarcz i klocków na twarde i miękkie? Przyznam się, że dopiero niedawno dowiedziałem się o takim doborze klocków do tarcz. Słyszałem że np Brembo, Ferodo i Textar należą do tych miękkich, a np TRW do twardych. Prawda czy fałsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.