Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GA14DE z Niemiec i moc - jak naprawdę jest


Gość muszyna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba ostatecznie to wyjaśnić.

Wiele było napisane, czytałem to, poświęciłem na to dużo czasu i co temat to inne opinie.

Więc pytam, czy ktoś zhamował swojego GA14DE (w Almerze), bez modyfikacji typu wycięcie kata itp. i potwierdzi, że to ściema z tymi 75km i silniczki mają 87km (wykresem)?

Dużo jest sprzętów z Niemiec, więc ktoś musiał wykonać taki pomiar na swoim sprzęcie.

 

Znalazłem temat gdzie jeden kolega potwierdził, ale miał wyjętego kata, więc mało miarodajny wynik.

Znalazłem inny temat, gdzie ludzie „domyślali się” i „sądzili” i już nawet byli pewni, że silnik ma 75km i to przez przepływke – bujda

No i temat z wałkami, tam też opinie, że z Niemcowni są takie same jak z Polski, inni pisali że wałki są inne, ale tego nie potwierdzili. Same niedopowiedzenia.

Czy ktoś to w jednym miejscu raz na zawsze wyjaśni?

 

Prosiłbym (pewnie jak większość zainteresowanych) o konkrety. Niestety ja nie mam jak zhamować auta bo mam jeszcze silnik od Sunny (teraz wkładam od Almery). No i mieszkam w dziurze, gdzie na słowo „hamownia” mechanicy mówią: „nie, auto nie ma ABSu” ;-)

 

ROZWIEJMY WĄTPLIWOŚCI RAZ NA ZAWSZE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem temat gdzie jeden kolega potwierdził, ale miał wyjętego kata, więc mało miarodajny wynik.

A od kiedy zwężka w wydechu w aucie niedoładowanym i na mało obciążonym silniku dużo odbiera. Szczerze wątpię żeby kat mógł zabrać w peaku więcej niż 2 konie więc wynik jest miarodajny.

 

Wszystko zależy od modelu, wszystkie modele były produkowane w Japonii, wszystkie miały jednakową specyfikację. Zdecydowana większość silników 1.4 ma pomiędzy 80-87 koni. Jakby mi ktoś nie wierzył to przypominam, że takie praktyki w Japonii były dość często stosowane choć w przypadku zupełnie innech samochodów (czy 280ps coś wam mówi ? :D - tak na marginesie to jeszcze nie było takiego RB26DETT zdrowego który nie wyplułby wyniku 290-330 kucyków, zamiast papierowych 280 ;) ).

Aha i jakby ktoś się jeszcze chciał kłucić to tak, każdy silnik jest kwestią indywidualną to raz (co się działa, ktoś coś źle złożył, błędy produkcji maszynowej, złe użytkowanie, różnice konstrukcyjnie nieopisane przez producenta etc.) a dwa to mocą jest moment obrotowy razy obroty silnika, a ja jakoś nie widziałem żeby moment obr. w silnikach dla sąsiadów z zachodu był niższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w rodzinie 2 almery 1,4.

moja- sciagnieta w tym roku z niemiec

ojca- krajowa salonowka.

oczywiscie jezdzilem i ta i ta. roznica w osiagach (predkosc maksymalna 165- 190), kolosalna roznica w przyspieszeniu do 100 (prawie 3 sekundy), oraz roznica w elastycznosci silnika nie pozwalaja miec zadnych watpliwosci ze wersja 75-konna na niemcy to nie mit. z reszta- wystarczy cpojrzec co jest napisane w brief'ie.

 

jesli przesledzilbys dokladnie watki ktore juz byly, zauwazylbys ze redukcja mocy spowodowana jest innymi walkami rozrzadu- inne wymiary krzywek.

 

jesli wsadzisz do swojego ga14de walki od takiego samego silnika wyprodukowanego na polske- moc wzrosnie do 87 koni. wsadzenie walkow od ga16de spowoduje nieco wiekszy wzrost mocy.

 

to tyle. wszystko w tym temacie zostalo juz wyjasnione na tym forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było u mnie parę Almer z niemiec tych rzekomo 75Konnych, żadna w serii z tego co pamiętam nie miała mniej jak 83KM... wersja słabsza 75KM od wersji 90 konnej różni się tylko wałkiem wydechowym który słabszej wersji ma o blisko 0,3mm mniejszy wznios.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja almera (niemiecka) przed wlozeniem gazu na pb98 nie chciala sie bujnac wiecej niz 165km/h

ojca (polska) bez problemu rozpedza sie do 190 km/h

 

i to wszystko niby dzieki tylko tym 4km??!! cos mi sie wierzyc nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było u mnie parę Almer z niemiec tych rzekomo 75Konnych, żadna w serii z tego co pamiętam nie miała mniej jak 83KM... wersja słabsza 75KM od wersji 90 konnej różni się tylko wałkiem wydechowym który słabszej wersji ma o blisko 0,3mm mniejszy wznios.

 

No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie, a żeby mieć 90 to trzeba inne wałki? Skąd te 83km? Znowu jakaś nowa wartość, posrane to wszystko.

 

I znowu nic nie wiem. Jedni piszą, że różnica jest kolosalna (3s do 100) a inni, że różnica jest tylko 7km, więc skąd te aż 3s więcej do setki?

 

I nie piszmy kto jak latał, bo to bez sensu, to nie są konkrety. Takich tematów było wiele i nić z nich nie wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszcz69 pamiętaj że licznik może się mylić o 10%, i całe takie pomiary są diabła warte. jesli juz musimy obyć się bez hamowni to bardziej miarodajna byłaby rundka obu aut koło siebie (czy za sobą) w równym tempie i przez telefon porównać aktualne wskazania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie, a żeby mieć 90 to trzeba inne wałki? Skąd te 83km? Znowu jakaś nowa wartość, posrane to wszystko.

 

I znowu nic nie wiem. Jedni piszą, że różnica jest kolosalna (3s do 100) a inni, że różnica jest tylko 7km, więc skąd te aż 3s więcej do setki?

 

I nie piszmy kto jak latał, bo to bez sensu, to nie są konkrety. Takich tematów było wiele i nić z nich nie wynika.

Z tego co pamiętam mierzyłem niemca - nawet na blachach niemieckich i wyszło 86KM...

Pełne wersje 1,4 jakie widziały rolki u Grabowskiego miały moce z przedziału 90-92KM

 

Wersja słaba od pełnej różni się tylko i wyłącznie wałkiem wydechowym - wzniosami, tak wyszło po pomiarach sówmiarką, być może wałek ssący jest w mocniejszej wersji lekko przestawiony w fazie, co jednak mi się nie wydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja słaba od pełnej różni się tylko i wyłącznie wałkiem wydechowym

ale o ile pamiętam to po FL już tej różnicy nie ma, tak?

 

No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie

a rozumiesz że każdy silnik jest inny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój GA14DE był kupiony w Polsce, ma komputer na Polske, silnik malina, a jak go hamowałem to wyszło 77 i 79 KM na lekko zmodyfikowanym układzie wydechowym.

Niedawno zmieniłem wałki, powienien mieć teraz ~100 KM, jak nie będzie miał to kombinuje dalej :kosci: .

Stare wałki mam w domu.

Wychamuje sie gdzieś w październiku/listopadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

wyszlo 89,7 KM. a teoretycznie- patrzac na inne ga14de z takimi modami powinno byc o 10 wiecej....

coobcio mowi ze to prawdopodobnie przez zatkany wydech (wciaz siedza 2 katalizatory),

oprocz tego mam jeszcze do przeczyszczenia przeplywke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...