Gość muszyna Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 Trzeba ostatecznie to wyjaśnić. Wiele było napisane, czytałem to, poświęciłem na to dużo czasu i co temat to inne opinie. Więc pytam, czy ktoś zhamował swojego GA14DE (w Almerze), bez modyfikacji typu wycięcie kata itp. i potwierdzi, że to ściema z tymi 75km i silniczki mają 87km (wykresem)? Dużo jest sprzętów z Niemiec, więc ktoś musiał wykonać taki pomiar na swoim sprzęcie. Znalazłem temat gdzie jeden kolega potwierdził, ale miał wyjętego kata, więc mało miarodajny wynik. Znalazłem inny temat, gdzie ludzie „domyślali się” i „sądzili” i już nawet byli pewni, że silnik ma 75km i to przez przepływke – bujda No i temat z wałkami, tam też opinie, że z Niemcowni są takie same jak z Polski, inni pisali że wałki są inne, ale tego nie potwierdzili. Same niedopowiedzenia. Czy ktoś to w jednym miejscu raz na zawsze wyjaśni? Prosiłbym (pewnie jak większość zainteresowanych) o konkrety. Niestety ja nie mam jak zhamować auta bo mam jeszcze silnik od Sunny (teraz wkładam od Almery). No i mieszkam w dziurze, gdzie na słowo „hamownia” mechanicy mówią: „nie, auto nie ma ABSu” ;-) ROZWIEJMY WĄTPLIWOŚCI RAZ NA ZAWSZE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Znalazłem temat gdzie jeden kolega potwierdził, ale miał wyjętego kata, więc mało miarodajny wynik. A od kiedy zwężka w wydechu w aucie niedoładowanym i na mało obciążonym silniku dużo odbiera. Szczerze wątpię żeby kat mógł zabrać w peaku więcej niż 2 konie więc wynik jest miarodajny. Wszystko zależy od modelu, wszystkie modele były produkowane w Japonii, wszystkie miały jednakową specyfikację. Zdecydowana większość silników 1.4 ma pomiędzy 80-87 koni. Jakby mi ktoś nie wierzył to przypominam, że takie praktyki w Japonii były dość często stosowane choć w przypadku zupełnie innech samochodów (czy 280ps coś wam mówi ? - tak na marginesie to jeszcze nie było takiego RB26DETT zdrowego który nie wyplułby wyniku 290-330 kucyków, zamiast papierowych 280 ). Aha i jakby ktoś się jeszcze chciał kłucić to tak, każdy silnik jest kwestią indywidualną to raz (co się działa, ktoś coś źle złożył, błędy produkcji maszynowej, złe użytkowanie, różnice konstrukcyjnie nieopisane przez producenta etc.) a dwa to mocą jest moment obrotowy razy obroty silnika, a ja jakoś nie widziałem żeby moment obr. w silnikach dla sąsiadów z zachodu był niższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 ja mam w rodzinie 2 almery 1,4. moja- sciagnieta w tym roku z niemiec ojca- krajowa salonowka. oczywiscie jezdzilem i ta i ta. roznica w osiagach (predkosc maksymalna 165- 190), kolosalna roznica w przyspieszeniu do 100 (prawie 3 sekundy), oraz roznica w elastycznosci silnika nie pozwalaja miec zadnych watpliwosci ze wersja 75-konna na niemcy to nie mit. z reszta- wystarczy cpojrzec co jest napisane w brief'ie. jesli przesledzilbys dokladnie watki ktore juz byly, zauwazylbys ze redukcja mocy spowodowana jest innymi walkami rozrzadu- inne wymiary krzywek. jesli wsadzisz do swojego ga14de walki od takiego samego silnika wyprodukowanego na polske- moc wzrosnie do 87 koni. wsadzenie walkow od ga16de spowoduje nieco wiekszy wzrost mocy. to tyle. wszystko w tym temacie zostalo juz wyjasnione na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Było u mnie parę Almer z niemiec tych rzekomo 75Konnych, żadna w serii z tego co pamiętam nie miała mniej jak 83KM... wersja słabsza 75KM od wersji 90 konnej różni się tylko wałkiem wydechowym który słabszej wersji ma o blisko 0,3mm mniejszy wznios. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 moja almera (niemiecka) przed wlozeniem gazu na pb98 nie chciala sie bujnac wiecej niz 165km/h ojca (polska) bez problemu rozpedza sie do 190 km/h i to wszystko niby dzieki tylko tym 4km??!! cos mi sie wierzyc nie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 ja miałem niemiecką i latała też pod 190 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muszyna Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Było u mnie parę Almer z niemiec tych rzekomo 75Konnych, żadna w serii z tego co pamiętam nie miała mniej jak 83KM... wersja słabsza 75KM od wersji 90 konnej różni się tylko wałkiem wydechowym który słabszej wersji ma o blisko 0,3mm mniejszy wznios. No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie, a żeby mieć 90 to trzeba inne wałki? Skąd te 83km? Znowu jakaś nowa wartość, posrane to wszystko. I znowu nic nie wiem. Jedni piszą, że różnica jest kolosalna (3s do 100) a inni, że różnica jest tylko 7km, więc skąd te aż 3s więcej do setki? I nie piszmy kto jak latał, bo to bez sensu, to nie są konkrety. Takich tematów było wiele i nić z nich nie wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rutino Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 miszcz69 pamiętaj że licznik może się mylić o 10%, i całe takie pomiary są diabła warte. jesli juz musimy obyć się bez hamowni to bardziej miarodajna byłaby rundka obu aut koło siebie (czy za sobą) w równym tempie i przez telefon porównać aktualne wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 rutino, mierzylem na gps'ie. licznik w aucie rzeczywiscie zawyza- kiedy jade 96km/h pokazuje 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 miszcz69, a jaki masz gaz? Sekwencje, czy zwykly na mikserze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 dylson, mierzylem na benzynie zanim zalozylem gaz. teraz jestem w trakcie montowania blosa :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie, a żeby mieć 90 to trzeba inne wałki? Skąd te 83km? Znowu jakaś nowa wartość, posrane to wszystko. I znowu nic nie wiem. Jedni piszą, że różnica jest kolosalna (3s do 100) a inni, że różnica jest tylko 7km, więc skąd te aż 3s więcej do setki? I nie piszmy kto jak latał, bo to bez sensu, to nie są konkrety. Takich tematów było wiele i nić z nich nie wynika. Z tego co pamiętam mierzyłem niemca - nawet na blachach niemieckich i wyszło 86KM... Pełne wersje 1,4 jakie widziały rolki u Grabowskiego miały moce z przedziału 90-92KM Wersja słaba od pełnej różni się tylko i wyłącznie wałkiem wydechowym - wzniosami, tak wyszło po pomiarach sówmiarką, być może wałek ssący jest w mocniejszej wersji lekko przestawiony w fazie, co jednak mi się nie wydaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 Wersja słaba od pełnej różni się tylko i wyłącznie wałkiem wydechowym ale o ile pamiętam to po FL już tej różnicy nie ma, tak? No to nie rozumiem. Czyli te z Niemiec mają po 83 konie a rozumiesz że każdy silnik jest inny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Ciekawy temat, sam mam ból bo w brifie pisze mi ze moje 1.6 ma 66KW.A od świateł do świateł golf 2.0FSI szedł ze mną równo i żaden nie dał rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pako997 Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 Mój GA14DE był kupiony w Polsce, ma komputer na Polske, silnik malina, a jak go hamowałem to wyszło 77 i 79 KM na lekko zmodyfikowanym układzie wydechowym. Niedawno zmieniłem wałki, powienien mieć teraz ~100 KM, jak nie będzie miał to kombinuje dalej :kosci: . Stare wałki mam w domu. Wychamuje sie gdzieś w październiku/listopadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Wydaje mi się że ten artykuł wszystko wyjaśnia. http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.a...25&Strona=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 hehe dobre <uśmiech od ucha do ucha> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 no i po hamowni. moja 'niemiecka' ga14de miala 84 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 no i po hamowni. moja 'niemiecka' ga14de miala 84 KM 84 km z tymi modami? N15 '97 ga14de+ walki od ga16de+ LPG+ BLOS+ STOZEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 84 km z tymi modami? to wynik przed przelozeniem walkow od ga16ds i ze zmodyfikowanym dolotem (stozek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 A o ile wałki z dolotem i stożkiem podniosły moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszcz69 Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 wyszlo 89,7 KM. a teoretycznie- patrzac na inne ga14de z takimi modami powinno byc o 10 wiecej.... coobcio mowi ze to prawdopodobnie przez zatkany wydech (wciaz siedza 2 katalizatory), oprocz tego mam jeszcze do przeczyszczenia przeplywke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotrek Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Daj znać jeśli wyniki się zmienią, trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 ciekawe ile by dała zmiana kompa na taki od polskiej wersji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 ciekawe ile by dała zmiana kompa na taki od polskiej wersji I czy by cos dala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.