Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

PORTING - poprawianie wad masowej produkcji


Coobcio
 Share

Recommended Posts

U siebie dokonywałem tej czynności potrzebne jedynie to wiertarka z odpowiednim frezem oraz papier ścierny.

Chcialem wam pokazać jak strasznie kiepsko są spasowane aluminowe odlewane czesci silnika.

 

 

Tu dla przykłądu kolekotr wydechowy - widać ze został on nie chlubnie wykonany i nie pasuje do otworów w głowicy, dopasowanie tych otwórów do siebie pozwala uwolnić pare kucy i zmniejszyc złuzycie paliwa

 

powiekszanie.jpg

 

 

Tutaj dokłądnei widać jak nie chlubnie zostały spasowane połówki kolektora ssącego oraz spasowanie jego względem kanałów w głowicy:

 

seryjnanierownosc.jpg

all.jpg

 

 

A tak wygląda przebeig prac nad górna połówka kolektora ssącego:

 

rabotaju.jpg

porobociejednego1.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Usiebie nie sprawdzałem. Faktycznie to "przed" to trochę przypomina radziecką jakość z minionej epoki. Nie spodziewał bym się tego po Japończykach. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ciężko powiedzieć ale tak czy siak warto to robić, ze wzgledu na to zeby nasz silnik był orginalny i nie taki mass production jak inne na jezdni.

 

Ps. miedzy innymi to co pokzałem zalicza sie do obrubki zwanej GT u Chojnackiego :D

Link to comment
Share on other sites

Myślę że jeżeli chodzi o kolektor wydezhowy to różnica może być znaczna (ułatwione wyprużnianie). Co do ssącego to nie wiem .

W ep[oce gaźnikowej to polerka kolektora ssącego dawała bardzo pozytywne efekty ale kto to jeszcze pamięta?

Link to comment
Share on other sites

z sacym róznica jest taka ze silnik będzie mół zassaćwięcej poweitrza :lol: no i wiadomo ze idzie to w parze z większą ilością mocy

Link to comment
Share on other sites

NAjbardziej mi sei podoba II opcja plus Porting :D

 

Ps. aparat na 100% kłamie :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jak nie zmieniasz wałków rozrządu to się to koml;etnie nie opłaca, nierównomierne wzrosty mocy ok. 6-7 koni i 5Nm.

 

Za te cene to ja wole zrobić kolektor wydechowy typu baran i wałki rozrządu, bez strojenia elektoniki wzrost mocy nawet 20 pare koników (w zalerzności od silnika)

 

np. Silnik Sunny GTI po wymienie kolektora i walków (Swiątek GT) i na wydechu 55mm ma 183 konie.

Przed wyminą kolektora na samym wydechu 55mm ale na seryjnym kolektorze osiagał 177 koników ale miał o wiele gorszy dół.

Link to comment
Share on other sites

Poprawna obróbka głowicy - kanały, pasowanie kolektorów i obróbka gniazd daje od 10 % do nawet 15 % mocy i momentu. Wersja z zaworami może dać od 5 do 10 % więcej. Średnio : wersja I ca 10 %,

a wersja II ca 15 %

Mówię tu o pracy nad samą głowicą bez gmerania w wałkach.

Więc raczej gra jest warta świeczki. :wink:

 

99% pojazdów po niewielkiej modyfikacji wydechu("odetkanie") i dolotu (wkład) oraz obróbce głowicy (bez wałków) uzyskuje przyrost mocy w granicach 25 % i zachowuje pełną kulturę pracy i niezawodność oraz odnotowuje spadek zużycia paliwa o ca 7 - 10 % - oczywiście w normalnej jeździe. Komputer zastosowany do tej konfiguracji da dodatkowe 3 - 5 %. "Inne" wałki nie są potrzebne do uzyskiwania przyrostów rzędu 25 - 30%.

 

 

Parenaście lat w tym temacie siedzę i zdążyłem już zweryfikować kilka teorii...

 

No, to hej

Link to comment
Share on other sites

DZiśaj jak niemalżę codzien bylem u p. Grabowskeigo na hamowni...

 

Przyjechałem z kolega co ma Hundaja 1,5 zrobilismy mu pomiar w konfiguracji STOCK, a nasępnie zdemontowałem puszke dolotu i tak z otwartą maską go shamowaliśmy wynik imponujący.

 

Wzrost mocy i momnetu o prawie 5, praktycznei w całym zakresie, wieczorkiem zamieszce tu skan

 

Ps. w nissanowskich silnikach 16V z sero GA14/16DE i SR20... przyrośt mocy wynikający z samej obrobki glowicy i kolektorów rzedu 15% jest raczej nei możliwy...

 

U mnie obrobiona głowica wraz ze zmienonym wydechem oraz dolotem dały 5 koni i 20Nm - wykres po tych zmianach jest tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2700

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

qrde no to sam juz nie wiem. a w QG15? jakis czas temu w temacie o tylnich lampach do N16 ktos pisal ze po obrobce glowicy z 90 koni ma 102 :D :-k

Link to comment
Share on other sites

nie uwierzą pukni nie zobacze wykresów z hamwowni :)

 

U siebie też myslem ze po tych zmianach bedize przynajmneij ze 150 koni a ledwo bylo 141 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest GRZYBU

Pamietajcie Panowie ze nawet zupe kazda kucharka przygotowuje na swoj sposob.Nie kazda tak dobrze smakuje jak mamy.

Swoja droga tak jak mowie-pamietajcie ze tylu ilu jest mechanikow i"mechanikow" ,tyle jest teorii dotychacych przerobek silnikow.Modyfikacje aut N/A sa tak naprawde najtrudniejsze i wymagaja najwiekszej dokladnosci.Obrobka glowicy to tak naprawde najsubtelniejsza,najdokladniejsza i wprzy odpowiednim wykonaniu -dajaca najlepsze efekty jesli chodzi o przyrosty mocy w silnikach N/A.Sam widzialem auta ktore wyjechaly z" super tuner gagage " z obrobiona glowica i wszystko co pokazala chamownia to seria lub lekki przyrost zedu 5KM.WidziaBlem rowniez auta ktore po zrobieniu glowicy przez odpowiedniego czlowieka ,otrzymywaly totalna charakterystyke i przyrost mocy o 21KM (bez wymiany walka na super hiper gt sport itd...)

Pamietajmy ze przy obrobce glowicy koniecznym jest (przynajmniej ja tak uwazam) wymiana seryjnych zworow na wieksze.W koncu robimy auta do "szybszej"jazdy! :wink: Niestety zmiana wielkosci zaworow jest tez bardzo kontrowersyjna kwestia i jak w zyciu, tu tez sa rozne szkoly.Jedni powiekszaja maksymalnie wszystkie zawory ,inni powiekszaja bardziej ssace a mniej wydechy ,a jeszcze inna szkola mowi ze powinno sie powiekszac tylko ssace.Sa tez przerobki majace na celu zmniejszenie cisnienia ladunku w cylindrach poprzez zastosowanie wiekszych zaworow na wydechu i spowodowanie ich wspolotwarcia podwczas procesu sprezania(wyczyn-turbo).

Odpowiednia praktyka i znajomosc tych wszystkich zagadnien wplywa na efekt koncowy przeprowadzonej modyfikacji.Radze wiec nie uogolniac efektow takich modow i poswiecic sie znalezieniu "odpowiednich"ludzi do przeprowadzenia takich operacji. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kolega Grzybu poruszył bardzo istotną kwestię. Kucharki ..... taaa...

 

1. Obróbka głowicy : napisałem "prawidłowo wykonana" więc

15 % jest realne

 

2. Zawory : liczy się stosunek ich wielkości do siebie (w uproszczeniu)

więc czasem trzeba powiększać oba , a czasem jeden, a czasem nie

trzeba wogóle......

 

3. 21 koni z głowicy :np.: z 90 na 111 w hondzie civic - gdzie podobno

się nie da.... i np. : 25 w beemie 325 E-30 - wiem, bo sam robiłem

trzeba się pochwalić, no nie? :wink:

 

4. Dowody słuszności moich twierdzeń jeżdżą od lat po drogach Polski,

Anglii, Litwy...

 

5. Nie samą głowicą silnik żyje - to tylko jeden z elementów, którego przeróbka pozwala na przyrost mocy : np.:

Pewien Pan zażyczył sobie przeróbki samej tylko głowicy - nasz klient nasz per Pan... potem była hamownia i ... tragedia ! gdzie są konie ? gdzie ca 15 % ? jest tylko 8!!! Granda, oddać szmal!!

No tak... Szanowny Pan pozwoli zrobimy wydeszek gratis .. OK !!! Pomiar, wynik i ... 22% - tak, głowica spaprana - to wydech dał brakującą moc, Szanowny Pan pozwoli może zdejmiemy głowiczkę i założymy serię i pohamujemy? Jak wyjdzie 14 % z wydechu to wszystko gratis - OK !!! (frajerzy, he, he Pan pomyślał) , Zrobione i...... 8 % ,eeee czyli jednak było ca 15 % (w tym wypadku 14...) buuuu....

 

Silnik to zespół naczyń połączonych, dlatego nie twierdzę , że te przyrosty są sztywne i 100 % występują w każdym pojeździe.

Nissan jest ciężki to prawda, ale + 4% u Cooby to raczej dowód na to, że nie była to super przeróbka....

Pewien fachman znany mi od lat, ostatnimi czasy nie przykładał się do roboty, chyba dlatego, że mu wszystko wisiało jak kilo kitu na agrafce.... bo jego fachowej wiedzy nie będę kwestionował.

Link to comment
Share on other sites

Guest GRZYBU

Dzekuje za poparcie.Jak widac dokladnie sprawdzaja sie moje slowa.

Swoja droga kto zajmowal sie modyfikacja twojej glowicy?

PS. Witaj VLV bardzo dobrze widziec ze tu jestes.Twoja fachowa wiedza bardzo sie przyda kolegom...

Link to comment
Share on other sites

Pavoolon, uważaj na firme Projekt XS - twierdzą , że są autoryzowanym przedstawicielem pewnej firmy z UK, a nie są ,nawet nie mają zbyt wielkiego pojęcia o ich gratach i oferują ich podróbki ( sic !), więc jeśli kłamią i oszukują w jednej kwestii to mogą być niesolidni w innych...

Link to comment
Share on other sites

Głowice robił mi kolega...

 

Ja ją scigałem i neico porpawialem pasoawnia na kolektorach, wzrost mocy rzeczywiście nie wielki ale momentu dosyć spory...

 

W sumie ciężko powiedizeć ile dała sama modyfikacja głowicy bo połaczylem ja z kolektorem z Priemry GT wydechem 2" przelot i dwu rurką.

 

Kanały ssace miałem dodatkowo "nagwintowane" zeby wprowadzały mieszanke w ruch wirowy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...