Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PORTING - poprawianie wad masowej produkcji


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

najgorzej będize odkrecić 3 sroby ktore skręcają portki do kolektora - trzeba właźić pod samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wreszcie sie zmotywowalem, kilka urwanych srob i juz nie bylo oslony, kilka odkreconych i juz nie bylo kolektora :)pokazlabym wam filmik jak to dziala bez kolektora ale nie mam go jak ani gdzie wrzucic, a marcheweczki piekne sie robily :) wystarczylo uchylic lekko przepustnice :D w kazdym razie u mnie nie bylo to az tak niechlujnie wykonane jak u Coobcia. A tak w ogole przezylem mile zaskoczenie jak zobaczylem, ze moj nissanek seryjnie ma kolektor rurowy 4-2-1 :D troche tam poszlifowalem... i teraz pytanie do fachowcow - czy zawuazyliscie ze te "wypuklosci" sa w kazdej flanszy (czy jak to sie tam nazywa) w tym samym miejscu?? moze to tak ma byc?? I jeszcze jedno pytanie - czy mozna przesadzic z portingiem?? tzn czy jak wyszlifuje za duzo, to przypadkiem nie pogorsze charakterystyki pracy silnika?? Aha i jeszzce jedno pytanie - zauwazylem, ze w kanalach wydechowych mam spory hmmm chyba nagar to jest jakis, ale taki kruchy ze sie lekko uderzy srobokretem i schodzi, ale tego jest gruba warstwa, gdzies z 0,5mm lekko. Mozna cos z tym zrobic?? Dzieki za odpowiedzi na wszystkie pytania. Aha - ktos moze wie gdzie sa tanie uszczelki pod kolektor?? i czy na dole tam tez jest potrzebna jakas uszczelka?? bo ja zadnej tam nie widzialem ale moze ma byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usczlka w JC Auto 16zł :)

Co do z portingiem to sie nei da przesadzić... no chyab ze powiekszysz wlot o jakies 1cm i wtedy moze byc niesczlnie, generalnie zasada jest taka ze kanaly w kolektorze powinny idalnie pasowac do tych z glwoicy ew mogą być ciut wieksze co zagwarantuje swobodne przemeiszcznie sie saplic z glwoicy do koelktora i w siną dal.

 

Ps. U mnie to był tak średnio wykonany koelktor wydechowy, żebyś zobaczył jak to było u pewnoego Pana z Lublina to byś się za glowe złapał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między kolektorem a portkami są takie metalowe pierścienie uszczelniające nasadzone na te dwie rurki od portek. Raczej nie musisz ich wymieniać, chyba, że dmucha na łączeniu. Po skręceniu przystaw dłoń- jeżeli dmucha poczujesz napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tak mi sie przypomnieło, zeby maksymalnie usprawnic uklad wydechowy nalerzy tą dwu rurke wydlużyć przynajmniej po pol metra.

 

Jak wroce z roboty to zapodam fotki - moze do tematu innego tematu to zameiszcze zeby nie robić tutaj OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

bardzo łądny wynik, wyśli mie ten wykres na: coobcio@nissanklub.pl a ja z pewnością zamieszcze go w dziale Nasze Auta i ich osiągi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie obrobka glowicy kanalow dolot. i wylot. plus stozek dala 102 konie z almerki 1,5 przed liftem a coobcio jak nie wierzysz to nie mam wykres z hamowni i wiem co mam

 

sam to wszystko robiles czy zlecales jakiejs firmie :?: jesli tak to jakie koszta i zarzuc wykres :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary spokojnie nie naciskaj tak bo kolega jeszcze porobi pare błedów Paincie :wink:

 

Tak na poważnie, mieryzłeś auto przed przeróbkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slayder10

autko bylo mierzone przed i po zmianach a robione bylo w firmie promotor tzw obrobka glowicy stage 4 koszt 1.8tys ale nie polecam tej firmy nikomu straszne partacze u mnie co prawda wszystko ok ale widzialem juz tyle aut przez nich zje... ze teraz napewno bym tam auta nie oddal.nie mam jak zeskanowac tego wykresu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.promotormocy.pl zapytam sie chlopaków to mi dadzą wykres i oczywiście za twoją zgodą zameiszcze go w honorowym miejscu oka ?

 

Generalnei w seryjnym silniku N/A tak sednio dająmodyfikacje głowy same z siebie choć niby u Chojnackiego na papierze wygląda to świetnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer

No i zrobiłem dziś porting z małą pomocą Samiego (THX!) w moim blaszaku :) Nie było aż tak źle jak u Coobcia, niemniej jednak trzeba było powiększyć średnicę o ok. 1mm. Zrobiłem to tylko przy kolektorze, choć chciałem dopasować też przy silniku ale... wiertarka nie chciała się zmieścić :x

A efekty pracy :?: Hmm, może to subiektywne uczucie ale przy wyższych prędkościach - 120, 130 kmh jakby trochę większy moment. Trudno mi jest to obiektywnie ocenić, bo jestem szalenie zadowolony, że coś udało się zrobić, robiąc jednocześnie znacznie mniej szkód :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Xzandafer

Si si, jesli Sami jeszcze ma to mamy jakies fotki kolektora i wiertareczki zeby nie bylo, ze nic nie robilismy :wink: No Sami, jak masz to wklejaj, bo sam widzialem jeszcze tych fotek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam

ja mysle narazie o dopracowaniu kolektora wydechowego w ga16ds, czy ktos robil w tym silniku kolektor ssacy??

bo ma on mase zaworkow rurek podcisnienia co do niego dochodza a samo wykrecenie gaznika i poskladanie tych wszystkich duperel w calosc nie bedzie latwe

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...