Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 U siebie dokonywałem tej czynności potrzebne jedynie to wiertarka z odpowiednim frezem oraz papier ścierny. Chcialem wam pokazać jak strasznie kiepsko są spasowane aluminowe odlewane czesci silnika. Tu dla przykłądu kolekotr wydechowy - widać ze został on nie chlubnie wykonany i nie pasuje do otworów w głowicy, dopasowanie tych otwórów do siebie pozwala uwolnić pare kucy i zmniejszyc złuzycie paliwa Tutaj dokłądnei widać jak nie chlubnie zostały spasowane połówki kolektora ssącego oraz spasowanie jego względem kanałów w głowicy: A tak wygląda przebeig prac nad górna połówka kolektora ssącego: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Coobciu ile w moim dieselku moze to dac i o ile moze sie zmniejszyc zuzycie paliwa?? POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nyska Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Usiebie nie sprawdzałem. Faktycznie to "przed" to trochę przypomina radziecką jakość z minionej epoki. Nie spodziewał bym się tego po Japończykach. :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Ciężko powiedzieć ale tak czy siak warto to robić, ze wzgledu na to zeby nasz silnik był orginalny i nie taki mass production jak inne na jezdni. Ps. miedzy innymi to co pokzałem zalicza sie do obrubki zwanej GT u Chojnackiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nyska Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Myślę że jeżeli chodzi o kolektor wydezhowy to różnica może być znaczna (ułatwione wyprużnianie). Co do ssącego to nie wiem . W ep[oce gaźnikowej to polerka kolektora ssącego dawała bardzo pozytywne efekty ale kto to jeszcze pamięta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 z sacym róznica jest taka ze silnik będzie mół zassaćwięcej poweitrza no i wiadomo ze idzie to w parze z większą ilością mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 ale masz owłosione łapska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 nie możlwe to ten aparat kłamie :wink: heheheheheheheheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 hehehehhehehehe, dobre Coobcio, przynajmniej wiemy ze jestes facetem (no chyba ze z hormonkami przesadziles) , hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 musicie wybaczyc chlopakowi. Nie mial czasu ogolic - caly dzien w garazu spedzil :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 I moze ja w swojej maximce doszlifuje kanaly?? Albo zamontuje kolektor o zmiennej dlugosci kanalow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 NAjbardziej mi sei podoba II opcja plus Porting Ps. aparat na 100% kłamie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarczma Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Nie no, temat o włosach Coobcia eheheheeeee.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 a taka obrobka glowicy (gniazda zaworowe itd) jakie przyrosty moze dac przy 16 zaworach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 jak nie zmieniasz wałków rozrządu to się to koml;etnie nie opłaca, nierównomierne wzrosty mocy ok. 6-7 koni i 5Nm. Za te cene to ja wole zrobić kolektor wydechowy typu baran i wałki rozrządu, bez strojenia elektoniki wzrost mocy nawet 20 pare koników (w zalerzności od silnika) np. Silnik Sunny GTI po wymienie kolektora i walków (Swiątek GT) i na wydechu 55mm ma 183 konie. Przed wyminą kolektora na samym wydechu 55mm ale na seryjnym kolektorze osiagał 177 koników ale miał o wiele gorszy dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VLV Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Poprawna obróbka głowicy - kanały, pasowanie kolektorów i obróbka gniazd daje od 10 % do nawet 15 % mocy i momentu. Wersja z zaworami może dać od 5 do 10 % więcej. Średnio : wersja I ca 10 %, a wersja II ca 15 % Mówię tu o pracy nad samą głowicą bez gmerania w wałkach. Więc raczej gra jest warta świeczki. :wink: 99% pojazdów po niewielkiej modyfikacji wydechu("odetkanie") i dolotu (wkład) oraz obróbce głowicy (bez wałków) uzyskuje przyrost mocy w granicach 25 % i zachowuje pełną kulturę pracy i niezawodność oraz odnotowuje spadek zużycia paliwa o ca 7 - 10 % - oczywiście w normalnej jeździe. Komputer zastosowany do tej konfiguracji da dodatkowe 3 - 5 %. "Inne" wałki nie są potrzebne do uzyskiwania przyrostów rzędu 25 - 30%. Parenaście lat w tym temacie siedzę i zdążyłem już zweryfikować kilka teorii... No, to hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 DZiśaj jak niemalżę codzien bylem u p. Grabowskeigo na hamowni... Przyjechałem z kolega co ma Hundaja 1,5 zrobilismy mu pomiar w konfiguracji STOCK, a nasępnie zdemontowałem puszke dolotu i tak z otwartą maską go shamowaliśmy wynik imponujący. Wzrost mocy i momnetu o prawie 5, praktycznei w całym zakresie, wieczorkiem zamieszce tu skan Ps. w nissanowskich silnikach 16V z sero GA14/16DE i SR20... przyrośt mocy wynikający z samej obrobki glowicy i kolektorów rzedu 15% jest raczej nei możliwy... U mnie obrobiona głowica wraz ze zmienonym wydechem oraz dolotem dały 5 koni i 20Nm - wykres po tych zmianach jest tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 qrde no to sam juz nie wiem. a w QG15? jakis czas temu w temacie o tylnich lampach do N16 ktos pisal ze po obrobce glowicy z 90 koni ma 102 :-k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 nie uwierzą pukni nie zobacze wykresów z hamwowni U siebie też myslem ze po tych zmianach bedize przynajmneij ze 150 koni a ledwo bylo 141 :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRZYBU Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Pamietajcie Panowie ze nawet zupe kazda kucharka przygotowuje na swoj sposob.Nie kazda tak dobrze smakuje jak mamy. Swoja droga tak jak mowie-pamietajcie ze tylu ilu jest mechanikow i"mechanikow" ,tyle jest teorii dotychacych przerobek silnikow.Modyfikacje aut N/A sa tak naprawde najtrudniejsze i wymagaja najwiekszej dokladnosci.Obrobka glowicy to tak naprawde najsubtelniejsza,najdokladniejsza i wprzy odpowiednim wykonaniu -dajaca najlepsze efekty jesli chodzi o przyrosty mocy w silnikach N/A.Sam widzialem auta ktore wyjechaly z" super tuner gagage " z obrobiona glowica i wszystko co pokazala chamownia to seria lub lekki przyrost zedu 5KM.WidziaBlem rowniez auta ktore po zrobieniu glowicy przez odpowiedniego czlowieka ,otrzymywaly totalna charakterystyke i przyrost mocy o 21KM (bez wymiany walka na super hiper gt sport itd...) Pamietajmy ze przy obrobce glowicy koniecznym jest (przynajmniej ja tak uwazam) wymiana seryjnych zworow na wieksze.W koncu robimy auta do "szybszej"jazdy! :wink: Niestety zmiana wielkosci zaworow jest tez bardzo kontrowersyjna kwestia i jak w zyciu, tu tez sa rozne szkoly.Jedni powiekszaja maksymalnie wszystkie zawory ,inni powiekszaja bardziej ssace a mniej wydechy ,a jeszcze inna szkola mowi ze powinno sie powiekszac tylko ssace.Sa tez przerobki majace na celu zmniejszenie cisnienia ladunku w cylindrach poprzez zastosowanie wiekszych zaworow na wydechu i spowodowanie ich wspolotwarcia podwczas procesu sprezania(wyczyn-turbo). Odpowiednia praktyka i znajomosc tych wszystkich zagadnien wplywa na efekt koncowy przeprowadzonej modyfikacji.Radze wiec nie uogolniac efektow takich modow i poswiecic sie znalezieniu "odpowiednich"ludzi do przeprowadzenia takich operacji. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 a znasz kogos w okolicach slaska komu warto to zlecic? narazie planuje to zrobic w firmie project xs z krakowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VLV Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Kolega Grzybu poruszył bardzo istotną kwestię. Kucharki ..... taaa... 1. Obróbka głowicy : napisałem "prawidłowo wykonana" więc 15 % jest realne 2. Zawory : liczy się stosunek ich wielkości do siebie (w uproszczeniu) więc czasem trzeba powiększać oba , a czasem jeden, a czasem nie trzeba wogóle...... 3. 21 koni z głowicy :np.: z 90 na 111 w hondzie civic - gdzie podobno się nie da.... i np. : 25 w beemie 325 E-30 - wiem, bo sam robiłem trzeba się pochwalić, no nie? :wink: 4. Dowody słuszności moich twierdzeń jeżdżą od lat po drogach Polski, Anglii, Litwy... 5. Nie samą głowicą silnik żyje - to tylko jeden z elementów, którego przeróbka pozwala na przyrost mocy : np.: Pewien Pan zażyczył sobie przeróbki samej tylko głowicy - nasz klient nasz per Pan... potem była hamownia i ... tragedia ! gdzie są konie ? gdzie ca 15 % ? jest tylko 8!!! Granda, oddać szmal!! No tak... Szanowny Pan pozwoli zrobimy wydeszek gratis .. OK !!! Pomiar, wynik i ... 22% - tak, głowica spaprana - to wydech dał brakującą moc, Szanowny Pan pozwoli może zdejmiemy głowiczkę i założymy serię i pohamujemy? Jak wyjdzie 14 % z wydechu to wszystko gratis - OK !!! (frajerzy, he, he Pan pomyślał) , Zrobione i...... 8 % ,eeee czyli jednak było ca 15 % (w tym wypadku 14...) buuuu.... Silnik to zespół naczyń połączonych, dlatego nie twierdzę , że te przyrosty są sztywne i 100 % występują w każdym pojeździe. Nissan jest ciężki to prawda, ale + 4% u Cooby to raczej dowód na to, że nie była to super przeróbka.... Pewien fachman znany mi od lat, ostatnimi czasy nie przykładał się do roboty, chyba dlatego, że mu wszystko wisiało jak kilo kitu na agrafce.... bo jego fachowej wiedzy nie będę kwestionował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRZYBU Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Dzekuje za poparcie.Jak widac dokladnie sprawdzaja sie moje slowa. Swoja droga kto zajmowal sie modyfikacja twojej glowicy? PS. Witaj VLV bardzo dobrze widziec ze tu jestes.Twoja fachowa wiedza bardzo sie przyda kolegom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VLV Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Pavoolon, uważaj na firme Projekt XS - twierdzą , że są autoryzowanym przedstawicielem pewnej firmy z UK, a nie są ,nawet nie mają zbyt wielkiego pojęcia o ich gratach i oferują ich podróbki ( sic !), więc jeśli kłamią i oszukują w jednej kwestii to mogą być niesolidni w innych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Głowice robił mi kolega... Ja ją scigałem i neico porpawialem pasoawnia na kolektorach, wzrost mocy rzeczywiście nie wielki ale momentu dosyć spory... W sumie ciężko powiedizeć ile dała sama modyfikacja głowicy bo połaczylem ja z kolektorem z Priemry GT wydechem 2" przelot i dwu rurką. Kanały ssace miałem dodatkowo "nagwintowane" zeby wprowadzały mieszanke w ruch wirowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.