Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Lepsze osiągi dzięki prostej przeróbce ukł. dolotowego


Coobcio
 Share

Recommended Posts

Przed chwilą był u mnie nie jaki Michał przyjechał Priemrką P10 2.0 na wielopunkcie...

Przypomniało mi sie ze ten silnik doskonale reaguje na wywalenie dławika z dolotu(dotyczy to wsyztkich nissanów).

 

A w seri wygląda to tak:

 

stock1.jpg

 

 

A po całej nieskomplikownej operacji wyglada następująco:

(opcjonalnie można pożeszyć otwór przez który bedzie leciec zime poweitrze)

poprawione.jpg

 

Zeby zamksymalizować efekt końcowy trzeba:

To czego nie widać na foto to czarna skrzynka umieszczona pod zderzakiem którą nalezy usunąć zeby dostarczyć jeszcze większe ilości chlodnego poweitrza, doskonalum rozwiązaniem jest poprowadzenie z tej dziury rurki do seryjnej puszki, o tak wyglada ta rura doprowadzająca zimne poweitrze do filtra (na foto stożka do seryjnej puszki takze daje to bardzo dobre efekty)

 

rura.jpg

 

A na koniec dodam ze po samym wywaleniu dławika barwa dzwieku zeminia sie na zdecydowanie bardziej rasową :)

Link to comment
Share on other sites

Barwa dźwięku - zgoda. Wydaje mi się że z pod zderzaka to ciągnie chłodniejsze powietrze niż z komory silnika. W turbo dizlach na tę okoliczność stosuje się interkuler.

Link to comment
Share on other sites

Intercooler to raz a dwa to to ze w turbodowalonych temperrature znacznie zweiksza trubina która to sama jest gorąca i i efekt sprerzanai poweitrza podgrzewa je najebrdziej bez IC przy doladowaniu 0,5 bara bez trudu można osiagnać 100*C co jest nei do osaigneicia w N/A

-- no chybe za ktoś sprytnie zamontuje stozkowy filtr pwoeitrza.

 

Zasada jest taka im chlodneijsze powietrze tym więcej w nim telnu i wiecej mocy

Link to comment
Share on other sites

no daje rade - serjo :wink:

 

w przypadku seryjenj puszki az tak rasowo nie bedize ale powyzej 5000obr.min coś tam sie poprawie i bedize bardzo milo dal ucha :D

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

A jaki wplyw maja na trwałośc takie wspaniałe przeróbki ;)

Co do przeróbek na gazie mają sens tylko wymagaja korekty regulacji

Przy przeróbkach przepływu dolotu w gazie trzeba uwazac aby po przeróbce:

- wentylator chłodnicy jak sie włączy nie nadmuchiwał powietrza na wlot kolektora

- wlot powietrza nie powinien tez byc tak aby przepływ powietrza wynikający z ruchu pojazdu nie leciał bezposrednio na wlot kolektora

Powyższe przyczyny - dają to, że auto bedzie gasło na wolnych obrotach

Modyfikacja dolotu w która ja się bawiłem (na gazie w polonezie) spowodowała szybsze brudzenie sie filtra powietrza i falowanie na wolnych obrotach (niewielkie od 900-1100), ale predkość max wzrosła na gazie do 170 (przed przeróbką z trudnością do 160). Polegało to na obcięciu wszystkich dolotów do filtra i nawierceniu dodatkowych otworów w obudowie filtra. Teraz bede kupował i kroił obudowe filtra do mojej N13

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie ma najmniejszych problemów z wolnymi obrotami...

Trwałość nie ma prawa spaść, filtr sie wymienia normalnie co 15 tys km to kosztuje grosze chyba 32zł w JC płaciłem bez znizek...

 

A power Rośnie wiadomo ze nie bedzie to odrazu torpeda ale zawsze ciut lepiej od pier**lonej serji :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

wlasnie to u siebie zrobilem. ale bajer! w przedziale 3 - 4,5 k obr ladny basik spod machy , przy innych mruczenie a z zewnatrz przy pelnym przyspieszaniu dzwiek silnika rzuca na kolana :wink: :D :twisted:

Link to comment
Share on other sites

A czy lepiej się zbeira ??

U mnie bylo to odczówalne zwłąszcza na wyższych obrotach - najlepiej jak sie kiedyś z kimśscigales to bedziesz meic porowananie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

subiektywnie auto reaguje troche lepiej na gaz, wg pomiarow ze stoperem na autostradzie jest minimalnie szybsze do setki a predkosc max spadla o ok 3 kmh (pierwszy raz mierzylem auto z pelnym bakiem wiec bylo ciezsze)

 

filtr powietrza i swiece juz sie prosza o wymiane, zaciski hamulcowe tez troche trzymaja wiec moze dlatego tak jest, no i dolot powietrza wymaga poprawienia - na razie jest z rurek pcv i ta czarna puche trza bedzie wywalic

 

jak dorwe znowu golfa kumpla to sie poscigamy i bedzie wiadomo czy sie powiekszyla roznica miedzy nim a almera

Link to comment
Share on other sites

czy zda to egzamin przy autach wyposażonych w instalacje gazowe powszechnie stosowane, ustawionych w dodatku na bardzo ekonomiczne spalanie. W moim przypadku zdarza się czasami jak wypuszczę moja maszynę na luz to pęd powietrza w nieprzerobionym układzie dolotowym powoduje zgaśnięcie silnika(za dużo powietrza i za mało gazu). Więc nie puszczam go na luz.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie to u siebie zrobilem. ale bajer! w przedziale 3 - 4,5 k obr ladny basik spod machy , przy innych mruczenie a z zewnatrz przy pelnym przyspieszaniu dzwiek silnika rzuca na kolana :wink: :D :twisted:

Potwierdzam, też wywaliłem rurkę i dźwięk jest piękny :D Co do przyśpieszenia - nie jestem obiektywny i nie mam jak zmierzyć. To jeszcze pozostało mi rozkręcenie zderzaka i wyjęcie tej puszki. Tylko się zastanawiam, gdzie kupić i z czego ma być zrobiona ta rura, co ma pobierać powietrze spod tego zderzaka..

Link to comment
Share on other sites

JA Kupilem w Obi, cena 16zł za 3 metry hehe, na dziale kominkowym bodajrze - to taka alu rurka skrecana...

 

Ps. do Pana co ma gaz ustawiony na ubogo - Gratuluje pomysłowości, nie wiem jak u CIebie sie spisze taki dolot najlpiej sprawdzić.

O tym jak kożystna jest uboga meiszanka gazu na silnik nie bede sei rozpisywać trzeba by napisać posta na Ogółnym.

 

w kazdym bać razie jest pewne ze Twoj silnik to już złom...

Link to comment
Share on other sites

JA Kupilem w Obi, cena 16zł za 3 metry hehe, na dziale kominkowym bodajrze - to taka alu rurka skrecana...

No dobra, a jak to się ma do tego zimnego powietrza? Nie powinna być ta rura czymś izolowana od reszty silnika? W końcu taka alu-rura chyba łatwo się nagrzewa od temperatury silnika? Taaaak, wiem, marudzę :)

 

Ps. dzięki za pomoc kolejny raz ;)

Link to comment
Share on other sites

Poweidz mi co jest lepsze.

 

*Seryjne rozwiazanie jak silnik zaciaga poweitrze spod maski gdzie jest przynajmniej 45*C

*Czy jak zaciaga poweitrze z nadkola gdzie jest temperatura podczas jazdy ok 20 stopni

 

Ten kruciutki fragmecik rurki alu ktory łaczy tylko i wyłącznie nadkole z seryjna obudowa filtra nie jest w stanie bardziej nagrzec tego poweitrza jak o 1-2*C

 

CZYLI 20*C+2*C NIE RÓWNA SIĘ 45*C

Link to comment
Share on other sites

Apropos nagrzewania sie rury laczacej stozek z przepustnica czy rura dolotu to ostatno wlasnie chcialem to sprawdzic. Po przejechaniu non stop prawie 300 km otwieram maske i silnik rzeczywiscie byl nagrzany a rura byla zimna wiec powietrze ktore zasysane bylo z nadkola bylo duzo chlodniejsze niz te w silniku . Z reszta ostatnio zmienilem montaz filtra z bezposredniego na kopule przepustnicy (gdzie zasysane bylo powietrze z silnika) na uklad i schowanie stozka za akumulatorem i poprawily sie przez to osiagi (z reszta juz pisalem o tym Coobie). Myslalem o izolowaniu rury ale mysle ze to jest zbedne.

Link to comment
Share on other sites

No pewnie poco szpecic wyglada takiego ladnego urządzenia do pordukowania większej ilosci mocy ??

 

izolacja termiczna nieznacznie zmneijszyla by temp. w dolocie.

Link to comment
Share on other sites

Apropos nagrzewania sie rury laczacej stozek z przepustnica czy rura dolotu to ostatno wlasnie chcialem to sprawdzic. Po przejechaniu non stop prawie 300 km otwieram maske i silnik rzeczywiscie byl nagrzany a rura byla zimna wiec powietrze ktore zasysane bylo z nadkola bylo duzo chlodniejsze niz te w silniku . Z reszta ostatnio zmienilem montaz filtra z bezposredniego na kopule przepustnicy (gdzie zasysane bylo powietrze z silnika) na uklad i schowanie stozka za akumulatorem i poprawily sie przez to osiagi (z reszta juz pisalem o tym Coobie). Myslalem o izolowaniu rury ale mysle ze to jest zbedne.

 

Ja kiedys tez swoim jezdzilem pol dnia. Nie schodzilem ponizej 3500rpm.

Otworzylem maske, silnik goracy jak h... a rura zimna :D :!:

Link to comment
Share on other sites

Panowie co z Wami ?

posiadacze dieselkow tez nie chca byc gorsi ... moze jakis post specjalnie dla nich zeby nie czuli sie gorsi od benzynowych potworow ??

 

dolocik pewnie tez mozena w dieselku przerobic nieco ale rasowego brzmnienia to raczej nie bedzie mial cio ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...