Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lepsze osiągi dzięki prostej przeróbce ukł. dolotowego


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

CZy to benzyna czy Disel to nie ma w zasadzie wiekszego znaczenia - w benzynie będą nieco większe kozysci.

 

Nie widzilem nigdy jak to wyglada pod maska w Diselu nissna, chodiz widizalem jak to wyglada pod maska u ojca w Skodzie Octavi TDI - oczywisice usunąłem ten plastkik :D

 

Dzwięk sie poprawił i tak jakby turbina zaczęła wcześniej pompowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooooo .... dzisiaj moze podlubie przy dolocie w moim dieselku

mam jeszcze pytanie o polerowanie kanalow .... czy jak w przypadku benzyniakow mozna liczyc na pozytywny wplyw tej przerobki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak ktoś ma LPG - klasyczne (czyli np. ja...) - można pobawic się dolotem powietrza, pod warunkiem że będzie no regulowany w przynajmniej dwóch połozeniach... pod gaz i pod benzynkę.... mam zamiar się tym zająć tylko brakuje mi konceocji... może ktoś widział coś takiego juz kiedyś?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to zrobić dwa doloty.

 

Jeden do normlanej jazdy z zamontowanym mikserem a drogi do szybszej jazdy bez tego badziewia.

Wymiana nie będize zajmowała dluzej jak 5 minut...

 

Ominać miksera sie nie da na jednym dolocie, a mikser jak wiadomo to jest cholerna psująca całą charakterystyke silnika zwęrzka...

Nie ma co tu kąbinować z przepustnicami itd... bo i tak bedzie d*pa.

 

EW. przejść na wtrsyk gazu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EW. przejść na wtrsyk gazu :wink:

 

gadałem z gazowcem i powiedział ze sekwencje to sie daje najlepiej do nowych aut ew kilkuletnich... w mojego by sioę nie ładował...

 

na światłach nie będę sie bawił w zmiane dolotu nie?

 

 

chociŻ JAK NIE będzie innego wyjścia to trzeba będzie tak zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zrobić specjalny dolot z rozgalenzieniem.

Ze będą dwa filtry powietrza i sterowanie silnikiem krokowym miedzy nimi.

 

Ale u Ciebie jest malo miejsca pod maska i modyfikacja ta nie wyjdzie taniej jak 1000zł.

 

Zdecydowanie Najlepiej wtrsyk gazu - debilne wytlumaczenie ze do starych auto tego sie nei stosuje silnik co masz do tej pory jest pordukowany...

 

Poweidz GAzownikowi ze twoje auto jest z 2004 roku i niech robi wtrsyk :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio mam pytanko: czy wywalenie calej tej 'rurki' z foto i wstawienie aluminiowej rury tak, ze koncowka bedzie zbierala zimne powietrze kolo nadkola bedzie sie oplacalo? Tzn. czy taki zabieg polepszy osiagi/dzwiek silnika na tyle, ze warto sie tym bawic? Aha, jeszcze jedno: czemu tam sa dwie 'rurki' polaczone ze soba a jedna z nich /ta bilizej akumulatora/ jest zatkana tzn. wogole nie ma otworu na 'zbieranie' powietrza...

dolot.jpg

Z gory dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio tu chodzi o elektronike... czujniki zaczynają dawać d... tylko patrzeć jak sonda lambda pójdzie o ile już nie poszła, czujnik przepustnicy itd... nie wiem ile razy poprzedniemu właścicielowi strzelił gaz w kolektor ssący i rozpier... ił wszystko w drobny mak (mówię właśnie o elektronice), mi się to nigdy nie zdarzyło i nawet nie mogę sobie wyobrazić sytuacji e której tak się dzieje - jak można do tego doprowadzić??!!

 

Poza tym kasa już się skończyła... miałem fundusz na autko i drobne naprawy... wymiana tarcz i klocków, szyba przód itp

 

jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma...

 

Poza tym instalacja sekwencyjna kosztuje na dzień dzisiejszy 4300 PLN a ta przeróbka o której mówimy kosztuje 1000 PLN... a tylko o to chodzi... on ma być potwór ale tlyko na benzynie, gaz ma służyć do przemieszczania się ekonomicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to nie bedzie rezonator. Jest on po to aby jak najbardziej wytlumic prace silnika. Jesli sie myle to coobcio nie poprawi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeryfie:

Więc poprostu zrob tak jak mowiliśmy będziesz meic dwa doloty, tzn wymimenne kwalki rurek, ok 3-5minut bedizesz je wymianiać, i tak masz auto dunamiczne alę zeby wykozystywać maks jego mozliwości np. zawody czy mala konkurencja w klubie - planuje zrobić jakiś spot w klubie, duzy spot... gdzie kazdy z kazdym będzie mogł sie zmeirzyć - i to będa odpoweidnie okazje zeby przekaldać rurke i to na meijscu.

 

Do jazdy an codzien będziesz miec i GAZ i Beznyne.

 

 

Ps. kolea z tym dolotem co na zdjeciu - ta droga zaslepiona część to bardzo ciekawe roziwazanie i nie psuj go, najlepsze co mozesz zrobić to ta część (rura) z dziurą przez ktora jest zaciagane poweitrze to mozna ja przedluzyc i doprowadzic do nagkola - skąd będzie zacigać zimne poweitrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przed chwilą był u mnie nie jaki Michał przyjechał Priemrką P10 2.0 na wielopunkcie...

Przypomniało mi sie ze ten silnik doskonale reaguje na wywalenie dławika z dolotu(dotyczy to wsyztkich nissanów).

 

A w seri wygląda to tak:

 

stock1.jpg

 

 

A po całej nieskomplikownej operacji wyglada następująco:

(opcjonalnie można pożeszyć otwór przez który bedzie leciec zime poweitrze)

poprawione.jpg

 

Zeby zamksymalizować efekt końcowy trzeba:

To czego nie widać na foto to czarna skrzynka umieszczona pod zderzakiem którą nalezy usunąć zeby dostarczyć jeszcze większe ilości chlodnego poweitrza, doskonalum rozwiązaniem jest poprowadzenie z tej dziury rurki do seryjnej puszki, o tak wyglada ta rura doprowadzająca zimne poweitrze do filtra (na foto stożka do seryjnej puszki takze daje to bardzo dobre efekty)

 

rura.jpg

 

A na koniec dodam ze po samym wywaleniu dławika barwa dzwieku zeminia sie na zdecydowanie bardziej rasową :)

fotki nie chcą mi sie otworzyć, pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciekk1977

fotki nie chcą mi sie otworzyć, pomocy!

u mnie tez sie nie otwieraja :( a przy okazji moze jakies informacje na temat KOMPENSACJI?podobno lepsze efekty na gazociagu ale co gdzie i jak?moze jakies rysunki,szkice? [-o<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmarecki

No właśnie u mnie też te foty nie otwierają się i przez to tylko się domyślam o co chodzi :?

I pytanko czy w mojej 1.6 P10-ce z 95r. tez można to zastosować w połaczeniu z zatkaniem EGR :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...